Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ikivihreiden TV-sarjojen fiilistelyä

Mulla oli vielä jotain sellaisia kortteja jossa oli sotalaivojen kuvia ja alle listattu niiden teknisiä ominaisuuksia. Mitähän nekin oli?
Olikohan ne kenties esim. tälläisiä Trumps-kortteja. Näitä on itsellä vino pino erilaisia.
Ei ollut noita. Tämä taisi olla kyseessä:
Näytä liitetiedosto 10633
Sitten oli myös tälläinen:
Näytä liitetiedosto 10634
Ai ne oli nuo. Nuokin opukset kyllä löytyy historia hyllystä.
 

Liitetiedostot

  • Online_Shop_Merch_Mar_2019_022_1200x1200.jpg
    Online_Shop_Merch_Mar_2019_022_1200x1200.jpg
    263,8 KB · Lukukerrat: 7
  • s-l300.jpg
    s-l300.jpg
    14,7 KB · Lukukerrat: 6
Viimeksi muokattu:
Olikohan ne kenties tälläisiä Top Trumps-kortteja. Näitä on itsellä vino pino erilaisia.

Ai ne oli nuo. Nuokin opukset kyllä löytyy historia hyllystä.
Ei ollut noita mutta idea oli sama. Nuo taitaa olla jotain uudenpia kortteja. Niitä oli aina yksi pakka sellaisessa läpinäkyvässä muovikotelossa/laatikossa. Niissä oli muistaakseni enemmän listattu niitä ominaisuuksia siihen kuvan alle. Pienellä fontilla. Niitä saattoi olla myös auto ja moottoripyörä-aiheisiakin yms. Mä olin enemmän kiinnostunut niistä sotajutuista.
 
Ei ollut noita mutta idea oli sama. Nuo taitaa olla jotain uudenpia kortteja. Niitä oli aina yksi pakka sellaisessa läpinäkyvässä muovikotelossa/laatikossa. Niissä oli muistaakseni enemmän listattu niitä ominaisuuksia siihen kuvan alle. Pienellä fontilla. Niitä saattoi olla myös auto ja moottoripyörä-aiheisiakin yms. Mä olin enemmän kiinnostunut niistä sotajutuista.
Juu, noita korttisarjoja on erilaisia vaikka kuinka ja paljon. Itse keräilen vaan vanhempia 70-90-luvun sarjoja ja juurikin näitä sota-aiheisia.
Kyseessä oli varmastikin nämä huvittavasti nimetyt Top Ass -kortit.
Kokeilkaapa googlata Top Ass. Mitähän muuta kaikkea mahtaa tulla hakutuloksiin kuin nuo kortit. :p
 
Viimeksi muokattu:
Ei taida löytyä sitä alkuperäistä kaksiosaista minisarjaa vuodelta 1983 vaan parikymmentä osaa sisältävä erillinen sarja (1984-85). Olen isoilta pojilta kuullut, että tuo alkuperäinen on se ainoa oikea.

Enpä sitten tiedä mikä on "totuus".
Juu näitä ei valitettavasti sieltä viaplay:ltä löydy. Nämähän silloin tulivat tv:stäkin. Ja kaipa se "totuus on tuolla jossain", niinkuin X-Files-sarjassa todettiin. ;) 20230208_130018.jpg
 
Jälleen tuli mieleen yksi loistava sarja, joka on jäänyt mainitsematta. Columbo on edelleen aivan timanttinen sarja! Ensimmäiset seitsemän kautta löytyy Prime Videosta. Eli juurikin ne 70-luvun parhaat kaudet. Vahva suositus!
 
Juu, noita korttisarjoja on erilaisia vaikka kuinka ja paljon. Itse keräilen vaan vanhempia 70-90-luvun sarjoja ja juurikin näitä sota-aiheisia.

Kokeilkaapa googlata Top Ass. Mitähän muuta kaikkea mahtaa tulla hakutuloksiin kuin nuo kortit. :p
Niin joo, varmasti on samasta/samanlaisesta sarjasta kyse mutta vuosikymmenestä ja valmistajasta riippuen ulkoasu voi vaihdella paljonkin. Mulla oli just joku tuollainen warships-sarja. 70-80 luvun kortteja kuitenkin.
Jälleen tuli mieleen yksi loistava sarja, joka on jäänyt mainitsematta. Columbo on edelleen aivan timanttinen sarja! Ensimmäiset seitsemän kautta löytyy Prime Videosta. Eli juurikin ne 70-luvun parhaat kaudet. Vahva suositus!
Columbo nyt kuuluu tänne tietysti. Sitä ei voi ohittaa mitenkään. Idea oli nerokas ja Peter Falk oli syntynyt tuohon rooliin. Hänelle itselleen se taisi olla melkoinen riippakivi. Kaikki näkivät hänet aina Columbona joten vakavampia rooleja oli vaikea saada.
Avaruusasema alfa ja Kuuden miljoonan dollarin mies ovat sarjoja joista en muista muuta kuin pari pientä välähdystä mutta niistä julkaistut purkkakeräilykortit saa ihon edelleen kananlihalle. Muistan edelleen miltä Alfapurkka maistui. Se maku ei unohdu. :p
Mulla oli myös pari komeaa Kuuden Miljoonan Dollarin Mies-palapeliä.

1675863456590.jpeg
1675863476727.jpeg
Enismmäisellä googlehaulla löytyi heti ne palapelit:
1675863921073.jpeg
 
Viimeksi muokattu:
Outer Limists ja Vaarallinen tetävä tuttuja kyllä. Outer Litmitsissä taisi tuo alkuselostus olla vielä ihan suomeksi esitettynä. "Vastaanottimessanne ei ole mitään vikaa". :D
 
@rauttiz
Sledge Hammer! eli nerokkaasti suomennettuna Moukarimies on mahtava poiminta. Sarjan tunnari oli 2000-luvun alkupuolella jopa oman luurin soittoäänenä. Sarjaa taidettiin näyttää tuolloin uusintana telkkarista.

Päähahmo lienee ollut jonkunlainen parodia Dirty Harrysta.
 
Muutama lisää: The Professionals, Bergerac, Lovejoy ja Keeping Up Appearances ja Fawlty Towers.





Brittisarjat ovat myöskin kovaa kamaa.

Oma kaikkien aikojen suosikkini on kuitenkin jenkkisarja:

Seinfeld
 
Professionals ei soita kelloja mutta Bergerac ja Lovejoy kyllä! Millä nimellä professionalsia on suomessa esitetty?

Tässä on sitten yksi tv-dekkareiden monoliitti. Vanha Kettu ei leiki!
 
Professionals ei soita kelloja mutta Bergerac ja Lovejoy kyllä! Millä nimellä professionalsia on suomessa esitetty?
Taisi olla ihan vain Ammattilaiset. Muistan joskus parikymmentä vuotta sitten katsoneeni sarjaa joltain kanavalta.

Tässä on sitten yksi tv-dekkareiden monoliitti. Vanha Kettu ei leiki!

Tämä on kova! Joskus 10-15 vuotta sitten Yle näytti uusintana erästä toista kovaa saksalaissarjaa alusta saakka:

Derrick


Tämäkin on kova:

In the Heat of the Night (Yön kuumuudessa)
 
Ylös Bottom