Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

IL-2 Sturmovik: Birds of Prey [X360]

Paavi

KonsoliFIN Alumni
Pakko aloittaa ketju, jotta voi ilmoittaa, että kyseisen lentotaistelupelin demo tulee keskiviikkona Xbox Liveen:

IL-2 DEMO AVAILABLE WEDNESDAY
IL-2 STURMOVIK: BIRDS OF PREY XBOX 360 SINGLE PLAYER DEMO DETAILED
Milton Keynes, 27th July 2009 – 505 Games in collaboration with 1C Company have today confirmed the date of the single player Xbox 360 demo for upcoming flight combat title IL-2 Sturmovik: Birds Of Prey. Gaijin Entertainment’s hotly anticipated WWII action simulator will get the demo treatment on Xbox LIVE Marketplace from 29th July, with the full release hitting UK shelves on 4th September for Xbox 360, PS3, PSP and DS

The IL-2 Sturmovik: Birds Of Prey demo will give players a taste of two of the game’s memorable conflict scenarios, The Battle of Britain and The Battle of the Bulge.

In Battle of Britain: Red Skies Over Dover, players are given the role of an RAF pilot commanding the legendary Mk. II Spitfire with B wing armament (two canons, four machine guns). What starts off as a routine ‘mopping up’ mission on a few stray He-111 German bombers soon develops into a fracas in which the RAF faced their finest hour. The mission demonstrates the skills required to intercept larger bombers as well as the more nimble Stuka bombers. The effective use of wingmen will become apparent as the mission unfolds and survivors will have the opportunity to land on a home airstrip.

In Battle of the Bulge: Tiger Hunt, the US Air Force P-51D Mustang is the weapon of choice as players are invited to pick off some German armour ploughing through the Ardennes. Defending FW-190 fighters will also have to be dispatched; although the Tigers are the primary target as US forces aim to stem the German advance and defend the front line. The mission will allow players to try rocket attacks on ground targets as well as sample the snow capped vistas of the December Belgian landscape.

Based around large-scale aerial combat over the ground-based military operations of World War II, variety is at the heart of the action in IL-2 Sturmovik: Birds of Prey. Players participate in the most famous confrontations of the era piloting fighters, battle planes or heavy bombers across a range of missions. There are 6 theatres of war in which to engage – The Battle of Britain, Stalingrad, Berlin, Sicily, the Battle of the Bulge and Korsun – representing the main airborne battles of World War II in Europe.

As well as taking environmental and landscape visuals to new heights by incorporating satellite technology, IL-2 also boasts a tangible damage effects engine. Players will see real-time damage to the aircraft such as holes in the wings and trail lines during dogfights.

IL2 Sturmovik: Birds Of Prey will be published by 505 Games in collaboration with 1C Company on 4th September 2009 for Xbox 360, PS3, DS and PSP. Visit the official website at IL-2 Sturmovik | Birds of Prey - 505 games for all the latest information.

Varsinainen peli siis tulossa syyskuun alussa.
 
Vastaus: IL-2 Sturmovik: Birds of Prey [X360 Hype]

Vaikuttaa hyvältä. Onko tämä nyt sitten arcademainen lentely vai pitäisikö olla ihan simun tapainen lentokokemus?

Hawx oli hivenen pettymys ainakin itselleni
 
Vastaus: IL-2 Sturmovik: Birds of Prey [X360 Hype]

Voi hitto sentään, kun meni tämän pelin odotukset täysin. Alkuperäistä Sturmovikkia pelanneena (en kyllä tosin osannut sitä yhtään :)) olin todella innoissani kun tämäkin raivaa tiensä konsoleille.
Mutta sitten luin uutisista lauseen, joka oli täyttä myrkkyä minulle:
Vaikka Birds of Prey ei panostakaan samaan simulaatiotarkkuuteen kuin PC-esikuvansa, tarjoaa se näyttävää ilmasotaa yksityiskohtaisine lentokoneineen ja satelliittien avulla mallinnettujen maisemien voimin.
Miksi ei!? Mikä simulaatiossa on vikana? En ymmärrä, miksi kaikkea pitää yksinkertaistaa ja helpottaa, jos konsoleille tehdään... Ja taas PC-pojat saavat tuulta siipiensä alle.
 
Vastaus: IL-2 Sturmovik: Birds of Prey [X360 Hype]

Meh, hyllyyn jää tuossa tapauksessa. Kiinnosta yhtään mikään tyhmistetty arcade-lentely
 
Vastaus: IL-2 Sturmovik: Birds of Prey [X360 Hype]

En oikein usko, että konsoleille saadaan tehtyä kunnon lentosimua.. Noh, odotellaan demoa..
 
Vastaus: IL-2 Sturmovik: Birds of Prey [X360 Hype]

Tulin tänne puolen kuokkimaan tuosta demosta. Pleikkarin demo tullee joskus. Huomasin tuon uutis lainauksen jossa puhutaan ettei olisikaan simu. Siis WTF, eikö sturmovikin just simulaattori pitäis olla? Kyl noi arcade lentelyt on niin nähty!
 
Vastaus: IL-2 Sturmovik: Birds of Prey [X360 Hype]

Tulin tänne puolen kuokkimaan tuosta demosta. Pleikkarin demo tullee joskus. Huomasin tuon uutis lainauksen jossa puhutaan ettei olisikaan simu. Siis WTF, eikö sturmovikin just simulaattori pitäis olla? Kyl noi arcade lentelyt on niin nähty!

Simumoden siis saa ilmeisesti avattua demossa, kun lentää ekan tehtävän läpi.

Kertokaahan joku pleikkarimiehelle kokemuksia demosta.. kiitos.
 
Vastaus: IL-2 Sturmovik: Birds of Prey [X360 Hype]

Ilmeisesti vaikeusastetta säätämällä saa valita pelaako arcadella vai simulla. Tiedä sitten mitä tuo vaikeusasteen "simu" meinaa loppujen lopuksi
 
Vastaus: IL-2 Sturmovik: Birds of Prey [X360 Hype]

Noniin, nyt on demot pelattu. Mitäs mieltä olette? Omasta mielestä ainakin aika surkea tekele, Simulatorilla varsinkin.
 
Vastaus: IL-2 Sturmovik: Birds of Prey [X360 Hype]

Joo, samaa mieltä. Kontrollit ovat ihan julmetun tökeröt ja simumoodi on jotain tajuttoman sukkaa. Onko se sitten niin l33ttiä kun yrittää pitää konetta ilmassa ja yrittää tihrustaa ruudusta että missä ne koneet menivät.

Itse en ainakaan onnistunut yhtäkään konetta löytämään kabinetti-kuvakulmalla, ei mitään hajua pystyykö esim kattomaan ympärilleen siellä ohjaamossa että jos vaikka näkis jotain. Näkökenttä on siis jotain postikortin kokoa.

Sit mentiinkin syöksykierteeseen josta ei oikein ollut mahdollisuutta päästä pois
 
Vastaus: IL-2 Sturmovik: Birds of Prey [X360 Hype]

Joo, samaa mieltä. Kontrollit ovat ihan julmetun tökeröt ja simumoodi on jotain tajuttoman sukkaa. Onko se sitten niin l33ttiä kun yrittää pitää konetta ilmassa ja yrittää tihrustaa ruudusta että missä ne koneet menivät.

Itse en ainakaan onnistunut yhtäkään konetta löytämään kabinetti-kuvakulmalla, ei mitään hajua pystyykö esim kattomaan ympärilleen siellä ohjaamossa että jos vaikka näkis jotain. Näkökenttä on siis jotain postikortin kokoa.

Sit mentiinkin syöksykierteeseen josta ei oikein ollut mahdollisuutta päästä pois

Jep, eikä tuossa Simulatorissa muutenkaan mitään realistista ollut. Oltiin lisätty vain kaiken maailman heilahteluja ja nokan koukkimista pienissäkin manöövereissa, eikä kaiken lisäksi kone edes sakannut, ****lauta, vaikka mitä yritin. Syöksykierteetkin tulivat mitä typerimmissä tilanteissa, eikä niitä voinut kontrolloida millään tavalla.
Mutta eipähän tässä alkuperäisen Sturmovikin kehittäjät asialla olleetkaan. :D
 
Vastaus: IL-2 Sturmovik: Birds of Prey [X360 Hype]

Joo, lainatakseni muuan viestiäni:

Parempi PC:llä - eipä tässä konsoliversiossa näy hakaristejä edes. Tuleekohan julkaisun yhteydessä peräti joku "virallinen" ilotikku? Lisäisi ainakin realismin tunnelmaa huomattavasti.

Vanhan PC-puolen veteraanin (joka aikoinaan omasi 126 ilmavoittoa ja Mannerheim-ristin ritarin tittelin) sydän tulee vuotamaan verta ellei joystickillä pääse ohjaamaan. Muistan vielä kuten eilisen ilmataistelun jossa luotettava konekivääriampujani siirtyi taivaallisen hiippakunnan pariin, kun minä, lentäjä, yritin tehdä koneella hätälaskun Malmin lentokentälle - joystick tärisee perhanasti kun peräsin on ammuttu palasiksi ja siipeä komistaa ilmatorjunnan tekemä kraateri.

Täysillä realismi asetuksilla ja hyvällä joystickillä toiminnasta sai PC:llä parhaimmillaan oikeasti kuvan millaista saattoi tuntua olla toisen maailmansodan lentäjä - mutta miten konsoliversio tulee pärjäämään? En ole optimisti tässä tapauksessa.
 
Vastaus: IL-2 Sturmovik: Birds of Prey [X360 Hype]

Mielestäni oli ihan hyvä. Esim. tykkäsin selvästi enemmän kuin muista lentelyipeleistä boxilla. Tosin ehken nyt ole kovin paljoa näitä pelannut, mutta kyllä tämä silti itselleni tähän mennessä eniten kolahti, huolimatta siitä että tuo WWII on niin nähty että... toki PC:llä simulaattorit parempia, koska näppäimiä ei edes riitä kunnolla toimintaan, puhumatta ohjaustuntumasta.
 
Vastaus: IL-2 Sturmovik: Birds of Prey [X360 Hype]

Nättiä nättiä, jos freeroam löytyy niin jostain tän nussin. Combat vaan oli hanurista. Miks eivät tee Fuelia lentokoneilla ja futuristisella menolla... madmax tyyliin.
 
Vastaus: IL-2 Sturmovik: Birds of Prey [X360 Hype]

Täällä on jonkin verran pyörinyt vanhojen IL-2-veteraanien tuntoja pelistä joten heitetäänpä joukkoon yksi täysin simu-nyypän tuntoja lätystä.

En ole ikinä koskenut lentosimuihin, enkä ole edes koskaan nähnyt sellaista pelattavan. Silti minua on aina kiehtonut nämä lentokone simulaatiot. Nuoruudessani kahlasin aina Pelit-lehdet läpi kuumottavien Simulaattori-artikkeleiden perässä ja aina sitä haaveili pääsevänsä itse koira kamppailujen keskelle pelkkien tekstien sijasta. Eipä siis ihme että innostus oli melkoinen kun tämä peli tuli täysin puskista eteeni, innostusta ei tietenkään laskenut pelin nimessä oleva; IL-2!!

Kunnioittaakseni simu-veteraaneja aloitin heti tutoriaalin läpäistyäni demon simulaattorilla, poistin musiikkiraidan ja HUD:in kokonaan käytöstä. Palautus näistä arcade mätöistä oli odotusten mukainen kun simulla ensimmäistä kertaa pääsi taivaalle. Heti tarttuessani Spitfiren ohjainsauvaan mieleni täytti yllättäen suunnaton klaustrofobia. Löysin itseni ahtaasta, hytkyvästä kopista ja radioliikenne herjaa edessä liikkuvasta pommi laivueesta. "Mitäs tässä nyt oikein tapahtuu?" Oli tietenkin ensimmäinen ajatukseni. Hetken hermoiltuani keräsin sukukalleuteni lattialta ja suuntasin kohti suurta pilvi rypästä. Mielessäni liikkui vihje-teksti lataus ruudusta jossa kehoitetaan ottamaan mahdollisimman korkea korkeus vihollisen jymäyttämiseksi. Siirryin pilvirupeaman päälle samalla tutkaillessani koirankopista käsin ympäristöäni. Samassa huomasin siipeni vasemmassa reunassa mustan finnin. Kaarto vasemmalle ja pommikoneen perään. Samassa pilvien seasta paljastuu kirjaimellisesti +50:nen pommikoneen laivue. Leukani kasattuani annoin lyijyn laulaa! Tälläisen laivueen perässä riittää että ampuu sinne päin niin saa jo näkyvää tulosta aikaiseksi. Näky oli kieltämättä aika vakuuttava kun edessä savuava pommikone sylkee öljyä tuulilasiini, sivulla siipimieheni pudottavat palavia koneita, lentäjien hyppiessä palavista koneista ulos. Niin ja mainitsinko että tämä kaikki tapahtui keskellä viisikymmen päistä pommi laivuetta!

Ensimmäisten fiilisten saattelemana simu-nyypälle konsoli IL-2 on todella vakuuttavaa jälkeä. Peli on näyttävin lentoaiheinen videopeli mitä olen koskaan nähnyt. Tämä kehu menee yksinomaan yksityiskohtien, lentokoneiden fysiikan/ulkonäön ja aivan käsittämättömän tarkasti mallinnetujen ympäristöjen piikkiin. Simu pelejä sivusilmällä seuranneena voin sanoa että yhtä vakuuttavia ympäristöjä eivät ole edes ne hikisimmät pottaveteraanit nähneet ziljoonabiljoona maksaneilla puuceillaan. Nyt puhutaan 3D ympäristöistä, ei pikselimössöstä. Kaiken kruunaa aivan käsittämätön vauriomallinnus joka puhkoo milloin siipiä, tuulilasia, kaikkea mikä oikeassa koneessakin voisi tuhoutua. Pelintekijät ovat maininneet myös että pilotilla on oma vauriomallinuksensa, se on kerrasta nirri jos sarja tulee silmiäsi kohti! Vauriot pätevät myös muihin, ei yksinomaan sinun sankari koneseen. Todistin tämän itse reittämälläni Stukalla jonka alta lensin; siivet olivat täysin revittyä huttua ja runko täynnä reikiä - nice!

Simu-nyypälle tämä konsoli IL-2 oli todella vakuuttava näyte konsolilille tuodusta lentosimulaattorista. Syy hekumointiin on varmasti siinä että vihdoin pääsin kokemaan tälläisen pelin suosimallani videopeli-alustalla; konsolilla. Säästetty neitsyys meni varsin kivuttomasti vaikka simulaattori vaikeustasolla peliä on melko mahdotonta pelata ilman kunnon ilotikkua. Tälläisenään pelin tarjoama Realistinen-vaikeustaso sopi tarpeisiini parhaiten. Tarkkojen liikkeiden rekistöröimiseen boksin padi oli simulla vielä turhan kömpelö, Realistiseen padi sopii vallan mainiosti.

IL-2 tulee olemaan pienen yleisön vierailu suureen karkkikauppaan, suuria lukuja tämä peli ei todellakaan tule myymään.
Mutta oman, vannoutuneen pelaaja yhteisön peli ainakin synnyttää. Toivottavasti moninpeli vain vastaa yhteisön tarpeita.
 
Vastaus: IL-2 Sturmovik: Birds of Prey [X360 Hype]

Simu-nyypälle tämä konsoli IL-2 oli todella vakuuttava näyte konsolilille tuodusta lentosimulaattorista. Syy hekumointiin on varmasti siinä että vihdoin pääsin kokemaan tälläisen pelin suosimallani videopeli-alustalla; konsolilla. Säästetty neitsyys meni varsin kivuttomasti vaikka simulaattori vaikeustasolla peliä on melko mahdotonta pelata ilman kunnon ilotikkua. Tälläisenään pelin tarjoama Realistinen-vaikeustaso sopi tarpeisiini parhaiten. Tarkkojen liikkeiden rekistöröimiseen boksin padi oli simulla vielä turhan kömpelö, Realistiseen padi sopii vallan mainiosti.

No sinänsä on kyllä pakko myöntää, että vaikka ei nyt Sturmovikista puhutakaan, on pelillä muita varsin hienoja meriittejä. Tuo vauriomallinnus on tosiaan konsolipelille hyvin vakuuttava, ja grafiikat yksityiskohtineen paljon vaikuttavammat kuin missään PC:n Sturmovikissa. Taistelun fiiliksenhän tuo nappasi loistavasti, ja koneen tiputtaminen oli kieltämättä mielestäni ihan yhtä tyydyttävää kuin PC:n isoveljissäänkin.

Itse en vain valitettavasti pystynyt nauttimaan tuosta, sillä omissa silmissä tuo on Sturmovikiksi surkea.
 
Vastaus: IL-2 Sturmovik: Birds of Prey [X360 Hype]

No niin nyypäpilotit, aika aloittaa opiskelu! Koska peliä pelataan tietenkin ilman HUD:ia ja vähintään Realistisella-vaikeustasolla on hyvä aika palauttaa löysä konsoli nuoriso takaisin maan päälle ja perusteiden pariin. Tässä jokaiselle ilta lukemista Demossa esiintyvien lentokoneiden silueteista ja niiden tunnistamisesta:

Britannian Lentokoneet (Short Sterling, Armstrong Sunderland and Whitley, Martin Baltimore, Lockheed Hudson, Bristol Beaufort and Blenheim,
Vickers-Armstrong Wellington, Supermarine Spitfire, Hawker Hurricane, North American Mustang, Fairey Battle and Swordfish
)

Saksalaiset Lentokoneet (Focke-Wulf Curier and 187, Junkers Ju-89 & Ju88A1 & Ju-52 & Ju87B Stuka, Dornier Do-215,
Heinkel He-111K(MK3) & He-115, Arado AR-95, Messerschmitt Me-110 &Me-109F, Blohm & Voss Ha-139
)

Amerikkalaiset Lentokoneet (Boeing B-17E Flying Fortress, Consolidated B-24C, Lockheed A-29 and P-38, Martin B-26A,
Republic P-43, Douglas C-39 and A-20C and A-24, North American B-25, Curtiss P-40E, Bell P-39 Airacobra, Grumann F4F-3 Wildcat
)
 
Vastaus: IL-2 Sturmovik: Birds of Prey [X360 Hype]

Jos tuo ilman hudia pelaaminen tarkoittaa sitä, että peliä pitäisi pelata ohjaamonäkymästä niin se on kyllä todella tuskallista, koska ruudulla ei näy kuin mittaristo ja postikortin kokoinen pala taivasta. Kyllä tuo aika pettymys oli eikä tekele ainakaan vahvista käsitystäni siitä, että konsoleille on turha mitään kunnon lentosimulaattoria edes odottaa. No oli siinä ihan hienot grafiikat.
 
Ylös Bottom