Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Illan elokuvat

Vastaus: Illan elokuvat

Tänään tulee näköjään Johnny English Yle2selta 18:45. Muistaakseni ihan mukiinmenevä parodia.
EDIT: 100. postaus!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Illan elokuvat

En kyl suosittele. Ihan paskaa, ei yhtään hauskaa kohtausta. Austin Powers hoisi jo nää brittiagentin hommat. Ei sovi Beanille tämmöset puheliaammat roolit. Vaikkapa Rat Racessa miehen rooli oli onnistuneempi, ja se leffakin toimi jollain tasolla. Lovitzin Hitler-kohtaus naurattaa vieläkin.
 
Vastaus: Illan elokuvat

Tänään 19.7 Yle1 Conspiracy klo 21:40.

Hyvin tiivistunnelmainen dialogipainotteinen jännäri natsien viimeisestä ratkaisusta, tai pikemminkin Wannseen-kokouksesta, jossa sitä suunnitellaan. Jos 12 Angry Men on lähellä sydäntäsi, suosittelen myös tätäkin.
 
Vastaus: Illan elokuvat

Hitchcockin Takaikkuna oli kolmannellakin kerralla kerta kaikkisen upea, kakkonen kun on nyt alkanut näyttää miehen tuotantoa viikko toisensa jälkeen.

Mutta Vertigo oli kyllä lievä pettymys. Tunnelma lässähti täydellisesti loppupuolella, joss juonen kiemurat selvisivät ja loppukohtaus oli suorastaan typerä. En tiedä onko vika minussa, mutta mitä enemmän olen Hitchcockin elokuviin tutustunut, sitä enemmän niitä paistaa läpi, että hän ei muuten hyvistä elokuvista huolimatta osaa lopettaa niita kunnolla.

Takaikkunalle 5/5 ja Vertigolle vaikka 3½/5.

James Stewartista olen kyllä alkanut pitämään yhä enemmän. Ei nuo roolit niin vaikeita ole, mutta olemus mielyttää todella paljon.
 
Vastaus: Illan elokuvat

Vielä kerkee katsomaan Hitchcockista kertovan parituntisen dokumentin. MTV3 klo 23:10, eli ihan kohta. UPE: Alfred Hitchcock - nero ja showmies.
 
Vastaus: Illan elokuvat

Nelonen 21.15 - 01.25 Once Upon a Time in America

Paras gangsterielokuva kahden ensimmäisen Kummisedän jälkeen. Sopivan massiivinen.
 
Vastaus: Illan elokuvat

Muumendaalen sanoi:
Nelonen 21.15 - 01.25 Once Upon a Time in America

Paras gangsterielokuva kahden ensimmäisen Kummisedän jälkeen. Sopivan massiivinen.

Joskus tuli katsottua, tosin kahdessa osassa. Hyvä elokuva.
 
Vastaus: Illan elokuvat

olge sanoi:
Joskus tuli katsottua, tosin kahdessa osassa. Hyvä elokuva.

Jeah, loistava filmi ja tosiaan se musiikki...

Tällä kertaa jäi näkemättä, mutta mulla on vielä VHS:t juuri kahdessa osassa ja toimii mulle paremmin niin.
 
Vastaus: Illan elokuvat

SubTV klo 21:00 Wing Chun (1994, Hongkong)

Ohjaaja Woo-ping Yuen ohjasi ja koreografioi myöhemmin mm. Matrix- ja Kill Bill -leffojen taistelu- ja toimintakohtauksia.
 
Vastaus: Illan elokuvat

MTV3 klo 23:15 Dolores Claiborne (1995, USA)
Kathy Bates loistaa jälleen yhdessä kohtalaisessa King-filmatisoinnissa. Se edellinen oli se Piina (Misery), joka tuli Neloselta kuukausi takaperin..

YLE2 00:00 Kuka pelkää mustaa miestä? (The Gingerbread Man, 1997, USA)
Tätä en ole itse nähnyt, mutta kun kyseessä on Robert Altmanin ohjaama pätkä, joka perustuu John Grishamin romaaniin ja jonka pääsosissa ovat mm. Kenneth Branagh, Robert Downey Jr., Daryl Hannah, Tom Berenger ja Robert Duvall, niin eiköhän se ihan katsottava ole, vaikkei osiensa summa olisikaan.

Nelonen 00:20 Elokuva: Paholaisen kätyri (The Minion, 1998, USA)
Luonnenäyttelijä Dolph Lundgren mättää pikkupiruja millennium-fiiliksissä. Kandee ottaa talteen ja tsekata jonain krapulasunnuntaina. Silloin ei tiedä, johtuuko oksennus olosta vai leffasta. ;)
 
Vastaus: Illan elokuvat

Nelonen, klo 21.15: Gangs of New York.
Scorsesen kuvaus 1800-luvun New Yorkista. Kannattaa ehdottomasti katsella jos ei tätä mestariteosta ole päässyt aiemmin näkemään.

SubTV, klo 22.00: Unelmien sielunmessu (Requiem for a Dream).
Helvetillisen ahdistava kuvaus huumeiden tuomista ongelmista. Itse ajattelin tämän katsella kun ei hyllystä löydy (GoNY löytyy) ja viime katselukerrasta on jo useita vuosia.
 
Vastaus: Illan elokuvat

Hienointa Gangs of New Yorkissa on mielestäni Daniel Day-Lewisin roolityö. Jotain uskomatonta! Mutta on leffa muutenkin mahtava.
 
Vastaus: Illan elokuvat

Vaikea valinta tänään. Kaksi kiinnostavaa elokuvaa päällekkäin, joista en ole nähnyt kumpaakaan. Kuitenkin jos minä ohjaisin gangsterielokuvaa, niin kaikkein viimeiseksi nyt laittaisin pääosiin Leonardo Di Caprion ja Cameron Diazin. Kyllä taidan sen Unelmien Sielunmessun katsella. Gangs of New York sitten kun uusitaan.
 
Vastaus: Illan elokuvat

Gangs Of New yorkin hommasin aikoinaan anttilasta 4 hintaan joten luultavasti tuon sielunmessun katson, ihan katsottava leffa tuo Gangs of New york on mutta ei mikään elämää suurempi leffa.
 
Ylös Bottom