Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ilmaiset kotisivut!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Triforce
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Triforce

New Member
Elikkä:

Mikä olisi paras paikka tehdä itsellesi ilmaiset kotisivut ja mitä ohjelmaa suosittelette kun HTML koodi ei ole ihan hallussa??
Kertokaa myös missä teidän sivunne ovat ja millä olette tehneet ne?

Itse olen tehnyt joskus Angelfireen frontpagella, mutta lopputulos ei ollut tyydyttävä!
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Triforce
Elikkä:

Mikä olisi paras paikka tehdä itsellesi ilmaiset kotisivut ja mitä ohjelmaa suosittelette kun HTML koodi ei ole ihan hallussa??

Ei muuta, kuin opetelemaan HTML-kieltä. Vi riittää tai, jos haluaa helpomman käyttöliittymän niin esim. Joe, XEmacs tai Pico.

Kertokaa myös missä teidän sivunne ovat ja millä olette tehneet ne?

Solariksen tekstieditorilla.
 
Re: Re: Ilmaiset kotisivut!

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Inertia
Ei muuta, kuin opetelemaan HTML-kieltä. Vi riittää tai, jos haluaa helpomman käyttöliittymän niin esim. Joe, XEmacs tai Pico..

Osaan jonkin verran HTML-kieltä, mutta en jaksa ruveta opettelemaan vain sivujeni takia.
Uskon pärjääväni ilman. Pitäisi vaan tietää että minne tehdä.
 
Suurin osa ilmaisista serveritarjoajista on hitaita ja täynnä mainoksia.

Jos et HTML:ää jaksa opetella, käytä vaikka frontpagea. Sivut kannattaa laittaa ISP:n tarjoamalle kotisivutilalle (tai en ole ainakaan vielä ISP:stä kuullut, joka ei sellasta antaisi ilmaiseksi).
 
Re: Re: Ilmaiset kotisivut!

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Inertia
Ei muuta, kuin opetelemaan HTML-kieltä. Vi riittää tai, jos haluaa helpomman käyttöliittymän niin esim. Joe, XEmacs tai Pico.
Vaihtoehtona Inertian ehdottamille Linux-ratkaisuille suosittelen lämpimästi Windows-pohjaisen Aracnophilian uusinta versiota. Sen saa mm. Mikrobitin saitilta. Ole hyvä, Triforce!
 
www.brinkster.com on ainakin mulle ollut ihan hyvä palveluntarjoaja ja Dreamweaver on hyvä, mutta kallis jos ei HTML luista.
 
Aracnophilia on kyllä todella hyvä ohjelma kotisivujen tekoon. Ei tartte osata html-kieltä paljonkaan, kun on erilaisia painikkeita joita painamalla saa tarvittavat koodit tekstikenttään.
 
LiveImage!:lla tein nämä puolivalmiit sivut. Helppo käyttää ja vääntää todella yksinkertaista koodia. Tarvitset vain jonkun kuvan taustaksi.
 
Re: Re: Re: Ilmaiset kotisivut!

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan feldon
Vaihtoehtona Inertian ehdottamille Linux-ratkaisuille

Sahan esim. Emacsin Windowsiin.

Olen edelleen sitä mieltä, että omat www-sivut kannattaa koodata käsin niin tietää kokoajan mitä on tekemässä. Kun dokumentoinnin hoitaa vielä kunnolla niin sivuja on myöhemmin helppo päivittää.
 
Re: Re: Re: Re: Ilmaiset kotisivut!

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Inertia
Olen edelleen sitä mieltä, että omat www-sivut kannattaa koodata käsin niin tietää kokoajan mitä on tekemässä. Kun dokumentoinnin hoitaa vielä kunnolla niin sivuja on myöhemmin helppo päivittää.
Toimii vain, jos sivut ovat yksinkertaiset.

Sommittelu ja muu ulkoasun tarkka suunnittelu on aikalailla vaikeaa, jos käsin sivunsa koodaa. Siksi editori, joka tuottaa selvää HTML-koodia, on ehdottomasti hyödyllinen työkalu. Sitä koodia voi sitten käsin vielä viilata. Lisäksi kun sivuille pulttaa muutakin kuin perus-HTML:ää, alkavat ohjelmat todella tulla välttämättömiksi.

Itse käytän Dreamweaveria, joka on helppo, tehokas ja jo aikamoinen alan standardi. Parhailla ilmaisohjelmillakin kai pärjää oikein hyvin.
 
Re: Re: Re: Re: Ilmaiset kotisivut!

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Inertia
Olen edelleen sitä mieltä, että omat www-sivut kannattaa koodata käsin niin tietää kokoajan mitä on tekemässä. Kun dokumentoinnin hoitaa vielä kunnolla niin sivuja on myöhemmin helppo päivittää.
Tiedän mitä tarkoitat. Tein itsekin ennen suurimman osan hommista "käsin". Java-ohjelmointikin sujui näppärästi NoteTabilla. Vasta viimeaikoina olen taipunut käyttämään kotisivueditoreita ja JBuilderia.
 
itte oon tehny sivut dreamweaver 4:llä mut aikeina ois hankkii dreamweaver mx..

tekemiäni sivuja pääsee ihasteleen/kauhisteleen tästä


mut jos ei oo varaa hankkii dreamweaverii, ni sit on hyvä vaihtoehto frontpage, joka yleensä tulee windows-käyttiksen yhteydessä, tai sitten hakee tucowsista jonku ohjelman... :) tai viel halvemmaks tulee ku opettelee html-kielen, jolloin sivut pystyy tekeen muistiolla/notepadilla... ;)
 
Miten tuonne Sunpoint.netiin saa omat sivut? käsittääkseni pitäisi rekisteröityä, mutta en oikein viitsisi ,ellei ole pakko.
 
Macromedian Dreamweaver MX, ohjelmasta on myös jaossa 30-päivän trial versio sen voit hankkia Macromedian omilta sivuilta.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan paavi88
Tohtiikohan tämän tyyppisiä pelisivuja tehdä ilman tekijänoikeus-haastepelkoa?
Tuo kiinnostaa minuakin, kun omien sivujen tekemistä mietin. Saako esimerkiksi peleistä kaapata kuvia nettiin ilman, että Kuvasto ynnä muut paskiaiset ovat (ainakin periaatteessa) kimpussa?
 
Ylös Bottom