Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

ilotulitteet

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Arviolta 150 - 170 euron edestä tuli "räjähteitä" ostettua... Nuo paremmat raketit kun maksavat nykyään niin paljon, että rahaa menee väkisinkin... Kallein pakkaus oli 50 ja toinen 35. Plus sitten 20 iso yksittäisraketti. Nyt kun vaan ei tulisi mitään 35 asteen pakkasia aattoillaksi tänne Lappiin :cool:
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan TeKe
Vanhoista ilotulitteista kun puhutaan, niin se comet bomb oli kyllä upea. Harmi ettei ihmiset osannu käyttää päätään... Tai jotkut vissiin käytti mutta väärin.
Heh.. Ehdin laukoa isoimpia Comet Bombeja peräti kaksi kappaletta ennen kuin menivät kieltämään niiden myynnin. Laukaus oli todella näyttävä, joten ikävää ettei niitä enää saa hankittua.

Myöhemmin armeijassa tajusin, että Comet Bomb vastasi rakenteeltaan kevyttä kranaatinheitintä. Ammus ajopanoksineen oli pakattu tiivisti kovan putken sisälle ja koko hoito painoikin aika tavalla. Ei siis mikään ihme että jengi rikkoi niillä paikkoja ja itsensä. En kyllä ymmärrä miten ihmiset eivät tajunneet poistaa sitä isoa keltaista "muovikorkkia" siitä putken suulta - on siinä täytynyt laukaisijan olla vähän tinassa ettei huomaa niin selkeää merkkiä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan feldon
Heh.. Ehdin laukoa isoimpia Comet Bombeja peräti kaksi kappaletta ennen kuin menivät kieltämään niiden myynnin. Laukaus oli todella näyttävä, joten ikävää ettei niitä enää saa hankittua.

Pidän muuten tota comet bombin kieltämistä räjähtävän uudenvuoden lopun alkuna. Sen jälkeenhän kaikki vähänkin kovempaa räjähtävät ilotulitteet piti poistaa... Ihme että niitä isoja patoja saa vielä myydä...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan feldon
Minullekin riittää että saan ihailla muiden ampumia raketteja.

Toista se oli ennen vanhaan. Sillon pommit oli pommeja, eikä mitään turhiä sähikäisiä. Kaikenlaisia muistoja on kertynyt vuosien varrella: Kaveri ampui 'Old Skool' - Thunder Kingin suoraan päin, niin että meinasi kuulo lähteä. Tykäri räjähti melkein käsissä ja sain hullun mustelman kämmenselkään. Ihme että olen yhä hengissä. Olen jälkeenpäin kelaillut, että paukkujen kieltäminen oli ihan fiksu veto.

Meikällä kerran kävi niin, että uuden vuoden jälkeen kaveri heitti, kiinarin (tai mikä iso pommi nyt olikaan) suoraan huppuuni.
Sinne se räjähti, mutta onneksi ei tullut kuin huppuun reikä.
 
Silloin kun minä olin nuori niin papatteja ostettiin kappaleittain. Ne oli kuulkaas kalliita silloin. Ja ne myös pamauteltiin yksi kerrallaan.

Ja en osta enää mitään ilotulitteita.
 
Joo, viimeinen päivä tätä vuotta menossa ihan tuota pikaa. Paukkua taivaalle ja elimistöön niin eikös sillä parhaiten käynnisty uusi vuosi 2003 :)

Ensin siis ruutia taivaalle, sitten elimistön nestetasapainosta huolehtimista loppuilta :D
 
Skumppalekan poksautan ja laatikon pohjalta löytyneen vähintään 10v vanhan papattimattopinon pistän tuleen. Siinä se :)

Kavereilla taitaa olla muutama raketti, mutta en jaksa enään itse laittaa rahaa taivaalle...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan FrankNyberg
Silloin kun minä olin nuori niin papatteja ostettiin kappaleittain. Ne oli kuulkaas kalliita silloin. Ja ne myös pamauteltiin yksi kerrallaan.
Heh joo se oli kyllä jännää. Niitä sai vielä kymmenisen vuotta sitten paukutella ympäri vuoden. Ja se sytytyslanka palo niin nopeasti ettei niitä ehtinyt edes heittää.
Ei kyllä enää viitti. Viimevuonna mulla oli jotain ja niitä siellä piti näpit jäässä tuhlata ne pois ennen aamunkoittoa. Jäihän niitä vähän mutta annoin ne sitten pois.

Nyt on niin kylmä että ulkona on tuskaisaa viettää aikaa joten kipinkapin kammariin siitä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan FrankNyberg
Silloin kun minä olin nuori niin papatteja ostettiin kappaleittain. Ne oli kuulkaas kalliita silloin. Ja ne myös pamauteltiin yksi kerrallaan.

Eihän siitä taida olla kuin 10 vuotta kun isokiinalaiset maksoi ~5 markkaa kappale. Papattimatot oli hiukan halvempia (nekin piti purkaa :)). Kun miettii mitä niiden valmistus Kiinassa maksaa, voi vaan kuvitella vetikö maahantuoja pientä voittoa pikkupoikien iloittelusta.

Tähtisadetikut ja tina riittänevät tänäänkin.
 
Muistan hyvin ajan, jolloin papattimattoja sai ostaa ympäri vuoden. Ja kalliita olivat silloin! (1980-luvulla).

Matossa oli 40 papattia ja tarkkaan se purettiin että sai jokaisen irti. Sitten keskellä kesää kallioilla oltiin ja suurennuslasin avulla aurinko pisti langan palamaan. :D

Kauhiaa säätöä silloin. Mutta hauskaa oli.

Mitäpä nämä tämän päivän nuorisohuligaanit enää tietää sadan metrin jättikukkaraketteineen ja viinapulloineen. Pyh.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tonppa
Muistan hyvin ajan, jolloin papattimattoja sai ostaa ympäri vuoden. Ja kalliita olivat silloin! (1980-luvulla).
Tsadissa oli silloin joskus Pilailupuoti, siinä krunikan kulmilla muistaakseni. Sieltä käytiin ostelemassa niitä kesälläkin. Onkos se kauppa enää olemassa? Sieltä sai savupommejakin.. hohhoijaa
 
Muistan hyvin ajan, jolloin papattimattoja sai ostaa ympäri vuoden. Ja kalliita olivat silloin! (1980-luvulla).

Saihan noita vielä -95 ainakin ihan ympäri vuoden. Piti kyllä siihen aikaan pyytää kaveri hakemaan ;). Niin se hiekkalaatikkokin muuttui sotatantereeksi ja muovia paloi.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan trend
Saihan noita vielä -95 ainakin ihan ympäri vuoden. Piti kyllä siihen aikaan pyytää kaveri hakemaan ;). Niin se hiekkalaatikkokin muuttui sotatantereeksi ja muovia paloi.
Heh, niin paloi. =)
Oli se kyllä mukavaa. Nykyään ei saa enää tehdä mitään. EU varmaankin pilannut kaiken.
 
Saatanan nulikat, kun eivät voi odottaa kuuteen asti että pääsee räjäyttelemään. Yritin viedä koiraani ulos tuossa puoli tuntia sitten, mutta en päässyt kuin muutaman kymmenen metrin päähän pihasta kun alkoi paukkua ja koira halusi peloissaan takaisin kotiin.
Nykyään ei huvita yhtään räjäytellä noita paukkuja, eikä varsinkaan sijoittaa rahoja niihin. Onhan varsinkin vähän isompia tulitteita ihan hieno katsella, mutta jotenkin ei enää nappaa se räjäyttely. Olen kai tullut vanhaksi. :(
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan FrankNyberg
Tsadissa oli silloin joskus Pilailupuoti ... Onkos se kauppa enää olemassa?
Siellähän se Pilis kököttää edelleen samalla vanhalla paikalla, siinä sillan kupeessa. Pommeja en ole sieltä aikoihin ostanut - lähinnä peruukkeja ja partoja parilla miljaaaardilla.
 
Tulihan sitten raketit ammuttua. Minun ei pitänyt mitään ostaa. Mutta kun menin kaverille, jolla oli lapsia. Niin kävin viime hetkellä ostamassa paukkuja. Sain tuhlattua noin 170Eur niihin, kun ostelin vähän isompia paukkuja.

Ihan hienojahan ne olivat, vaikka en itse hirveesti kerennyt katselemaan sytytyksen lomassa.
Nopeasti ne kyllä oli ammuttu :(
 
jokainen käyttää tienaamansa rahat miten tahtoo mutta mun mielestä toi 170 on jo ehkä pikkasen liikaa :D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Diamond-Dog
jokainen käyttää tienaamansa rahat miten tahtoo mutta mun mielestä toi 170 on jo ehkä pikkasen liikaa :D
Kuule, kuule... Tuollainen 170 on näille PS2FIN-moderaattoreille vain pientä "karkkirahaa". Äkkiäkös sellaisen tienaa myymällä vähän mainostilaa :p
 
Ylös Bottom