Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

inFamous 2

Vastaus: inFamous 2

Suomihan on maailmankielenä yhtä suosittu kuin sanskriitti. Opetusajan tasoon verrattuna englannin kielen ymmärryksen puute on vain sivistystason alhaisuutta. Lapsukaiset tosin kärsivät tästä, mutta ei tämä olekaan lasten peli mielestäni. Muutenkin vähän sekava peli. Naurettavaa näin aikuiselle jotenkin että pääjuoni on se, että monsteri lähestyy kaupunkia mutta jää epäselväksi miten mikään liittyy mihinkään.

Edit: tai siis kaikki on ihan ok, kunnes mennään sillan yli sinne rämealueelle joka pilaa kaiken. Pelin viehätys on paljolti siinä miten liikutaan isossa kaupungissa, mutta yht'äkkiä kaikki onkin pelkkää tuskaa. Huonoin Infamous kokemus saatiin tehtyä tähän toiseen osaan.

Itselleni tuli ainakin harvinaisen selväksi pelin juoni. Mikä jäi epäselväksi?
Hyvä juoni on yksi syy miksi tämä peli hyllystäni löytyy.

Ja miten niin kaikki on tuskaa? Vähän vaikeakulkuisempi ympäristö ja vihut jotka eivät vain seiso paikallaan niin kauan että lentää shokkinaatti naaman. Ihan samanlainen(hyvä) pelikokemus oli kaikissa kaupunginosissa. Ja eihän siellä tulva-alueella ole pakko oleskella.
 
Vastaus: inFamous 2

Itselleni tuli ainakin harvinaisen selväksi pelin juoni. Mikä jäi epäselväksi?
Hyvä juoni on yksi syy miksi tämä peli hyllystäni löytyy.

Ja miten niin kaikki on tuskaa? Vähän vaikeakulkuisempi ympäristö ja vihut jotka eivät vain seiso paikallaan niin kauan että lentää shokkinaatti naaman. Ihan samanlainen(hyvä) pelikokemus oli kaikissa kaupunginosissa. Ja eihän siellä tulva-alueella ole pakko oleskella.

Kaikki jäi epäselväksi, ja siksi epäilen että pelistä tulee armottomasta hehkutuksesta huolimatta floppi. Peace.
 
Vastaus: inFamous 2

Värikylläistä on kyllä. Juuri kulkee siinä rajalla ettei mene jo överiksi. Muuten se mistä tässä pitää on se näennäinen valinnan vapaus mitä tehdä seuraavaksi ja miten suoriutua tiukassa hötäkässä. Hyvää on myös liikkuminen vilkkaassa kaupunki miljöössä, kovin usein ei takerruta turhaan vaan meno on varsin jouhevan oloista. Tarjoaa poskettomia näkymiä, kun tavaraa lentää edes takaisin ja räjähdykset ovat vähintäänkin hollywood-tasoa. Ei kuitenkaan enään aivan iske sillä voimalla kuin edellinen osa. Jos olisi ensikosketus pelisarjaan voisi tilanne olla jo toinen. Alkutaipaleella kuitenkin vasta vielä ollaan joten eiköhän tämä tästä vielä kirkastune.
 
Meikäläiseltä löytyisi yksi koodi pelin soundtrackia varten, storesta ladattavana siis. YV:tä saa laittaa jos kiinnostaa.

Edit. Meni jo.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: inFamous 2

Tänään pääsi taas tämän parissa riehumaan kaikin tavoin. Tässä yksi kevyehkö esimerkki pienimuotoisesta pomotaistelusta, sieltä tarinan alkutaipaleelta. Formaattimuutos näemmä pikselöi kivasti tuota kuvaa, ei anneta sen häiritä. Parasta tässä on toi vauhti ja ympärillä tapahtuvan hyörinän katkeamaton rumba.

[MEDIA]3460[/MEDIA]
 
Vastaus: inFamous 2

Kun aloittaa uuden pelin toisella karmalla, onko mahdollista säilyttää jo kerätyt blast shardit ja dead dropit?
 
Kun aloittaa uuden pelin toisella karmalla, onko mahdollista säilyttää jo kerätyt blast shardit ja dead dropit?

Ei ole.

Platina napsahti tilille tästä viikko sitten ja ei voi muuta sanoa kuin että kyllä tämä on tämän sukupolven parhaita pelejä. Vedin pelin siis kaksi kertaa 100%:sti kaikilla sivutehtävillä, blast shardeilla ja dead dropeilla.
 
Vastaus: inFamous 2

Itselläkin "pleikkaritauko" päättyi kun rupesin tätä tahkomaan ja hieman myös bäfän betaa kokeillessa. Mutta tässä viestissä siis keskitytään nyt tähän peliin :D

Platina napsahti tilille tästä viikko sitten ja ei voi muuta sanoa kuin että kyllä tämä on tämän sukupolven parhaita pelejä. Vedin pelin siis kaksi kertaa 100%:sti kaikilla sivutehtävillä, blast shardeilla ja dead dropeilla.

Yllä oleva viesti kyllä tiivistää omatkin tuntemukset pelistä. Pitkään aikaan ei mikään peli varsinaisesti saanut kunnon nappausta aikaan (ei ollut kiire jatkamaan peliä, ns. ahmimaan juonta) mutta tämä kyllä sai liimautumaan ohjaimeen kiinni taas varsin ruhtinaallisesti. Platina tosin on itsellä vielä UGC-Veteraania vaille.

Juoni pelissä siis oli kiinnostava, ehkä vielä hieman koukuttavampi kuin ensimmäisessä osassa. Vertailua osien välillä nyt on paha saada aikaan, molemmat kun innostivat pelaamaan ilmestymisien jälkeen ja paljon. Tottakai kakkonen on kehittynyt ensimmäisestä reippaasti, eikä mitään intoa murskaavaa ole tehty.

UGC on toki hieno ominaisuus, "hieman" LBP tulee mieleen. Kuitenkin itsellä juuri tämä osuus ei paljoa innosta. Toki mukana on vaativia, hienosti suunniteltujakin tehtäviä, mutta satunnaisesti valittuina kentät tuottavat usein pettymyksiä. Lisäksi joidenkin tehtävien valmius on pahasti hakoteillä, ja voikin olla että suunnitelmassa on aukkoja jotka estävät tehtävän läpipääsyn. Veikkaanpa että tässä taustalla on vain joidenkin pelaajien kiire saada trophy alta pois. Siksipä ehkä olisi ollut parempi jos kentän tekoa ei olisi vaadittu trophyihin... Saattaisi olla enemmän laadukkaita kenttiä (tai sellaisia tulisi siis suuremmalla todennäköisyydellä vastaan).
 
Vastaus: inFamous 2

Tuota, liikkuuko tuo Beast tuolla kartalla itsekseen vai liikkuuko se vain silloin kun tekee tarintehtäviä? Eli voinko siis rauhassa mennä juoksemaan ympäri kaupunkia keräilemään kaikkea vai pitääkö pelätä että beasti tulee vetämään talot alta?
 
Vastaus: inFamous 2

Ei tarvii Beastia pelätä. Tulee ajan kanssa kun etenet juonessa tiettyyn pisteeseen.
No hätä. Aikaa on seikkailla omia vaikka maailman tappiin.
 
Vastaus: inFamous 2

Peli päätti sitten bugata jotain viimeisessä tehtävässä juuri siinä ihan lopussa, heitti sitten suoraan ennen sitä tehtävän alotusta, kaikki cutscenet pitää katsoa uudestaan...
 
Vastaus: inFamous 2

Tänään tuli saatua tämä peli päätökseen. Aloitin pelaamisen pahiksena, koska se on ainoa muoto, jonka olen saattanut loppuun ensimmäisessä osassa, joten sitä jatkoin. Normaalilla pelailin ja keräsin kaikki mahdolliset tavarat sekä hoidin sivutehtävät. Toisella pelikerralla hoidin pelin Hardilla ja hyvistelin. Yllätyin siitä, kuinka helppo peli on kyseessä, jopa Hardilla. Olisin ehkä kaivannut enemmän haastetta, muutakin kuin parikymmentä tyyppiä ampuu samaan aikaan enkä ehdi karkuun, kun jään jumiin seinään tms :D Muutama Trophy vielä puuttuu, saa nähdä jaksaako niitä joskus hankkia. Ensimmäisen osan voisi vielä saattaa loppuun hyvistellen.

Ääninäyttelystä pidin ja molempien puolten lopetukset olivat sopivia. Yllätyin tosin siitä, että tämä peli oli nyt tässä, jotenkin aivot tottunut siihen, että pelejä tulee jatkuvasti trilogioina, heh. Vastustajat ärsyttivät. Ne isommat vastustajat olisivat menneet mielestäni mainiosti sellaisina vähän haastavampina välitappeluina, mutta sitten niitä isompia örriäisiä alkoi ilmestyä joka paikkaan. Ja ne örrimörriäiset muutenkin, olisivat mieluummin pysyneet ihmisissä.

Jotenkin luulen, että pidin tästä enemmän kuin ensimmäisestä osasta, jos muisti palvelee oikein. Johtunee siitä, että ensimmäisessä osassa kaikki paitsi Zeke olivat vain puhelimen kautta minuun yhteydessä, mutta tässä toisessa osassa tapailin Nixiä ja Kuoa koko ajan. Hahmot tulivat tällä tavalla paljon läheisemmiksi ja oli merkityksellisempää, mitä heille tapahtui. Ensimmäisen osan Trish otti vain päähän koko pelin ajan... Kiitettävä pelihän tämä oli, ei paljon muuta tullut tehtyä taas muutamaan päivään :eek: Hyvin samanlainen ensimmäisen osan kanssa, mitäpä sitä toimivaa kaavaa hirveästi muuttamaan, toimii näinkin.
 
Tuli pelattua tämä vihdoin viime viikolla läpi. Hyviksenä mentiin ja hardilla.

Grafiikat olivat suurin yllätys, todella iso harppaus ykkösestä. Pelihän on perhana helposti yksi koko genin hienoimpia ja eihän tästä koskaan missään grafiikkakeskusteluissa puhuta. Todella upea kaikin puolin. Myös musiikit ovat loistavat, vaikka ykkösen säveltäjä ei käsittääkseni ole tässä mukana.

Noin muuten pidin pelistä hippusen enemmän kuin ykkösestä, vaikka sekin oli loistava peli. Pitää vielä se Festival of Blood ostaa storesta.
 
Ylös Bottom