Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

inFamous - keskustelu pelistä

Vastaus: inFamous - keskustelu pelistä

Aika jännä miten pyrkimys hyvän karman säilymiseen vaikuttaa taisteluihin. Yrittää varoa siviilitappioita, joita kuitenkin tulee läjittäin.. Siinä sitten yrittää riehumisen jälkeen ripittää teot parantamalla kaikki kadussa makaajat ketkä vielä elossa ovat.

Eilen alkoi toisella saarella olla jo niin paljon tavaraa ilmassa, pienen ruudun täyttyessä vihulaisista ilmoittavista punaisista pisteistä, jotta ruudunpäivityskin alkoi ensimmäisen kerran yskähtelemään. Muuten kyllä hyvin nautittavaa mäiskettä, kun pitkän aikaa mentiin sata lasissa ja ainoina aseina melee ja sähköshokit. Tässä auttaa paljon monipuoliset kyvyt ja ympäristö, jotka antaa pelaajan mielikuvitukselle mahdollisuuden toteuttaa operaatiot ihan omalla tyylillä.

Aluksi suhtautui skeptisesti konseptiin supersankarista, ilman viittaa ja sukkahousuja - ainoana aseistuksena tolpista imaistu sähkövaraus. Kuitenkin nyt pelatessa tämä perusasetelma on osoittanut vetovoimansa. Tavallinen kadunkulkija, jonka kohtalo on määrännyt paitsi pelastamaan maailma, myös taistelemaan itsensä kanssa valinnoista hyvän ja pahan välillä. Inhimillinen erehtyjä supervoimista huolimatta.
 
Vastaus: inFamous - keskustelu pelistä

inFamous herää todellakin eloon vasta saavutettuasi toisen saaren. Täällä meininki on jo niin täyttä Marvelia että adamantium-kynnet pois! Pelivideot eivät todellakaan anna oikeaa kuvaa siitä miten eeppiseksi mätöt paikoitellen menevät. Hyvänä esimerkkinä eräs Street Fight niminen sivutehtävä. Jos jokin niin tämä tehtävä mässäilee vastustajien määrällä! Muutenkin tehtävät ovat pysyneet varsin vaihtelevina, koskaan ei tiedä mitä nämä tarinatehtävät pitävät sisällään. Monet ovat kestoltaankin jo varsin eeppisiä ja haastavia. Tämä on myös siitä harvinainen peli että kuoleminen ei pistä turhauttamaan laisinkaan. Osittain kiitos armollisen Checkpoint-syteemin mutta suurin kiitos menee vain niin pirun toimivalle toiminta-mekaniikalle.

Ainoa asia mikä minua oikeasti harmittaa on tuo ratkaisu pakotettuihin vuorokausiin. Se vie osan pelin immersiosta pois kun vuorokausi vaihtuu vain kun pelintekijät niin haluavat. Dynaaminen yö/päivä-cycli olisi ollut enemmän minun mieleeni. Ja miksei Colella ole minkäänlaista teema-musiikkia? Jukolauta, pelihän on tarina supersankarista eikä kaverilla ole kunnon sankari-sointua, c`mon! Minä haluan rökittää jannuja sen eeppisen teeman tahtiin! :D Muuten musiikit on kyllä loisto kamaa.

Pidän myös suunnattomasti pelin tarinasta. Ensimmäisllä saarella muutama twisti kiinnitti kyllä todella tukevasti istuimeen.
 
Vastaus: inFamous - keskustelu pelistä

Juuri tämä samainen Street Fight tuli eilen koettua jo aikasessa vaiheessa saarelle päästyä. Sen yhteydessä saavutettiin ehkä pelin hienoimpia fiiliksiä, kun aivan totaalisen täysi rähinä on loihdittu ympärille ja omia kykyjä joutuu käyttämään ajatuksen kanssa nopealla sykkeellä. Potkua noille, tarkempaa osumaa tuonne ja paineaaltoa kun ei mitään keksi :D

Tuosta musiikista samaa mieltä. Tähän jos mihin sopisi hyvin sellainen paatoksellinen teema säestämään supersankarin normi päivää.
 
Vastaus: inFamous - keskustelu pelistä

Pientä napinaa ohjauksesta.
Vaikka Cole tottelee hyvin ohjausta joka on helppoa ja tarkkaa, tuottavat kapeisiin väleihin pudottautumiset ärrräpäitä. Colen ollessa ehkä suurempi liimanäppi kuin hämis, olisi ollut hyvä jos ympyrää pidettäessä pohjassa, tiputtautuisi Cole aina maahan asti.
 
Vastaus: inFamous - keskustelu pelistä

Vaikka Cole tottelee hyvin ohjausta joka on helppoa ja tarkkaa, tuottavat kapeisiin väleihin pudottautumiset ärrräpäitä. Colen ollessa ehkä suurempi liimanäppi kuin hämis, olisi ollut hyvä jos ympyrää pidettäessä pohjassa, tiputtautuisi Cole aina maahan asti.
Hyvä huomio. Pistin saman itsekin merkille. Tuosta kannattaa lähettää Sucker Punchille palautetta. Ties vaikka tekisivät tuollaisen pienen muutoksen kontrolleihin päivityksen muodossa.
 
Vastaus: inFamous - keskustelu pelistä

Mielenkiintoisesti on Colen animaatio lähes samanlaista Sly Cooperin animaation kanssa ja tuon sen kaverin samankaltaista sen virtahevon kanssa Sly-peleistä.
 
Vastaus: inFamous - keskustelu pelistä

Huh.. hienoa kuulla postiivista palautetta tokalta saarelta. Itse olen vielä suht alkutekijöissä.. Mahtava peli on kyllä kyseessä ja niinkuin Req-77 sanoikin, niin välillä pääsee pinna kiristymään ohjauksen vuoksi "hämäkkimiesmoodissa".
Hyviksenä olen pelannut mutta välillä meinaa pieni kipinä syntyä josko antais vallan pimeälle puolelle. :D
Tämä on kuin nykytarinaa synkästä maailmasta jossa nuori Jedi kulkee polkuaan kohti sithlordiksi. :p

Ei malta odottaa kun pääsee taas kotiin pelaamaan.. eilen vierähti "muutama minuutti" pelin parissa.

Tämä vois olla melkein Colen tunnari: http://www.youtube.com/watch?v=uAkCHNjK8JE
 
Vastaus: inFamous - keskustelu pelistä

Toiselle saarelle päästiin tänään ja mietteet pelistä ovat aika positiiviset. Tunnelma on hyvä, ohjaus sulavaa ja menoa hauskaa valtaosin.

Ajoittain tähtääminen aiheuttaa tosin harmaita hiuksia. Luulisi että kun muu matkustaminen ja temppuilu on niin helppoa ja, noh, kivaa, niin myös tähtääminenkin hoituisi. Kissanviikset. Tönkköä ja välillä raivostuttavaa tattirallia koko homma, joka ei kuitenkaan onneksi peli-iloa onnistu pilaamaan.

Harmittaa myös saarten samankaltaisuus. Nopealla vilkaisulla molemmat kaksi saarta ovat todella samankaltaisia ja vain muutamia kosmeettisia eroja on ehtinyt tulla vastaan. Missä ovat pilvenpiirtäjät? Korkeat patsaat? Maanalaiset tunnelit? Laajat junaverkostot? Tylsää kun junallakin voi mennä vain yhtä rinkiä, olisi niin paljon tyylikkäämpää tutkia kaupunkeja pitkien reittien kautta junan katolta.

Juoni on ollut sopivan mielenkiintoinen, mutta vähän pelottaa tämä

ANCIENT MYSTICAL CULT!!!1

höpöily mistä annetaan vihiä koko ajan. Luulisi jo että pelintekijät keksisivät vähän omaperäisempää.

Mutta muuten tässä on kyllä oikein viihdyttävä peli jota jaksaa tahkoa. Katsotaan toki kestääkö loppuun asti mielenkiinto.
 
Vastaus: inFamous - keskustelu pelistä

Aika jännä miten pyrkimys hyvän karman säilymiseen vaikuttaa taisteluihin. Yrittää varoa siviilitappioita, joita kuitenkin tulee läjittäin.. Siinä sitten yrittää riehumisen jälkeen ripittää teot parantamalla kaikki kadussa makaajat ketkä vielä elossa ovat.

Mulle tuli nyt "100 x Bio Leech"-trophy ja aika pian perään tuli "good karma full" (tms)-trophy (vaikka itse mittari ei ollut ihan tapissa, en tiedä miten tuo laskettiin). Eli kun vain muistaa herätellä tasaisesti tyyppejä pystyyn yms "hyvää", niin tuon Bio Leech-trophyn (imin vain pahiksilta energiaa) voi ikäänkuin napata tuossa matkan varrella kans (tosin alussa kannattaa varmaan saada homma ensin positiiviselle puolelle).

Välillä tosiaan menee sivullisiakin, ei oikein mahda mitään.

Ohjaus on muuten aika mainio, mutta tosiaan Cole on sellainen liimanäppi, että meinaa hypyn alastulossa tarttua sitten seiniin, tolppiin, yms. Mutta koska mikään peli ei kuitenkaan ole täydellinen, niin eipä tuo pieni kauneusvirhe paljoa menoa haittaa.
 
Vastaus: inFamous - keskustelu pelistä

Saksalaiset sun muut voivat nyt ilmeisesti ladata peliinsä kielipäivityksen, joka tuo levyltä "puuttuvan" englanninkielen mukaan. Ilmeisesti ihan kaikki ei tuolla Keski-Euroopassa sittenkään diggaa dubbauksista. :)
 
Vastaus: inFamous - keskustelu pelistä

Saksalaiset sun muut voivat nyt ilmeisesti ladata peliinsä kielipäivityksen, joka tuo levyltä "puuttuvan" englanninkielen mukaan. Ilmeisesti ihan kaikki ei tuolla Keski-Euroopassa sittenkään diggaa dubbauksista. :)

Todella moni avoimesti ilmoitti peruuttaneensa ennakkotilauksensa, kun kuulivat tuosta enkkuraidan puutteesta. Eli ihan syystäkin toivat sen noin saataville, ei pitäisi olla iso juttu jättää aina alkuperäinen kieliraita levylle, tilaakin kun riittää.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: inFamous (varsinainen pelikeskustelu)

Pelin saapumista odotellessa.. .

Hyvän ja pahan välinen taistelu vallasta sankarimme pääkopan sisällä näkyy valinnoissa. Olenko virkavallan ja kansalaisten tukena, vai heitänkö lekkeriksi. Tilanne näiden välillä esitetään ihan suorana mittarina ruudulla. Tähän mennessä pyritty olemaan siellä hyvisten osastolla, vaikkakin osin vahingossa on väliin pahisteltukin. Colen shokkihoidot poikkeavat näiden kahden leirin välillä. Pahistellessa alkavat kadunkulkijat heittelemään kivillä, poliisit juoksemaan perässä ja muutenkin olo on kuin vamppyyritaudin kourissa Oblivionissa. Hyviksenä saat kannustusta ja kehuja kansalaisilta. Ihan pienimmätkin valinnat vaikuttavat, jopa se päästätkö vihulaiset päiviltä vai jätätkö jatkotoimenpiteet virkavallan hoidettavaksi. Loukkaantunut kannattaa mielummin raudoittaa kuin vapauttaa palveluksesta napakalla niskalaukauksella, näin siis jos haluaa pitää sankarin maineensa. Leirin valinta vaikuttaa myös tehtävänantoihin.

Entä jos tulee pakottava tarve lanata kaikki näkyvillä oleva sileäksi sähkön voimalla eli vetää tuo pahistelu aivan tappiin. Seuraako siitä mitään kovempaa sanktiota, kuten "your mission failed"? Otetaan esimerkiksi GTA4. Jos alkoi lahdata siviilejä silmittömästi, niin paikallinen poliisi keskitti kaikki voimansa Nikon pysäyttämiseksi lopullisesti. Empire Cityn kansalaisethan ovat avun tavoittamattomissa verrattuna GTA4:n maailmaan. Siis miten peli suhtautuu tarinan sankarin mahdollisiin taipumuksiin aiheuttaa joukkotuho ketään säästämättä?
 
Vastaus: inFamous (varsinainen pelikeskustelu)

Siis miten peli suhtautuu tarinan sankarin mahdollisiin taipumuksiin aiheuttaa joukkotuho ketään säästämättä?
Kansa on vihaista, mutta ei mahda juuri mitään. Poliisi tietysi kanssa ottaa vähän nokkiinsa, mutta niillä on vielä enemmän kiire jengiläisiä taltuttaessa. Varsinkin, kun jengejä vastaan poliiseilla on edes jotain saumaa.

Eli käytännössä, jos haluat olla täysi kuspää, niin mikään ei estä. Tosin välivideot ovat sitten vähän erilaisia riippuen siitä, oletko sankari vai hirviö. Lisäksi karma-mittarin viisarinpaikka vaikuttaa parissa tehtävässä siihen, mikä trophy tilille kilahtaa. Jos siis olet tietyssä vaiheessa jo ennättänyt saada itsesi pahasti punaiselle, niin mikään, mitä teet itse missionin aikana, ei saa sinulle kalasteltua sitä hyvis-trophya.

Sen mittarin hilaamisessa tappiin (kumpaan tahansa suuntaan) ottaa sitten oman aikansa. En suosittele edes yrittämään yhdellä pelikerralla molempia. Tämä peli täytyy pelata kahteen kertaan. Itsellä toinen kierros jo hyvässä vauhdissa.

Ja sen verran pitää vielä sanoa, että peli on ISO. Vaikka yritin saada arvostelun kirjoitettua julkaisupäivään mennessä, niin ei tullut mitään. Huomenna on näkyvillä.
 
Vastaus: inFamous - keskustelu pelistä

Pelissä täyttyy muutama hyvän pelin tunnusmerkki.

1. Ohjaus painuu taka-alalle, eikä siihen tarvitse ihmeemmin kiinnittää huomiota
2. Tallennuspisteet ovat kohtuullisen lähellä
3. Yleensä tekeminen löytyy helposti ja hukassa ei olla kuin harvoin
4. Kuolo korjaa nopeasti jos meinaa ramboilla
5. Kesken annetun tehtävän voit tehdä myös muuta
6. Näkymättömät seinät loistavat poissaolollaan
7. Vihut ovat kasvottomia siviilien ampujia -> ei ongelmaa väkivallan suhteen
8. Melee oikeasti rivissä muiden valintojen joukossa
9. Kyvyt sen verta monipuoliset, ettei ainakaan puutetta tarvi kärsiä
10. Pelaajaa ei kiusata turhalla

Tämän pelaamista ei vaan tahdo lopettaa kuin käskystä, sen verran addiktoivaa puuhaa :eek:
 
Vastaus: inFamous - keskustelu pelistä

Tämän pelaamista ei vaan tahdo lopettaa kuin käskystä, sen verran addiktoivaa puuhaa :eek:
On sitten jumalan tosi. Itse kun sain pelin kouraan, niin aloin sitä vähän "testailla" joskus iltaysin aikaan. Vähän ajan päästä katsoin kelloa ja se oli kaksitoista. Ajattelin, että kai sitä kohta voisi lopettaa. Puoli neljältä tuli vaimo nykäisemään hihasta ja kysymään, että meinaatko tulla nukkumaan tänä yönä.
 
Vastaus: inFamous - keskustelu pelistä

On sitten jumalan tosi. Itse kun sain pelin kouraan, niin aloin sitä vähän "testailla" joskus iltaysin aikaan. Vähän ajan päästä katsoin kelloa ja se oli kaksitoista. Ajattelin, että kai sitä kohta voisi lopettaa. Puoli neljältä tuli vaimo nykäisemään hihasta ja kysymään, että meinaatko tulla nukkumaan tänä yönä.
Vastaava kävi itellekin eilen. Seiskalta aloin pelailemaan semmoisella "no, pari sivutehtävää ja vähän pääjuonta eteenpäin" -mentaliteetilla. Kymmeneltä vaimo huomautti, että olisi jo nukkumaanmenoaika. Yhdeltätoista oli sitten melkeinpä revittävä ohjain käsistä. :p

Ensimmäinen saari on nyt suoritettu 100-prosenttisesti, ja edelleen olen eri mieltä idahon kanssa; sivutehtävissä on ihan riittävästi vaihtelua, ja niitä on varmasti enemmän kuin viittä eri arkkityyppiä.
 
Vastaus: inFamous - keskustelu pelistä

Ensimmäinen saari on nyt suoritettu 100-prosenttisesti, ja edelleen olen eri mieltä idahon kanssa; sivutehtävissä on ihan riittävästi vaihtelua, ja niitä on varmasti enemmän kuin viittä eri arkkityyppiä.
Hyviä ja pahoja sivutehtäviä on ainakin kumpaakin paria erilaista. Lisäksi uudenlaisia sivutehtäviä tulee peliin vielä myöhemmillä saarilla. Itse kypsyin heti siihen salakuuntelulaitteiden perkaamiseen talon seiniltä, mutta toisaalta niitä satellite uplinkien yhdistämisiä olisi saanut olla enemmänkin. Vankien saattaminen on kypsää; ensimmäinen ei-ärsyttävän saattotehtävän kehittäjä saa kyllä kaljan.

Arvostelu on muuten nyt luettavissa: inFamous - Arvostelu - PlayStationFIN
 
Vastaus: inFamous - keskustelu pelistä

On sitten jumalan tosi. Itse kun sain pelin kouraan, niin aloin sitä vähän "testailla" joskus iltaysin aikaan. Vähän ajan päästä katsoin kelloa ja se oli kaksitoista. Ajattelin, että kai sitä kohta voisi lopettaa. Puoli neljältä tuli vaimo nykäisemään hihasta ja kysymään, että meinaatko tulla nukkumaan tänä yönä.

:D :D

Joo, yksi miinuspuoli pelissä on.. se on turhankin addiktoiva. Ei millää meinaa painaa "lopeta peli" nappulaa. Eilen kävi samalla tavoin ku herroilla että vaimo alkoi jo vihjailee et pitäiskö lopettaa pelaaminen :D
 
Vastaus: inFamous - keskustelu pelistä

Joo, yksi miinuspuoli pelissä on.. se on turhankin addiktoiva. Ei millää meinaa painaa "lopeta peli" nappulaa.

No aijaa :D Aattelin kans vähän testailla peliä, ja se sit vähä venähti... Pelaan hyviksellä, ja tuli oikeesti muuten hyvä mieli ku olin sellasel "puhdistetul" alueella ja ihmiset taputti kun kävelin ohi :)
On muuten parhaimpia pelejä mitä oon pelannu
 
Vastaus: inFamous - keskustelu pelistä

On kyllä kerrassaan mainio peli - tunnelma ja varsinkin pelattavuus ovat huippuluokkaa, ja peli on paljon viihdyttävämpi kuin mitä demo antoi odottaa. Olen vasta pelin alkupuolella ( ensimmäisellä saarella ), mutta olen jo nyt hyvin vaikuttunut. Pakko palailla pelin pariin heti tämän vastauksen jälkeen.
 
Ylös Bottom