Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

inFamous: Second Son

  • Viestiketjun aloittaja OK
  • Aloituspäivämäärä
Vastaus: inFamous: Second Son [Hype]

Julkaisun lähestyessä saadaan taas hieman yhteenvetoa pelistä.

First of all we learn more about the control scheme of the game, of course only related to the powers that heve already been unveiled, smoke and neon. The effects of some buttons change depending on what power is equipped. You can find a partial list of the controls below:


  • L2: moderate zoom over the shoulder, somewhat similar to the view of a third person shooter, but a bit further back.
  • R2: Shoots a ranged attack with the currently selected power.
  • Square: Melee attack in smoke mode, high speed warp with afterimage in neon mode. The neon warp allows to “walk in the air,” run up walls and dash from roof to roof.
  • X: Jump.
  • X followed by Square: air dash attack.
  • Circle: Interact.
  • Circle near a vent, followed by Square: In smoke mode Delsin gets sucked into the vent and propelled into the air. Pressing square while falling creates a flashy shockwave attack.
  • D-pad down: Karma bomb. This is situational and apparently works only in certain conditions.


The touch pad on the DualShock 4 can be used for various operations like opening doors, activating fingerprint scanners, absorbing elements from nearby sources, releasing prisoners and so forth.


Only one power can be used at any given time. It’s possible to switch between them but not on the fly. You have to actually find a source of that element and absorb it in order to change. Smoke powers are stronger in melee, while Neon powers are more suitable for ranged attacks, with faster and more accurate energy bullets. In the demo the neon element didn’t have a melee attack available yet, but according to the staff at the event it will be implemented in the final game.

Superpowers are not unlimited in their use and don’t recharge over time. It’s necessary to replenish them by observing the surroundings and absorbing energy from the right objects, like a chimney or a car on fire for smoke or a neon sign for neon. Suitable sources are marked on the minimap on the lower right corner of the screen.
There will be other conduits even if their specific elements are unknown. The only one that has been glimpsed uses fire as an attack and can stand in the air by condensing the atmosphere into rock.

There are a myriad of choices and branches that can be followed though different decisions during the game, but there will be only two endings: a good one and an evil one. That said, the path to get there will differ from player to player, and different choices can even influence the difficulty of the game.
 
Vastaus: inFamous: Second Son [Hype]

Kun täällä nyt hehkutettu niin olihan se pakko käydä ostamassa sarjan ensimmäinen osa. Katsotaan mihin siitä on että ostanko toisen ja kolmannenkin ;)
 
Vastaus: inFamous: Second Son [Hype]

Kun täällä nyt hehkutettu niin olihan se pakko käydä ostamassa sarjan ensimmäinen osa. Katsotaan mihin siitä on että ostanko toisen ja kolmannenkin ;)

Älä sitten tuomitse tätä uutta niiden vanhojen perusteella ;) Ykkösosa jäi ainakin minulla aikoinaan kesken joidenkin pienten raivostuttavien ominaisuuksien takia. En edes muista mitkä ne asiat olivat, mutta silloin Infamous ei napannut. Second Son näyttää kylläkin niin hyvältä, että uskon hankkivani sen heti julkaisupäivänä. Eihän tässä liikaa ole ollut PS4:lle pelattavaa...
 
Vastaus: inFamous: Second Son [Hype]

Älä sitten tuomitse tätä uutta niiden vanhojen perusteella ;) Ykkösosa jäi ainakin minulla aikoinaan kesken joidenkin pienten raivostuttavien ominaisuuksien takia. En edes muista mitkä ne asiat olivat, mutta silloin Infamous ei napannut. Second Son näyttää kylläkin niin hyvältä, että uskon hankkivani sen heti julkaisupäivänä. Eihän tässä liikaa ole ollut PS4:lle pelattavaa...

Itse en ole myöskään pelannut koskaan 1 tai 2 osaa, mutta mitä ps4:lle pelattavaa niin aivan helvetisti on tulossa, kesäkuussa varmasti on kovo täynnä, sen verran pelejä tulee kesäkuun loppuun mennessä. Tämä peli tulee ostettua kyllä silti, sen verran hyvältä näyttää mitä kuvia ja trailereita katsonut. Tosin itse jätin syksyn pelit ostamatta mistä oli arvelu, että voisi tulla ps4:lle, joten oottelen myös crossplättiksiä ja olen niitä jo yhden ostanutkin, tosin nämä eivät vie niin paljon tilaa kuin exlusive ps4 pelit. Uuden Tomb raiderinkin meinaan käydä nappaamassa kun kaupan hyllyyn saapuu, sekin jäi pelaamatta, ja ps4:llä oli vielä eri tekijät kuin onella, hyvä vain että sai senkin pelin pyörimään fullina 60fps:llä toisin kuin onella.

http://www.gamereactor.fi/uutiset/180674/N%E4in+rakentuu+Seattle+uuteen+Infamousiin/ tuossa vähän kuvaa miltä seattle alkaa näyttämään pelissä ja pakko sanoa, että pirun hyvältä näyttää!
 
Vastaus: inFamous: Second Son [Hype]

Pidän juuri tällaisista avoimen maailman värikkäistä räiskinnöistä. Ykkönen tosiaan ei säväyttänyt vielä riittävästi, mutta kakkonen sekä samantyylinen Prototype 2 kolisivat kovaa. Odottelen tätä todella innolla, ettenkö sanois että hype kasvaa, hype kasvaa....
 
Vastaus: inFamous: Second Son [Hype]

Pidän juuri tällaisista avoimen maailman värikkäistä räiskinnöistä

Sama juttu. Ja kyllähän tämä täytyy käydä hakemassa, mulla ei ole yhtään kokemusta inFamous-peleistä joten tää on ihan mun ensimmäinen sellanen. Ja nyt alkaa tosiaan pikkuhiljaa ilmestymään näitä pelejä, huomenna Tomb Raider, ens kuussa Thief ja sitten maaliskuussa tämä inFamous. Ja siitä sitten alkaakin tulemaan pelejä isolla vauhdilla. Helmikuun alussa tulee plussalaisille se kauhupeli, maaliskuussa tulee taas joku toinen uus peli plussaan.

Kyllähän tässä alkaa olemaan ihan kivasti kaikkea, olen tyytyväinen :)
 
Vastaus: inFamous: Second Son [Hype]

Sama juttu. Ja kyllähän tämä täytyy käydä hakemassa, mulla ei ole yhtään kokemusta inFamous-peleistä joten tää on ihan mun ensimmäinen sellanen. Ja nyt alkaa tosiaan pikkuhiljaa ilmestymään näitä pelejä, huomenna Tomb Raider, ens kuussa Thief ja sitten maaliskuussa tämä inFamous. Ja siitä sitten alkaakin tulemaan pelejä isolla vauhdilla. Helmikuun alussa tulee plussalaisille se kauhupeli, maaliskuussa tulee taas joku toinen uus peli plussaan.

Kyllähän tässä alkaa olemaan ihan kivasti kaikkea, olen tyytyväinen :)

Jeba, ei voi kyllä muuta sanoa kuin, että liukkaasti tulee pelejä tänä vuonna ja jo talvella/alkukeväästä. Itse pidin pääni ja ostin vain GTA V ps3:lle, koska vähän odottelin ps4 julkaisuja, joten tomb raider ja ac: black flag on tullut ostettua nyt jälkikäteen kun ei "ehtinyt" ps3:lla pelaamaan (siis nämä esimerkkinä mitkä oli jo ps3:lla jne, toki myös only for ps4 pelejä on myös hyllyssä)

Itsellenikin tämä InFamous tulee olemaan pelisaagasta mitä ostan/ edes koskaan olen pelannut, melko pitkälti tykkään juuri myös itse avoimen maailman peleistä, AC ajoi sen loistavasti, samaten tomb raiderikin vaikka välillä on vähän putkijuoksua.. Tuo tomppa tuli sopivaan rakoon ja kuukauden päästä thief kuten sanoit, sitten taas kuukausi ja paukahtaa Tämä InFamous!! :)

Sitten tarviikin jo oikeasti alkaa miettimään mitä peljä sitä sitten haaliikaan, kun tuntuu siltä, että vähän jokaisen pelin haluaisi itsellä, minkä tyylisiä pelejä ei edes pelannut ps3:lla ja aijemmilla versioilla/konsoileilla/tietokoneella.. Myös erittäin maukkaalta näyttää julkaisu lista tälle vuodella juuri näissä hiiviskely ja avoimenmaailman roolipeleissä, ainut iso mutu on tuo EOS koska sen 10-15? dollarin kk maksu :/ ja kun vielä sarjan suuri fani olen, kuten moni muukin, pakkohan eldereistä on tykätä vaikka sen tyylisiä muuten ei pelaisikaan :D Dragon Age: Inquisitionia oottelen myös kuin kuuta nousevaa! myös muutamia ylläreitä tulee varmasti ostettua ja nyt sitten 5 päivä tuo ilmainen Outlast peli mikä ainakin kuvien jne perusteella vaikuttaa hyvältä ajantapolta, jos tässä sitä kerkiää pelaamaan muiden ohella :D Ainiin, meinasi jo ihan unohtua tuo vanhojen sukupolvienkin crossplättis eli diablo III, sitä odotan innolla, koska en sitä ps3:lle hommannut, sinänsä ehkä harmi, koska characterin saisi siirrettyä ps4:lle ja ps4 julkkari sisältää sitten jo sen lisäosankin :)
 
Vastaus: inFamous: Second Son [Hype]

Tekijöitä ja supervoimia.

[video=youtube_share;a3Qq6b19xO4]http://youtu.be/a3Qq6b19xO4[/video]
 
Vastaus: inFamous: Second Son [Hype]

Tämä tulee haukkaamaan kovalevyltä 24 gigaa.

Eurogamer

Täytyy kyllä olla tyytyväinen, kun sai CE:n 54,95€. Tästäkö se keräily taas alkaa... :)
 
Vastaus: inFamous: Second Son [Hype]

Tämä tulee haukkaamaan kovalevyltä 24 gigaa.

Eurogamer

Täytyy kyllä olla tyytyväinen, kun sai CE:n 54,95€. Tästäkö se keräily taas alkaa... :)

Onneksi pääsee vähällä tilalla, kusessahan tässä ollaan jo ennen keskikesää näitten pelien kanssa ja kun ei voi ees vielä tehdä fullbackuppia kovolle, että saisi heitetty 1.5tb:n sisälle, ei napostele latailla kaikkia taas uudestaan 3g yhteydellä..
Mistäs noin halvalla Collectors editionin löysit :O :O
 
Vastaus: inFamous: Second Son [Hype]

Kävin tänään vähän testaamassa Second Sonia. Kyseessä oli sama yhden tehtävän mittainen demo, jota on pelimedioille esitelty tässä viime aikoina. Varmemmaksi vakuudeksi pelasin tehtävän läpi moraalimittarin kummallakin vaihtoehdolla. Tai oikeastaan ennen tehtävää tullut valinta muutti koko toiminnan luonteen ja tavoitteet. Siinä missä hyviksenä käytiin jotain huumekuriireja kurmoottamassa, paha Delsin antoi mieltään osoittaneille aktivisteille isän kädestä. Tai nämä siis olivat tehtävien pääpiirteet. Noiden lisäksi kummassakin oli vielä pienempiä vivahteita ja vaiheita esimerkiksi kohteiden spreijauksen tai ilotyttöjen pelastamisen merkeissä.

Entäpä se tekninen puoli? Second Sonin on ilmoitettu olevan 1080p@30 fps, mutta jostain syystä peli soljui todella pehmeästi, ja varsinkin neon-voimilla pyrähtely oli huisan sulavaa. Viime hetken optimointeja? Demossa lukitsematon ruudunpäivitysnopeus? Jotain muuta? Tuohon ei osannut Valtteri "Mr. PlayStation" Hyttinenkään vastata. Oli miten oli, Second Son oli varmastikin näyttävin peli uudessa konsolisukupolvessa. Valaistus ja partikkeliefektit hakevat vertaistaan, ja tapahtuipa ruudulla mitä vaan, ei ruudunpäivitys yskähdellyt taikka ruutu repeillyt. Ympäristökin ihan mukavasti reagoi, joskin paikkojen tai objektien tuhoutuminen tuntui olevan rajattu vain tiettyihin juttuihin. Ja tämä nyt on omaa nitpickaustani, mutta sateisen Seattlen ruskan värjäämät puut eivät vaan jotenkin tuntuneet sopivan muuhun tyyliin. Niissä oli jotain joka sai ne näyttämään jotenkin irrallisilta muusta maailmasta. Ja vaikka hahmomallit olivatkin muuten hyviä ja yksityiskohtaisia, olivat kasvot edelleen turhan muovisia.

Kontrolleiltaan ja pelattavuudeltaan I:SS oli varsin tuttua inFamousia, mutta Delsinillä ei onneksi tuntunut olevan yli-innokkaita liimanäppejä Colen tapaan. Talot ylitettiin neon-voimilla seiniä pitkien juosten tai ilmojen halki liitäen erittäin näppärästi ja ihanan komeasti. Ja edeltäjänsä tapaan Delsin ruikki pienempiä shokkeja ja vähän isompia kranaatteja sekä pisti vihulaisia matalaksi meleeiskuin. Oikeastaan ainoa selkeämpi uudistus tuntui olevan L2:lla tapahtuva vihollisten heikkojen kohtien paljastaminen; punaisena hohkavista pääosumista sai huonoa karmaa, kun taas vaikkapa jalkoihin ampumalla ilkimykset vain tainnutettiin odottamaan virkavaltaa. Periaatteessa vanhaa huttua mutta pienellä lisävivahteella.

Tähän mennessä supervoimista on paljastettu vasta neon ja savu (joka ei ollut läheskään niin cool kuin neon), mutta demossa Delsinin kaverina heilui laseria jostakin ammuskellut tyttönen, joten en olisi yhtään yllättynyt, jos tuokin kyky jossain vaiheessa pelaajan hahmolle annettaisiin. Ja eiköhän se vanha kunnon sähkökin jotenkin mukaan ympätä, luulen ma. Ammensipa voimansa sitten neon-valoista tai savuavista autoista, voi tuota supervoimaa onneksi vaihtaa lennosta vapaasti DS4:n kosketuslevyä näpäyttämällä, kunhan vaan löytää haluamaansa elementtiä edustavan objektin. Paikat joista lisää virtaa moottoriin pääsi imaisemaan, oli inFamous-tyyliin merkitty minimapiin.

Demotushetki jätti erittäin hyvän fiiliksen. Second Son näytti perkeleen hyvältä ja sitä oli mutkatonta pelata. Noin kuukauden päästä nähdään, kuinka paljon pelillistä vaihtelua mukaan on saatu, ja onko hyvis/pahis-valinnoilla jotain pitkäkestoisempaakin vaikutusta juoneen tai tapahtumiin.

Jos jollain nousi päähän kysymyksiä, niin antaa paukkua. Koetan parhaani mukaan vastata.
 
Vastaus: inFamous: Second Son [Hype]

Kiitos kattavasta raportista, kiima kasvoi entisestään :) Mites onko tietoa onko peli lokalisoitu suomeksi?
 
Vastaus: inFamous: Second Son [Hype]

Mites onko tietoa onko peli lokalisoitu suomeksi?
Eipä tullut kysyttyä, eikä Valtterikaan osannut nyt lonkalta sanoa. Onhan se Sonyn oma julkaisu, joten siinä mielessä toivoa on tekstityksien suhteen. Suomenkielistä ääninäyttelyä ei ole, sen uskallan sanoa varmasti.
 
Vastaus: inFamous: Second Son [Hype]

Eipä tullut kysyttyä, eikä Valtterikaan osannut nyt lonkalta sanoa. Onhan se Sonyn oma julkaisu, joten siinä mielessä toivoa on tekstityksien suhteen. Suomenkielistä ääninäyttelyä ei ole, sen uskallan sanoa varmasti.

Kysymys lokalisoinnista tulisi olla aina ensimmäisten joukossa. On ollut perinteisesti esillä useasti myös foorumeilla. Valtterille samat terveiset. Ajatellaan esimerkkeinä Heavy Rainia ja duppauksen osalta Ratchet & Clankia. Ostopäätöksen sinetöivä tieto ja siksi niin tärkeä myös täällä.
 
Vastaus: inFamous: Second Son [Hype]

Kiitos! Nyt ei mene tarinasta mitään ohitse ja siihen voi keskittyä yhtälailla toiminnan ohella.

Suomiteksteillä tulee aina lost in translation-hetkiä, kyllä englanninkieliset subit on parasta, mutta ei tietysti kaikille. Pakotettu lokalisointi kuten Halo 4:ssa on pelottava tulevaisuus, mutta tässä saanee valita?
 
Vastaus: inFamous: Second Son [Hype]

Suomiteksteillä tulee aina lost in translation-hetkiä, kyllä englanninkieliset subit on parasta, mutta ei tietysti kaikille. Pakotettu lokalisointi kuten Halo 4:ssa on pelottava tulevaisuus, mutta tässä saanee valita?

Tulee perinteisesti käyttöjärjestelmän kielivalinnasta. Tosin, esimerkiksi Heavy Rain salli valita luettelosta mieleisensä. Lokalisointi tarkoittaa täällä kyllä jomman kumman kotimaisen kielen subeja, ei englanninkielisiä. Ne palvelevat silloin kun muuta ei ole tarjolla. Itselle kyse on olennaisesta osasta laatuvaikutelmaa muodostaessa.
 
Vastaus: inFamous: Second Son [Hype]

Jos joku muistaa Infamous 2:n hyvä loppu oli, että...

<vahvaa spoileria inFamous 2:n lopusta>
... conduitit kuoli jotta ihmiset olis voinu elää. Ja paha loppu olis ollut ihmisten kuolema ja maailma täynnä erilaisin supervoimin temmeltäviä ihmisiä. Joten varmasti järkevämpikin veto, että valittiin hyvä loppu second sonin pohjaks.
Ja Colen ruumista kuljettamaan veneeseenhän iski salama jättäen pienehkön cliffhangerin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom