Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Innostus lopahtaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ares
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Ares

New Member
Melkein aina kun ostan uuden pelin, jaksan pelata sitä n.10h ja sitten kiinnostus lopahtaa. Kun taas jaksaisin pelata peliä, on tilalle ilmestynyt 20x parempaa tavaraa.
Missä vika ja miten sen voisi korjata, siis innostuksen lopahtamisen?

Vastaus: Innostus lopahtaa

Osta kerrallaan kaksi tai kolme peliä ja pelaa niitä tasaisesti vuorotellen? Kaikkien elinkaari pitenee.

Vai pitäisiköhän tähän antaa joku psykologinen vastaus? :o

Peli ehdotuksia?

Siis muillakin samoja ongelmia?

Ette usko että ärsyttää. Juuri kun ostin Everquest online adventuresin, saan tietää että pelissä ei enää ole pelaajia. Vaikka toisin olen kuullut. :mad:
Mutta eipä tuo paljon maksanutkaan.

Nyt vaan odottelemaan jotain uutta peli innovaatiota. :D

Vaihdankin samalla topicin.
Eli suositelkaa jotain hyviä EI synkkiä rpg/räiskintä/seikkailu /autontuunaus peliä. :p

I´tselläni osa peleistä jää kesken, suurin osa tulee mentyä läpi, mutta osa jää kesken. Miksikö? Helppoa... Pelien suunnittelusta vastaavat joko täydet idiootit tai sitten vain minä olen täysi idiootti. Vaikeusasteita ei osata säätää kohdalleen sitten millään. Edellinen peli jonka pelasin yhdeltä istumalta päivässä läpi oli Max Payne 2 (XB:llä tosin, mutta periaate on sama, vaikka tämä onkin PS2 alueella). Itse peli oli helppo, lyhyt ja umpitylsä. Bullet-Timella leikkimiseen on luotettu ihan liikaa ja arvosanoissa on kaksi pistettä Suomi-lisää. Odotukset olivat todella korkealla ja kun Late Goodnight pärähti soimaan ja lopputekstit ilmeistyivät ruutuun niin suu loksahti auki. No!!! It can't be! Toinen ääripää onkin sitten peli, joka liian vaikeutensa takia menettää hohtonsa muutaman kentän jälkeen. Näitä kuitenkin jaksaa tahkoa pidempään ja se palkitsee myös pelaajansa usein. Kaikkein eniten ärsyttää pelit, jotka muuttuvat muutaman kentän jälkeen umpitylsiksi paska-räiskinnöiksi, joissa olisi helppo edetä, mutta ei jaksa kiinnostaa. Kokoajan tekee mieli sammuttaa kone ja lähteä ulos. Helposti jäävät kesken, kun ei vain se mielenkiinto jaksa riittää.

No niinhän se on minullakin, pitäisi olla mahdollsimman erikoisia pelejä, joissa olisi jotain uutta.
esim puolielämä2 ei kiinnostanut pätkääkään, vaikka läpi pelasinkin, niin yhdentekevä olo oli pelatessa sitä kuin olla ja voi. puhumattakaan muista pc räiskinnöistä.
tahi konsolipeleistä.
star ocenia tuli jystettyä 50h, nyt ei enää kiinnosta sekään. onkohan tämä joku tauti?
pelejä kyllä löytyy ja niitä tulee haalittua lisää, mutta ei vaan huvita pelata mitään.

Solid Snake sanoi:
I´tselläni osa peleistä jää kesken, suurin osa tulee mentyä läpi, mutta osa jää kesken. Miksikö? Helppoa... Pelien suunnittelusta vastaavat joko täydet idiootit tai sitten vain minä olen täysi idiootti. Vaikeusasteita ei osata säätää kohdalleen sitten millään. Edellinen peli jonka pelasin yhdeltä istumalta päivässä läpi oli Max Payne 2 (XB:llä tosin, mutta periaate on sama, vaikka tämä onkin PS2 alueella). Itse peli oli helppo, lyhyt ja umpitylsä. Bullet-Timella leikkimiseen on luotettu ihan liikaa ja arvosanoissa on kaksi pistettä Suomi-lisää. Odotukset olivat todella korkealla ja kun Late Goodnight pärähti soimaan ja lopputekstit ilmeistyivät ruutuun niin suu loksahti auki. No!!! It can't be! Toinen ääripää onkin sitten peli, joka liian vaikeutensa takia menettää hohtonsa muutaman kentän jälkeen. Näitä kuitenkin jaksaa tahkoa pidempään ja se palkitsee myös pelaajansa usein. Kaikkein eniten ärsyttää pelit, jotka muuttuvat muutaman kentän jälkeen umpitylsiksi paska-räiskinnöiksi, joissa olisi helppo edetä, mutta ei jaksa kiinnostaa. Kokoajan tekee mieli sammuttaa kone ja lähteä ulos. Helposti jäävät kesken, kun ei vain se mielenkiinto jaksa riittää.

Max Payne 2:ssa ei ole yhtään suomilisää. PC:llä olen pelannut pelin läpi ja vaikka pelin läpäiseminen kestikin käytännössä vain viikonlopun (noh, loppuvastus tuli mentyä muutaman kuukauden tauon jälkeen vasta) oli kyseessä loistopeli. Miksi bullet timeen ei saisi luottaa, kun se kerta on niin älyttömän hieno systeemi? Sen ja räsynukke-efektien kanssa on oikeasti kiva "pelleillä" ja kun vielä juoni ja kaikki muukin oli kohdallaan, niin hyväähän siitä tulee.

Vai ei-synkkiä pelejä pitäisi suositella. Sitten suosittelen kyllä ainakin jak & daxter ykköstä (vieläkin mielestäni ps2:n parhaimmistoa) ja ratchet & clank 2:sta (kolmososakin on jo ulkona, mutta mielestäni kakkonen oli parempi, kolmosessa tosin on online-tuki). Niin ja tietysti Gran Turismo 3:sta ei voi koskaan olla suosittelematta, mutta jos pidät autopeleistä, niin olet tainnutkin tuota jo pelata.
Tuossa varmaan tony hawkien (jotka eivät taida kuulua mihinkään mainitsemistasi genreistä) lisäksi pisimmän peliajan minun kohdallani omaavat ps2-pelit. Kaksi ekaa mainittuahan ovat itsessään jopa todella lyhyitä pelejä, mutta kun kaikki on niin kohdallaan kuin vain voi olla, niin kumpaisessakin jaksaa läpipeluun jälkeen hakea vielä lisäjuttuja ja mennä uudestaan läpi jne.

Itsellä sama ongelma, ja kyllä ärsyttää kun ajattelen sitä rahasummaa joka on peleihin muutaman vuoden aikana mennyt, kun fakta on se että olen myynyt 4/5 kaikista peleistäni, ja jäljellä olevat pelit ovat niitä joita ei viitsi myydä kun niistä ei saa tarpeeksi rahaa, tai sitten pelejä joita uskon (tai lähinnä toivon) jaksavani pelata lähitulevaisuudessa. Nykyään en sitten paljoa pelejä ostelekaan, paras keino on melkeinpä ostaa pelit käytettynä ja myydä sitten pois kun parin viikon sisään kyllästyy. Laadukkaimmat julkaisut ostan silti uutena enkä myy heti pois.

Ei tätä ongelmaa vielä pikkupoikana ollut, hyvää peliä jaksoi pelata kuukausitolkulla. San Andreas oli kyllä kannattava ostos, mutta ei sitäkään jaksanut pelata kuin n. 80 tuntia ja 70%, eikä sitä jaksa enää juuri pelata, vaikka loistava peli onkin kyseessä. Tai onhan 80 tuntia paljon, mutta ei mitään kun vertaa siihen kuinka paljon pelasin Vice Cityä. Nyt odotan innolla MGS3:a, mutta veikkaan ettei sitäkään jaksa niin hirveästi pelata. MGS2:n jaksoi joskus pelata viidesti läpi, nyt tuskin riittää intoa moiseen. Toivotaan kuitenkin.

Muutenkin jaksoin vielä vuosi sitten pelata päivittäin ja vaikka kuinka kauan, nyt en ole pelannut oikeastaan mitään pariin viikkoon, eikä tee edes mieli.

lisäys: ja ärsyttää myös se, että monesti kun päättää kokeilla jotain toista peliä kun toinen on kesken, se aiempi jää sitten unohduksiin vaikka kuinka jännittävään kohtaan olisi jääty. Tällä hetkellä kesken ovat mm. Final Fantasy VII, Final Fantasy IX, MGS2, GTA: San Andreas (pari juonen kannalta tarpeetonta tehtävää ja paljon tavaraa keräämättä), Splinter Cell: PT...ärsyttävää on se, että ei tiedä mitä lähtisi pelaamaan, FFVII:a ja FFIX:ä en ainakaan viitsisi jatkaa samanaikaisesti, vaan toinen on valittava jos aikoo pelata. Ja sitten kun vielä muistaisi mitkä tapahtumat ovat juonessa ajankohtaisia...Pandora Tomorrow'sta on pelattu läpi puolet, enkä ole koskenut siihen kolmeen kuukauteen.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Näyttääkin siltä kuin olisi kohtalon tovereita :p

Ostin kk sitten Summer heat beachvolley ballin ja SE KIINNOSTAA vaikka sinäänsä onkin tylsä seksillä myyvä burgeri peli. Johtuu ehkä lentopallo harrastuksestani. :rolleyes:

Yleensä hankin pelejä sen verran tiuhaan, että uudemmat hankinat tahtovat viedä vanhoilta huomion. Olen kyllä suunnitellut ruksivani listastani kaikki ne pelit, joiden pariin minun pitää itseni pakottaa. Innostuksen lopahtaminen ei siis välttämättä johdu itse pelistä, vaan jostain ulkopuolisesta tekijästä. Ratkaisu tähän on tietysti juuri "niskasta kii ja menoksi" -tyyli.

Knight sanoi:
Yleensä hankin pelejä sen verran tiuhaan, että uudemmat hankinat tahtovat viedä vanhoilta huomion. Olen kyllä suunnitellut ruksivani listastani kaikki ne pelit, joiden pariin minun pitää itseni pakottaa. Innostuksen lopahtaminen ei siis välttämättä johdu itse pelistä, vaan jostain ulkopuolisesta tekijästä. Ratkaisu tähän on tietysti juuri "niskasta kii ja menoksi" -tyyli.

On vain inhottavaa kun pelaaminen muuttuu pakkopullaksi. Mielummin olen pelaamatta sitten jos tuohon menee. Itse huomaan liian usein että 3D pelit eivät ole kunnolla iskostuneet minuun kun taas 2D seikkailu ja platformer pelejä pelatessa olen enemmän kotonani. Tietenkin 3D pelien parissa menee kaikkein eniten aikaa ja ne ovat myös suurin intohimoni, mutta peli suunnittelun pitää olla todella korkealla ja tuntuman aivan loistava että jaksan täydellä mielenkiinnolla pelata pelin läpi. Tämmöisiä ovat mm. olleet Metal Gear Solid 1, Shenmuet, Halo Libraryyn asti... Halo 2:ssa huomasin saman tylsyyksien tylsyys efektin kun sitä oli pelannut vähän pidemmälle. On se kumma että ne pelintekijät alkavat niin lipsua loppua kohden...

osta n-gage, sille ei pelit paljoa maksa (vaikka ei kyllä niitä paljoa olekkaan) ja se on hyvä kaivaa taskusta kun "pelityttää".

Offtopic nii onkohan siihe n-gageen tuleva arena mistään kotosin.

Solid Snake sanoi:
On vain inhottavaa kun pelaaminen muuttuu pakkopullaksi.

Tästähän ei missään nimessä ole kysymys. Itse pelaaminen on kyllä mukavaa, enhän sitä muuten tekisi, kynnys on aloittamisessa.

No aloittamisessahan se juju piileekin, levy vaan sisään ja menoksi.
toisaalta kannattaa kokeilla erillaisempia, yksinkertaisempia pelejä, vaikkapa minun tapauksessa, star ocean --> Burnout3 ja taas jaksaa. :p

Kyllä, nyt pääsemmekin asian ytimeen. Onko ne peliideat jo loppuun koluttuja tylsyyksiä?

Kyllä ainakin mielestäni. Esim. en muista peliä joka olisi tempaissut paremmin mukaansa kuin Super mario bros. Nykyään pelitalot eivät enään jaksa kehittää pelien ideaa tarpeeksi vaan tempaisevat jonkun valmiin pelin, listaavat puutteet, täyttävät ne ja luovat paremman grafiikan. peleistä puuttuu yksilöllisyys ja omaperäisyys. Esim. montako samanlaista ideatonta aivot-narikkaan räiskintää on tehty?

On totta että osassa niistä on juoni. Montahan FF tyytliin tehtyä "RPG" peliä on tehty?
Seikkaillaan tietyllä sankari porukalla(5-12hlö), maageilla on aina summonattavia mörmöttejään ja taistelu systeemi on sama. Kuten Lord of the rings: Battle for middle earth, on melkein täysin samanlainen kuin FF10, ainut vain on että "teema" on muuttunut.

Markkinat ovat täynnä samanlaista tusina tavaraa ja oikeasti hyvien pelien löytäminen on kiven alla tai ainakin hankalaa.

Tämä varmaankin johtunee pelien teon kalleudesta ja siitä että uusien ideoiden käyttäminen tulisi kalliiksi jos peli floppaisi. En kyllä oikeasti muista mukavempaa hetkeä kun istuimme veljeni kanssa 9v sitten SNESsin edessä lattialla ja pelasimme 17' Sony Trinitron televisiolla SuperMariota. Olin aina luigi, pelit olivat silloin paljon persoonallisempia. En varmasti muistaisi 9v päästä millä hahmolla olen pelannut jotain nykypäivän peliä.

Jos edes osa pelien kehittämiseen käytetystä ajasta/rahasta käytettäisiin pelin sisältöön, ostaisin paljon enemmän pelejä ja pelisin niitä suuremmalla tunnolla.

Täytyy sanoa että killzone ei ollut aivan hypensä arvoinen, mutta gta: san andreas taas oli kyllä onneksi niin hyvä kuin oli kehuttu. Molemmat pelit pelasin läpi ja sen jälkeen en ole jaksanu pelata niitä. Socom2:sta jaksaa kyllä aina pelata. :p

ps. wrc4 on kyllä myös hyvä peli netissä, kun siellä niitä vastustajia on aina ihan kivasti.

Ares sanoi:
Markkinat ovat täynnä samanlaista tusina tavaraa ja oikeasti hyvien pelien löytäminen on kiven alla tai ainakin hankalaa.

En kyllä oikeasti muista mukavempaa hetkeä kun istuimme veljeni kanssa 9v sitten SNESsin edessä lattialla ja pelasimme 17' Sony Trinitron televisiolla SuperMariota. Olin aina luigi, pelit olivat silloin paljon persoonallisempia. En varmasti muistaisi 9v päästä millä hahmolla olen pelannut jotain nykypäivän peliä.

No mielestäni hyvin monet pelit, jotka järjestään saavat useissa medioissa n. 90 pistettä, voidaan luokitella hyviksi peleiksi, eikä niiden löytäminen ole vaikeaa. Tietysti jos ei ole mihinkään tyytyväinen niin asialle ei voi mitään.

Tuo jälkimmäinen on malliesimerkki siitä kuinka aika kultaa muistot. Eiköhän nykyisetkin pikkulapset muista 9-vuoden päästä ensimmäiset todella mieluiset pelikokemuksensa.

[FIN]Scorpion sanoi:
Täytyy sanoa että killzone ei ollut aivan hypensä arvoinen, mutta gta: san andreas taas oli kyllä onneksi niin hyvä kuin oli kehuttu. Molemmat pelit pelasin läpi ja sen jälkeen en ole jaksanu pelata niitä. Socom2:sta jaksaa kyllä aina pelata. :p

ps. wrc4 on kyllä myös hyvä peli netissä, kun siellä niitä vastustajia on aina ihan kivasti.
Sama sana.... Ite vähän yli vuosi tullut tahkottua päivittäin...

Tai sitte prismaa ostamaan joku halpispeli ja kun sen menee läpi niin ostaa toisen halpispelin prismasta
;)

Ylös Bottom