Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Insurgency: Sandstorm

Nyt vasta osui silmään, joku on näköjään boksiversion Betasta vuotanut liikkuvaa kuvaa. Ei pahalta näytä

 
Aika vähälle jäänyt omat pelailut. Isoimpina esteinä ettei kukaan kaveri saanut koodia ja peli on ainakin kirjoitushetkellä pahasti bugien riivaama. Lähes jokaisessa matsissa a) aseäänet katoavat b) "key bindit" sekoavat / muuttuvat kesken pelin -> oikealle nojaaminen muuttuukin tähtäimen zoomikertoimen vaihdoksi c) asetusvalikko jämähtää ruudulle ja peli jatkuu ns. taustalla normaalisti d) peli kaatuu

Battlefieldin rush pelimuotoa olen yhtä domination matsia lukuunottamatta pelannut pelkästään. Kolmaskin pelimuoto löytyy, mutta siitä en ole koskaan löytänyt pelaajia. Harmi, sillä se vaikuttaa kiinnostavimmalta. Omaan makuun tempo on turhan hidas. Asiaan auttaisi jos saisi respoja vähän lähemmäksi toimintaa. Tiimikavereihin ei voi respata battelfield tyyliin, vaan meno alkaa aina omasta päädystä. Piruuttaan kellottelin niin sellaista 45-50s suoraa juoksua sai harrastaa lähes joka spawnin jälkeen, ennen kuin oli pelkoakaan että viholliset voisivat olla näköyhteyden päässä. Yleensä kyllä ensimmäinen respapaikka ja eka objkektiivi on ihan fiksulla etäisyydellä, mutta joka kentässä tuntuu huononevan merkittävästi sen jälkeen.

Lisänapeille tuntuu olevan tarvetta, sillä aika usein saa ja pitääkin kliksutella ihan jokaista ohjaimen namiskaa. Tarkempi tähtääminen LT pohjassa + RB pohjassa oli tosi hankalaa aluksi kun piti aina käden asentoa muuttaa ja sitten se peukku heilahtaa ja piippu mukana. RB:n laittamainen takanappeihin auttoi paljon. Also atm ei pysty pelin sisäisesti vaihtamaan näppäimiä muutamaa valmista pohjaa lukuunottamatta. Tämän haluaisin kovasti nähdä tulevaisuudessa.

Tähtäysasetuksia tuntui löytyvän kiitettävästi. Oli erilaista "sensitivity curvea" sun muuta hienosäätöä. Hyvä. Aseissa on paaaaaljon rekyyliä. Pitää usein oikeasti laittaa se fire mode päälle että ampuuu yksittäisiä kuulia. Muuten tulee rappaus katosta alas. Aseäänet + räjähdykset myös priimaa, silloin kuin suvaitsevat kuulua.

Pelin oma suosikki ominaisuus on tällä hetkellä push to talk game chat..? LB pohjassa voi huudella, ilmeisesti lähellä(?) oleville, tiimiläisille kuin pc:llä konsanaan. Kuolleet voivat puhua keskenään. Pari kertaa ollut hyvää hypeä kun viimeinen oma jäljellä 1 v X tilanteessa ja sieltä alkaa vihuja putoilemaan ja voitto häämöttää. Kun viimeinen solttu tipahtaa, kaikki voivat kertoa toisilleen miten ****** kämppijöitä kukin oli ja kenen äi*** on käyty **********. Pääosin kuitenkin pilke silmäkulmassa ja tuntunut olevan yleisesti hyvä pössis. Raivopäät voi tietty heittää mutelle. Virkistävän nostalgista tälläinen kun joutuu omien mukavuusalueiden ulkopuolelle tuon chatin kanssa. Tai joutuu ja joutuu, eihän sinne ole pakko puhua. Niin helppoa kuitenkin kun voi olla omassa partyssa suomea haastellen ja sitten välillä heittää vähän rallienkulla strategista lokaatiota muillekin tiedettäväksi. Hyvällä tavalla tulee 08-09 vuodet ja codien game chatti mieleen. SiIlloin kun sinne oli vielä pakko mennä. Jengi myös nyt ainakin tässä betassa tuntuu sinne kohtuu aktiivisesti puhuvan. Toki tällä haavaa siellä varmasti ne innokkaimmat mukana, että taso varmaan laskee kun massat lasketaan kehiin.

En pidä enää nykyään HC-muodoista, joten tämä ei ihan kolise omaan laariin sillä parhaalla tavalla. Nimittäiin HUD on minimissä ja killcamit sun muut turhat core-kotkotukset puuttuu. Realistisinta pyssyttelyä mitä olen konsolilla pelannut, niin hyvässä kuin pahassa. Jos se hintalappu on siinä kolmen kybän hujakoilla, ja jotain kavereita saan pakotettua mukaan niin sure. Varma ehkä.

Also sad 60 FPS :( Gimme sweet 120.
 
Viimeksi muokattu:
Julkaisupäivää huhuillaan? Jälleenmyyjät laittanut 29.9.2021? Harmikun ei päässyt betaan mukaan tai no kyllä tässä vielä toivo elää..


Kyllä se nyt vahvasti näyttää siltä, että tuolloin pitäisi olla fyysinen kauppojen hyllyssä. Ja on syytäkin olla viimeistään, muutoin on vaarassa jäädä pahasti Battlefield jyrän alle. Eli näkisin, että joko silloin taikka sitten melkein heidän asemassa siirtäisin suosiolla vaikka ensi vuoden Q1 ja vaikka vetäisi useamman iteraation Beta-testejä ja ehkä yrittäisi implementoida jotakin lisää, kuten esim. konsoli-crossplayn. Tässä on nimittäin vähän sen kaltainen marginaali peli, että voi käydä ns. "Verdunit" ilman crossplaytä. Varmastikin tulee populaation kanssa haasteita, mutta toivottavasti peli ei nyt siihen heti kuole. Olisi valitettavaa kun tätä on kuitenkin portattu konsoleille kuin Iisakin kirkkoa...

Kiitos Janneukselle hyvistä analyyseistä, tosin Beta_ja varsinkin suljettu Beta on aina Beta. Pahatkin bugit kuuluu asiaan. Niitä varmaankin kiivaasti atm. liiskataan joka päivä. Hyvä kuitenkin nähdä, että perus "runko" on jo kohtuu hyvällä tolalla. Oletettavasti Beta-buildikin saattoi olla jo tyyliin KK vanhaa tavaraa sinä päivänä kun Beta alkoi. Toivottavasti kerkeevät laittamaan vielä uudemmankin buildin eetteriin ja samalla lisäisivät porukkaa Betaan.
 
Aika vähälle jäänyt omat pelailut. Isoimpina esteinä ettei kukaan kaveri saanut koodia ja peli on ainakin kirjoitushetkellä pahasti bugien riivaama. Lähes jokaisessa matsissa a) aseäänet katoavat b) "key bindit" sekoavat / muuttuvat kesken pelin -> oikealle nojaaminen muuttuukin tähtäimen zoomikertoimen vaihdoksi c) asetusvalikko jämähtää ruudulle ja peli jatkuu ns. taustalla normaalisti d) peli kaatuu

Battlefieldin rush pelimuotoa olen yhtä domination matsia lukuunottamatta pelannut pelkästään. Kolmaskin pelimuoto löytyy, mutta siitä en ole koskaan löytänyt pelaajia. Harmi, sillä se vaikuttaa kiinnostavimmalta. Omaan makuun tempo on turhan hidas. Asiaan auttaisi jos saisi respoja vähän lähemmäksi toimintaa. Tiimikavereihin ei voi respata battelfield tyyliin, vaan meno alkaa aina omasta päädystä. Piruuttaan kellottelin niin sellaista 45-50s suoraa juoksua sai harrastaa lähes joka spawnin jälkeen, ennen kuin oli pelkoakaan että viholliset voisivat olla näköyhteyden päässä. Yleensä kyllä ensimmäinen respapaikka ja eka objkektiivi on ihan fiksulla etäisyydellä, mutta joka kentässä tuntuu huononevan merkittävästi sen jälkeen.

Lisänapeille tuntuu olevan tarvetta, sillä aika usein saa ja pitääkin kliksutella ihan jokaista ohjaimen namiskaa. Tarkempi tähtääminen LT pohjassa + RB pohjassa oli tosi hankalaa aluksi kun piti aina käden asentoa muuttaa ja sitten se peukku heilahtaa ja piippu mukana. RB:n laittamainen takanappeihin auttoi paljon. Also atm ei pysty pelin sisäisesti vaihtamaan näppäimiä muutamaa valmista pohjaa lukuunottamatta. Tämän haluaisin kovasti nähdä tulevaisuudessa.

Tähtäysasetuksia tuntui löytyvän kiitettävästi. Oli erilaista "sensitivity curvea" sun muuta hienosäätöä. Hyvä. Aseissa on paaaaaljon rekyyliä. Pitää usein oikeasti laittaa se fire mode päälle että ampuuu yksittäisiä kuulia. Muuten tulee rappaus katosta alas. Aseäänet + räjähdykset myös priimaa, silloin kuin suvaitsevat kuulua.

Pelin oma suosikki ominaisuus on tällä hetkellä push to talk game chat..? LB pohjassa voi huudella, ilmeisesti lähellä(?) oleville, tiimiläisille kuin pc:llä konsanaan. Kuolleet voivat puhua keskenään. Pari kertaa ollut hyvää hypeä kun viimeinen oma jäljellä 1 v X tilanteessa ja sieltä alkaa vihuja putoilemaan ja voitto häämöttää. Kun viimeinen solttu tipahtaa, kaikki voivat kertoa toisilleen miten ****** kämppijöitä kukin oli ja kenen äi*** on käyty **********. Pääosin kuitenkin pilke silmäkulmassa ja tuntunut olevan yleisesti hyvä pössis. Raivopäät voi tietty heittää mutelle. Virkistävän nostalgista tälläinen kun joutuu omien mukavuusalueiden ulkopuolelle tuon chatin kanssa. Tai joutuu ja joutuu, eihän sinne ole pakko puhua. Niin helppoa kuitenkin kun voi olla omassa partyssa suomea haastellen ja sitten välillä heittää vähän rallienkulla strategista lokaatiota muillekin tiedettäväksi. Hyvällä tavalla tulee 08-09 vuodet ja codien game chatti mieleen. SiIlloin kun sinne oli vielä pakko mennä. Jengi myös nyt ainakin tässä betassa tuntuu sinne kohtuu aktiivisesti puhuvan. Toki tällä haavaa siellä varmasti ne innokkaimmat mukana, että taso varmaan laskee kun massat lasketaan kehiin.

En pidä enää nykyään HC-muodoista, joten tämä ei ihan kolise omaan laariin sillä parhaalla tavalla. Nimittäiin HUD on minimissä ja killcamit sun muut turhat core-kotkotukset puuttuu. Realistisinta pyssyttelyä mitä olen konsolilla pelannut, niin hyvässä kuin pahassa. Jos se hintalappu on siinä kolmen kybän hujakoilla, ja jotain kavereita saan pakotettua mukaan niin sure. Varma ehkä.

Also sad 60 FPS :( Gimme sweet 120.
Itsellä täysin erilaiset kokemukset. Omien kokemusten mukaan koodi on yllättävän valmis. Tähtäin bugi korjattiin jo aikoja sitten. Äänibugi on ainut mistä olen kärsinyt, mutta sen korjaaminen ei ole tekemätön paikka.

Peli on kyllä hieno, hyvä ja sopivasti erilainen kuin muut FPS:t. Nyt kun BF:kin on menossa ilmeisesti vielä pehmeämpään ja kasuaalimpaan suuntaan, niin ainakin itselle löytyy tilausta tällaisesta HC meininingistä. Jollain tasolla tämä tuo ehkä eniten mieleen Siegen alkuajat ennenkuin operaattoreilla oli käytössään kaikenmaailman taikoja ja yli-inhimillisiä voimia. Liikkuminen on samalla tavalla "hidasta" ja hivenen kulmikasta kuin Siegessä ja aseiden rekyyli vähintään yhtä armotonta. Liikkuminen ja pelaaminen on siis enemmän taktista kuin varsinaisissa räiskintäpeleissä. Sarjatuli repii piippua niin kovasti ylös, että mietin, että onko se enää oikeastaan edes realistista. Eri asetyypeille ja aseille kuitenkin tuntuu löytyvän käyttötapansa ja paikkansa.

Eniten tässä pelottaa tämä hivenen epäonnistunut julkaisuajankohta. Epäilen nimenomaan Battlefieldin syövän paljon mahdollisesta pelaajakunnasta, vaikka pelit taitavat olla enemmän erilaisia mitä osasin aiemmin kuvitellakaan. Mutta varmasti nämä osittain samoista pelaajista kilpailevat ja toisella on ihan eri tason markkinointikoneisto mylläämässä. Verkkopelistä kun ei paljon ole iloa, jos servereiltä ei löydy muita pelaajia. Aika näyttää, mutta juuri tällä hetkellä odotan tätä kovempaa kuin uutta CoDia, Battlefieldiä tai muuta tuloillaan olevaa nimikettä.

Edit: Niin ja äänibugistakin "pääsee eroon" jos vaihtaa puukkoon ja aseen takaisin.
 
Viimeksi muokattu:
Itsellä täysin erilaiset kokemukset. Omien kokemusten mukaan koodi on yllättävän valmis. Tähtäin bugi korjattiin jo aikoja sitten. Äänibugi on ainut mistä olen kärsinyt, mutta sen korjaaminen ei ole tekemätön paikka.

Peli on kyllä hieno, hyvä ja sopivasti erilainen kuin muut FPS:t. Nyt kun BF:kin on menossa ilmeisesti vielä pehmeämpään ja kasuaalimpaan suuntaan, niin ainakin itselle löytyy tilausta tällaisesta HC meininingistä. Jollain tasolla tämä tuo ehkä eniten mieleen Siegen alkuajat ennenkuin operaattoreilla oli käytössään kaikenmaailman taikoja ja yli-inhimillisiä voimia. Liikkuminen on samalla tavalla "hidasta" ja hivenen kulmikasta kuin Siegessä ja aseiden rekyyli vähintään yhtä armotonta. Liikkuminen ja pelaaminen on siis enemmän taktista kuin varsinaisissa räiskintäpeleissä. Sarjatuli repii piippua niin kovasti ylös, että mietin, että onko se enää oikeastaan edes realistista. Eri asetyypeille ja aseille kuitenkin tuntuu löytyvän käyttötapansa ja paikkansa.

Eniten tässä pelottaa tämä hivenen epäonnistunut julkaisuajankohta. Epäilen nimenomaan Battlefieldin syövän paljon mahdollisesta pelaajakunnasta, vaikka pelit taitavat olla enemmän erilaisia mitä osasin aiemmin kuvitellakaan. Mutta varmasti nämä osittain samoista pelaajista kilpailevat ja toisella on ihan eri tason markkinointikoneisto mylläämässä. Verkkopelistä kun ei paljon ole iloa, jos servereiltä ei löydy muita pelaajia. Aika näyttää, mutta juuri tällä hetkellä odotan tätä kovempaa kuin uutta CoDia, Battlefieldiä tai muuta tuloillaan olevaa nimikettä.

Edit: Niin ja äänibugistakin "pääsee eroon" jos vaihtaa puukkoon ja aseen takaisin.

Ainakin viestini kirjoituspäivänä tuota tähtäinbugia vielä ilmeni. Äänibugin "korjaus"menetelmästä olen myös tietoinen. Yleensä se vain ei ole kovin pitkäkestoinen fixi, kun parhaimmillaan tulee uudestaan minuutin sisällä. Uudellleenkäynnistys on se menetelmä jolla itse olen saanut sen korjattua parhaiten.

Siegen rekyylit on kyllä ihan codia tähän verrattuna. Ikinä milloinkaan ei ole Siegessä käynyt mielessäkään pitää mitään muuta kuin full autoa päällä, vaikka sielläkin löytyy burstia ja single shottia. Nappi pohjassa siellä ainakin itse tulee räimittyä oli alla smg tai lmg. Insurgencyssä ekassa matsissa tuli jo selväksi että näitähän varmaan joutuu vaihtelemaan tilanteesta riippuen. Sen realistisuutta on itsekin tullut hiukan pohdittua, oman kokemuspohjan ollessa melko ohut aiheesta. Intissä kun ei saanut ampua kun single shotilla :D

"Taktinen pelaaminen" tuntuu harmittavan usein ainakin allekirjoittaneesta siltä että "kaikki kämppii", eikä homma oikein etene mihinkään suuntaan. Hyökkäyksessäkin kiva spectata omaa joka taktisesti kävelee respassa, jonne vihollisilla ei ole asiaa saati näköyhteyttä. Ymmärrän kyllä mitä tarkoitat, ja varmaan esimerkiksi kaverien kanssa isommalla porukalla pelatessa hommassa voisi olla vähän erilainen flow. Tämän hetkiset kokemukseni eivät vain ole kauhean imartelevia. Tuntuu myös usein että tuo kankeus tulee jossain määrin sen taktisuuden tielle. Voin esimerkiksi tietää että huoneessa on vihollinen ja minulla mukana kranaatti ja fläsy. Kankeista heitoista/pelattavuudesta johtuen sen vihollisen pois savustaminen voi jäädä kuitenkin teorian tasolle ja lopulta se pitää yrittää hakea sieltä piippua edellä pre fire päällä.


Jos olet peliä enemmän pelannut niin osaatko sanoa miten niitä helikoptereita saa kutsuttua? Olen ymmärtänyt että vaatii sen komentaja + radiohäiskä kombon. Itse kuitenkin kun pääsee niille kiikareilla merkkaamaan kohteita, niin ainoa mahdollisuus on aina vain kutsua mortareilla savuja pisteeseen x.
 
Ainakin viestini kirjoituspäivänä tuota tähtäinbugia vielä ilmeni. Äänibugin "korjaus"menetelmästä olen myös tietoinen. Yleensä se vain ei ole kovin pitkäkestoinen fixi, kun parhaimmillaan tulee uudestaan minuutin sisällä. Uudellleenkäynnistys on se menetelmä jolla itse olen saanut sen korjattua parhaiten.

Siegen rekyylit on kyllä ihan codia tähän verrattuna. Ikinä milloinkaan ei ole Siegessä käynyt mielessäkään pitää mitään muuta kuin full autoa päällä, vaikka sielläkin löytyy burstia ja single shottia. Nappi pohjassa siellä ainakin itse tulee räimittyä oli alla smg tai lmg. Insurgencyssä ekassa matsissa tuli jo selväksi että näitähän varmaan joutuu vaihtelemaan tilanteesta riippuen. Sen realistisuutta on itsekin tullut hiukan pohdittua, oman kokemuspohjan ollessa melko ohut aiheesta. Intissä kun ei saanut ampua kun single shotilla :D

"Taktinen pelaaminen" tuntuu harmittavan usein ainakin allekirjoittaneesta siltä että "kaikki kämppii", eikä homma oikein etene mihinkään suuntaan. Hyökkäyksessäkin kiva spectata omaa joka taktisesti kävelee respassa, jonne vihollisilla ei ole asiaa saati näköyhteyttä. Ymmärrän kyllä mitä tarkoitat, ja varmaan esimerkiksi kaverien kanssa isommalla porukalla pelatessa hommassa voisi olla vähän erilainen flow. Tämän hetkiset kokemukseni eivät vain ole kauhean imartelevia. Tuntuu myös usein että tuo kankeus tulee jossain määrin sen taktisuuden tielle. Voin esimerkiksi tietää että huoneessa on vihollinen ja minulla mukana kranaatti ja fläsy. Kankeista heitoista/pelattavuudesta johtuen sen vihollisen pois savustaminen voi jäädä kuitenkin teorian tasolle ja lopulta se pitää yrittää hakea sieltä piippua edellä pre fire päällä.


Jos olet peliä enemmän pelannut niin osaatko sanoa miten niitä helikoptereita saa kutsuttua? Olen ymmärtänyt että vaatii sen komentaja + radiohäiskä kombon. Itse kuitenkin kun pääsee niille kiikareilla merkkaamaan kohteita, niin ainoa mahdollisuus on aina vain kutsua mortareilla savuja pisteeseen x.
Itse olen päässyt tuollaista vimpan päälle viritettyä automaatti M4:sta kokeilemaan, niin jäi kyllä vahvasti sellainen fiilis, että 30m radalla pystyisi koko sarjan osumaan paikalla olevaan kohteeseen, vaikka tyydyin ampumaan kertalaukauksia. Ei ollut oman eikä edes kaverin panokset lippaassa, vaan jonkun anteliaan harrastajan. Rekyyli on hämmentävän pieni RK:n verrattuna.

En ole tohtinut paljon komentajana heilua, kun ei ole vielä vankkaa osaamista itselläkään. Käsittääkseni juuri noin, mutta erilaisia tulitukia avautuu matsin aikana ja pystyy valitsemaan samasta valikosta kuin aseitakin.

Kokemuksesi kuulostaa omilta ekojen päivien vedoilta. Tuollaistahan se on, jos porukka ei tiedä mitä tehdä eikä ole mitään kommunikaatiota tms. Sitten taas kun on päässyt tiimiin, jossa on puhetta ja suunnitelmaa, niin homma on senkin edestä nautinnollista. Viime aikoina ongelma on ollut se, että on löytynyt keskimäärin 4 vs. 4 matseja ja niistä ei kyllä paljon iloa irtoa.

Ite olen nauttinut myös mässäilyn puutteesta. On aika tyylikästä kun jostain puskasta tai esteen takaa tulee laukauksia. Sitten vastaan sinne ja joko tulitus katkeaa tai jostain valahtaa esiin veltto käsi tai jalka. Toisaalta joskus tilanne jää epäselväksi, osuinko sittenkään? Jäänkö odottamaan vai etenenkö? Jos on hiljaista niin varomattoman liikkumisen äänet paljastavat sijainnin. Toisaalta tulituksessa tai helikopterin pörrätessä saa juosta ja tömistellä ihan rauhassa.
 
Itse olen päässyt tuollaista vimpan päälle viritettyä automaatti M4:sta kokeilemaan, niin jäi kyllä vahvasti sellainen fiilis, että 30m radalla pystyisi koko sarjan osumaan paikalla olevaan kohteeseen, vaikka tyydyin ampumaan kertalaukauksia.

Ai seisaalta vapaalta kädeltä? Hieman uskallan epäillä :rolleyes: Tietty riippuu sarjan pituudesta lyhyen ehkäpä, mutta jos nyt puhutaan näistä "nappi pohjaan sarjalla aina osuu kymmenien tai jopa satojen metrien päähän" -peleistä, niin kyllähän ne on valitettavasti aivan täyttä bull shittiä kuten sanottu. Yhtään pidemmälle sarjaa voi käyttää "cover fire" tyyppisesti, mutta jos johonkin spesifiseen kohteeseen yhtään haluaa oikeasti osua rynnäkkökiväärillä silloin laitetaan single tuli päälle, myös Nato kaliberin rynkyillä. Erittäin hienoa jos pitkästä aikaa saadaan peli, jossa tämä lainalaisuus on mallinnettu edes viittellisesti vastaamaan reaalimaailmaa.

Mites Betaa pelanneet onko tullut matkan varrella paljon päivityksiä? lmeisesti vain jatkuu? Vieläkö löytyy pelaajia? Tuossa pienen porukan suljetussa testissä on se vaara, että jos ja kun pelikavereita ei löydu niin jengi luovuttaa...

Tässä vähän tuoreita kehityskuulumisia, tuosta saa sen kuvan että Beta jatkuu. Toivottavasti foorumilaisille nasahtaa lisää arpaonnea, niin päästäisiin porukalla koittaan ehkäpä. Tuolla on myös se linkki, jolla voi osallistua arpajaisiin ellei ole sitä jo tehnyt.

 
Pistooli-/tactical radalta on 100-200m kivääriradalle on pitkä matka, että siinä mielessä nyt aletaan jo puhumaan ihan eri asiasta. :)

Mutta pointti on tosiaan se, että tässä pelissä rekyyli tuntuu jopa yliliioitetulta ja ainakin padilla tuntui olevan nii holtiton, että ei meinaa full autolla osua edes samassa huoneessa olevaan, kun repii niin paljon ylös. Ei se hommaa pilaa ja tosiaan parempi näin päin kuin mikään pehmoräimefiilis.

Huono puolihan tuossa taasen on se, että se voi antaa hiiripelaajille ja etenkin eräitä "huijausvempeleitä" käyttäville aika rankkojakin bonuksia, mutta jospa niistä tykkäävät klopit häiriköi enemmän CoDien puolella.
 
Mutta pointti on tosiaan se, että tässä pelissä rekyyli tuntuu jopa yliliioitetulta ja ainakin padilla tuntui olevan nii holtiton, että ei meinaa full autolla osua edes samassa huoneessa olevaan, kun repii niin paljon ylös. Ei se hommaa pilaa ja tosiaan parempi näin päin kuin mikään pehmoräimefiilis.

Todennäköisesti noita ei ole vielä hirveesti tunkattu kun Betassa varmaankin prioriteetti löytää ja liiskata pahimmat gamebreaking bugit ensin. Kun ovat suurinpiirtein klaarattu on aika säädellä mm. tällaisia juttuja. Että ei nyt vielä kannata vaipua synkkyyteen, hyvä kuitenkin kuulla että ollaan jo "oikeilla tonteilla" suurinpiirtein tässä asiassa ja esim. on nyt jo realistisempi kuin monien muiden "valmiiden" pelien sarjatuliaseet jotka useimmiten ampuu typerästi aika suoraa janaa....tai ihan suoraa janaa ja tosi pitkälle kuten mm. Warzonessa.
 
Ai seisaalta vapaalta kädeltä? Hieman uskallan epäillä :rolleyes: Tietty riippuu sarjan pituudesta lyhyen ehkäpä, mutta jos nyt puhutaan näistä "nappi pohjaan sarjalla aina osuu kymmenien tai jopa satojen metrien päähän" -peleistä, niin kyllähän ne on valitettavasti aivan täyttä bull shittiä kuten sanottu. Yhtään pidemmälle sarjaa voi käyttää "cover fire" tyyppisesti, mutta jos johonkin spesifiseen kohteeseen yhtään haluaa oikeasti osua rynnäkkökiväärillä silloin laitetaan single tuli päälle, myös Nato kaliberin rynkyillä. Erittäin hienoa jos pitkästä aikaa saadaan peli, jossa tämä lainalaisuus on mallinnettu edes viittellisesti vastaamaan reaalimaailmaa.

Mites Betaa pelanneet onko tullut matkan varrella paljon päivityksiä? lmeisesti vain jatkuu? Vieläkö löytyy pelaajia? Tuossa pienen porukan suljetussa testissä on se vaara, että jos ja kun pelikavereita ei löydu niin jengi luovuttaa...

Tässä vähän tuoreita kehityskuulumisia, tuosta saa sen kuvan että Beta jatkuu. Toivottavasti foorumilaisille nasahtaa lisää arpaonnea, niin päästäisiin porukalla koittaan ehkäpä. Tuolla on myös se linkki, jolla voi osallistua arpajaisiin ellei ole sitä jo tehnyt.

Tietääkseni vain yksi päivitys on tullut ja se tuli ehkä 2 viikkoa sitten. Beta sinänsä jatkuu, mutta itse en ole toisaalta noin 2 viikkoon päässyt edes puolitäydelle serverille ja viikkoon en kerrassaan edes peliin. Tuo on hivenen huolestuttavaa. Jostain syystä myöskään tiimi ei ole infonnut betalaisille yhtään mitään ja uusia pelaajia ei ole otettu sisään sitten tuon toisen aallon. Mukava kuulla, että he sentään tsemppaavat vielä ihmisiä tekemään hakemuksia, toivottavasti se ei ole turhaa. Toisaalta jospa heillä olisi muutamat bugit nyt liiskauksessa ja kun ne saadaan korjattua, niin otettaisi taas porukkaa lisää mukaan.
 
Sieltä lähtee kuulemma Plesepelaajille Beta-avainta sähköpostiin. Toivottavasti tämä tarkoittaa myös sitä, että boksillekin lähtee lisää.

1629796719205.png
 
Viimeksi muokattu:
Tuli eilen nöyrryttyä hakemaan peliä Yhdysvaltalaisilta servereiltä asti ja sitä myöten pääsi todella pitkästä aikaa pelailemaan ja testailemaan. Nyt testailin vähän tarkemmin rekyyliä ja eri aseita, niin on kyllä nostettava käsi pystyyn virheen merkiksi. Ei tuo rekyyli nyt lopulta mikään yliliioitellun iso ole. On se toki ihan eri tasoa kuin CoDeissa ja BF:ssä, mutta varsin kohtuullinen ja nato-kaliiberissä ja konepistooleissa merkittävästi pienempi kuin 7,62:ssa. Ja onhan se rekyyli ihan hallittavissa automaattitulella CQB:ssa. Toki tuo ohjaustuntuma on vähän toisenlainen kuin näissä mitä on hangannut, niin se on itselle vielä vähän haaste kun ei ole tottunut.

Eri tulitukia saa vaihdeltua, kun kiikarikädessä painaa ristiohjainta ylöspäin (tulee esiin valikko mistä niitä eri vaihtoehtoja voi valita).

Tuo jenkkiservereillä pelaaminen ei siinä mielessä ollut mikään nautinto, että 130:n pingillä peli ei todellakaan ole parhaimmillaan. En tiedä johtuuko se heikosta nettikoodista vai onko tuo pelituntuma tuossa pelissä sellainen, että se vaatii niin viiveetöntä nettiä, että se pysyisi hyppysissä. Nyt tuntui, että ei aina vain osu, vaikka pitäisi osua.

Täysillä servereillä pelaaminen oli kyllä maistuvaa pelillisesti. Tiukkaa ja taktista vääntöä. Kyllä tämä hankintaan menee, varsinkin kun BF5 näyttää menevän liian kasuaaliin suuntaan ja liikkuminen pelissä muistuttaa Call of Duty Infinite Warfarea.
 
Kuulemma betaankin tullut päivitystä joka "It includes various bug fixes and stability improvements!". Pitää käydä varmaan vielä testailemassa ennen julkkaria.
 
Uusi pelimuoto tullut puskista ja nähtävästi on ihan potentiaalinen. Tuleekin mieleen vähän legendaariset Suomi-pelit Rainbow Six Vegasilla, jossa oli myös VIP muoto. Good times!

 
Tuokin on näköjään taas ennakkotilattavissa konsoleille. It's really happening!! :eek:



 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom