Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

iOS [7.1 ladattavissa]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kabanossi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: iOS [5.0 ladattavissa]

iCloud varmuuskopio kyllä laitteesi pilveen. Eihän varmuuskopio ohjelmia sisällä, vaan tiedon mitä puhelimessa tai padissa on ollut. Kuvat ja musiikit siirtyvät iCloudin tietojen perusteella tietokoneelta. :)

Itselle tuollainen valikoiva varmuuskopio on melko tyhjänpäiväinen, koska et tiedä mitä tarkalleen ottaen on tallessa ja mitä ei. Tosin iTunesin varmuuskopio on sekin vähän sinnepäin, eikä sekään kopioi kaikkea sisältöä tai appsien omia tallennuksia laitteelta. iPadissa on kuitenkin hemmetin paljon enemmän sisältöä kuin vain musiikkia tai kuvia, joita ei voi itse kopioida mihinkään, vaan on pakko luottaa, että iTunes tai iCloud ne hoitaa.

Olin ollut naiviisti siinä uskossa, että iTunesin kautta kaikki on tallessa "ihan itsestään", mutta päivityksen jälkeen tuli kantapään kautta opittua, että näin ei tosiaankaan ole, ja tietoa ja sisältöä katoaa päivityksen yhteydessä, etkä voi itse tätä mitenkään välttää :/ iTunesin backup/restore hukkasi jopa mobiilidatan ANP asetukset :o

Mikäshän tähän Padiin nyt oikein iski? :eek: Nyt päivityksen jälkeen näytössä vain pyörii tuo latauspallo ja taustana on tuo "Pikku omena".

E: Akun tyhjenemisellä lähti pelittää.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Vähän iso miinus. Tokihan koko ongelmaa ei olisi jos olisi varaa ostaa kaikki jokaiselle laitteelle erikseen..
Ja molemmilla on jo oma appleid..

Joo, itellekin tärkeä juttu Applen laitteissa on just se et yhdel rahal saan joka laitteeseen softat. Softia kuitenkin kun kaikki käytös olevat lasketaan yhteen niin noin 250-300e edestä.

iCloud varmuuskopio kyllä laitteesi pilveen. Eihän varmuuskopio ohjelmia sisällä, vaan tiedon mitä puhelimessa tai padissa on ollut.

Ei kopioi, vaan valittaa, ettei iCloudin 5Gb tila riitä iPadin varmistukseen.

Ei kopioi, vaan valittaa, ettei iCloudin 5Gb tila riitä iPadin varmistukseen.
Muistelisin, että jostakin saa ruksittua, mitä sinne pilveen tyrkätään. Oletettavasti iPadissasi on kuvia/videoita niin paljon, että tuo 5 gigatavun (ilmais)raja ylittyy. Rahallahan lisätilaa kai saa enemmän.

Muistelisin, että jostakin saa ruksittua, mitä sinne pilveen tyrkätään. Oletettavasti iPadissasi on kuvia/videoita niin paljon, että tuo 5 gigatavun (ilmais)raja ylittyy. Rahallahan lisätilaa kai saa enemmän.

Itse asiassa tuollainen valinta avautui ensimmäisen varmennusyrityksen jälkeen. Kuvia, musiikkia tai videota ei laitteella paljoakaan ole, mutta sovelluksia sitäkin enemmän.

Kuvia, musiikkia tai videota ei laitteella paljoakaan ole, mutta sovelluksia sitäkin enemmän.
En nopealla etsimisellä löytänyt tämän parempaa tietoa, mutta tän perusteella itse sovelluksia ei laitetaan iCloudiin, ainoastaan sovellusten asetukset (sekä tieto siitä, mitä sovelluksia on ostettu ja miten ne sijaitsevat iLaitteen työpöydillä).

So what exactly does iCloud Backup take care of? According to Apple, your device’s settings; app data; the Home screen and how your apps are organised; photos and videos in the Camera Roll; iMessage, SMS, and MMS messages; and ringtones will all be uploaded.

To save space – and reduce upload times – your purchases won’t be stored; instead, Backup will make a record of all the purchased iOS apps, books, music and TV shows on your device.

&

iCloud Backup doesn’t backup music or videos you’ve ripped from optical discs. For music, you can use iTunes Match (not currently available in Australia),

Update! Eipä noissa Applen ohjeissakaan näy sovelluksia olevan mukana.

Lähde: Macworld

Ohjelmien sisältämän datan sensijaan pystyy vetämään pilveen. Saa valittua asetuksista. Eli esim booxtv:n ohjelmat tai vaikkapa teknarin lehdet. Mutta ohjelmat tulee aina koneelta ja niiden sisältö sitten pilvestä.

Eli jos on vaikkapa 30gigaa booxtv:ssä ohjelmia ni loppuu nopeasti tila kesken icloudista.

Jep, sovelluksissa menee gigakaupalla dataa pilveen, vaikka itse sovelluksia ei sinne tungetaan. Pahimpia tilasyöppöjä ovat sähköiset lehdet, joten ne kannattaa ruksia listalta pois. Näin sain oman backupin alle 3 gigan rajapyykin.

Erinnäisten vaiheiden jälkeen iOS5 asennettu onnistuneesti iPad2:lle.

Tuttu etusivu oli saanut tyystin uusia ikoneja. Apple-laitteiden väliseen viestittelyyn netin ylitse tekevä "Viestit" eli iMessage tarttui silmään ensimmäisenä. Kätevä toiminto nykyisin, kun dataliikenne on kiinteällä kuukausihinnalla. Muistutukset menevät paremminkin samalla lanseeratun iCloud-pilvipalvelun toimintoihin. Nyt pitää vain seuraavaksi hankkia se saman ekosysteemin telelaite taskuun.

Pilvi on parasta mitä tämä päivitys toi mukanaan. Laite kuin laite Applen alta pääsee käsiksi yhteisiin sisältöihin ilman työlästä yhdistelyjä ja epäyhteensopivia ohjelmistoja. Valokuvat, kalenterimerkinnät, muistutukset, musiikki ym. Parjattu iTunes tuo myös oldskool-PC:n vielä hetkeksi mukaan yhteisiin karkeloihin. Safari-selaimen alalehdet ovat enemmän kosmetiikkaa, toki entiseen verrattuna kätevämpi toki. Pienenä, mutta ei vähäisimpinä on tuo kameran laukaisunäppäimen lisääminen volume-säätimeen, ihanan fyysistä.

Kyllä tämän myötä tulevat laitehankinnat alkavat yhä vahvemmin tästä leiristä. Tämä päivitys vain vahvisti niitä puoltavia ääniä.

Eipä kestä iPhone 4:ssa enää yhtään akku tän päivityksen jälkeen. :/

Normaalisti aamulla kuudelta puhelin pois latauksesta ja illalla klo 23 lataukseen ja akkua noin 40% jäljellä kohtalaisella käytöllä.

Nyt aamulla puol kasiin asti autossakin latauksessa. Töissä ei yhtään käyttöä ja tänäänkin klo 16 töistä lähties akkua jäljel 48%...

Joo samat huonot äänet täältä 4:n akulle päivityksen jälkeen. Päivittämisen jälkeen luulin että itse tuhlasin akun näin nopeasti, enpäs sittenkään. Mutta sitte aloin seuraileen rosentteja akusta, kyllähän se on nyt alkanut maistuun. Olihanse arvattavissakin että kun kaikenmaailman uusia ominaisuuksia tulee, akku alkaa kärsiin. Ennen akku kesti melkein 2 päivää melko kovalla netin seluulla ja musiikin kuuntelulla, nyt tämän parin päivän aikana puhelin onki ollut yöt latingissa. Eise enään tänäpäivänä riitä..

Ootteko resetoinut lukitus ja home näppäintä painamalla? Hompussa on joillain auttanut. Mulla on akku toiminut ihan samalla tavalla kuin ennen päivitystäkin. Kaikki ominaisuudet on päällä, jopa "Etsi ystäväni" sovellus.

Olen itseasiassa joutunut resetoimaan noin, koska tilttas kerran. iPhone myös lisäksi kahdesti ilman ennakkovaroitusta buutannut itsensä, iPad kerran. Tätä ennen ei koskaan kertaakaan. :S

Itselläni akkua alkoi vasta kulumaan sen jälkeen kun resetoin, meninkin tuon tekemään ihan muuten vaan...

Muuten sitten tänään säädetty noiden AppleID:n kanssa, poistin icloudin ja yritin tehdä sille oman mikä töksähti siihen että kyseinen sähköposti oli jo käytössä toisella (kakkos osoitteena), eikä toennut vaikka poisti toiselta tuon.. Mulla on jo ihan riittävän monta sähköpostiosoitetta, en tartte niitä lisää, mutta tälläiset systeemit pakottaa siihen..

Niin, ja miksi mulla oli kaksi osoitetta yhdella tunnuksella, icloudin käyttöön otossa ei alkuperäinen kelvannut vaan valitti sen olevan jo liitetty appleid..

Ei kyllä mennyt applella ihan putkeen tää iOS 5, toki osasyyllinen oli valtava ruuhka josta ei edes akamain serverit selvinneet..

Mistäköhän mahtaa johtua, että joidenkin (Radio Rock Korporaatio ja KFIN ainakin) podcastien lataaminen ei onnistu iOS5 päivityksen jälkeen? Podcastit kyllä menee latauslistalle, mutta eivät valu ollenkaan iPadille. Kokeilin jotain random BBC podcastia, niin se tuli ilman mitään ongelmia.

Mulla on sama ongelma. Eikö kukaan ole vielä ratkaisua löytänyt? Nyt on yli 10 poscastiä jumittamassa download ikkunassa...

Apple julkaisi 5.0.1 päivityksen. Kokoa sillä on vajaat 45 megaa ja tämä on nyt siis ensimmäinen delta-päivitys. Wifi-verkossa oleva laite päivittyy menemällä asetukset --> yleiset --> ohjelmiston päivitys. Alla muutoslista.

Korjaa akun kestoon liittyviä ongelmia

Lisää moniajon eleet alkuperäiseen iPadiin

Ratkaisee Dokumentit-pilveen liittyviä ongelmia

Parantaa australialaisten sanelutoiminnon käyttäjien puheentunnistusta

Ai että kun meni icloudilla hienosti. Latasin iPhonelle tuon ja kun olin menossa lataamaan ipadille, niin se olikin samalla latautunut siihenkin.

Ylös Bottom