Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

iPhone - kaikki mallit

hartzu

KonsoliFIN Alumni
Jatkuvasti voimistuvien huhujen mukaan Apple julkaisee uuden iPhone mallin syyskuussa. Hieman lähteestä riippuen kyseessä on pelkkä facelift iPhone 4:een tai sitten oikeasti uusi malli. Joidenkin lähteiden mukaan tulossa olisikin molemmat, eli halvempi malli iPhone 5 Nano (tms.) ja varsinainen iPhone 5.

Uudessa laitteessa huhutaan olevan vähemmän yllättävästi parempi 8Mpx kamera sekä kevyempi ja ohuempi rakenne. Lisäksi sisuksista pitäisi löytyä sama A5 prosessori, mitä iPad 2 käyttää, tosin varmastikin hieman kevennettynä versiona.

Uusi mailli on kaiketi myös ensimmäinen ympäri maailmaa toimiva puhelin Applelta, eli laite toimii missä tahansa maailmassa. Aiemmat mallit ovat olleet vain joko CDMA tai GMS verkoissa toimivia.

Apple on jo tilannut 15-25 miljoonaa uutta laitetta alihankkijaltaan.

News: iPhone 5: Slimmer, lighter, better camera, says WSJ - ComputerAndVideoGames.com

Pegatron reportedly receives Apple's order for 15 million next-gen iPhones | TUAW - The Unofficial Apple Weblog

WSJ: Apple prepping thinner, lighter, complicated iPhone 5 | TUAW - The Unofficial Apple Weblog
 
Vastaus: Kännykät

Tänään mitä luultavimmin julkaistaan uusi iPhone-malli (en ole varma mihin aikaa Suomessa), mutta epäselvää on onko se 4S vai 5 mallinimeltään. En jaksa enää heittää linkkejä huhuista kun kohta kuullaan faktoja, mutta kuume meinaa nousta. Skippasin meinaan iPhone 4:n ja seuraava malli on melkein pakko hankkia.
 
Vastaus: Kännykät

Kasilta tuo alkaa meidän ajassa. Videostreamia ei taaskaan ole luvassa, mutta liveblogeja kylläkin. Ihan hyvin on niiden avulla pärjännyt tähänkin asti. Tilaisuus tulee kai tuttuun tapaan huomenna jakoon iTunesiin niin pääsee näkemään ne stage demot omin silmin.

Itse odotan eniten julkaisupäivää iOS 5:lle. GM voi tulla jakoon tänään softakehittäjille ja kaikelle kansalle kuun puolessa välissä. "Available today" olisi tietenkin hunajaa korville. :)
 
Vastaus: Kännykät

Nimenomaan. Onko nyt niin että laitteen voi tilata (siis kun on "saatavilla") suoraan ilman kytkyjä tms Apple Storesta? En ole kauheasti nyt seurannut tätä osastoa...

Ei hajuakaan. Nelosta saa nyt ilman kytkyä, saa nähdä miten Apple menettelee uuden luurin kanssa.

Ja tilaisuus tosiaan alkoi nyt kahdeksalta. Tiedä sitten mitä Yle sekoili. Esim. alla olevasta linkistä voi seurata tapahtumaa.

Apple's 'Let's Talk iPhone' keynote liveblog! -- Engadget
 
Vastaus: iPhone 5

Ahaa, eli välimallin luuria, jatkumo 3GS:lle, vitosta odotin itsekkin mutta tämä käy yhtä hyvin, edellinen luuri oli 3G josta vaihdoin Galaxy S:ään odottaen huimaa kehitystä mutta tuli pari taka-askelta. Ei sovi iPhonesta luopua enään :)
 
Tuntuvat "ajattelevan" näitä kytky hommia. Ihmiset vaihtelee noin 2v välein luuria. 3Gn ostajalle järkevä hankinta on 4:n ja 3GS:n omistajalle 4s tulee 2v päästä sopivasti kun edellinen kytky umpeutuu. Ja meille 4:n omistaville 2v sopparilla oleville ei tule liiallista ketutusta siitä, ettei ihan helpolla saa uutta. Eipä tos ollu mitään miks en oottais iPhone 5:sta ja iPad 3:sta
 
Vastaus: Kännykät

Vähemmän yllättävästi tuli välimalli. Nyt kannattaa nelonen hankkia jos hinta tippuu.

Miten sen nyt ottaa... Itse pidin 4:sta hieman "välimallina" ja arvasin että hommaa tullaan hiomaan seuraavassa mallissa (tietysti ainahan näin on, mutta 4:ssa oli parantamisen varaa). Nyt kannattaa hankkia siis 4S jos aiempi jäi väliin.
 
Vastaus: iPhone 4S

Itse olen halunnut jo pidempään 64 gb:n mallia ja ainakin Jenkeissä se on saatavilla (onkohan tuo hinta nyt ilman jotain kytkyjä vai miten?). Pre-orderit alkaa perjantaina ainakin siellä:

"iPhone 4S will be priced at $199, $299 and $399 in 16GB, 32GB and 64GB variations. Pre-orders begin on October 7, and will be released on October 14."

EDIT: Hinnat siis kahden vuoden kytkysopparilla.

( Apple Introduces iPhone 4S - Gear News at IGN )
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Miten sen nyt ottaa... Itse pidin 4:sta hieman "välimallina" ja arvasin että hommaa tullaan hiomaan seuraavassa mallissa (tietysti ainahan näin on, mutta 4:ssa oli parantamisen varaa). Nyt kannattaa hankkia siis 4S jos aiempi jäi väliin.






Mun mielestä 4s:ssä ei ole mitään sellaista et jos on 3G tai 3GS niin miks ostais ton. 4:n hinta oli niin paljon halventunut, että se on se järkevin vuoden sopparilla ja sit ens vuonna vitonen sitten, joka todennäköisesti tekee samanlaisen harppauksen kuin 3GS->4.

Nyttenhän laitettiin ipadin prossu (nelonenkaan ei alkuunkaan ole hidas..peleissä vain erottuu tuo), parempi kamera (jo nelosella tulee loistavia kuvia verrattuna 3GS:ään esim.) ja sit 64 gigan malli. Nuo ei oo kyllä ton hintaeron väärtejä. Siri oli kiva, mut ei toimi vielä suomeks.

Isompi tekijä on mun mielestä iOS5 joka muuttaa nelosenkin valovuosia eteenpäin.

Edit: olikin edellinen viesti siirretty iPhone ketjuun.. Tää oli vastaus siihen et siirrättekö tänkin
 
Vastaus: iPhone 4S

onkohan tuo hinta nyt ilman jotain kytkyjä vai miten?

Nuo ovat on contract hintoja, eli kytkyhintoja. Eivät millään tapaa vertailukelpoisia Suomen hintoihin. Täällä saa 16 gigaisesta pulittaa varmaan 599 ja tallennustilan kasvaessa askeleen nousee hinta samalla satasen. Kytkyhinnat sitten erikseen. Nyt kun Soneralla ei ole enää monopolia voisi olettaa jonkinlaisen hintakilpailun käynnistyvän.
 
Voi noista kuitenkin johtopäätöksiä vetää et nelosen hinta tulee tippumaan Suomessakin.

Apple kuitenkin noit hintoja sanelee operaattoreille aika tiukasti.

Nyt kuitenkin on 3GS edulliseen segmenttiin, 4:n keskiluokkaan ja 4s kalliimman hintaluokan laitteeksi. Eli kauppa käy taatusti.
 
Vastaus: iPhone 4S

Mun mielestä 4s:ssä ei ole mitään sellaista et jos on 3G tai 3GS niin miks ostais ton.

Ei ole tarvetta lähteä tähän vääntöön - varsinkin kun sulla on "jo" 4 ja mulla "vain" 3GS. Jätin siis nelosen jo "väliin", eikä minulla ole tapana ostaa vanhempia malleja enää jälkikäteen vaikka niitä jaettaisiin ilmaiseksi. Ainut syy miksi tartuin kommenttiisi oli se, että vihjailit että kannattaa ostaa 4 tulevan 4S:n sijaan. Ja sehän on aika yksilökohtaista (esim. mikä on nykyinen puhelin yms). 16 kk on nyt kärvistelty 3GS:llä. No more. :D

Mulle 4S tuo kyllä tarpeeksi "uutta", koska haluan nimenomaan lisää kapasiteettia, paremman kameran, paremman akun ja paremman prossun. Taisi kaikki osua maaliin. Ja vaimokkeen vanha känny on hajoamispisteessä - vanha lähtee siis hyötykäyttöön.

EDIT: Hinnasta: Kytky ei tavallaan ole sinänsä ongelma, koska mulla oli vanhassa "vain" vuoden soppari, mutta en sen jälkeen koskaan jaksanut vaihtaa mitään liittymää. Mutta nyt varmaan tuo "rajaton netti" on muuttunut rajalliseksi tms?

Ja kytkynkin voi maksaa kerralla. Niin ainakin aikoinaan itse tein (maksoin kännyn pois ja sitten normi laskut kuukausittain).
 
Tässä päästäänkin siihen, kun sanoit ettei oo tapana ostella "vanhoja malleja" kun pointti oli se, että 3GS:tä neloseen hyppääminen oli ihan tajuton kun tuon muutoksen tein itse vuosi sitten. Ja jos verrataan vastaavaa hyppyä 4->4s niin se on käytännössä olematon.

Kaikki sun "toiveesi" ylittyy moninverroin 4:een hypätessäkin. Eli pointti oli se, että jos nelosen hinta laksee, niin 4s:stä ei ole järkevä maksaa sitä lisähintaa. Ihan eri asia on olla sellanen ihminen kuin itsekin olen. "haluan uusimman, vanhaa en ota vaikka se ois järkevämpää" ;)
 
Vastaus: iPhone 4S

Aika maltillinen uudistus ja avaa ovea kilpailijoille, vaikka varmasti hyvin myykin. Äänitunnistus varmaan kiva jenkeille, mutta Suomessa sen arvo on toistaiseksi nolla. Lisää tehoa ja pikseleitä toki, mutta mullistukset jäivät tällä kertaa väliin eikä spekuloitua iPhone Nanoa tullut.

Suomessa näköjään muuten myyntiin 28. päivä tätä kuuta.
 
Vastaus: iPhone 4S

Melko tyhjänpäiväinen julkistus. Kameraa ei lisäpikselit paranna, jos muu laatu on samaa kuin aiemmin. A5 CPU on sekin turha overkill ja akkuimuri, koska ei CPU ole pullonkaulana ollut tähänkään asti.

Jopa ennen Applen jokaista turhaa uudistusta varauksetta hehkuttaneet jenkkiblogit ovat sitä mieltä, että turha välimalli on kyseessä.
 
Ylös Bottom