Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

iPhone - kaikki mallit

Vastaus: iPhone 4S

...että 3GS:tä neloseen hyppääminen oli ihan tajuton kun tuon muutoksen tein itse vuosi sitten. Ja jos verrataan vastaavaa hyppyä 4->4s niin se on käytännössä olematon.

En tiedä "olemattomasta", mutta ymmärrän pointtisi. Sun tapauksessa varmaan odottelisin itsekin sitä "vitosta", varsinkaan kun ei kuitenkaan puhuta ihan halpispuhelimista.

Nelosen hankinta jäi jotenkin väliin monesta pienestä syystä ja tunnustan että "antennigate" oli yksi niistä (vaikka tuskin oli lopulta edes kovin iso ongelma - vain pieni PR-tappio). Koen että tässä on vähän samaa kuin 3G => 3GS ja 4 => 4S, eli tiettyjä lastentauteja korjataan S-malliin. Ja EHKÄ 5:ssa on taas muutamia "uusia" lastentauteja jotka sitten fiksataan 5S-mallissa. Sekavaa, mutta sellaista "miehen logiikkaa" jolla voi jättää jonkin laitteen hyllyyn ja odottaa seuraavaa. ;)

Viralliset sivut avattu 4S-mallille (voi olla että ruuhkaa):
Apple - iPhone 4S - The most amazing iPhone yet.

*Dual-core A5 chip
*8-megapixel camera
*1080p HD video
*iOS 5
*iCloud
*GSM/CDMA
*Retina display/FaceTime
 
Vastaus: iPhone 4S

Vertailu kolmen viimeisimmän mallin välillä.


iphonescompared.png


Näytä liitetiedosto 7671
 
Valmiusaika tippunut 300:sta 200:aan tuntiin. :S nyttenkään kestä päivääkään kunnolla ni mitä se uudella versiolla sit enää on? :S
 
Vastaus: iPhone 4S

Ovatko nämä iPhone 4S:n hinnat Suomessa? : Macmaa – Apple, Mac, iPod, iPhone, Apple TV, iTunes, App Store, iPad

Apple alkaa myydä iPhone 4S:ää Saksassa 629 eurolla (16gb ilman kytkyä), 739 eurolla (32 gb) ja 849 eurolla (64 gb), kertoo saksalainen Apple-sivusto BenM. Hinnat saattavat olla samat Suomessa, sillä ainakin uuden 8 gigaisen iPhone 4:n ja 3GS:n hinnat ovat täsmälleen samat Saksassa ja Suomessa.

Hintaspekulaatiota... Sanotaanko nyt että aika järkyttävän kallis on tuo 64Gt malli jos hinnat pitää paikkansa. 16 gigan mallikin lievästi ylihintainen kun Galaxy S2:n saa jo alle 500 eurolla.

edit. vertailun vuoksi syksyn toista uutuusluuria 64 gigan muistilla, Nokia N9:ä, saa hintaan 639€ esimerkiksi täältä...
 
Ihan normaalilta Applen hinnoittelulta tuntuu. Ja Apple hinnoittelee käytännössä aina kaiken ylitse muiden.

Ja eikös ovh ollut nelosessakin 899e ja kytkynä sen noin 720e...siis kun tuli aluksi Soneralle. Eli piski tässäkin se noin 100e pois kytkyllä?

Mut se on vähän sama kun katottiin vaimolle läppäriä. 400e Windows läppäristä tutui kauhealta, ja lopulta ostettiin yli tonnin Apple ja edelleen tuntuu et on saanu rahoilleen vastinetta. Apple on osannut aina tehdä sen et saa enemmän rahaa samasta tuotteesta ja kauppa käy siltin.
 
Vastaus: iPhone 4S

iPad 2 3G 64GB, 799€ vs iPhone4s 64GB, 849€ ? Ei kai kukaan noilla hinnoilla näitä osta? Eihän? Aivan uskomatonta, jos noilla hinnoilla uusi iPhone myy. Vanhaa tekniikkaa, eikä mitään aitoa parannuksia, mutta preemiota hintaan satoja euroja? Uskomantonta touhua.
 
En itse ainakaan pitänyt ipadin 699 hintaa pahana (32gigainen siis) ja jos oisin oikeesti tilaa tarvinnut sen 64gb ni varmasti oisin sen satkun maksanut. Samoin iPhone 4:sia hain ekana päivänä 10h jonottamisen jälkeen 2kpl ja hinta muistaakseni sen 720e/kpl eikä ollut ollenkaan paha mitä sillä sai.
Iphonessakin on vieläpä se et ku suurin osa ottaa 2v kytkyllä ni ei se hinta oo niin paha. Toisaalta mun kannattaisi ottaa vuoden sopparilla tuo 4s kun ei alennusten kera tulis paljoa maksamaan, sais vuoden päästä rahansakin vielä pois.

Se iphonessa on myös loistavaa et 3GS:stä pyydetään viel jopa 250euroa. Vastaavan ajan huippu htc tai samsun on jossain 50-150e välillä.

Itse myin vuos sitten juuri ennen iPhone 4:n julkistusta kummatkin 3GS:t pois ja mulle ne luurit tuli maksamaan yhteensä 30euroa. Toisesta 10e ja toisesta 20e takkiin. Ja vietiin muuten päivässä ne käsistä. Toinen haettiin seuraavana iltana toispuolelta Suomea. Ihan käsittämätöntä. Ei ois Samsungilla onnistunut.
 
Vastaus: iPhone 4S

Irtomyynnissä hinnat on tosiaan hirveitä, mutta kytkynähän näitä ostetaan. 50 euroa kuussa kahden vuoden ajan, sisältäen puhetta ja datasiirtoa, ei kuulosta enää niin pahalta, vaikka onkin oikeasti vähintään yhtä kamalan kallista.
 
Vastaus: iPhone 4S

En itse ainakaan pitänyt ipadin 699 hintaa pahana (32gigainen siis) ja jos oisin oikeesti tilaa tarvinnut sen 64gb ni varmasti oisin sen satkun maksanut

Itse pidin pahana, mutta ostin 64GB mallin padin siltikin :p Nyt vapaana tilaa n. 16 GB.

Uuden iPhonen osalta hinnat ovat suorastaan järjettömät, jos luurista huudetaan enemmän kuin tehokkaammasta, monikäyttöisemmästä ja kaikin puolin paremmasta iPadistä.
 
Vastaus: iPhone 4S

Uuden iPhonen osalta hinnat ovat suorastaan järjettömät, jos luurista huudetaan enemmän kuin tehokkaammasta, monikäyttöisemmästä ja kaikin puolin paremmasta iPadistä.

Juu, mutta iPad ei oikein mene etutaskuun tai povariin. Eikä siinä ole puhelinta.

Mutta joo, mahdollinen 849 euroa kuulostaa kyllä aika kovalta, vaikka 64gb:n malli onkin. Mutta toisaalta se on "vain about 200e" enemmän kuin 16 gb:n malli... ;) Mutta odottelen kaikkia hintatietoja Suomessa ennen lopullista päätöstä. Muita puhelimia ei kyllä ole harkinnassa, joten se on 4S tai odottelu seuraavaa mallia.
 
Vastaus: iPhone 4S

Juu, mutta iPad ei oikein mene etutaskuun tai povariin. Eikä siinä ole puhelinta.

Kuten sanottua, ikiwanhaa tekniikkaa vuosien takaa, jonka pitäisi näkyä alempana hintana. iPadissa on sama 2G/3G/GPS piiri kuin iPhonessa, mutta voice-puolta ei ole vain ole siinä aktivoitu.
 
Vastaus: iPhone 4S

Kuten sanottua, ikiwanhaa tekniikkaa vuosien takaa, jonka pitäisi näkyä alempana hintana. iPadissa on sama 2G/3G/GPS piiri kuin iPhonessa, mutta voice-puolta ei ole vain ole siinä aktivoitu.

Laitteen sisältämän raudan hinta ei aina korreloi laitteen lopullisen myyntihinnan kanssa. Muutenhan Applen tietokoneiden ja läppärienkin tulisi olla huomattavasti halvempia?
Rauta on yksi myyntihinnan osatekijä, mutta muotoilusta, käytettävyydestä sekä brändistä maksetaan yhtälailla.
 
Eniten tossa "uutuudessa" harmittaa että näyttö on edelleen se sama 3.5" se oli riittävä 2007, mutta ei enää 2011/2012.
varsinkin kun androidilla on tulossa jo 5" näyttöjä puhelimiin. 3GS mallin kanssa applella oli viellä varaa pikku päivityksiin,
mutta nyt kilpailu on niin kovaa että ei tuollainen päivitys enää riitä!

Upgrade kit for iPhone 4 owners #iphone4s on Twitpic
Tämän linkin takaa löytyy mahtava, alle dollarin hintainen päivtys iPhone 4. Jolla siitä saadaan iPhone 4S
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: iPhone 4S

Rauta on yksi myyntihinnan osatekijä, mutta muotoilusta, käytettävyydestä sekä brändistä maksetaan yhtälailla.

Sama tekniikka, sama muotoilu, sama käytettävyys, sama brändi. Yli 100€ lisää hintaa?

Uudessa iPhone mallissa ei ole käytännössä mitään uutta, jolla voisi perustella kalliimman hinnan. Ja itse vertaan nyt nimenomaan iPadin hintaan.

Kaipa Apple testaa markkinoita miten pitkälle kuluttajia voi vedättää, jos hinnat ovat spekuloidulla tasolla.
 
Vastaus: iPhone 4S

Heittivätpä pahan nytten. Oon tässä jo pitkään päättänyt että hankin iPhonen tässä syksyllä, ja ajattelin että odotan tuohon vitosen julkaisuun asti. Nyt kun sieltä ei mitään vitosta tullutkaan niin vaihtoehdot on nämä 4 ja 4S. Kertokaapas nyt oikeasti perustellen, kumpi kannattaisi hommata? Nykyinen neljä vuotta vanha nokialainen on nyt tullut tiensä päähän.
En oo ite oikein sellasta selkeetä kuvaa saanut itelle luotua että kumpi olisi parempi vaihtoehto. Toki 4S on tietyllä lailla parempi, mutta onko se niin paljon parempi että siitä kannattaisi maksaa enemmän kuin nelosesta? Kenelläkään arvioita että mihin nelosen hinta mahtaa nyt pudota? Plus että kauankohan menee että tuo 4S ehtii tänne Suomeen asti? Kauaa en jaksaisi enää odotella, että pitääkö lähteä suosiolla nelosta ostamaan. Jos nimittäin joutuu 4S:ää odottelemaan vielä kauankin, niin siellä alkaa tuo epäilty keväinen uuden mallin julkaistaminen koputtaa ovella.

Ja sitten pitää ottaa vielä yhteen juttuun kantaa:
Eniten tossa "uutuudessa" harmittaa että näyttö on edelleen se sama 3.5" se oli riittävä 2007, mutta ei enää 2011/2012.
varsinkin kun androidilla on tulossa jo 5" näyttöjä puhelimiin.
Mun mielestä tämä iPhonen 3,5" näyttö on justiin passeli. Oikeasti 5" näyttö puhelimessa??? Puhelinta kuitenkin kannetaan taskussa joka paikassa, mutta tuollasta viistuumaista saa jo ihan tosissaan änkeä taskuun. Juuri liian ison koon takia hylkäsin esimerkiksi Galaxy II:n ja Sensationin, itse tykkään juuri tästä iPhonen koosta joka on kompakti ja riittää vallan mainiosti.
 
Vastaus: iPhone 4S

Mun mielestä tämä iPhonen 3,5" näyttö on justiin passeli. Oikeasti 5" näyttö puhelimessa??? Puhelinta kuitenkin kannetaan taskussa joka paikassa, mutta tuollasta viistuumaista saa jo ihan tosissaan änkeä taskuun. Juuri liian ison koon takia hylkäsin esimerkiksi Galaxy II:n ja Sensationin, itse tykkään juuri tästä iPhonen koosta joka on kompakti ja riittää vallan mainiosti.

Minulla on vähän sama fiilis. Monissa älypuhelimissa näyttöjä on viety jo epäkäytännöllisen suuriksi. Virtuaalinäppiksen käyttöä ne tietenkin helpottavat, mutta ei minulla ole tilaa taskuissa tuollaisille jäteille. Nykyisessä Nokian puhelimessa syö tuo pieni näppäimistö, kun taas toisaalta puhelin myös sujahtaa nätisti taskuun.
 
Vastaus: iPhone 4S

Minulla on vähän sama fiilis. Monissa älypuhelimissa näyttöjä on viety jo epäkäytännöllisen suuriksi. Virtuaalinäppiksen käyttöä ne tietenkin helpottavat, mutta ei minulla ole tilaa taskuissa tuollaisille jäteille. Nykyisessä Nokian puhelimessa syö tuo pieni näppäimistö, kun taas toisaalta puhelin myös sujahtaa nätisti taskuun.

Olisi pitänyt lisätä viestiin, että 5" on minustakin jo vähän liikaa. mutta jonkinlainen näytön suurennos olisi ollut mukava, ettei se näytä "lilliputilta" uusien puhelimien rinnalla
 
Vastaus: iPhone 4S

Plus että kauankohan menee että tuo 4S ehtii tänne Suomeen asti? Kauaa en jaksaisi enää odotella, että pitääkö lähteä suosiolla nelosta ostamaan.
Suomi kuuluu niiden 22 maan joukkoon, jotka saavat iPhone 4S:n 28. lokakuuta.
 
Ylös Bottom