Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

iPhone - kaikki mallit

Vastaus: iPhone 4S

Onko tuolla lopulta suurta väliä? Tuskin kukaan huvikseen 3G:tä softien lataukseen käyttää jos wi-fiä on tarjolla.

Esim. kesällä kirosin Applen syvimpään helvettiin monta kertaa, kun "kenttäolosuhteissa" ei saanutkaan ladattua haluaamansa sisältöä, vaan piti odotella, että joskus osuisi WLANin piiriin.

Vaikea keksiä mitään perustella, miksi Apple tällä tavalla suorastaan *tuilee asiakkailleen samalla mainostaen laitteidensa mahtavuutta verkkokäytössä. Kyllä tuollaiset asiat pitää olla käyttäjän itsensä päätettävissä. Kun käyttäjä maksaa preemiota iLaitteen rajattomasta 3G-yhteydestä, ei ole Applen asia rajoittaa käyttäjän vapautta ladata vaikka 20 gigaa 3G:n yli jos niin haluaa.

Tämä ylimielinen suhtautuminen käyttäjään on ainakin minua raivostuttanut Applessa aina. Kultainen vankila on varsin osuva vertaus iOS-käyttökokemuksesta.
 
Tuo on puhtaasti lähtöisin siitä, että at&t ei ois suostunut soppariin ilman tuota rajoitusta ja ilmeisesti at&t on edelleen tärkeimpiä kumppaneita joita ei Apple halua menettää. Siinä kärsii muut operaattorit ja asiakkaat, mutta niin kauan kun at&t verkko on mitä on, niin tuskin saadaan muutosta.
 
Vastaus: iPhone 4S

Tuo on puhtaasti lähtöisin siitä, että at&t ei ois suostunut soppariin ilman tuota rajoitusta ja ilmeisesti at&t on edelleen tärkeimpiä kumppaneita...

Nokia ratkaisisi tuon tekemällä operaattorikohtaisen variantin, kuten kaikki muutkin isot valmistajat, eikä kuse maailman muiden käyttäjien silmään yhden operaattorin takia.
 
Vastaus: iPhone 4S

Vaikea keksiä mitään perustella, miksi Apple tällä tavalla suorastaan *tuilee asiakkailleen samalla mainostaen laitteidensa mahtavuutta verkkokäytössä.

Itse olen mieltänyt, että nuo 3G "rajoitukset", kytkylukitukset ym ovat lähinnä operaattoreiden masinoimia juttuja. Mutta ei mulla ole mitään inside-tietoa asiasta.
 
Vastaus: iPhone 4S

Itse olen mieltänyt, että nuo 3G "rajoitukset", kytkylukitukset ym ovat lähinnä operaattoreiden masinoimia juttuja. Mutta ei mulla ole mitään inside-tietoa asiasta.

Liittymään tehdyt rajoitukset, kuten Soneran siirtorajat, ovat operaattorin asia, mutta laitteessa sisällä olevat rajoitteet tulevat valmistajalta, tässä tapauksessa Applelta.

Laitteissa voi myös olla operaattorin pakottamia rajoitteita, kuten esto 3G:n yhteyden jakamisesta WiFi-kautta, jotka laitevalmistaja tekee operaattorikohtaiseen laitevarianttiin.
 
Vastaus: iPhone 4S

Tänään tuli soneralta oma phooni 4ässä. Soittelin soneralle ja sanoivat että numeronsiirto tapahtuu vasta 21. päivä, eli tässä voin hipelöidä pari viikkoa kännykän täyteen rasvaisia sormenjälkiä...ärh..
No semmottista voisin kysäistä että eikös tämän kuitenkin voi tuikata kiinni koneeseen/itunesiin vaikka sim ei olekkaan vielä aktivoitu? Että pystyisi ihailemaan kameraa ja... Siriä?
 
Vastaus: iPhone 4S

Joo ei simmitömyys käyttöä estä. Onhan liikkeissäkin luurit kokeiltavana ilman simmiä.
 
Vastaus: iPhone 4S

Mites, onko kukaan jailbreakannut omaa 4s sää?
Itse aattelin, kun eihän tätä voi muokata yhtään ilman jailbreakkausta.

Jos joku on, niin en pistäisi pahitteeksi jos minitsisi jonkun ohjelman jolla toimisi kätevästi :)
 
Vastaus: iPhone 4S

Enpä ole enkä meinaa.3GS:n ja nelosen jailasin joskus mutta eipä ne kauaa olleet jailattuna.En kokenut tarpeelliseksi.
 
Vastaus: iPhone 4S

Mites, onko kukaan jailbreakannut omaa 4s sää?
Itse aattelin, kun eihän tätä voi muokata yhtään ilman jailbreakkausta.

Jos joku on, niin en pistäisi pahitteeksi jos minitsisi jonkun ohjelman jolla toimisi kätevästi :)

Eipä taida olla vielä untethered-jailbreakkia 5.0:lle... Eli joudut boottaamaan iPhonesi tietokoneeseen kytkettynä.

Mutta sitten, kun dev-team saa sen valmiiksi, kannattaa varmaan ihan redsn0wia käyttää.
 
Vastaus: iPhone 4S

Tänään sitten lopultakin päätin sammuttaa puhelimen ihan kokonaan, ja niinhän siinä uudelleenkäynnistyksen jälkeen sitten kävi, että 20 megan rajoitus iski päälle. :( Ei auta, nyt pitää keksiä, mikä kumma sen onnenkantamoisbugin oikein laukaisi ja estot poisti.
 
No hyvä, alko nimittäin pienimuotoinen kateus iskemään. :D

Itsellä kyllä aikapaljon molemmissa kappaleissa antenniongelmaa. Tai no. Ei antenniongelmaa, vaan verkko-ongelmaa..

Toinen näyttää pitävän verkkoa, mutta välillä ei voi soittaa, eikä siihen voi soittaa. Vaimon puhelin taas yksinkertaisesti menettää verkkonsa ihan näkyvästi. Molemmissa tehoaa lentokonetilassa käyttö. 5.0.1 varmasti tuon korjaa, mutta toistaiseksi ärsyttää kun tekee kerran kaks päivässä tuota.
 
Vastaus: iPhone 4S

Eipä muuten tuo iOS 5.0.1:kään poistanut kaikumisongelmaani, ja vähemmän yllättävästi Applen keskustelufoorumilla on aiheesta varsin pitkä ketju jo. Olen ratkaissut ongelman pitämällä kuulokkeita kytkettyinä koko ajan. Soitto- ja tekstiviestiäänet tulevat edelleen puhelimen omasta kaiuttimesta, joten ainoa vaiva on vetää luurit korville puheluita varten. (Tuota tapahtuu ehkä kerran pari päivässä, koska ei mulle kukaan soita, ja kommunikoin suurimmaksi osaksi pelkästään tekstiviesteillä.)

Akunkestossa en ole huomannut muutoksia suuntaan taikka toiseen, mutta toisaalta ei ole ollut vielä sen suurempaa valittamistakaan. Nyt kun pahin uutuudenviehätys on ohi, eikä tule jatkuvasti räpellettyä luuria, kestää akku parikin päivää 3G:n ja GPS:n ollessa päällä. Sellaista tosin olen jäänyt kaipaamaan, että voisi säätää kaikenlaiset synkkaukset ja mailien automaattiset noutamiset pois esim. klo 22-08. Androidille tuota varten löytyi useitakin eri softia, mutta iOS:lle en ole vielä löytänyt. Vinkkejä siis otetaan vastan.
 
Vastaus: iPhone 4S

Vinkkejä siis otetaan vastan.

These are not the features you are looking for...

iOS:n sähköpostiohjelma on melkoisen karvalakkimallinen 5:n version "uudistusten" jälkeenkin, ja melkeinpä kaikkien muiden alustojen ratkaisut ovat huomattavasti edistyneempiä ml. Symbianin. Erityisesti Exchange-synkronoinnissa ajastukset ovat arkipäivää kutakuinkin kaikissa muissa toteutuksissa, eikä tähän taida olla mitään ratkaisua virallista reittiä. Jailbreak lienee tie valoon tässäkin tapauksessa :/
 
Vastaus: iPhone 4S

Akunkestoissa on huikeita eroja. Työkaverilla ensimmäinen iphone nyt käytössä ja sai sen eilen vasta liittymän kera käyttöön. Eilen aamulla ottanut luurin latauksesta 8-9 aikoihin ja nyt 52% akkua jäljellä. s-postit lataa automaattisesti jne. Mutta luurissa on ehkä 1/10 siitä määrästä ohjelmia mitä mulla on, ja mulla tulee s-postia ehkä 70-90kpl/päivä pushina jne. Niin mulla tänään aamulla klo 6 otettu pois latauksesta ja nyt akkua 58% jäljellä..kumpikaan ei juur luuria oo käyttänyt tänä aikana.

Eli kyllä siel vaan akkua alkaa syömään kun on +100 ohjelmaa ja 4-5 s-postia jotka sylkee kokoajan pushina luuriin vs. käyttäjä jolla 10ohjelmaa ja 1s-posti. Et ku akunkestosta paljon puhutaan, ni harvoin niitä todellisia "taustakäyttöjä" tiedetään, kun vain puhutaan siitä et onko luuri ollut kädessä ja käytetty. Kyllähän esim facebookit jne haistelee kokoajan uusia viestejä.
 
Vastaus: iPhone 4S

Eli kyllä siel vaan akkua alkaa syömään kun on +100 ohjelmaa ja 4-5 s-postia jotka sylkee kokoajan pushina luuriin vs. käyttäjä jolla 10ohjelmaa ja 1s-posti.
Mulla on kuusi sähköpostitiliä sekä Facebook- ja Twitter-tilit konffattuna omaan puhelimeeni. Push on päällä (niille parille mailille, jotka sitä tukee), mutta noin muuten postit noudetaan kerran tunnissa. iOS-sovelluksia on asennettuna kymmenittäin. Tarkkaa määrää en viitsi edes laskea, mutta sadan raja on varmasti vähintään lähellä ellei ylittynytkin.

Toki iOS:ssä on omat rajoittuneisuutensa, mutta ne ovat edelleenkin varsin pieniä kauneusvirheitä muuten niin hyvin ja ennen kaikkea NOPEASTI toimivassa kokonaisuudessa. Teenpä mitä vaan, kaikki tapahtuu niin rivakasti, ettei voi kuin ihailla.

Update! LULZ! 3G-rajoitusbugi laukesi taas, ja pystyn jälleen rajattomasti latailemaan pelkällä 3G-yhteydellä. Ei hajuakaan, mikä tuon lopulta aiheutti ja miksi. Poistuin pelistä vahingossa kesken kaiken, kun piti vain vaihtaa biisiä, ja päädyin sitten iTunesiin. Siellä huomasin uuden Pelaajacastin, ja niinhän se vaan lähti kiltisti lataukseen. Myös iTunesin videokategoria toimii, kun normaalisti se antaa suoraan Wifi only -ilmoituksen.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: iPhone 4S

Voihan kökköys, edes iOS 5.1 ei näytä korjanneen puhelujen kaikuongelmaa omalla kohdallani. Muuten iFööni tuntuu entistäkin nopeammalta, enkä edes tiedä, onko se vain kuvitelmaa vai todellista nopeutumista (koska niin sukkela vekotin tuo on ollut alusta asti). Silti harmittaa, ettei Apple ole tässä vajaassa puolessa vuodessakaan saanut tuota kaikubugia pois päiviltä kaikissa tapauksissa.
 
Vastaus: iPhone 4S

Itselläni 4 hitautunut kokoajan pikkuhiljaa. Ei voi vain johtua nykyisempien softien raskaudesta.

Jos luuri jotenkin tökkii, niin kannattaa ainakin ensin kokeilla sen resetointia, eli että tyhjentää laitteen ja asentaa uudelleen backupista (kaikki siis iTunesin kautta).
 
Ylös Bottom