Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

IRCcaamaan

feldon

KonsoliFIN Alumni
Onko kenelläkään tietoa miten pääsee PS2FINin irc-kanavalle? Olen lukenut saitin ohjeet, eikä siinä mitään: MIRCillähän homma kyllä onnistuisi, mutta tarkoitus olisikin käyttää Putty-pääteohjelmaa, tai jotain muuta vastaavaa tekstipohjaista softaa. Olen todella vasta-alkaja näissä IRC-asioissa, joten apu olisi ehdottomasti tarpeen!

Auttakaa nyt miestä mäessä!
 
En tiedä mutta meitsin adsl yhteys aukesi, whuu!
On tää vaan luksusta tohon modeemiin verrattuna. :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan feldon
Onko kenelläkään tietoa miten pääsee PS2FINin irc-kanavalle? Olen lukenut saitin ohjeet, eikä siinä mitään: MIRCillähän homma kyllä onnistuisi, mutta tarkoitus olisikin käyttää Putty-pääteohjelmaa, tai jotain muuta vastaavaa tekstipohjaista softaa. Olen todella vasta-alkaja näissä IRC-asioissa, joten apu olisi ehdottomasti tarpeen!

Auttakaa nyt miestä mäessä!
Jos puttya haluat käyttää, ei se yksinään riitä. Tarvitset irc-screenin johonkin unix (/linux) -koneeseen, johon voit sitten puttylla ottaa yhteyttä. Jos kuulostaa liian oudolta, ota suosiolla mIRC.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Kirby
Tietääkö joku miten saa irccibotin omalle kanavallee?
Oikeilla asetuksilla ja scripteillä varustetulla IRC-screenillä tuokin on paras tehdä. Voi tietysti pitää jotain omaa konetta 24/7 auki ja ajaa helposti konffattavaa mIRCiä. Tai kolmantena pyytää jotain kaveria jolla on botti, laittamaan se myös sinun kanavallesi.
 
DCFIN ei kuulu enää KonsoliFINiin? Joka tapauksessa maailman mielenkiintoisin IRC -kanava #dcfin ei taatusti jätä ketään kylmäksi.
 
Mä en tajua edelleenkään tuota irkkiä. Jos meen jonnekin kanavalle, ihan sama mille, niin ei siellä kukaan koskaan puhu mitään. Kaikki vaan idlaa! Mielenkiintoista! :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Peoplez
Mä en tajua edelleenkään tuota irkkiä. Jos meen jonnekin kanavalle, ihan sama mille, niin ei siellä kukaan koskaan puhu mitään. Kaikki vaan idlaa! Mielenkiintoista! :)

No, riippuu vähän päivästä ja kellonajasta se puhumisen määrä. Joskus menee useita tunteja, ettei kukaan sano mitään ja välillä taas on hankala pysyä menossa mukana. Yleensä siinä 2100 - > jälkeen on jo ihan kohtalaisen aktiivista porukkaa kanavilla.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Peoplez
Mä en tajua edelleenkään tuota irkkiä. Jos meen jonnekin kanavalle, ihan sama mille, niin ei siellä kukaan koskaan puhu mitään. Kaikki vaan idlaa! Mielenkiintoista! :)

Minun moka. Asia korjattu :(
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan petteri
Mites muuten feldon, pääsitkö irccaamisessa alkuun?
No jeps.. Meni vähän aikaa tajuta tuon Puttyn konsolin toiminta, mutta hyvinhän se skulaa kun vähän potkii. Irssi on ok.
 
Ei ole kovin paljoa vilskettä ainakaan tuolla ps2FIN.com'in puolella. Missä kaikki luuraavaat :confused:
 
Nii tota mä imutin sen botin enkä osaa asentaa sitä :(, ja ei paljoo huvita alkaa suomentaa sen ''asennus ohjeita'' nii oliskos joku kiltti ja vähä neuvois mua ?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan feldon
Ei ole kovin paljoa vilskettä ainakaan tuolla ps2FIN.com'in puolella. Missä kaikki luuraavaat :confused:

Varmaankin koulussa/töissä klo 12.50.

Kokeileppa uudestaan vaikkapa näin iltasella :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Kirby
Nii tota mä imutin sen botin enkä osaa asentaa sitä :(, ja ei paljoo huvita alkaa suomentaa sen ''asennus ohjeita'' nii oliskos joku kiltti ja vähä neuvois mua ?

Varmaankin kaikista helpointa on tilata oma shell-tunnus, johon saat tietyn määrän irc-prosesseja käyttöösi. Tälläisiä palveluntarjoajia ovat mm. www.mujava.net tai www.zerodistance.org. Joku muu kertokoon niitä lisää ;).
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan nixte
onkos tuon IRCnet servu alhaalla vai mitä kun jostain syystä mulla ei connectaa sinne...:(
Kokeileppas eri servereitä. Tämä onnistuu kirjoittamalla komentoriviin: /server serverinnimi

Mahdollisia vaihtoehtoja ovat mm.:

irc.cs.hut.fi
irc.cc.tut.fi
irc.saunalahti.fi
irc.kolumbus.fi
 
aina kun olen yrittänyt mennä irccaamaan niin se koje on heittänyt jotain erroria..modeemilla ja niin myös nyt adsl:jutskallakin.
 
Ylös Bottom