Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Itsellenne tapahtuneet todella oudot/yliluonnisen tuntuiset asiat ja kokemukset.

Noniin eli taas meikä suoltaa pitkästä aikaa jotain "laadukasta" topiccia pinnalle. Mutta joo eli tämän topicin tarkoituksena olisi että kertoisitte jotain otsikon mukaisia tositarinoita, mitä olette kokeneet elämänne aikana. Itse henkilökohtaisesti tykkään lukea kaikennäköisistä oudoista jutuista.Déjà Vu yms jutskat käy komiasti kanssa. Yritän selkeyttää pyrkimystäni muutamalla omalla jutullani.

Eli oltiin Serkun kanssa kalastelemassa Kallavedellä täällä Savossa. Alkoi olla melko myöhä ja oltiin tekemässä lähtövalmisteluja, olimme noin kilometrin päässä rannasta paikallaan heittokalastelemassa, kunnes huomasin omituisen valopilkun taivaalla, joka hiljattain suureni, muistelen että valon värisävy vaihteli aina välillä, värejä en muista. Huomasin että Valo lähestyi meitä kokoajan ja tuntui että se tuli aivan järkyttävää vauhtia meidän suuntaa. Hetken aikaa sitten toljoteltiin sitä valoa ja sitten alko semmonen pakokauhu tunne, ja käynnisteltiin perämoottoria vimmatusti ja toinen alko soutamaan meistä siinä hirmu kyytiä. jossain vaiheessa se valo pyyhki kuitenkin ohi. Lentokonehan se oli melko varmasti, mutta minkäännöistä ääntä se mylly ei kumma kyllä pitänyt, ottaen huomioon että oli normaali hiljainen kesäyö järvellä.

Toinen juttu on sitten semmonen jännä "hourimistila" joka tulee melko usein itselleni yöllä sillon kuin kuume nousee korkealle, näen makuuhuoneeni oven hieman raollaan, ja sieltä näkyy oven ääriviivoja myöten sellainen laimea valo. ja sitten on sellainen että kaikki asiat näyttää olevan samassa tilanteessa todella pitkällä, esim vaikka vesilasi joka on noin 20 sentin päässä minusta, tuntuu kuin se lasi olisi useiden metrien päässä, ja tuntuu siinä samassa kun katson omia varpaitani, että ne olisivat noin viiden metrin päässä. sitten kun laitan valon päälle makuulta sama homma jatkuu, homma loppuu vasta kun olen hetken lukenut jotain tekstiä. Asiassa nyt ei muuten mitään hassua ole, mutta näen saman homman melkein joka kerta kun sairastun, siis kun kuume nousee kun olen nukkumassa. ala-asteesta asti moinen homma on ollut.

Nämä jututhan ei mitään kummoisia ollut, mutta en muistanut nyt muitakaan.

Vastaus: Itsellenne tapahtuneet todella oudot/yliluonnisen tuntuiset asiat ja kokemuk

Samantyylisiä kuumehallusinaatioita ollut itsellänikin lapsesta lähtien. Objektit (tämän todellisuuden oikeat tai hallusinoidut) ovat olemukseltaan jotain järjen tuolla puolen. Esim. Hyvin pieni asia tuntuu aivan järjettömän isolta, kevyt aivan valtavan painavalta jne. Fysiikan lait heittävät siis häränpyllyä oikein urakalla. Sitten on näkynyt muun muassa kuutionmuotoisia maapalloja leijailemassa avaruudessa.. asunnossani. Yällä herätessä (ei kuumeessa) on myös joskus joitakin kummia vieraita ollut tarkkailemassa yms. Mustia, leijuvia hahmoja...kuplivia kummajaisia (Ia! Yog Sothoth!), käärmeitä jne. Unihalvaus lienee yksi selitys joillekin. :)

Niin ja jokusen kerran (etenkin krapulassa:D ) on silmät kiinni, hereillä nähnyt aivan selvästi (selvänäköä siis? :p ) toisaalle kristallinkirkkaasti. Siis pitkän matkan päässä olevia tapahtumia, mustavalkoisena kuvana.

Joo... kaikkee sitä.

Vastaus: Itsellenne tapahtuneet todella oudot/yliluonnisen tuntuiset asiat ja kokemuk

lyhyesti:
2 kertaa nähnyt enneunia.
molemmat kerrat exästä.
en tarkalleen muista mitä niissä tapahtui mutta jotain kamalaa ja aamulla oli kamala olo ja oli pakko tekstata ja kysyä miten menee.

ekalla kerralla sillonen jätkä oli jättänyt hänet.

toinen kerta oli pahempi.
hänet ja kaverinsa oli raiskattu, kaveri vielä joutunut teholle tiputukseen.

noiden jälkeen minä ainakin uskon että kahden ihmisen välillä voi olla joku sellainen yhteys mitä ihmismieli ei vain voi käsittää, tuossa tapauksessa en usko sattumaan.

Miulla on semmosia hetkiä ollu, että joskus oon nähny jonku unen, puhunu siinä jollekin ihan tuntemattomalle tyypille jotain... tai toisinpäin että se o puhunu mulle ja sitte monenkin vuoden päästä tämä tapahtuu oikeassa elämässä.

Käsittämätöntä ja sen vielä muistaa, että "hei! mä näin tästä unta eilen/viikko/kuukausi/vuosi/10 vuotta sitten jne jne

Jarmo Hänninen sanoi:
Miulla on semmosia hetkiä ollu, että joskus oon nähny jonku unen, puhunu siinä jollekin ihan tuntemattomalle tyypille jotain... tai toisinpäin että se o puhunu mulle ja sitte monenkin vuoden päästä tämä tapahtuu oikeassa elämässä.

No, tuo ilmiö on selittevissä ihan elämäntapahtumien, unien sekä erilaisten mielikuvien suurella yksilökohtaisella kokonaismäärällä. Näin vääjäämättä tulee tapahtumaan vastavankaltaisuuksia mentaalisella tasolla, jotka tuntuvat selittämättön samanlaisilta tai varsinkin sinnepäin-samanlaisilta. Ne enneunet, jotka eivät sitten ole toteutuneetkaan, harvemmin jäävät mieleen...

Vastaus: Itsellenne tapahtuneet todella oudot/yliluonnisen tuntuiset asiat ja kokemukset.

Mä olen nähnyt nyt tässä parin viikon aikana neljä kertaa täysin saman unen(pieni ero vain), joka kerta tippuu hampaita / hammas suusta. Eli tässä ero, joko yksi hammas tai kolme hammasta...

Oikeesti, outoa. Katotaan millon alkaa legot lentämään suusta ulos. Ei niissä kyllä ollut mitään vikaa kuukausi sitten tehdyssä tarkastuksessa... Hälyttävää.

Myös oudot unet jota itse voi ohjata on ihan parasta viihdettä maan päällä, mitä lucid-unia nämä nyt olikaan. Eli käytännössä unessa huomaa tai tulee tietoiseksi, että näkee unta ja näi voi kontrolloida unta. Muutaman kerran näin käynyt, mutta ainut ongelma on ollut se että yleensä unohdan melkein heti sen olevan unta.

Esimerkki.
Kävelen kadulla, jostain tulee hirvee idea ja tajuun homman olevan unta. Rupean vaikka lentämään ja kesken lentämisen unohdan, että näen unta ja kun laskeudun uni jatkuu taas oudon "automaattisella" tavalla.

Joten eiköhän ne näillä selityksillä ne hullun paperit tipu :D

- nallukat

nallet sanoi:
Mä olen nähnyt nyt tässä parin viikon aikana neljä kertaa täysin saman unen(pieni ero vain), joka kerta tippuu hampaita / hammas suusta. Eli tässä ero, joko yksi hammas tai kolme hammasta...

Oikeesti, outoa. Katotaan millon alkaa legot lentämään suusta ulos. Ei niissä kyllä ollut mitään vikaa kuukausi sitten tehdyssä tarkastuksessa... Hälyttävää.
- nallukat
"TEETH : My most popular requests for dream interpretation are by far, dreams about teeth falling out. Apparently this is quite disturbing to people who have this dream...they simply MUST know what it means! In my experience, a dream about one's teeth falling out usually symbolizes that the dreamer is having a challenge getting their voice heard, or feelings acknowledged. This may be referring to their conversations with a particular person such as their significant other, boss, or friend; or can be generalized for people who are shy, to include almost everyone they come in contact with. The dreamer needs to brush up on conversational skills, believe in the value of their own opinion, learn how to be less intimidated by aggressive people, and become more assertive and make their voice heard. Once they do that, this dream (which is a common recurring dream) should evolve & show improvement...or disappear altogether."

Itse olen nähnyt tuollaisen hampaat suusta unen kerran. Sen jäi jotenkin kummasti päähän ja minun oli yksinkertaisesti saatava tietää mitä se tarkoitti. Tuollaisen löysin sitten netistä ja sopikin kohdalleni erittäin mainiosti.

Jarmo Hänninen sanoi:

Käsittämätöntä ja sen vielä muistaa, että "hei! mä näin tästä unta eilen/viikko/kuukausi/vuosi/10 vuotta sitten jne jne

Juurikin mulla on ollut noita samoja juttuja. Kyllä tulee niin ihmeellinen olo, kun on ihan varma että joku tuommonen juttu on tapahtunut aikaisemmin ihan prikulleen tasan samalla tavalla.

Zos kia cultus sanoi:
Juurikin mulla on ollut noita samoja juttuja. Kyllä tulee niin ihmeellinen olo, kun on ihan varma että joku tuommonen juttu on tapahtunut aikaisemmin ihan prikulleen tasan samalla tavalla.

Kuuluisa deja vu -ilmiö :cool: Mulla on vielä se, että minä tiedän/muistan, että mä oon nähny tästä unta.

Mä näin kerran unta, että voitin lotossa ihan sikana rahaa ja olin muuttanut taloon, johon rakensin hienon kotiteatterin. Nyt enää odotan, että tuo toteutuisi.

Vastaus: Itsellenne tapahtuneet todella oudot/yliluonnisen tuntuiset asiat ja kokemukset.

nallet sanoi:
Oikeesti, outoa. Katotaan millon alkaa legot lentämään suusta ulos.

Myös oudot unet jota itse voi ohjata on ihan parasta viihdettä maan päällä, mitä lucid-unia nämä nyt olikaan. Eli käytännössä unessa huomaa tai tulee tietoiseksi, että näkee unta ja näi voi kontrolloida unta. Muutaman kerran näin käynyt, mutta ainut ongelma on ollut se että yleensä unohdan melkein heti sen olevan unta.

Esimerkki.
Kävelen kadulla, jostain tulee hirvee idea ja tajuun homman olevan unta. Rupean vaikka lentämään ja kesken lentämisen unohdan, että näen unta ja kun laskeudun uni jatkuu taas oudon "automaattisella" tavalla.

Joten eiköhän ne näillä selityksillä ne hullun paperit tipu :D

- nallukat

Legot kyllä tulee lentämään :)

Noi "lucid unet" on aika jänniä. Mä oon kerra nähnyt mutta se muuttui painajaikseksi, kun tajusin jutun olevan unta mutten pystynyt heräämään. Oli teleportteja ja oli sitä ja oli tätä, mutta ainakun jostain ovesa meni ei koskaan herännyt. Nipistystä yritin ja tälleen. Hauska juttu tässä oli se etten pystynyt heräämään vaikka halusin ja aamulla olin sitten nukkunut pommiin :D Oli aika jännä juttu.

Unet on mystisiä.

Itsellä ei varsinaisesti ole mitään kovin ihmeellistä tapahtunut, mutta oudon hyvä tuuri on ollu ns. läheltä piti- tilanteissa. Ilman tuuria olisin sokea, minulla ei olisi toisen käden etusormea ja saattaisin olla törmännyt johonkin autoon. Tässä tilanteet:

-Kauan sitten olisinko ollut 12-14v serkuilla oli kuulapistoolit. No meinasinpa huijata serkkupoikaa ja hänen nähtensä latasin pistooliin yhden kuulan. Mutta kun hän katsoi muualle otin pistoolista lippaan pois. (En tiennyt että latauksen jälkeen kuula jäi piippuun!) No sanoin serkkupojalle että ammun nyt itseä silmään(!). Juuri kun olin liipaisinta painamassa, serkku sanoi että älä nyt silmään ammu. En tiedä miksi en ampunut olinhan siinä uskossa että pistooli on tyhjä. No sanoin että no poskeen sitte. Yllätyksekseni liipaisinta painettuani kuula tuli suoraan poskeen ja kävi helvetin kipeää! Jos serkku ei olisi maininnut mitään olisin varmasti ampunut. (luulin siis että ase oli tyhjä)

- Toinen tapaus oli ylä-asteen puukäsityötunnilla kun pari tyyppiä teki jonkun puu-ukon puusta. Itse olin ns metallileikkurilla menossa 10 pennistä halkaisemaan. Asetin 10-pennisen terän alle, ja juuri silloin tuli se toinen tyyppi ja veti terän alas! Tunsin ilmavirran etusormen päässä! Sitte se tyyppi hätäänty ja totes että luuli että olen sitä puu-ukkoa katkaisemassa. No sormet vielä talella ja silmä paikallaan!

-Autolla olin kääntymässä liukkaalla tiellä ja taisi olla vauhti vähän liian kova kun kolmion takaa tulin niin auto luisui vastaantulijan kaistalle. Sain pysäytettyä ennen sillan kaidetta. Ihme kyllä vastaan ei tullut ketään eikä takana tullut ketään. Muutama kaverikin oli kyydissä (alkoholilla ei ollut osuutta asiaan.) Muistaakseni kun jatkettiin matkaan parinsadan metrin päässä tuli rekka vastaan. Voipi olla jos oisimme pari minuuttia myöhemmin tulleet samalla tavalla samaan paikkaan en olisi tätä kirjoittamassa.

Onhan noita muitakin mutta enpä muista tähän hätään.

Minä (koska itsekkyyttä ei tueta) näin penkkaripäivän rekkajenkassa liikennemerkin, joka oli kiinnitetty selvästi ilmassa, tolpasta parisenkymmentä senttiä irrallaan leijuvaan vaakapalkkiin.

Koodi:
[FONT="Fixedsys"]
|  |        ||
|  |   -----||
|  |   _____||
|  |        ||
|  |
[/FONT]

Matrix kaipaa playtestingia.

Niin ja sitten voitin FilmiFINin kisassa porkkanakynän.

Unia on nähty. Viimeksi selvitin unessani Lostin saaren salaisuuden vaikka olen sarjasta nähnyt vain nelosen esittämät osat. Wrappaan soiler-tageihin, etteivät sarjaa seuraavat saa mitään vihiä asioiden todellisesta laidasta.

Saarella asuu ruotsalaisia palomiehiä keskellä isoa suota olevalla suurella paloasemalla.

Knight sanoi:
Saarella asuu ruotsalaisia palomiehiä keskellä isoa suota olevalla suurella paloasemalla.

Tiesin.

Eilen katselin dvd:ltä Dion konserttitaltiointia. Vaimoke sanoi että laita volumet hiljasemmalle ja tein työtä käskettyä. Säädin summanmutikassa äänenvoimakkuutta kaukosäätimellä ja Yamahan vahvistimen äänentaso pysähtyi lukemaan 66,5. Kyseissä vahvistimessa ääntä säädetään 0,5 desimaalin tarkkuudella eli ääni jäi lähimmälle mahdolliselle siitä kuuluisasta "pedon luvusta".

Tänään autolla ajellessani radiossa soi Teräsbetonin biisi. Liikennevaloissa katsoin sivuikkunasta ulos ja näin rakennustyömaan. Tielle päin komeili iso rakennustyömaan kyltti, jossa rakennuttajana oli "Teräsbetoni".

Spooky :eek:

Puhuin vastakkaisen sukupuolen henkilölle kaksi(2) tuntia putkeen...
Sit mä heräsin. No ei nyt sentään.

Minulle on sattunut aika paljon sellaisia deja vu- juttuja. Tai ainakin muutama sellainen, että olen nähnyt jonkun unen, ja sitten myöhemmin kokenut sen. Eli siis enneunia :rolleyes:
Yms. muuta mukavaa.

Kauan kauan sitten eräässä kaukaisessä läänissä ...

Oltiin kaverin kans menossa baarista kotiin kirpeänä pakkas yönä. Kaveri toimi kuljettajana ja hyvää vauhtia hurruuteltiin maantietä pitkin kotiin päin. Pakkasta oli noin 30C ja ilma tyyni ja kirkas. Yhtäkiä kaveri hoksasi et muovinen aurausviitta 500 metrin päässä heilui edestakaisin hurjaa vauhtia. Ajettiin kohdalle ja sama mieletön vemputus jatkui. Hetken aikaa mietittiin et pitäiskö mennä tarkastaan mutta päätettiin sitten että eipä mennä, jotenkin oli niin outo tuo juttu. Lähdettiin ajeleen eteenpäin ja se keppi jatkoi heilumista kunnes mutka sen peiti näkyvistä.

Tarkemmin kun sitten mietittiin niin eräs kaveri oli 2 vuotta sitten ajanut kolarin lähellä paikkaa ja kuollut siinä. Spooky ?

Ylös Bottom