Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Jääkiekon MM-kisat 2011

Vastaus: Jääkiekon MM-kisat 2011

Täysin samaa mieltä peoh1985:den kanssa. Mikään järki ei ole tuoda näitä "tommisantaloita", jotka on nähty, ja joista ei maajoukkueelle ole sillä hetkellä, eikä tulevaisuudessa mitään hyötyä. Itse näkisin mieluusti varsinkin tänä vuonna Vatasta, Granlundia ja Pulkkista joukkueessa mukana, jotka kumminkin tulevat kantamaan vastuuta maajoukkueessa myöhemmällä iällä. Tällä kaudella ei ole kukaan kyseisistä pelaajista tainnut pelata EHT-höntsässä, joka voitaisiin minun puolestani jo pikkuhiljaa lopettaa..

Mutta siis, Suomessa on joka lajissa sama ongelma. Futiksessa pyöritetään samoja litmasia ja forsseleita kentällä, vaikka tiedetään, että kumpikaan ei auta nostamaan Suomea EM/MM-kisoihin. Ihan hyvin näiden pappojen tilalla voisi olla Hetemaj'ta yms. Sama homma joka lajissa. Aina pitää valita ne samat miehet joukkueeseen, joilla ei olla aiemminkaan mahtavia pärjätty, ja kun ikää kertyy niin maajoukkueelle hyöty pelaajasta vähenee.

Itse toivoisin joukkueeseen 3.maalivahdiksi jotain nuorta pelaajaa, joka voisi olla esimerkiksi jossain ottelussa varamaalivahtina, ihan vain että pääsee vähän "nuuhkimaan tunnelmaa". Ja sitten itse joukkueeseen vähintään tuo kolmikko Vatanen-Granlund-Pulkkinen. Ja johonkin 3.ketjuun hyökkääjät vähintään, kolmantenatoista hyökkääjänä ei kenttäpelaaja saa mitään kokemusta.

E: Ja onhan se nyt surullista, että jotkut pelaajat Suomen maajoukkueessa ovat olleet mukana jo MM1995:ssa.. Säälittävää suoraan sanoen.
 
Vastaus: Jääkiekon MM-kisat 2011

Nimenomaan koivut ja lehtiset ratkasit 19v.. Se on totta! Sitten kun puhutaan haulan ja jokipakan ratkasusta niin sä heräsit! Ei pahalla!

WTF? Nyt saat vähän selvittää lisää, sillä en oikein ymmärtänyt. Tiedän, ettei Jokipakka tai Haula ole yhtä lahjakkaita kuin Saku Koivu aikanaan. Kyseessä on kuitenkin kaksi pelaajaa, jotka olivat johtavassa roolissa U20-kisoissa ja pärjäsivät (jopa loistivat) kansainvälisessä vauhdissa. Sori vaan, mutta kyseisestä ikäluokasta ei välttämättä parempiakaan ole tulossa superjunnujen lisäksi.

Ja puhun edelleen alustavista leirityksistä ja EHT-turnauksista, en ole laittamassa esim. Jokipakkaa MM-koneeseen. Mielestäni EHT-turnaukset voitaisiin mennä läpi vaikka alle 25-vuotiailla pelaajilla. Ei ole mitään järkeä testata jotain Niko Kapasta tai Ossi Väänästä, kun todellakin pelaajien taso on tiedossa. Ja mitä väliä koko turnauksella on? Tsekki oli viime vuonna EHT:n viimeinen ja voitti maailmanmestaruuden. Varmasti siellä huonosti menneet eurohöntsät harmittaa vieläkin.
 
Vastaus: Jääkiekon MM-kisat 2011

Rehellisesti sanottanu aina ei voi ymmärtää täällä edes oman seuranmiehiä.. Sanotaan nyt näin terve Pulkkinen, Granlund ja Vatanen on junnuista mm-kisa kamaa ei nyt lähetä mihinkään haula/jokipakka/rask läppään kun se on niin kaukana totuutta.. Varmasti jokipakka/rask saa tulevaisuudessa näytönpaikkansa mutta ei todellakaan vielä!
 
Vastaus: Jääkiekon MM-kisat 2011

WTF? Nyt saat vähän selvittää lisää, sillä en oikein ymmärtänyt. Tiedän, ettei Jokipakka tai Haula ole yhtä lahjakkaita kuin Saku Koivu aikanaan. Kyseessä on kuitenkin kaksi pelaajaa, jotka olivat johtavassa roolissa U20-kisoissa ja pärjäsivät (jopa loistivat) kansainvälisessä vauhdissa. Sori vaan, mutta kyseisestä ikäluokasta ei välttämättä parempiakaan ole tulossa superjunnujen lisäksi.

Ja puhun edelleen alustavista leirityksistä ja EHT-turnauksista, en ole laittamassa esim. Jokipakkaa MM-koneeseen.

Heh.. Läppä kaveri. Itse valitsen mm-kisoihin parhaat mahdolliset miehet en niin et kuka on onnistunut 20-mm-kisoissa niillä kun on vielä pitkämatka miesten mm-kisoihin.. Sä taidat tehdä scouttausta 20 mm-joukkueen kautta kaikki vaan miesten mm-kisoihin, hah
 
Vastaus: Jääkiekon MM-kisat 2011

Heh.. Läppä kaveri. Itse valitsen mm-kisoihin parhaat mahdolliset miehet en niin et kuka on onnistunut 20-mm-kisoissa niillä kun on vielä pitkämatka miesten mm-kisoihin.. Sä taidat tehdä scouttausta 20 mm-joukkueen kautta kaikki vaan miesten mm-kisoihin, hah

Okei, luovutan. Tämä on yhtä hyödyllistä kuin lapion kanssa väittely.
 
Vastaus: Jääkiekon MM-kisat 2011

Ja puhun edelleen alustavista leirityksistä ja EHT-turnauksista, en ole laittamassa esim. Jokipakkaa MM-koneeseen. Mielestäni EHT-turnaukset voitaisiin mennä läpi vaikka alle 25-vuotiailla pelaajilla. Ei ole mitään järkeä testata jotain Niko Kapasta tai Ossi Väänästä, kun todellakin pelaajien taso on tiedossa. Ja mitä väliä koko turnauksella on? Tsekki oli viime vuonna EHT:n viimeinen ja voitti maailmanmestaruuden. Varmasti siellä huonosti menneet eurohöntsät harmittaa

vieläkin.

Herää nyt eht:n pitää valita miehiä joilla on mahdollisuudet mm-kisoihin eikä mitään hauleja tai raskeja oikeesti skarppaa nyt!
 
Vastaus: Jääkiekon MM-kisat 2011

Tosin on siellä monta muutakin matkustajaa, jotka nyt pyörivät sen 1-2 viikkoa mukana kunnes paremmat miehet pääsevät mukaan. Ainakin Mikko Pukka, Koskirannat ja Strömberg ovat vain ottamisen ilosta otettuja. Lisäksi Markus Nordlund vaikuttaa aika turhalta valinnalta, koska todellisuudessa Masto ei osaa puolustaa yhtään.

Sieltähän voidaan heivata (ja heivataankin) monta pelaajaa, jos nyt tuolta NHL:stä pääsee paljon pelaajia tyrkylle. Nordlund kannattais hankkia sinne vaan ylivoimaan, mutta jos en nyt ihan väärin muista niin Markushan oli jo jossakin EHT-turnauksessa mukana eikä tuolloin ainakaan onnistunut. Itse toivoisin että Rajala sais onnistumisia ja pääsis mukaan kisajoukkueeseen, mutta aika pitkältä tuo tie sinne vaikuttaa...
 
Vastaus: Jääkiekon MM-kisat 2011

et oo tosissas?

Sinä nyt tässä olet ulapalla. Ihan oikeasti, kyllähän sinne voi 1-2 ketjuihin ottaakin niitä pelaajia, ketkä MM-kisoihin saattavat päästä, mutta mikä hiton järki jotain Tommi Santalaa on oikeasti on pyörittää siellä (minulla ei ole mitään Tommi Santalaa vastaan, hän on vaan niin loistava esimerkki), kun ihan samalla siellä voisi olla Rask, Rajala, Granlund, Pulkkinen, Donsoi yms. MITÄ HAITTAA?! EHT on niin turha turnaus, että minun puolestani 1. ja 2.ketjutkin voisivat olla täynnä junnuja.
 
Vastaus: Jääkiekon MM-kisat 2011

EHT:ta käytetään mittarina pelaajille, että näkevät minkälaista se vauhti on kansainvälisellä tasolla. Nuoria pelaajia voidaan sinne valita, juurikin tuon takia että saavat kokemusta ja näytön paikan. Esimerkkinä Eero Kilpeläinen, kuka on parhaina iltoina ohittamaton maalivahti, mutta hiukan kovempaan matsiin pistettiin mies, niin ei enään sujunutkaan sillä jokapäivisellä rutiinilla...Toki onhan se aina hienoa voittaakin EHT-pelejä/turnauksia, ei siinä mitään :p.
 
Vastaus: Jääkiekon MM-kisat 2011

Ihan hyviä argumentteja tuotu esiin tässä ketjussa. Minä olen myös sillä linjalla että kisa-joukkueessa pitäisi ehdottomasti olla junnuja mukana. Esim. Vatanen, Pulkkinen ja Granlund kuuluisivat joukkueeseen, miksei jopa MG ja TP samassa ketjussa :rolleyes: NHL jyrien toki pitäisi muodostaa ykkösketju, mutta joskushan suomikiekon tulevaisuus on ajettava sisään.

Seuraavista lauseista kenenkään ei tarvitse provosoitua :) Mielestäni J.Jalonen on väärä mies Suomen peräsimeen, ensivaikutelma kaverilla oli hyvä, muttei sen jälkeen ole oikein vakuuttanut. Olympiapronssi oli erittäin hyvä saavutus mutta ehkä se oli enemmän pelaajien, kuin valmentajan voittama. Ja anteeksi tuo edellisen lauseen muotoilu, en oikein saanut pointtiani tuotua esiin, toivottavasti ymmärsitte :D Riskiveto seuraavaksi koutsiksi voisi olla R.Summanen. Hän voisi saada tulosta aikaan, mikäli saisi aidon mahdollisuuden.
 
Vastaus: Jääkiekon MM-kisat 2011

Sinä nyt tässä olet ulapalla. Ihan oikeasti, kyllähän sinne voi 1-2 ketjuihin ottaakin niitä pelaajia, ketkä MM-kisoihin saattavat päästä, mutta mikä hiton järki jotain Tommi Santalaa on oikeasti on pyörittää siellä (minulla ei ole mitään Tommi Santalaa vastaan, hän on vaan niin loistava esimerkki), kun ihan samalla siellä voisi olla Rask, Rajala, Granlund, Pulkkinen, Donsoi yms. MITÄ HAITTAA?! EHT on niin turha turnaus, että minun puolestani 1. ja 2.ketjutkin voisivat olla täynnä junnuja.

herää jo! ei voida puhua et laitetaan rask, rajala sinne. ehdottomasti terveet granlund, pulkkinen ja vatanen. Mielestäni vielä rask, rajala tai haula ei ole sillä tasolla! En tajua mistä santalan tähän sait? En ole koko miehestä maininnut mitään? Ymmärrätkö että tämän keskustelupalstan otsikko on jääkiekon mm-kisat 2011 ei eht-turnaus 2011. Mä puhun ainoastaan mahdollisesta mm-kisa joukkueesta. Ei kiinnosta spekuloida mistään eht-peleistä, koska eihän tämä keskustelupalsta ole sitä varten.
 
Vastaus: Jääkiekon MM-kisat 2011

EHT:ta käytetään mittarina pelaajille, että näkevät minkälaista se vauhti on kansainvälisellä tasolla.
Näin se pitäisi olla. Kummallisesti vain joka EHT-ryhmä koostuu 90-prosenttisesti hahleista, santaloista, hytösistä ja muista 30v-pelureista. Korkeintaan joku Jani Lajunen valitaan 13. hyökkääjäksi, kun Mika Pyörälä sattuu loukkaantumaan. Tämän vuoden puhutuin ensikertalainen taisi olla 31-vuotias Ville Uusitalo. Mitä hyötyä Suomi-kiekolle isossa kuvassa on siitä, että Ville Uusitalo on päässyt totuttelemaan kansainväliseen vauhtiin? Mielestäni ei juurikaan mitään.

Nuoria pelaajia voidaan sinne valita, juurikin tuon takia että saavat kokemusta ja näytön paikan. Esimerkkinä Eero Kilpeläinen, kuka on parhaina iltoina ohittamaton maalivahti, mutta hiukan kovempaan matsiin pistettiin mies, niin ei enään sujunutkaan sillä jokapäivisellä rutiinilla...
Kyseessähän oli maajoukkuedebyytti, mikä ei siitten mennytkään parhaalla mahdollisella tavalla. Varmasti suurin syy löytyy henkisellä puolella, sillä taidot on miehellä kohdallaan. Mutta jos jokaiseen turnaukseen valittaisiin vaikka kaksikko Kilpeläinen ja Hovinen, nousisiko kavereiden rutiini silloin EHT-tasolle? Itsehän olen aina uskonut siihen, että kovat pelit kehittävät kaikista eniten. Toki voidaan väittää ettei maajoukkueen tarkoitus ole kehittää pelaajia, mutta keitä jotkut EHT-turnauksen tulokset haittaavat?

vvvili sanoi:
Ihan oikeasti, kyllähän sinne voi 1-2 ketjuihin ottaakin niitä pelaajia, ketkä MM-kisoihin saattavat päästä, mutta mikä hiton järki jotain Tommi Santalaa on oikeasti on pyörittää siellä (minulla ei ole mitään Tommi Santalaa vastaan, hän on vaan niin loistava esimerkki), kun ihan samalla siellä voisi olla Rask, Rajala, Granlund, Pulkkinen, Donsoi yms. MITÄ HAITTAA?! EHT on niin turha turnaus, että minun puolestani 1. ja 2.ketjutkin voisivat olla täynnä junnuja.

Niin, EHT-joukkueet koostuvat tälläkin hetkellä pelaajista, joilla vain muutamalla prosentilla on oikeasti mahdollisuus pelata MM-kisoissa. Samalla "testataan" moninkertaisia MM-kisakävijöitä useassa turnauksessa, vaikka heidän tasonsa on todellakin tiedossa. Jos kovatasoiset pelit kerta kehittävät pelaajia eniten, niin miksi ei vaikkapa näin EHT-turnaukseen:

Mikko Lehtonen - Perttu Lindgren - Joonas Donskoi
Ville Peltonen (C) - Mikael Granlund - Teemu Pulkkinen
Juuso Puustinen - Jori Lehterä - Joel Armia
Leo Komarov (A) - Jani Lajunen - Joonas Rask
Toni Rajala

Ossi Väänänen (A) - Sami Vatanen
Ilkka Heikkinen - Ville Lajunen
Joonas Järvinen - Mikko Kousa
Jyrki Jokipakka

Harri Säteri
Niko Hovinen

Eli joukkue koostuisi pääosin nuorista ja urallaan eteenpäin pyrkivistä pelaajista. Mukana on kuitenkin muutama konkari näyttämässä mallia ja tuomassa johtajuutta.

Minä olen myös sillä linjalla että kisa-joukkueessa pitäisi ehdottomasti olla junnuja mukana. Esim. Vatanen, Pulkkinen ja Granlund kuuluisivat joukkueeseen, miksei jopa MG ja TP samassa ketjussa :rolleyes:
Jos sentteritilanne ei olisi tällä hetkellä näin hyvä, esimerkiksi Peltonen - Granlund - Pulkkinen voisi olla mielenkiintoinen koostumus. Mutta nykytilanteessa kolmosketjuksi voisi laittaa vaikka Granlund - Kapanen - Pulkkinen. Jukka Jalosesta sama, Summasesta eri. Kun Kari Heikkilää ei kai homma kiinnosta, niin Suikkanen tai Petri Matikainen lämmittäisi kovasti. Toisaalta seuravalmennus on ihan eri maailma kuin mj-valmennus, kuten Jalonenkin on saanut huomata. Siihenkin voisi mennä, että valmentaja vaihtuisi vuoden välein ja parhaiten onnistunut luotsaa olympialaiset.
 
Vastaus: Jääkiekon MM-kisat 2011

herää jo! ei voida puhua et laitetaan rask, rajala sinne. ehdottomasti terveet granlund, pulkkinen ja vatanen. Mielestäni vielä rask, rajala tai haula ei ole sillä tasolla! En tajua mistä santalan tähän sait? En ole koko miehestä maininnut mitään? Ymmärrätkö että tämän keskustelupalstan otsikko on jääkiekon mm-kisat 2011 ei eht-turnaus 2011. Mä puhun ainoastaan mahdollisesta mm-kisa joukkueesta. Ei kiinnosta spekuloida mistään eht-peleistä, koska eihän tämä keskustelupalsta ole sitä varten.

Missä kohtaa sanoin, että sinä mainitsit Tommi Santalan? Kuten itse sanoin, hän on vain niin loistava esimerkki Suomen nykyisistä valinnoista Euro Hockey Tour
-kiertueelle. Eli +30-vuotias pelaaja, joka ei missään tapauksessa olisi mikään vastuunkantaja MM-kisoissa.

Ja tässä ollaan koko ajan varsinkin peoh1985:den kanssa puhuttu EHT-valinnoista sen takia, koska tulevaisuudessa nämä nuoret nimet kantavat maajoukkueessa isoa taakkaa. Ja juurikin kuten peoh sanoi, kansainväliset pelit kehittävät. Perhana kun se on aivan turha lapioida joukkueet täyteen jääkiekkoilijan keski-iän ylittäneitä pelaajia 3.ketjuihin, kun ihan yhtä hyvin siinä tilalla voisi olla Granlund, Pulkkinen, Rask, Rajala ynnämuut. Koita nyt hyvä ihminen(?) tajuta näiden viestien pointti!
 
Vastaus: Jääkiekon MM-kisat 2011

Missä kohtaa sanoin, että sinä mainitsit Tommi Santalan? Kuten itse sanoin, hän on vain niin loistava esimerkki Suomen nykyisistä valinnoista Euro Hockey Tour
-kiertueelle. Eli +30-vuotias pelaaja, joka ei missään tapauksessa olisi mikään vastuunkantaja MM-kisoissa.

Ja tässä ollaan koko ajan varsinkin peoh1985:den kanssa puhuttu EHT-valinnoista sen takia, koska tulevaisuudessa nämä nuoret nimet kantavat maajoukkueessa isoa taakkaa. Ja juurikin kuten peoh sanoi, kansainväliset pelit kehittävät. Perhana kun se on aivan turha lapioida joukkueet täyteen jääkiekkoilijan keski-iän ylittäneitä pelaajia 3.ketjuihin, kun ihan yhtä hyvin siinä tilalla voisi olla Granlund, Pulkkinen, Rask, Rajala ynnämuut. Koita nyt hyvä ihminen(?) tajuta näiden viestien pointti!

Ensinnäkään aikuisten mm-kisat ei ole mikään turnaus mihin laitetaan junnuja harjottelemaan. Eht-pelit on asia erikseen. Mitä mm-kisa joukkueeseen tulee niin joukkue pitää roolittaa mahdollisimman hyvin eikä pidä katsoa ikiin vaan parhaat pelaa näin yksinkertasesti sanottuna. Olisin kyllä valmis pudottamaan joukkueen keski-ikää, mutta en menestyksen kustannuksella. Esim. jos +30v pelaaja on tiettyyn rooliin sopivampi/parempi en ottaisi siihen jotain nuorempaa pelaajaa vaan sen takia, että saa kokemusta. Rehellisesti sanottuna meidän nuorten taso ei riitä mm-kisoissa. Emme voi katsoa tiettyjä isoja maita jossa harrastaja määrät on monenkertaset suomeen jolloin nuorten pelaajientaso on ihan toinen. Esimerkki meillä pääsi ensimmäinen 90-syntynyt pelaaja vasta pelaamaan nhl:ssä, kun luku isoilla mailla on yli 10-kertainen. Vastuuta pitää antaa kun taso on sen edellyttävällä tasolla. En osaa sanoa mitä me tehdään jo nuoresta alkaen väärin että ei saada tarpeeksi laadukasta pelaajaa joille ilomielin antaisi vastuuta maajoukkue tasolla. Olisin kumminkin valmis laittamaan terveet pulkkinen-granlund-vatasen mm-kisoihin vaikka se olisi jostain pois, koska näen että nämä 3-pelaaja saattaisi pärjätä mm-kisoissa. Ainakaan näiden pudotuspelejen perusteella granlund on heikoimillaan kisamatkasa suhteen ei ole vakuuttanut mua pudotuspeleissä, mutta vammat saattaa haitata jonkun verran, mutta tämän hetkinen taso granlundilta ei riitä mm-kisoihin. Hyvänä päivänä granlund ehdottomasti mm-kisoihin, mutta nyt ei taida taso ihan riittää vaikka hyvä pelaaja ehdottomasti onkin. Pulkkisen laittaisin ainakin eht:lle ehdottomasti runkosarjan perusteella jopa mm-kisoihin mutta munuainen voi olla toista mieltä. Vatanen ehjänä ehdottomas mm-kisoihin vaikka hieman riskialtispelaaja onkin..
 
Vastaus: Jääkiekon MM-kisat 2011

Lisäisin tähän eht-keskusteluun sen että kyllä jalosen pitää niitä vähän vanhempiakin pelaajia testaa eht:llä eihän jalonen muuten saa tarpeeksi hyvää käsitystä ketkä sinne mm-kisoihin oikeasti kuuluu. Mielestäni tämä että "vanhoja" pelaajia peluutetaan myös välillä on hyvä ettei ainakaan pääse pelkällä nimellä mm-kisoihin vaan kyllähän jalonen näkee heti jos luistin ei kulje. Olen sitä mieltä että kun näitä eht:tä on monta niin saadaan testattua paljon erinlaisia pelaajia nuoria ja "vanhoja".
 
Vastaus: Jääkiekon MM-kisat 2011

En osaa sanoa mitä me tehdään jo nuoresta alkaen väärin että ei saada tarpeeksi laadukasta pelaajaa joille ilomielin antaisi vastuuta maajoukkue tasolla.

Tähän oli pakko tarttua. Siis Suomessahan kaikki lähtee päin mäntyä ihan nuorista asti, koska kaikkia tahdotaan peluttaa vielä 12-vuotiainakin saman verran. Jos huomataan esimerkiksi joku 9-vuotias, joka on muita huomattavasti parempi, hänen annetaan pelata muita enemmän. Itselläkin kokemusta tästä, että esimerkiksi joku, joka ei osaa edes jääkiekon sääntöjä, pelaa yhtä paljon kuin koko maakunnan lupaavin juniori omassa ikäluokassaan.

Ja en kyllä ymmärrä tuota logiikkaasi. Kaikki maat tekevät sitä, että ottavat mukaan jonkun nuoremman polven kiekkoilijan, Suomi ei tee sitä. Aina otetaan mukaan samat tusinajannut jotka pelaa 10min pelissä ja +/- pakkasella.

Kuten tässä ollaan moneen kertaan sanottu, Raskia, Rajalaa taikka Jokipakkaa ei olla ottamassa mukaan MM-kisoihin. Sen sijaan näille ensileirityksille ja EHT-peleille aivan hyvin voisi ottaa. Joskus ne on pakko ajaa sisään maajoukkueeseen, ja mitä nopeammin, sen parempi.

Tiivistettynä:
MM-kisoihin: Vatanen, Granlund, Pulkkinen (pois +27-vuotiaita)
Euro Hockey Tourille: Rajala, Donskoi, Rask, Jokipakka, Armia yms.
 
Vastaus: Jääkiekon MM-kisat 2011

No onneks JJ ottaa sinne taas huippupakit mukaan Kukkosen, Niskalan ja kumppanit. Me on hävitty tää peli.
 
Vastaus: Jääkiekon MM-kisat 2011

Lisäisin tähän eht-keskusteluun sen että kyllä jalosen pitää niitä vähän vanhempiakin pelaajia testaa eht:llä eihän jalonen muuten saa tarpeeksi hyvää käsitystä ketkä sinne mm-kisoihin oikeasti kuuluu. Mielestäni tämä että "vanhoja" pelaajia peluutetaan myös välillä on hyvä ettei ainakaan pääse pelkällä nimellä mm-kisoihin vaan kyllähän jalonen näkee heti jos luistin ei kulje. Olen sitä mieltä että kun näitä eht:tä on monta niin saadaan testattua paljon erinlaisia pelaajia nuoria ja "vanhoja".

Koita nyt oikeasti skrapata pikkusen. Juuri tässä ollaan sinulle koitettu selittää että, kyllä, sinne voi ottaa niitä, jotka oikeasti voivat päästä mukaan MM-kisoihin. Mutta kun oikeasti suurinpiirtein puolilla EHT-pelaajista ei ole minkäänlaisia mahdollisuuksia mukaan. NÄIDEN pelaajien tilalle nuoria pelaajia.
 
Ylös Bottom