Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Jääkiekon MM-kisat 2011

Vastaus: Jääkiekon MM-kisat 2011

Voitko nyt kertoa minulle ne kerrat, milloin tämä kyseinen tapahtuma on tapahtunut. :)

Ei ehkä ihan noilla lukemilla, mutta Suomella on ollut inhottava tapa jäätyä Ruotsia vastaan. Suomi-Ruotsi finaali on nähty arvokisoissa monta kertaa kertaa ja vain kerran Suomi on voittanut. Toivottavasti tilastoa huomenna korjataan parempaan suuntaan.
 
Vastaus: Jääkiekon MM-kisat 2011

Ei viitsi Mikkeä hehkuttaa, eiköhän sitä ole jo riittävästi tehty. Mutta sanoisin, että parasta tuossa maalissa oli se, että sillä ei vain näpäytetty, vaan suorastaan lyötiin kirveellä venäläistaitureita näpeille. Jotenkin oli havaittavissa, että tuon maalin jälkeen nämä Venäjän superstarat siirtyivät entistä enemmän sooloilemaan. Oli muumuassa koomista katsottavaa Kovaltshuckin kuljettama 2-1 -hyökkäys, kun mies vain kuskaa ja kuskaa eteenpäin kuin Aaltonen konsanaan. Ja tulos oli sama kuin Aaltosella.

Sanoin jo alku- tai välisarjan pelin jälkeen, että Bykov on menettänyt hallinnan Venäjän joukkueesta. Miehen meriittejä punakoneen peräsimessä ei voi kukaan taikoa olemattomiksi, mutta nyt on Ovetchikinit ja Kovaltchukin taas siirtyneet yksilöimään. Ei Bykov yksinkertaisesti VOI jatkaa enää Venäjän peräsimessä, kun joukkue on karannut näpeistä. Miestä vaihtoon sillä puolella laitaa, ja johan taas ihmetellään Venäjän mestaruusjuhlia tulevina vuosina. Bykovin juna tuli ja meni.

Omituinen tilanne muuten huomista finaalia silmällä pitäen. En muista ikinä, etteikö Suomi olisi lähtenyt altavastaajana finaaliin. Nyt sanoisin, että Suomi on jopa, jollei nyt selvä, niin kuitenkin lievä ennakkosuosikki huomista ajatellen. Mutta saas nähdä, kyllä se huippupelin Vehaselta jälleen vaatii, jotta mies tarjoaa muulle joukkueelle mahdollisuuden löylyttää kotikatsomot Keskustorin suihkulähteeseen. Siellä tavataan?
 
Vastaus: Jääkiekon MM-kisat 2011

Ei ehkä ihan noilla lukemilla, mutta Suomella on ollut inhottava tapa jäätyä Ruotsia vastaan. Suomi-Ruotsi finaali on nähty arvokisoissa monta kertaa kertaa ja vain kerran Suomi on voittanut. Toivottavasti tilastoa huomenna korjataan parempaan suuntaan.
Se on se pelko. Vieläkin jäytää edelliskerrat päässä. Varsinkin se 5-6 tappio. Näille jutuille on vaikea tehdä mitään noin pitkän tappioputken jälkeen. Se syöpyy aivoihin vaikkeis ois ite pelannutkaan niitä vastaan.
Toivotaan toki voittoa, mutta pelätään pahinta.
 
Vastaus: Jääkiekon MM-kisat 2011

En tiedä millä keinoin allekirjoittanut pystyy finaalin katselemaan. Betasalpaajat ois poikaa mut niitä ei vissiin saa ilman reseptiä?

Historia Ruotsia vastaan on kyllä pelottava. Suomi on omalla pelillään pystynyt Ruotsin haastamaan ja jopa dominoinut pelejä usein. On se jännä kun peli etenee ja hiekka tiimalasissa vähenee niin alkaa se käsittämätön paniikki ja sekoilu. Ja tämähän on käynyt ihan aina lukuunottamatta sitä yhtä peliä. Ei tähän mikään valmennustiimi eikä valmentaja voi vaikuttaa. Se paniikki tulee pelaajista itsestään. Ruotsi-peikko on sellanen mörkö ettei sen vaikutusta voi väheksyä. Toivotaan nyt että jätkät pelaa peliä vaihto kerrallaan ja päät niin kylmänä ettei Ruotsi saa yhtään siimaa. Omalla pelillä Ruotsi on todellakin kaadettavissa.
 
Vastaus: Jääkiekon MM-kisat 2011

Itse olen niin pessimisti, että en vieläkään usko Suomen voittoon. Suomea kannatan yhä, mutta en jaksa uskoa mestaruuteen. Toisaalta, tästäkin on hyvä fiilis ja mitali riittää kyllä meikälle, toinen asia on sitten riittääkö se Suomen joukkueelle. Tuskin.

Tsekin voittoon sentään voin uskoa, Venäläiset ei ansaitse voittoa ja jos Tsekki pelaa omaa peliään ja puolustaa tiiviisti, niin voitto on satavarma.
 
Vastaus: Jääkiekon MM-kisat 2011

Suomihan voitti lähes identtisillä kokoonpanoilla Ruotsin Tsekin EHT-turnauksessa, joten tuskin kukaan pelaajista jäälle lähtee pelkäämään. Suomella on joukkueessa paljon kokeneita kisakävijöitä. Ruotsilla on joukkue täynnä parikymppisiä pelaajia ja ensimmäisen kauden päävalmentaja, jotka eivät aikaisemmin ole olleet näissä paikoissa.

Pakko sen tilastovoitonkin on joskus tulla. Usko on täällä sen verran korkealla, että nyt on Suomen vuoro.
 
Vastaus: Jääkiekon MM-kisat 2011

Tiedät paljonkin jääkiekosta? :D
Ite oon melkein kaikki maaottelukisat kattonu, enkä muista ikinä kuulleeni viivelähdöstä.
Ja sinä kun tiedät asiasta enemmän, voisit kertoa samalla mikä se on, etkä tehdä turhaa spämmiviestiä.
 
Vastaus: Jääkiekon MM-kisat 2011

Tiedät paljonkin jääkiekosta? :D

No odottakaamme nyt TriplaJayn vastausta kysymykseen: Mikä on viivelähtö? Itsekin luulen aina tietäväni jääkiekosta jonkin verran, mutta nyt en ainakaan heti muista viivelähtöä...

Pitää tähänkin viestiin vielä pistää: Suomi on uusi maailmanmestari!!!!
 
Vastaus: Jääkiekon MM-kisat 2011

Mikäli olen ymmärtänyt Suikkasen ja kumppanien selitykset oikein, niin viivelähdössä kiekollinen pelaaja (yleensä puolustaja) odottaa oman maalin takana muun joukkueen ryhmittymistä hyökkäysmuodostelmaan. Tästä koko joukkue lähtee yhtenä muodostelmana liikkeelle, jossa syöttöjen avulla ylitetään keskialue. Kovasti ne ovat kuuluttaneet noita pakki-pakki-sentteri syöttöjä. Tällaisena olen itse tuon ymmärtänyt.
 
Vastaus: Jääkiekon MM-kisat 2011

Mikä on viivelähtö? Itsekin luulen aina tietäväni jääkiekosta jonkin verran, mutta nyt en ainakaan heti muista viivelähtöä...

Kohdasta 4,05 eteenpäin:

http://www.iltasanomat.fi/videot/ur... osa 3 Pelin avaaminen/vid-1288334585408.html

Pointtina on se, että pyritään pitämään kiekko hallussa keräämällä koko viisikko kasaan ennen hyökkäykseen lähtöä. Varsinkin, jos vastustaja on ehtinyt organisoitua keskialueelle. NHL:ssä viivelähdöt (ns. volttilähdöt) toteutaan usein pakki-pakkisyötöillä maalin taakse menemisen sijaan. Suomen ei kannata hyökätä koko ajan nopeasti taitavampia vastustajia vastaan, koska organisoimattomista hyökkäyksistä on usein seurauksena kiekonmenetyksiä vaarallisissa paikoissa. Mitä enemmän Suomi pitää kiekkoa, sitä vähemmän aikaa vastustajalla on tehdä maaleja.

Viivelähdöt ovat erittäin yleisiä myös vaihtotilanteissa. Puolustaja menee maalin taakse kiekon kanssa, uusi kenttä tulee jäälle ja hyökkäys lähtee viisikkona viiveellä.
 
Vastaus: Jääkiekon MM-kisat 2011

Ei ehkä ihan noilla lukemilla, mutta Suomella on ollut inhottava tapa jäätyä Ruotsia vastaan. Suomi-Ruotsi finaali on nähty arvokisoissa monta kertaa kertaa ja vain kerran Suomi on voittanut. Toivottavasti tilastoa huomenna korjataan parempaan suuntaan.

Itse asiassa Ruotsi ja Suomi ovat pelanneet vain 3 kertaa mm-finaalissa ja kerran olympia finaalissa. Tietysti muita kohtaamisia on ollut paljon ja tuota jäätymistä tapahtunut suomelle liiankin usein.

Nyt vielä pelataan ''huonomilla'' paidoilla niin on taikauskokin koetuksella. :p
 
Vastaus: Jääkiekon MM-kisat 2011

Sori kaverit, on pakko:

[video=youtube;aQAqPxmAtLs]http://www.youtube.com/watch?v=aQAqPxmAtLs&feature=player_embedded[/video]

:D

Tuli vaan mieleen, kun jotkut täällä hehkuttaa sitä yksilötaitoa.
 
Vastaus: Jääkiekon MM-kisat 2011

^ Kysymys kuuluukin, miten tulkita venäläisen eleet kun sai kuulla Granlundin maalista? :D
 
Vastaus: Jääkiekon MM-kisat 2011

Itse asiassa Ruotsi ja Suomi ovat pelanneet vain 3 kertaa mm-finaalissa ja kerran olympia finaalissa. Tietysti muita kohtaamisia on ollut paljon ja tuota jäätymistä tapahtunut suomelle liiankin usein.

Juu, ja finaalit muita maita vastaan siihen päälle, ja saldo edelleen se yksi voitto, niin tilastot eivät ole Suomen puolella. Olikos tämä nyt 7 vai 8 kerta kun Suomi on MM-finaalissa? Sitten vielä Olympia ja World Cup finaalit.
 
Vastaus: Jääkiekon MM-kisat 2011

Vaikka jäätymistä on yleensä Suomella tapahtunut finaalissa niin veikkaan että tällä kertaa ei sitä tapahdu. Suomella on monia uusia pelaajia, jotka uskovat voittoon ja todellakin haluavat sitä. Kuten eilen Venäjä -pelissä näimme, että kaikki on mahdollista.
 
Ylös Bottom