Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Jagged Alliance -pelit ja pelisarja

Reiveni

New Member
Löytyykö foorumeilta muita Jagged Alliance faneja? Itse olen pelannut ensimmäisen julkaisusta asti kyseistä pelisarjaa ja en voi kyllä kun kehua ja lämmöllä muistella. Onko pelisarja kenties jättänyt muille vastaavanlaista ikuista jälkeä sieluun?
 
Vastaus: Jagged Alliance pelit ja pelisarja.

Täältä löytyy toinen jolle pelisarja on aiheuttanut aikoinaan paljon unettomia öitä.. Ehdotinkin johonkin "kaikkien aikojen pelihahmot" ketjuun mokomien japanian ihmeörmyjen tilalle Jagged Alliance 2:sen merc kööriä. Hassusti muuten myös itse Raumalla asustelen. :D
 
Vastaus: Jagged Alliance pelit ja pelisarja.

Kas kas Traumalainen :D Itse joskus kaverin pelikokoelmasta sain lainaan Ensimmäisen Jagged Alliancen ja enhän siitä tajunnut hevon hemmettiäkään kun alta 10 olin, mutta sitten vaan sähelsin ja sähelsin kun jotain mahtavaa voimaa siitä tuntui olevan ja avot. Paluuta ei ole ollut enää sen jälkeen. Nykyään pelaan Jagged Alliance 2:sta ympäri vuoden niinsanoakseni, eli peli läpi ja heti uutta perään ja aina silloin tällöin kun ei muuta ole niin sen starttaan koneella.
 
Vastaus: Jagged Alliance -pelit ja pelisarja

Vieläkin tulee pelattua, lähinnä JA2 + v1.13. CD-levyt on hyllyssä, mutta cd-imaget aina koneella. Tasaisin väliajoin joutuu pelaamaan kaikki Jaggedit läpi, alkaen ensimmäisestä. Tullut perinteeksi.

Perinnettä on myös se, että aina tulee turvauduttua luottomercceihin. Vaikka miten suunnittelee, että tällä kertaa palkkaan uusia ukkoja, niin mitä vielä... samat naamat ne on joka kerta mukana :p
 
Vastaus: Jagged Alliance -pelit ja pelisarja

Vieläkin tulee pelattua, lähinnä JA2 + v1.13. CD-levyt on hyllyssä, mutta cd-imaget aina koneella. Tasaisin väliajoin joutuu pelaamaan kaikki Jaggedit läpi, alkaen ensimmäisestä. Tullut perinteeksi.

Perinnettä on myös se, että aina tulee turvauduttua luottomercceihin. Vaikka miten suunnittelee, että tällä kertaa palkkaan uusia ukkoja, niin mitä vielä... samat naamat ne on joka kerta mukana :p

Juuri tuo sama 1.13 modi on minutkin koukuttanut ihan täysin mukaansa. Ei ole mitään niin mukavaa kun pitkältä pitkältä matkalta kiväärin kanssa headshotata ja katsoa kun ajatus lentää niinsanotusti :D

Itse aina valitsen Trevorin oman tekemäni mercin mukaan. Tullut vain niin perinteeksi. Myöhemmässä vaiheessa kun on parit kaupungit vallattu niin Reaper mukaan, se on vaan niin tyly jätkä ja muistuttaa niin paljon Steven Seagalia.
 
Vastaus: Jagged Alliance -pelit ja pelisarja

Varmaan onkin jo saitti tuttu mutta ei kun tuolta modia peliin jos ei ole noita vielä koettuna :)
Bear's Pit JA Community

Ehdottoman helmi sivusto. Lämmittää katsoa samalla tavalla tuota aktiivisuutta mitä esim Fallout sivustolla No mutants allowed. No Mutants Allowed - Your Post Nuclear News Center!
Varmasti myös lämmittää pelintekijöitä katsoa, että vuosia heidän julkaisemien pelien jälkeenkin ihmiset tekevät modeja ja omia patsejaan ja tilpehööriä peleihin. Se jos mikä mielestäni on niin valtaisa kunnianosoitus sille minkä eteen he joskus tekivät työtä.
 
Vastaus: Jagged Alliance -pelit ja pelisarja

Laitetaas tänne vielä että Jagged 2 on Steamista ladattavissa aika halvalla jos jotain kiinnostaa kokea todella maukasta pelaamisen historiaa.
:)
 
Vastaus: Jagged Alliance -pelit ja pelisarja

Ilmestyikö se JA DS-versiointi nyt koskaan vai liekkö projekti jäissä? Olisihan tuolla hyllyssä JA2 cd:t mutta DS:llä voisi olla mukavampi pelailla, jos porttaus on onnistunut.
 
Vastaus: Jagged Alliance -pelit ja pelisarja

Laitetaas tänne vielä että Jagged 2 on Steamista ladattavissa aika halvalla jos jotain kiinnostaa kokea todella maukasta pelaamisen historiaa.
:)


Olen kuullut hieman juttua että kaikki modit eivät välttämättä toimi tuossa steamin versiossa. Tiedä sitten onko ihan 100% tietoa kun itselläni on alkuperäinen ja gold versio levyinä tuolla hyllyllä.
 
Vastaus: Jagged Alliance -pelit ja pelisarja

Ilmestyikö se JA DS-versiointi nyt koskaan vai liekkö projekti jäissä? Olisihan tuolla hyllyssä JA2 cd:t mutta DS:llä voisi olla mukavampi pelailla, jos porttaus on onnistunut.


Jagged Alliance DS on kyllä ilmestynyt mutta pelkästään USA versiona tietääkseni. Se tosin ei haitanne sillä DS on aluekoodivapaa. Itse tilasin omani Buy Video Games for Consoles and PC - From Japan, Korea and other Regions - Play-Asia.com ja täytyy sanoa siitä käännöksestä että graafisesti se on sitä samaa mitä ennenkin mutta sisältöön on kajottu. Esim luotiliivejä löytää ihan liian helposti. Samoin muutamat ominaisuudet ovat jääneet pois, tai ainakaan minä en saanut tutkittua sänkyjä mitenkään, saatika kaikkia laatikoita, eli tuntuu siltä että vain määrättyjä laatikoita, sänkyjä jne jne saa tutkia :mad:

Muuten peli kyllä on aika uskollinen esikuvalleen, hieman höpöt kontrollit hiireen nähden, mutta se nyt tuskin ketään yllättää.
 
Vastaus: Jagged Alliance -pelit ja pelisarja

JA DS kontrollit on suoraan sanottuna kustu täydellisesti... :mad:

Pelaaminen on tuskaista eikä yhtään kivaa, mikä on omiaan viemään mennessään koko pelin idean. Kontrollit on hankalat ja pitää aina arpoa pitääkö ruutua napauttaa, pitää pohjassa vai kenties painella nappeja. Tärkeitä liikepisteitä tuhraantuu paikallaan pyörimiseen ja muuhun turhaan, oli hankalaa oppia miten toimintoja käytetään.

Pelit-lehti arvosteli DS Jaggedin viime vuonna, eikä kunnian kukko laulanut. Hyvä peli, mutta käännöstyö on pahasti epäonnistunut. Tuskin julkaisevat euroopassa.
 
Vastaus: Jagged Alliance -pelit ja pelisarja

Olen kuullut hieman juttua että kaikki modit eivät välttämättä toimi tuossa steamin versiossa. Tiedä sitten onko ihan 100% tietoa kun itselläni on alkuperäinen ja gold versio levyinä tuolla hyllyllä.

Olisipa harmillista. Itse olen tuonkin ostanut mutta en ole siinä modeja koittanut (levykin löytyy).
 
Vastaus: Jagged Alliance -pelit ja pelisarja

Onko Konsolifinissä muita, jotka odottavat jatkoa Jagged Alliance sarjalle? Tällä hetkellä on käynnissä kickstarter modaajaystävälliselle esiosalle. Kannattaa tukea, jos vähänkään kiinnostaa. Kaupan päälle saa myös 4 ensimmäistä peliä Windows 7:lle. Itselläni on aikoinaan jäänyt välistä JA1 ja JA2: UB. Kickstarterin myötä Bear's Pit -faniyhteisö tarjoaa mahdollisuutta päästä hahmoksi JA2 v1.13 modiin täällä. Täytyy nostaa hattua fanien kekseliäisyydelle.

122.jpg

Ja lisää karhumemejä.
 
Vastaus: Jagged Alliance -pelit ja pelisarja

Onko Konsolifinissä muita, jotka odottavat jatkoa Jagged Alliance sarjalle?

Mä toivoisin lähinnä uusintaversiota ekasta pelistä. Alkuperäinen Jagged Alliance oli aivan timanttia, koska siinä jokainen yksittäinen kartta linkittyi isompaan kokonaisuuteen ja siksi peli kertoi yhden yhtenäisen tarinan. Jatko-osissa mentiin huonompaan suuntaan ja siksi mä ainakin meinaan odottaa pelin julkaisua ennen kuin päätän kuinka innostunut siitä olen.

Toisaalta XCOMin uusintaversio oli niin rautainen, että toivo elää. Onhan kyseessä kuitenkin vuoropohjaisen taktiikkanaksuttelun toinen kirkas helmi. Jos joku iskisi peukaloruuviin ja pakottaisi valitsemaan joko XCOMin tai JA:n, niin kallistuisin jälkimmäisen puolelle.
 
Vastaus: Jagged Alliance -pelit ja pelisarja

Eipä taida tällä kertaa julkaisua tulla, kun riittävästi faneja ei tunnu löytyvän rahoittajiksi. Ellei Kickstarterin järjestäjä, itse rahoita loppuja, mikä olisi ennen kuulumatonta. Tällaista kuitenkin tämän päivän päivityksessä. Vielä pari päivää aikaa.

Taisi tulla sittenkin. $368,614 pledged of $350,000 goal

Jagged Alliance: Flashback by Full Control — Kickstarter

[video=youtube;Z9Zs135zvbE]http://www.youtube.com/watch?v=Z9Zs135zvbE[/video]
[video=youtube;CE5JF_KS2lE]http://www.youtube.com/watch?v=CE5JF_KS2lE[/video]
[video=youtube;20YdxsZz_P0]http://www.youtube.com/watch?v=20YdxsZz_P0[/video]
[video=youtube;dYcbnd4ZOLs]http://www.youtube.com/watch?v=dYcbnd4ZOLs[/video]

Saas nähdä mitä tuosta tulee...
 
Vastaus: Jagged Alliance -pelit ja pelisarja

Vähän itse olen pelonsekaisin tuntein odottanut tuota Kickstarter tuotosta. Toivosin niin kovasti että se olisi Jagged Alliance nimen arvoinen peli... Aika näyttää.
 
Ylös Bottom