Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Jak 3

Vastaus: Jak 3

Lloope sanoi:
Harmi :( Jak 2 oli ihan sopiva vaikeusasteeltaan. En tiedä olenko vain tällaisissa tasoiloikissa parempi kuin muissa peligenreissä, mutta ei kyllä jak 2 tuntunut läheskään niin vaikealta kuin mitä pelimedioissa sanottiin. Toisaalta taas monet helpoksi haukutut pelit ovat tuottaneet minulle vaikeuksia. Toivottavasti ei ole kuitenkaan ihan yhtä helppo kuin ratchet & clank 3, joka mielestäni oli kyllä vähän turhankin helppo :/ Jak 2:ssa oli kaksi tehtävää, jotka olivat hieman vaikeampia ja yksi tehtävä, joka oli oikein tosissaan vaikea. Kuitenkin vaikeustaso oli yleisesti ottaen juuri sopiva, eli toivottavasti tuo kolmosen muuttuva vaikeustaso -systeemi osaa pistää minulle suunnilleen samanlaisen vaikeustason kuin kakkonenkin :p

Allekirjoitan tekstin täysin. Harmi, jos ovat menneet kolmososasta selvästi helpomman tekemään. Edes kauhulla odottamani JakII:n kilpa-ajot eivät olleet liian vaikeita, sopivasti haasteellisia vain.

Olen myös itse sitä mieltä, että vaikka Ratchet & Clank on paikoin kenties nautittavampi, on se pelkästään pelimekaniikkansa yksinkertaisuuden takia lähes osa osan jälkeen ollut liian helppo.
 
Vastaus: Jak 3

Hurja Guru sanoi:
Peli on erittäin paljon helpompi kuin edellinen. Muutamassa kohdassa kuolee kun ei jaksa keskittyä, mutta en edes usko että sitä pelin sisäistä helpottamista tarvitsee.
Eikä :( . Jak 2 oli jo aivan liian helppo ja tämä vielä helpompi, no kyllä Jak 3 silti pelihyllyyni eksyy jouluna.
 
Vastaus: Jak 3

Harmi, että vaikeustasoa on laskettu, koska - muistaakseni - Jak 2:n vaikeustaso oli juuri sopiva. Haastetta ei peleissä liikaa ole nykypäivänä mikä on kait sinänsä ihan hyvä juttu, koska nettipeleissä sitä tuppaa olemaan välillä liikaakin. Niihin saa purettua vihansa ja yksinpelejä voi pelata leppoisasti menettämättä hermojaan.
 
Vastaus: Jak 3

Kyllä Jak 2:ssa on jotain ihan typerän vaikeita tehtäviä, joita ei edes kunnolla pääse hiomaan kun se vaikein kohta sijaitsee n minuutin tahkoamisen päässä tehtävän alusta.

Minä olen nyt vuoden ollut jumissa yhdessä tehtävässä, jossa pitää ensin ammuskella, sitten hyppiä lasersäteitä väistellen tykkitornien päällä ja ilmeisesti keskivaiheessa ylittää hoverboardilla kuilu kapeaa putkea pitkin. Ja aina tipun putkelta alas. Siis turhauttavaa tahkoa ensin se minuutin intro ja sitten epäonnistua tolkuttoman vaikeassa sekunnin pätkässä.

Aina parin kuukauden välein yritän päästä eteenpäin ja yhden illan jaksan tahkota. Sitten menee taas hyllyyn.

Tyhmä peli ja muutenkin tökkii sen typerä teiniangsti.
 
Vastaus: Jak 3

Mun mielest Jak 2 oli just sopivan vaikea.Sen verran oli haastetta ettei ihan heti läpi päässy.

Minäpäs keksein siinä Jak 2 putkia pitkin laudalla kohdassa oikoreitin,mutta se oli vaan siihen yhteen niistä.
 
Vastaus: Jak 3

Kertokaas, mistä saa title-menun, kun pelin mukaan osa salaisuuksista ilmestyy sinne.

Peli läpi n. 4 päivässä. Pelikello näyttää alle 15 tuntia. Tuntuu, kuin siinä missä Jak II oli äärimmäisen vaihteleva pelisarjan uudistuksien esittelijä, on Jak III helpompi peli, jonka pääajatuksena on vain päättää juoni. Tosin kolmososan loppu on huomattavasti kakkosaa parempi ja oi voi mikä tunne tuli kun selvisi, ketä precursonit ovat. :D

Hieno trilogia, toivottavasti jatkoa ei tule.
 
Vastaus: Jak 3

Title menu on siis päävalikko ja sieltä pitää valita Secrets ja sitten voi katsella videoita yms. Sain pelin perjantaina ja läpäisin sunnuntaina. Aikaa kului 14h ja 3min. Aika huono loppu. Olisi voinut näyttää jonkin "loppuhäivytyksen", missä näytetään, kuinka päähahmot viettelevät eläkepäiviään jossain maalla keinuen keinutuolissa. Jäi jotenkin tyhjä olo. Ihan kuin pelisarjaan olisi tulossa vielä lisää jatkoa.
 
Vastaus: Jak 3

Minäkin sain pelin joululahjaksi, mutta muusta tekemisestä johtuen sen verran verkkaiseen tahtiin olen peliä pelannut, että nyt on mittarissa vasta 42%. Tunteja en muista. On kyllä parantunut jonkin verran kakkoseen nähden mielestäni. Mukavin uudistus autiomaan lisäksi on mielestäni kyllä se, että tällä kertaa pelissä on myös muutakin mielekästä tekemistä tehtävien lisäksi. Nyt noitten munien keräämisestä kun saa jotain oikeasti hyödyllistäkin. Niiden keräämiseen onkin kulunut aikaa jonkin verran.
 
Vastaus: Jak 3

Mieleenpainuvin kohta pelissä oli mielestäni se, kun Jak saa kuulla Damasilta erään menneisyyteensä liittyvän tärkeän asian. Kyllä se Veger sitten on muuten ilkeä mies...
 
Vastaus: Jak 3

teräsporkkana sanoi:
Mieleenpainuvin kohta pelissä oli mielestäni se, kun Jak saa kuulla Damasilta erään menneisyyteensä liittyvän tärkeän asian. Kyllä se Veger sitten on muuten ilkeä mies...

Jep, härreguud noita viimeistä kolmea tuntia - armotonta saippuaoopperaa. :D

Uskomatonta kyllä, ajattelin mennä ostamaan Ratchet & Clank 3:n tänään. Ensimmäi´nen kerta, kun jouluksi saatu peli on päättynyt ennen uutta vuotta. :(
 
Vastaus: Jak 3

Joulupukki toi mullekin Jak3:n.
Ekasta osasta tykkäsin kuin hullu puurosta, toka oli pettymys. En tykännyt sen ruuhkaisesta kaupungista ja rasittavasta ajo/lentofysiikasta. Lisäksi jotkut tehtävät oli raivostuttavan hankalia ja checkpointit oli liian harvassa.
Kolmonen on toista maata. Huumori toimii ja pelimaailma myös. Jotenkin pelissä on sitä ykkösosan fiilistä, vaikka aseet ja kärryt ovatkin mukana. Vaihtelua piisaa ja mikä tärkeintä, peli ei turhauta yhtä helposti kuin kakkososa ja pelaaminen on pirun hauskaa.
 
Vastaus: Jak 3

Oli vähän liian lyhyt, peli on nyt läpästy ja aikaa meni 10 tuntia ja sain ihan hyvän määrän muniakin.
Vaikeustaso ei ollut ihmeellisen vaikea ja kuten on jo todettu, dramatiikkaa löytyi oikein ronskisti. Ei nouse ykkösen yläpuolelle ja kakkosen kanssa samalla viivalla. Ja tosiaan, oli minullakin eka kerta kun joululahjapeli meni ennen uuttavuotta läpi :rolleyes:
 
Vastaus: Jak 3

Nyt on pelikoneessa hyrräänyt vain Ratchet & Clank 3, ja Jak3:een tuskin palaan enää ollenkaan. Precursor eggeja taisi olla jotain hieman vaille 500 (yht. 600). Osaan kuvitella jonkun pettymyksen, joka on kerännyt hikipisaroiden kerä kaikki munat ja saa ...

... uuden vaatekerran Jakille - jos Gamefaqsiin on luottaminen. :(
 
Vastaus: Jak 3

Sormusaave sanoi:
Jep, härreguud noita viimeistä kolmea tuntia - armotonta saippuaoopperaa. :D

Hieman offtopiccia, mutta... Ratchet & Clank 3:ssakin on aikamoista saippuaoopperaa. Se tosin on parodiamaista. Captain Qwark katselee sitä (saippuaoopperaa "Oh Janice!" "Oh Lance!") välivideoissa.. Erittäin hauskoja ovat. Tuo mieleen hieman liioitellun version Kauniista ja Rohkeista tai Days of Our Livesistä. Vähän samaan tapaan kuin yhdessä Frendien jaksossa, jossa... hetkinen... Alkaa poiketa ihan liikaa alkuperäisestä aiheesta.

Jatketaan keskustelua Jak 3:sta :) .
 
Vastaus: Jak 3

Tulipa tässä mieleen idea, jonka avulla Naughty Dog olisi voinut helposti tehdä Jak & Daxter-sarjaan monia pelejä lisää:

Jos pelien nimet olisivat olleet esim. Jak & Daxter: The Precursor Legacy part 1/3, Jak & Daxter: The Precursor Legacy part 2/3 jne. Sitten voisi tehdä niiden jälkeen pelisarjan, joka jatkaisi samoilla linjoilla. Tosin silloin olisi pitänyt tehdä precursor-trilogian peleihin tarinallisia muutoksia, esim. (Jak3:n läpipelanneet uskaltavat lukea)
Jos Jak olisi Jak3:n lopussa mennyt Precursoreiden mukaan katsomaan universumia ja Daxter olisi syystä tai toisesta tahtonut mukaan. Ei ainakaan olisi läpikoluttu pelimaailma haittana jatkolle.
Tai jos precursor-trilogia alkaisi, kuinka joku salaperäinen henkilö avaa kirjan, josta peli alkaa. Ja sitten, kun Naughty Dog olisi kyllästynyt koko sarjaan, voisi sen lopettaa näyttäen viimeisen pelin lopussa, kuinka tuo salaperäinen henkilö sulkee kirjan, oli hän sitten Jak vanhana, Jakin lapsi, lapsenlapsi tms.

Kenties käytännöllisesti ajatellen huono idea, mutta minä olisi halunnut pelisarjalle jatkoa. Tarinan muodossa enkä Jak & Daxter Kart Racingia. Minusta ei kannata jatkaa Jak & Daxter-sarjan parissa, ellei sitten tehdä uutta Jak & Daxter-peliä. Mieluummin sitten ihan joku muu pelisarja, joka toivoakseni tulisi olemaan tasohyppely. Tosin voi olla vaikeaa tehdä tasohyppelyä, koska siitä tulisi helposti kopio Jak & Daxter-sarjasta, jolloin ajateltaisiin Naughty Dogin tahtovan rahastaa vielä vähän lisää Jak & Daxterin varjolla. Ehkä Naughty Dogin olisi järkevintä (vaan ei minun kannalta :D suotavaa) tehdä kokonaan toisen genren peli(sarja?) seuraavaksi.
 
Vastaus: Jak 3

teräsporkkana sanoi:
Jak & Daxter Kart Racingia.

Minua alkoi juuri pelottamaan... jos ND tekee tälläisen tai jotain vastaavaa, hirtän itseni. Ja sitähän me emme halua. Miettikää nyt Samos pienessä mikroautossa :eek:
 
Vastaus: Jak 3

Fardir sanoi:
Minua alkoi juuri pelottamaan... jos ND tekee tälläisen tai jotain vastaavaa, hirtän itseni. Ja sitähän me emme halua. Miettikää nyt Samos pienessä mikroautossa :eek:

En ole minäkään noiden karting-pelien ystävä, mutta Crash Team Racing oli PlayStationilla loistava. ;)
 
Vastaus: Jak 3

Sanokaapas te viisaammat, että saako tästä pelistä mitään irti jos ei ole pelannut I ja II osia? Kakkosen saisi halvalla, mutta olen kuullut että se olisi vaikea, joten se ei tälläiselle palikalle kuten minulle sopisi. Kuinka paljon Jak II ja III:n välillä on vaikeus eroa, osaatteko sanoa?
 
Vastaus: Jak 3

Tep sanoi:
Sanokaapas te viisaammat, että saako tästä pelistä mitään irti jos ei ole pelannut I ja II osia? Kakkosen saisi halvalla, mutta olen kuullut että se olisi vaikea, joten se ei tälläiselle palikalle kuten minulle sopisi. Kuinka paljon Jak II ja III:n välillä on vaikeus eroa, osaatteko sanoa?

Kai siitä jotain saa irti, mutta ei kyllä kannata pelata, jos ei varsinkaan kakkosta ole pelannut. Ja ei tuo kakkonen niin vaikea ole. Osta pois vain. Hyvä peli ja ei todellakaan niin vaikea, kuin arvosteluissa väitetään. Kakkosen ja kolmosen välillä vaikeuseroa on jonkin verran. Kolmosessa menee paljon useampi tehtävä ekalla yrittämällä kuin kakkosessa.

Kolmosen vaikeustasosta puheenollen minua ärsyttää suunnattomasti, kun monet sinänsä helpot tehtävät on yritetty tehdä vaikeiksi ärsyttävillä aikarajoilla. Jopa silloin, kun aikarajojen olemassaolossa ei ole mitään järkeä. Saisivat tehdä vaikeutta peliin jotenkin muuten kuin aikarajoilla. Vihaan aikarajoja peleissä.
 
Ylös Bottom