Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Jalkapallon MM-kisat 2014 - Brasilia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja julkke
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Jalkapallon MM-kisat 2014 - Brasilia

Tämä! :D Jotenkin tuo Englanti on vaan niin "naurettava"...Ihan sama, yrittääkö joukkue pelata aktiivisesti, tai passiivisesti puolustaen, niin lopputulos on aina sama: kisat loppuvat viimeistään ensimmäiseen pudotuspeliin...Syitä on niin paljon, että siitä saisi väitöskirjan aikaan, joten tyydyn vain toteamaan, että joukkueen pelaajien ja valmentajan taso ei vaan riitä isoissa karkeloissa.

No jaa, pari kertaa kuitenkin menty 2000-luvullakin jatkoon ekoista pudotuspelikierroksista. Uefa puolella taidettu tippua pari kertaa ekalla kierroksella, mutta tainneet molemmat olla rankkareilla. En kyllä oikein itse näe Englannin saldoa naurettavana, eikös edellisessä MM turnauksessakin Englannille tullut hieman kyseenalainen häviö Saksaa vastaan? Vai meneekö turnaukset sekaisin?

E: itse pidän Englannin suorittamista viime vuosina melko vahvana materiaaliin nähden. Super onnistumisia ei ole ollut ja pari pannukakkua myös löytyy. Ja ne rankkarit tottakai...

Voi tsiisus! Italia Uruguayn tapaan lähtee Costa Ricaa vastaan takki auki, ja niin vain Costa Rica onkin jo johdossa. Kisojen toistaiseksi suurin yllätys oli Uruguayn tappio avausmatsissa ja nyt Costa Rica tehtailee jo toista vastaavaa. Jos Costa Rica menee tästä lohkosta jatkoon niin johan on...

Ja maaliviivateknologialle massiivinen peukku täältä.

Kyllä tuo teknologia on sen sprayn kanssa parasta mitä jalkapalloilussa on nähty vuosikausiin.

Päättyi tämä miten hyvänsä niin ei voi kun nostaa Costa Ricalle hattua. Mahtavaa peliä kerta kaikkiaan. Ei tullut edes mieleen ennen kisoja tarkistaa, minkälaisia kertoimia CR:n jatkoonpääsylle tarjottiin. Niin varma olin, että jäävät pisteittä.

E: Aivan uskomatonta! Käsittämätöntä, että Costa Rica menee tästä lohkosta jatkoon! Englanti on ulkona ja jompi kumpi kaksikosta Italia ja Uruguay jää Englannin tavoin rannalle.

Hienot kinkerit menossa Brasiliassa! Costa Rica laittoi Italiaa kuokkaan 1-0. Ticot jatkoon D-lohkosta, joka ennakkoon oli näiden kisojen kuoleman lohko. Huikeaa! :)

Jalkapallon seuraaminen on pahimmilllaan kuolettavan tylsää. Mutta nyt on kyllä palkittu penkkiurheilijaa yllättävillä käänteillä. Heippa Espanja, heippa Englanti! Mitäköhän seuraavaksi, jatkoa seuraa...

Saksan lohko oli mun mielestä ennakkoon kans todella tiukka, mutta kovaa temppua on Costa Rica tekemässä. Ei voi muuta kuin hattua nostaa.

Saksan lohko oli mun mielestä ennakkoon kans todella tiukka, mutta kovaa temppua on Costa Rica tekemässä. Ei voi muuta kuin hattua nostaa.

Eikä lohko B:kään (Hollanti, Espanja, Chile...) miltään läpijuoksulta vaikuttanut. Costa Ricalle iso peukku, muuten tämän lohko D:n joukkueiden peli ollut aikamoista kuraa. Toivottavasti Uruguay ja Italia heräävät kuolemanottelussa.

Benzeman peli on kyllä maajoukkueessa huikeaa. Realissa mies tuntuu jäävän erään Cristianon varjoon ja muutenkin kaveri hiihtelee varjojen mailla suurimman osan ajasta. Maajoukkueessa mies on porukan ykköspelaaja ja se näkyy myös kaverin otteissa. Tuntuu olevan jatkuvasti vaarallinen, vaikka ei tänään olekaan vielä iskenyt.

Benzeman peli on kyllä maajoukkueessa huikeaa. Realissa mies tuntuu jäävän erään Cristianon varjoon ja muutenkin kaveri hiihtelee varjojen mailla suurimman osan ajasta. Maajoukkueessa mies on porukan ykköspelaaja ja se näkyy myös kaverin otteissa. Tuntuu olevan jatkuvasti vaarallinen, vaikka ei tänään olekaan vielä iskenyt.
Se on juurikin näin. Näen paljon samaa Neymarin tilanteessa, seurajoukkue vs. maajoukkue.

Se on juurikin näin. Näen paljon samaa Neymarin tilanteessa, seurajoukkue vs. maajoukkue.

Jepulis. Juuri näin. Real-kannattajana odotan kauhulla sitä hetkeä, kun Benz lähtee muualle ja alkaa nakuttaa häkkejä hullun lailla.

On kyllä ollut vakuuttavaa Ranskan peli näissä kisoissa tähän asti. Vakuuttavaa ja viihdyttävää.

Niin ja siis Neymarista piti sanomani, että tasoero majun ja Barcan välillä on kyllä huikea.

Vaikka pidänkin Emmental-juustosta, varsinkin Valion Musta-leimasta, niin nyt Sveitsin juustopäiden reikäjuusto on turhan itkevää.

Kuipers perkele meni ja pölli Benzemalta maalin! Kuka ikipäivänä viheltää pelin poikki keskityksen ollessa matkalla maalille? Itse paljon dumanneena tiedän, että noin ei kyllä kuulu tehdä. Tuli laitettua hieman rahaa Benzeman maalikuninkuuden puolesta, jos tuo vihellys sen ratkaisi, niin maksat mulle Kuipers piru vie takas!

Kuipers perkele meni ja pölli Benzemalta maalin! Kuka ikipäivänä viheltää pelin poikki keskityksen ollessa matkalla maalille? Itse paljon dumanneena tiedän, että noin ei kyllä kuulu tehdä. Tuli laitettua hieman rahaa Benzeman maalikuninkuuden puolesta, jos tuo vihellys sen ratkaisi, niin maksat mulle Kuipers piru vie takas!

Kannattaa vaan Ranska-fanien olla Kuijpersista ja hänen tuomaroinneistaan hiljaa. Vähän enemmän munaa omaava tuomari kun olisi ollut viheltelemässä, niin olisi Giroud lentänyt ulos jo ennen 10 minuutin täyttymistä vaarallisesta pelistä. Von Bergenillä naama auki, kun Giroud pelasi "vähän korkealla jalalla", eikä edes korttia.

Muutenkaan tuo Ranska ei ole ainakaan omaan silmään vielä juuri vakuuttanut. Honduras, varsinkin vajaalla pelaava Honduras, nyt ei ollut mikään mittari ja Sveitsikin lahjoitti 2 maalia kivasti niin, että Ranska pääsi 3-0 johtoon. Kunhan tulee taitavammin palloa pitävä ja paremmin puolustava joukkue vastaan, niin Ranska lähtee kotiin. Tämä viimeistään puolivälierissä, saa ottaa talteen!

Kannattaa vaan Ranska-fanien olla Kuijpersista ja hänen tuomaroinneistaan hiljaa. Vähän enemmän munaa omaava tuomari kun olisi ollut viheltelemässä, niin olisi Giroud lentänyt ulos jo ennen 10 minuutin täyttymistä vaarallisesta pelistä. Von Bergenillä naama auki, kun Giroud pelasi "vähän korkealla jalalla", eikä edes korttia.

Mikään Ranska-fani en ole (mutta et kai sitä tarkoittanutkaan), mutta miten nyt tuon tilanteen muistan, niin en olisi itse siitä Giroudia ulos heittänyt, keltainen olisi riittänyt. Ei se kuitenkaan hirveän voimakas potku ollut, ja lisäksi vahinko, joka sattui vaan osumaan ikävästi silmään. Tilanteet tuomaroidaan tekojen, ei seurausten perusteella. Jos joku loukkantuu puhtaan taklaukseni seurauksena, en minä siitä rangaistusta ansaitse. Giroud'n tilanteessa korkea jalka osui vastustajan päähän -> kortti, potku ei ollut tahallinen eikä kauhean voimakas -> ei punikkia. Näin olisin itse tilanteen tuominnut. Kuipersilta matsi oli joka tapauksessa heikko, loppuvihellys kesken maalipaikan kruunasi sen.

Muutenkaan tuo Ranska ei ole ainakaan omaan silmään vielä juuri vakuuttanut. Honduras, varsinkin vajaalla pelaava Honduras, nyt ei ollut mikään mittari ja Sveitsikin lahjoitti 2 maalia kivasti niin, että Ranska pääsi 3-0 johtoon. Kunhan tulee taitavammin palloa pitävä ja paremmin puolustava joukkue vastaan, niin Ranska lähtee kotiin. Tämä viimeistään puolivälierissä, saa ottaa talteen!

Mitä Ranskan olisi pitänyt tehdä, jotta olisit vakuuttunut? Ottaa punainen, jotta pääsisivät tasavoimin mittelemään voitosta?

Kyllähän Ranska on kaksi peliä pelanneista yksi vakuuttavimmista ollut. 3-0- ja 5-2 -voitot ovat loistavia tuloksia, eikä mielestäni paljoa enempää voida vaatia, oli vastustaja mikä hyvänsä. Se on totta, että ei näillä voitoilla mitään tee siinä vaiheessa, kun vastaan asettuu huippujoukkue. Näillä näkymin Ranska kohtaa jatkopeleissä ensin Bosnia ja Hertsegovinan, voitolla vastaan tulisi sen jälkeen todennäköisesti Saksa. Ja Saksa lähtee kyllä suosikkina siihen pariin.

Mitä Ranskan olisi pitänyt tehdä, jotta olisit vakuuttunut? Ottaa punainen, jotta pääsisivät tasavoimin mittelemään voitosta?

Aika vaikea kysymys, johon ei oikeastaan voi suoraan edes vastata. Tuo kommenttini vakuuttavuudesta oli lähinnä epäsuora vastaus niihin puheisiin, joita ottelun kommentaattoriosio viljeli: "kyllä tolla pelillä ainakin välieriin pitäisi mennä". Ranska on sinällään pelannut "vakuuttavasti", että se on tehnyt maaleja ja voittanut selvästi pari peliä, mutta kuten jo tuossa sanoin, Honduras ei ollut mikään mittari ja Sveitsi käytännössä lahjoitti voiton eilen Ranskalle(0-2 ja 0-3 maalit aivan alokasmaisia mokia). Näinollen Ranska on enemmänkin voittanut vakuuttavasti kaksi erittäin huonosti kyseisissä otteluissa pelannutta joukkuetta. Se todellinen vakuuttavuus punnitaan vasta sitten, kun Ranska kohtaa joukkueen, joka ei omalla möhlinnällään "lahjoita" Gallian Kukoille voittoa hopealautasella.

Siitä olen tosiaan samaa mieltä, että ei ranskikset mitään merkittävää ole vielä voittaneet, ja ottelut huippumaita vastaan ovatkin sitten aivan toinen juttu. Nämä voitot ovat siinä vaiheessa merkityksettömiä. Kyllä Ranska on kuitenkin ainakin mun mielestä kaksi otteluaan hoitanut vakuuttavasti, vaikka todelliset haasteet odottavat vielä.

Virheen tein kun menin ja luotin.
Näytä liitetiedosto 12810

Kiinnostavat kisat ollut tähän mennessä. Maaleja tehty kiitettävä määrä, isoja positiivisia yllätyksiä ja isoja pettymyksiä niinkuin aina kisoihin kuulu. Harmi vain että pettymykset osuivat tällä kertaa mm. Espanjalle, Saksan kompurointia odotellessa.

Onhan tää Saksa-Ghana ihan huikea matsi! Paras matsi tähän mennessä. Hienoa että edes joku Afrikan jengi näyttää osaamistaan. :)

Edit: Niin ja Klose nousi Ronaldon rinnalle kaikkien aikojen MM-kisamaalipörssissä. Molemmilla 15 häkkiä.

Ylös Bottom