Vastaus: Jokelan koulumurhaaja
On se elämä julmaa... Taas kuoli 9 henkeä ihan turhaan.
Se tyyppi ei olisi saanut tehdä noin, vaikka sillä olikin jotain ongelmia ja yritti hakea apua esim. rehtorilta ja terveydenhoitajalta. Jos pojalla on ongelmia, en yhtään ihmettele, että päässä alkaa kulkemaan ajatuksia juuri rehtorille ja terveydenhoitajalle kostamisesta, varsinkin kun eivät häntä auttaneet.
Silti, ajatukset olisi pitänyt jäädä vain ajatuksiksi, eikä toteuttaa niitä kaikista rankimmalla ja surullisimmalla tavalla.
Ja tää tyyppihän pelaili räiskintäpelejä, niin miksei olisi jättänyt ihmisten ampumiset peleihin? Itse ainakin puran aggressioni peleihin, jos jokin asia vihastuttaa tai ottaa muuten päähän. On se kiva saada esim. Enemy Territoryssa kymmenen headshotia peräkkäin
Mutta tosielämä on vähän eri asia. Täällä ei lisäelämiä ja uudelleensyntymiä tunneta. Tai no, hinduthan uskovat uudelleensyntymiseen, mutta se on ihan eri juttu...
No, näin kuitenkin tapahtui. Sitä ei enää voi muuttaa. Mutta silti kaiken maailman Ilta - Lehdet ja Ilta - Sanomat oikein riemuitsevat, jos jotain tällaista sattuu. Laitetaan todella iso juttu lehteen ja saadaan näin onnettomuuksilla/katastrofeilla rahaa
Normaali uutiset ymmärrän, kun siellä ei jutulla niin kauheasti paisutella, mutta nää sensaatiolehden jutut on aivan törkeitä tapoja ansaita rahaa. Itse en osta, enkä ole koskaan ostanutkaan, ainoatakaan Ilta - Lehteä tai Ilta - Sanomia.
Ja miksi kaikki kouluhenkilökunta oikein pelottelee oppilaita? Jos ne pelkää ja paisuttelee sillä asialla, niin se varmasti heijastuu oppilaisiin. Onneksi meidän koulussa ei paisuteltu asialla, kunhan vain kerrottiin, että näin oli käynyt. Sitä paitsi, näinhän voi käydä ihan kadullakin. Kaikki paisuttelee nyt sillä, että se kävi koulussa! Nyt aletaan pelkään koulussa käyntiä ja sitä, että joutuu siellä ammutuksi, vaikka niin voi käydä periaatteessa missä vain. Mehän ihmiset ei varmaan mentäisi mihinkään tai tehtäisi mitään, jos aina pelättäisiin sitä pahinta.
Pelitkin joutuvat tämän jutun jälkeen syntipukeiksi, koska ampujahan oli aika aktiivinen räiskintäpelien pelaajaa. Äitinikin alkoi heti syyttelemään pelejä ja kertomaan, kuinka se on aina ollut väkivaltapelejä vastaan ja että mun ja veljeni pitäisi rajoittaa niiden pelaamista ja blaa blaa blaa
Uhreille silti, R.I.P.