Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ju-On The Grudge (japani)

xlt

New Member
Elikkäs nyt kun on ruvettu jo mainostamaan ensivuoden alulla ensi-iltaa saavaa The Grudge - Kauna leffaa. Onko kellään mitään kokemusta/tietoa näistä alkuperäisistä japanilaisista versioista. Ainakin Play.com myy näitä alkuperäisiä.
Jenkki version teaseri näyttää todellakin toimivalta. Leffan ohjaa sama ohjaaja kuin japanilaisetkin versiot eli Takashi Shimizu.
Olisi muka nähdä nämä japani versiot ennen kuin katsoo tuota tulevaa versiota, joka varmasti on hyvä, mutta kuten Ringissäkin japani versiot oli parempia...
 
Vastaus: Ju-On The Grudge (japani)

On ollut katsottavien pinossa jo 3 kuukautta - arvostelua pukkaa joulun jälkeen.

Edit: Mulla on muutenkin paljon japanilaista kauhua, jotka ovat jääneet arvostelematta. Ensimmäiset FilmiFIN:in arvosteluni koskivat vain kauhua, mutta nyt on hieman rauhoituttu. Jos kysyntää riittää niin voin noita väsätä toki lisää...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Ju-On The Grudge (japani)

Kuulostaa ihan hyvältä leffalta mutta tuo Sarah Bitchelle Gellar vähän harmittaa :(
 
Vastaus: Ju-On The Grudge (japani)

Sami Turunen sanoi:
On ollut katsottavien pinossa jo 3 kuukautta - arvostelua pukkaa joulun jälkeen.

Edit: Mulla on muutenkin paljon japanilaista kauhua, jotka ovat jääneet arvostelematta. Ensimmäiset FilmiFIN:in arvosteluni koskivat vain kauhua, mutta nyt on hieman rauhoituttu. Jos kysyntää riittää niin voin noita väsätä toki lisää...

Väsää ihmeessä kun kerkeät! Varsinkin ko. leffan arvostelu kiinnostaisi, että tietää kannattaako lähteä tilaamaan tuota...
 
Vastaus: Ju-On The Grudge (japani)

En nyt ole ihan varma, onko kyse samasta leffasta... mutta Universal julkaisee osana Asian Vision -sarjaansa Grudgen maaliskuussa (2005). Ja tiedoissa luki, että kyseessä olisi Grudge 1 (?) ja suomenkielinen nimi julkaisulle olisi Kirous - The Grudge.

Liekö sama ollenkaan? Vai onko kyseessä sitten SMG:n tähdittämä versio?
 
Vastaus: Ju-On The Grudge (japani)

Luulisi, että tulossa on japanilainen versio, ei kai remake kuuluisi Asian Vision -sarjaan.
 
Vastaus: Ju-On The Grudge (japani)

Itse olen Ju-Onin katsellut ja pidin. Mitä kauhuun tulee, niin japanilainen mystiikka ja tunnelman luonti toimii minua kohtaa tuhansia kertoja paremmin kuin nykyiset kauhuttelut lännenmaalta (=isot tissit, paljon verta, halpaa huumoria).

Ju-On omaa aivan pirullisen äänimaailman, pirullisia mörköjä ja muutamia kliseitä (, jotka perceleet meni silti pelottamaan). "Nysse tulee, kyl se tulee, ihan just.. ÄÄÄ!", suunnilleen. Jos itse vertaisin Ju-Onia Ringiin (alkuperäiseen), niin ensimmäisessä oli ahdistavan pelottava tunnelma alusta loppuun. Ring omasi tällaista vain ajottain ja sitten yhden paskahalvauksen lopussa, johon Ju-On ei pystynyt.

Ju-On on myös siitä mielenkiintoinen, ettei se noudata yleiselle kauhulle heppoista juonirakennetta. Leffa koostui muistaakseni kolmesta tai neljästä eri "tarinasta", jotka kuitenkin liittyvät toisiinsa. Pientä ajatteluakin joutuu siis käyttämään, mikäli aivot eivät ole aivan lamaantuneet.

Minulta ainakin lähtee suositukset alkuperäisen suuntaan. Luultavasti tulee tuo remakekin katsottua, toisin kuin Ringin kohdalla (Olen katsonut vain pätkiä sieltä täältä ja lopun - ei aiheuttanut samaa efektiä).

-Pjork
 
Vastaus: Ju-On The Grudge (japani)

Tässä on kyllä niin "sekavasti" nimetty sarja ettei toista. Jos en väärin muista niin eka Ju-on on nollabudjetillä tehty pätkä. Sitten tulee Ju-on 2 jonka alussa näytetään Ju-on 1 ja lopussa on vähän uutta lisättyä matskua. Sitten The Grudge on ison budjetin version Ju-on 2:sta? Menikö oikein? Saatan kyllä puhua paskaakin.
Tarkotus ollut pitkään katella tuo The Grudge läpi mutta eioo saanu vielä aikaiseksi. :eek:

edit: ääh eihän ne näköjään mitään remakeja olekaan :confused:
 
Vastaus: Ju-On The Grudge (japani)

horna sanoi:
Tässä on kyllä niin "sekavasti" nimetty sarja ettei toista. Jos en väärin muista niin eka Ju-on on nollabudjetillä tehty pätkä. Sitten tulee Ju-on 2 jonka alussa näytetään Ju-on 1 ja lopussa on vähän uutta lisättyä matskua. Sitten The Grudge on ison budjetin version Ju-on 2:sta? Menikö oikein? Saatan kyllä puhua paskaakin.
Tarkotus ollut pitkään katella tuo The Grudge läpi mutta eioo saanu vielä aikaiseksi. :eek:

edit: ääh eihän ne näköjään mitään remakeja olekaan :confused:
Eli vuonna 2000 Shimizu ohjasi kahteen osaa jaetun Ju-On The Cursen, joka oli pienen budjetin kauhuttelu (varsin sekava pätkä, mutta toimiva kauhuelokuva), IMDb:n mukaan meni suoraan videolle. 2003 Shimizu ohjasi uuden version elokuvasta, tällä kertaa nimellä Ju-On The Grudge, jolle ilmestyi samana vuonna jatko-osa The Grudge 2. Eli tämä jenkkiversio on periaatteessa Shimizun viides Ju-on-elokuva. Näin olen itse ymmärtänyt.
 
Vastaus: Ju-On The Grudge (japani)

Mutta onko Ju-On The Curse ja Ju-On The Grudge samaa leffaa mutta uusittua ?
Kiinnostaisi kyllä todellakin nämä Grudget japaniksi ja miksi ei myös nuo Curset...
On kyllä hämmentävä sarja.. Varsinkin Jarmon jutussa, että suomennos on Kirous - Grudge
Kun taas tämä Grudgen uusinta versio saa ensi-iltansa tammikuussa, tämä kantaa nimeä Kauna - The Grudge
 
Vastaus: Ju-On The Grudge (japani)

xlt sanoi:
Mutta onko Ju-On The Curse ja Ju-On The Grudge samaa leffaa mutta uusittua ?
Kiinnostaisi kyllä todellakin nämä Grudget japaniksi ja miksi ei myös nuo Curset...
On kyllä hämmentävä sarja.. Varsinkin Jarmon jutussa, että suomennos on Kirous - Grudge
Kun taas tämä Grudgen uusinta versio saa ensi-iltansa tammikuussa, tämä kantaa nimeä Kauna - The Grudge
IMDB:n boardilta lueskelin että kyllä nuo Grudget on ihan jatko-osia, eivät mitään remakeja. Luinpa jopa suosituksen että kannattaa alottaa katsomalla molemmat Grudget (1&2) jonka jälkeen molemmat Curset, ikään kuin prequeleina. Tiedä sitten tuosta..
 
Ylös Bottom