Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kännykät

Vastaus: Kännykät

Omat kokemukset 5800 xpress musicista on kyllä ollut positiiviset. Kosketusnäyttö ei ole ollut nopein mahdollinen mutta ajaa asiansa. Nettiselain toimii jopa ylitse odotusten, sekä akkukesto. Olen oikeasti yllättynyt kuinka hyvin tossa kestää akku ns täysikäyttöä. Selaan sillä nettiä ja luen sähköpostia todella monta kertaa päivässä eikä kertaakaan ole akku loppunut kesken päivän yms. Vie duunuluuri winmob-samsungia kuin litran mittaa.

Nyt kun minulla on tuo datapaketti nopeimmilla asetuksilla liittymässä mukana, niin kännykän koko potentiaali on käytössä. Podcasteja tulee kuunneltua usein, ja ne pelittääkin mainiosti. Samoin facebook. Eli juuh, hyvä luuri. Ongelmia ei ole ollut. Parasta tässä on tietty se että tulee itse käytettyä kaikkia ominaisuuksia hyväkseen, sillä typeeräähän se on hankkia hieno luuri ja käyttää sitä pelkkänä puhelimena..

Seuraavana hankintalistalla on varman joko i-phone tai tuo n900. Sen olen päättänyt että en koskaan enää ikinä ota mitään aivan tuoretta puhelinmallia käyttööni. Testatkoon puhelimensa muilla kuin minulla :mad:
 
Vastaus: Kännykät

Nokia N70, käytössä ollut parivuotta ja hyvin toimii. :)
20060207-nokia-n70.jpg
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Kännykät

Nyt tarvitaan taas KonsoliFINistien apua joululahjahankintaa ajatellen.
Minkä seuraavista puhelimista ostaisistte lähes miehen ikään ehtineelle nuorukaiselle?

Ajatuksena on hankkia puhelin kosketusnäytöllä, keskivertokameralla ja jonnin sortin musiikkiominaisuuksilla.
Käytössä on lahjan saajalla ollut aina Nokian tuote, joten miten esimerkiksi Samsungin käyttämiseen tottuu?

Itse en tiedä, kun olen henkeen ja vereen Sony Ericssonin miehiä. :eek:

Samsung Jét
Samsung Omnia II
Nokia N97 Mini Comes With Music
Sony Ericsson Aino

Ja kytky-mallisena numeronsiirrolla tätä on mietitty hankittavaksi, joten taitaa liittymävaihtoehdot rajautua Saunalahden ja DNAn tarjontaan?

Omakohtaiset kokemukset ovat siis enemmän kuin tervetulleita.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Kännykät

Nyt tarvitaan taas KonsoliFINistien apua joululahjahankintaa ajatellen.
Minkä seuraavista puhelimista ostaisistte lähes miehen ikään ehtineelle nuorukaiselle?

Ajatuksena on hankkia puhelin kosketusnäytöllä, keskivertokameralla ja jonnin sortin musiikkiominaisuuksilla.
Käytössä on lahjan saajalla ollut aina Nokian tuote, joten miten esimerkiksi Samsungin käyttämiseen tottuu?

Itse en tiedä, kun olen henkeen ja vereen Sony Ericssonin miehiä. :eek:

Samsung Jét
Samsung Omnia II
Nokia N97 Mini Comes With Music
Sony Ericsson Aino

Ja kytky-mallisena numeronsiirrolla tätä on mietitty hankittavaksi, joten taitaa liittymävaihtoehdot rajautua Saunalahden ja DNAn tarjontaan?

Omakohtaiset kokemukset ovat siis enemmän kuin tervetulleita.

Omakohtaisia kokemuksia minulla ei valitettavasti ole, mutta aioin itsekin tuossa päivittää luurini joko satioon tai ainoon, mutta arvostelujen lukeminen muutti mieleni.

"We disliked

Sadly we disliked a great deal more about the phone, from a laggy OS when multi-tasking to an odd touch/non-touch combination.

Elements like the touchscreen seizing up, the camera taking 15 seconds to move from one picture to another and the fact the PS3 connectivity doesn't work regularly make it hard to love this phone, especially when the battery dies for the umpteenth time." - Sony Ericsson Aino review from TechRadar UK's expert reviews of Mobile phones

Itse olen arvostanut SE:n luureissa juurikin niiden nopeaa, loogista ja toimivaa käyttöliittymää, joten pahasti särähtävät korvaan nuo mainitut asiat. En tiedä sitten onko SE voinut päivittää luuriansa, jolloin puhelin kyllä olisi houkutteleva. Itse pysyttelen vielä C905:ssa, joka on ollut kyllä huikea luuri! (nokioita-->motorola v300-->Se k700-->k750-->k800-->C905)
 
Vastaus: Kännykät

Kuuminta hottia Noksu rintamalla on tietty N900.

Rontin viikon ollut käytössä ja ei voi kuin kehua. Vaatii tietty vähän totuttelua kun ei ihan perus sympparilaite ole, mutta kaikin puoli loistolaite.
 
Vastaus: Kännykät

Kuuminta hottia Noksu rintamalla on tietty N900.

Rontin viikon ollut käytössä ja ei voi kuin kehua. Vaatii tietty vähän totuttelua kun ei ihan perus sympparilaite ole, mutta kaikin puoli loistolaite.

Huomenna lähtee oma huoltoon... :(
 
Vastaus: Kännykät

Uhh, tuli aika ruma(iso) lohkeama oman 5730:n yläreunaan. Nokian oma takuu tätä tuskin korvaa(?). Laite on tosin jekkuillut jo pidemmänkin ajan; poistanut kuvia itsestään, muokkausohjelma ei toimi ja muuta pientä.

Paljonkohan näytön korjauttaminen kustantaisi? Muilla kokemuksia vastaavasta tilanteesta?
 
Vastaus: Kännykät

Onkos kenelläkään kokemuksia tuosta Nokian 6760 Slide-puhelimesta? Varmaan tuollainen tarttuu vuoden vaihteen jälkeen omaan taskuun. Mutta sitä ennen haluaisin kuulla hieman kommenttia puhelimesta, jos joku kyseisen mallin omistaa.
 
Vastaus: Kännykät

Nyt tarvitaan taas KonsoliFINistien apua joululahjahankintaa ajatellen.
Minkä seuraavista puhelimista ostaisistte lähes miehen ikään ehtineelle nuorukaiselle?

Ajatuksena on hankkia puhelin kosketusnäytöllä, keskivertokameralla ja jonnin sortin musiikkiominaisuuksilla.
Käytössä on lahjan saajalla ollut aina Nokian tuote, joten miten esimerkiksi Samsungin käyttämiseen tottuu?

Itse en tiedä, kun olen henkeen ja vereen Sony Ericssonin miehiä. :eek:

Samsung Jét
Samsung Omnia II
Nokia N97 Mini Comes With Music
Sony Ericsson Aino

Ja kytky-mallisena numeronsiirrolla tätä on mietitty hankittavaksi, joten taitaa liittymävaihtoehdot rajautua Saunalahden ja DNAn tarjontaan?

Omakohtaiset kokemukset ovat siis enemmän kuin tervetulleita.

Parin viikon ajan olen N97 Miniä käyttänyt ja täytyy kyllä sanoa, että olen tyytyväinen! Puhelin on todella laadukkaan oloinen ja muutenkin napakka kokonaisuus. Comes With Music -palvelu on mielestäni todella hieno lisä ja toimii kuin se kuuluisa junan vessa. Puhelimen alta liukuva näppäimistö on myös laadukkaan tuntuinen ja kyllä sillä mielellään tekstareita naputtelee. Kenties suurin miinus kokonaisuudessaan on akun kesto. Akku kestää käytöstä riippuen 1-2 päivää, mutta asian kanssa pystyy elämään kunhan laittaa yöksi laturiin. Kenties tulevilla softapäivityksillä tätä asiaa tullaan hieman mahdollisesti parantamaan?

Pohdiskelin puhelinta vaihtaessa tämän ja N900 välillä, mutta N900 on mielestäni todella iso ja painava. Mielipidekysymyshän se on, mutta tippaakaan en ole valintaani katunut. Muiden valmistajien vastaavista malleista ei itselläni ole kokemusta, mutta tuskinpa tarvitsee pettyä jos Minin itselleen valitsee....
 
Vastaus: Kännykät

Mitenkäs muilla N900:n akunkesto? Mä joudun lataamaan joka yön akun. En välttämättä edes puhu puhelimella päaivän aikana. Vähän surffailua vain. Onko mulla taas viallinen mailli vai onko tässä oikeesti noin kova virran kulutus että se ei kestä edes sitä käyttöä mihin puhelin on tarkoitettu?
 
Vastaus: Kännykät

Mitenkäs muilla N900:n akunkesto? Mä joudun lataamaan joka yön akun. En välttämättä edes puhu puhelimella päaivän aikana. Vähän surffailua vain. Onko mulla taas viallinen mailli vai onko tässä oikeesti noin kova virran kulutus että se ei kestä edes sitä käyttöä mihin puhelin on tarkoitettu?

Virrankulutus on kova, onhan kyseessä enemmän tietokone kuin puhelin. Mutta ainakin kalenteri-widget ja aMSN imee virtaa ihan homona. aMSN imee vaikka sovellus ei olisi edes päällä, joten poistoon ehdottomasti.
 
Vastaus: Kännykät

Virrankulutus on kova, onhan kyseessä enemmän tietokone kuin puhelin. Mutta ainakin kalenteri-widget ja aMSN imee virtaa ihan homona. aMSN imee vaikka sovellus ei olisi edes päällä, joten poistoon ehdottomasti.

Täh? Ei kai ohjelma voi laitetta rasittaa jos se ei ole ede käynnissä? aMSN on kyllä muuten aika raskas ja kömpelö, joten odottelen mielellään parempaa. Siksi en ole sitä kuin pari kertaa kokeillut.
 
Vastaus: Kännykät

Mitenkäs muilla N900:n akunkesto? Mä joudun lataamaan joka yön akun. En välttämättä edes puhu puhelimella päaivän aikana. Vähän surffailua vain. Onko mulla taas viallinen mailli vai onko tässä oikeesti noin kova virran kulutus että se ei kestä edes sitä käyttöä mihin puhelin on tarkoitettu?

En itse omista kyseistä luuria mutta (kuulemma) jos ottaa wlanin ja bluetoothin ym. pois (ainakin siten etteivät ole kokoajan päällä) ja ei älyttömästi luuria käytä niin pitäisi n. 3 päivää kestää akku. Jos taas em. ovat koko ajan päällä ja luuri jatkuvassa käytössä niin varmasti saa sitä joka yö ladata.

Edit: Ja ainakin omassa 5610:ssa 3g verkon käyttö (siis riittää ihan että se on 3g verkossa kiinni gsm:n sijaan) imee akun järkyttävää tahtia kuiviin.
 
Vastaus: Kännykät

Ite käytän iPhonessa ihan 2G -verkkoa, bluetooth ja wlan pois päältä niin kestää akku paljon pidempään. Jos pitää latailla jotain isoja sivuja, niin käyn kytkemässä 3G:n päälle.
 
Vastaus: Kännykät

Täh? Ei kai ohjelma voi laitetta rasittaa jos se ei ole ede käynnissä? aMSN on kyllä muuten aika raskas ja kömpelö, joten odottelen mielellään parempaa. Siksi en ole sitä kuin pari kertaa kokeillut.

Usko pois. aMSN kiskoo resursseja taustalla vaikka sovellus ei ole edes käytössä. Poistoon vaan hopi hopi ja paranee akun kesto samaten. On nää niin erikoisia vehkeitä nykyään.. :)
 
Vastaus: Kännykät

Nokia N97. Siinä puhelimeni, joka säätöjen ja pakollisen* GPS-korjauksen jälkeen on muodostunut käsissäni kerrassaan loistavaksi yksilöksi! Voi sentään, mistä kaikesta luurini suoriutuukaan!

N97 on saanut paljon marmatusta osakseen ja aivan syystä. Mutta Nokia on korjaillut softaa (joka oli julkaisussa pahasti bugillinen) ja myönsi onneksi GPS-antennin heikkouden. Nyt tätä luuria pystyy todellakin suosittelemaan - tosin vain sellaisille, jotka tarvitsevat kännykältään paljon ominaisuuksia ja joilla on pientä osaamista kännyköiden käytöstä: ns. peruskuluttajalle tämä luuri ei todellakaan sovellu ja suurin osa potentiaalista jää käyttämättä.

Tässä syyt miksi halusin itselleni juuri tämän käpälän:

+ Moniajo. Toimiva sellainen, kaikkien softien kanssa.
+ Kunnollinen GPS, kartat-sovelluksella.
+ Kunnollinen bluetooth. BT-headsetin lisäksi siirrän kaikkia tiedostoja juuri niin kuin haluan, toiseen kännykkään & tietokoneeseen tai vice versa.
+ Kaikki perusviestittelyjutut mukana: MMS, videopuhelut, ihastuttavan toimiva Live Messenger, jne.
+ Näppis.
+ Hyvä resoluutio (640*360) ja 16:9-muodossa. (Pätevä, kun kytkee luurin televisioon (ne kun on myös 16:9 :)).
+ Muistikorttipaikka.

Käyttis ei ole yhtä sulava kuin esim. iPhonessa ja toki puhelimessa muitakin miinuksia löytyy, mutta ne eivät tunnu missään verrattuna siihen, mitä luuri muuten tarjoaa (esim. about kaikki yllämainitut plussat ovat asioita, joita ei iPhonessa ole).

Ihq luuri!

* ilmeisesti suurimmassa osassa ensimmäisen erän N97:issa oli todella huono GPS-antenni. Korjausosat ovat onneksi tulleet ja huolto fiksaa sen luonnollisesti ilmaiseksi.
 
Vastaus: Kännykät

Nyt on kaksi vaihtoehtoa; Nokia 6760 Slide tai Nokia X3. 6760 Slideä on myynnissä käsittääkseni, mutta kyllä sillä hintaakin on. X3 kai tulee uudenvuoden jälkeen tammikuun alussa, ja hinta olisi jonkin verran halvempi.

Onko kenelläkään kokemuksia 6760:stä? X3:a varmaan turha kysyäkkään, kun viel myynnissäkää.
 
Vastaus: Kännykät

Kuinka kuluneet kuoret? Noissa N70 on käsittämättömän huonolaatuiset maalit/materiaalit kuorissa, en ole vielä yhtään N70 nähnyt joka olisi ollut käytössä 2+ vuotta ja kuoret olisivat vielä kohtuullisen näköiset. Itsellänikin oli tuo joskus, 3x kävi takuuhuollossa ja ongelmia oli muutenkin reilusti, ei jäänyt hyvät muistot kyseisestä kännystä..
 
Ylös Bottom