Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kännykät

Vastaus: Kännykät

Mitkä mahtaa olla merkittävimmät erot Z1:n ja Z2:n välillä?

Melko samanlaisia pääpiirteittäin ovat. Kakkosessa päivitetty prosessori, kamera, vähän isompi ja parempi näyttö, stereo kaiuttimet ja 3gt RAMia.

Itsellä on Z2 ja ei ole pahaa sanottavaa löytynyt.
 
Oon nyt useamman päivän ollut pelkän luurin päässä, joten laitan ranskalaisin viivoin.

Plussat:
-hyvä kädessä materiaalien ansiosta, ei liukas kuten Samsungit

-tehoa riittää

-erittäin hyvä kamera, toimii hyvin hämärässäkin. 20.7mpix kuvat hieman rakeisia, 8mpix kuvat varsin hyviä.

-muistikorttipaikka

-mukana lataustelakka jonka avulla vesitiiviitä lätkiä ei tarvitse availla

-päivitykset tulleet hyvin pienellä viiveellä (luvattu android L)

Miinukset:
-hieman normaalia pienemmät katselukulmat, ei haittaa normaalissa käytössä.

-kamera käynnistyy yleensä sekunnin sisällä, mutta erään päivityksen yhteydessä sekin hidasteli

-kamera kaatuilee satunnaisesti, mutta erittäin harvoin

-naarmuuntuva suojakalvo, jota ei saa poistaa

TL;DR

Ei ole ikävä Samsungin laitteita.

On kyllä huikea puhelin tämä sony Xperia z1, näin muutamien käyttötuntien jälkeen. Ei ole kyllä paluuta Samsungin puhelimiin sillä tuntuhan tuo galaxy s2 niin lelulta verrattuna tähän... Ehkä hiukan liian iso mun käteen, mutta ei oikeastaan haittaa ollenkaan, päinvastoin. Kamera vaikutti tosi hyvältä vaikka automaatti säädöillä testasin. Ois kyllä kelvannut tuo lataustelakka mullekkin, mutta eipä semmosta tullu paketissa.. Saa nähdä miten tuo naarmuuntuva suojakalvo kestää raksahommissa ja muissa harrastuksissa, melkeen tilata tähän muutama kalvo että ei tuo sonyn kalvo naarmuunnu. Vielä riittää opettelemista..

Jonkun verran nuita turhia sovelluksia löytyy mutta vähempi kuin Samsungeissa, pitää vielä karsia turhia pois listoilta kuleksimasta. Mikä tässä muuten toimii musiikintoisto sovelluksena? Walkman?
 
Vastaus: Kännykät

On kyllä huikea puhelin tämä sony Xperia z1, näin muutamien käyttötuntien jälkeen. Ei ole kyllä paluuta Samsungin puhelimiin sillä tuntuhan tuo galaxy s2 niin lelulta verrattuna tähän... Ehkä hiukan liian iso mun käteen, mutta ei oikeastaan haittaa ollenkaan, päinvastoin. Kamera vaikutti tosi hyvältä vaikka automaatti säädöillä testasin. Ois kyllä kelvannut tuo lataustelakka mullekkin, mutta eipä semmosta tullu paketissa.. Saa nähdä miten tuo naarmuuntuva suojakalvo kestää raksahommissa ja muissa harrastuksissa, melkeen tilata tähän muutama kalvo että ei tuo sonyn kalvo naarmuunnu. Vielä riittää opettelemista..

Jonkun verran nuita turhia sovelluksia löytyy mutta vähempi kuin Samsungeissa, pitää vielä karsia turhia pois listoilta kuleksimasta. Mikä tässä muuten toimii musiikintoisto sovelluksena? Walkman?

Teki tepposet aamutuimaan että piti sammuttaa punaisesta pikku kytkimestä.. Tekeekö muilla usein tommosia jäätymisen?
 
Vastaus: Kännykät

Teki tepposet aamutuimaan että piti sammuttaa punaisesta pikku kytkimestä.. Tekeekö muilla usein tommosia jäätymisen?

Ostin itse kyseisen luurin heti kun sitä sai Suomesta (joskus viime vuoden puolella), ja kerran on sinä aika juminut vastaavasti.

Mikä tässä muuten toimii musiikintoisto sovelluksena? Walkman?

Juurikin Walkman, päivitysten jälkeen siitäkin on saatu loistava. Toki jos Walkman ei jostain syystä miellytä, niin onhan Play-storessa vaikka mitä ohjelmia tähänkin hätään :).
 
Vastaus: Kännykät

Ostin itse kyseisen luurin heti kun sitä sai Suomesta (joskus viime vuoden puolella), ja kerran on sinä aika juminut vastaavasti.



Juurikin Walkman, päivitysten jälkeen siitäkin on saatu loistava. Toki jos Walkman ei jostain syystä miellytä, niin onhan Play-storessa vaikka mitä ohjelmia tähänkin hätään :).

Asia harvinaisen selvä!
 
Vastaus: Kännykät

Asia harvinaisen selvä!
Itsellä on jumiutumiset menneet ihan poweria pitkään painellessa ohi, eli "hard boot"-näppäintä ei ole tarvinut painella. Z3 taitaa ollakin tulossa joidenkin huhujen mukaan jo syyskuussa (ainakin julkistus), joten kovaan tahtiin Sonyllä päivitellään hardista.
 
Vastaus: Kännykät

Itsellä on jumiutumiset menneet ihan poweria pitkään painellessa ohi, eli "hard boot"-näppäintä ei ole tarvinut painella. Z3 taitaa ollakin tulossa joidenkin huhujen mukaan jo syyskuussa (ainakin julkistus), joten kovaan tahtiin Sonyllä päivitellään hardista.
Tällähetkellä puhelin on juminu 3 kertaa mutta joka kerta juminu ku oon sammuttanu perfect kick pelin.. Piti poistaa koko peli ettei enempää jumittele. Mutjoo enskerralla pitää kokeilla tuota pitkää powerin painamista, ku vähä hirvittää tuo Hard boot.
 
Vastaus: Kännykät

Tällähetkellä puhelin on juminu 3 kertaa mutta joka kerta juminu ku oon sammuttanu perfect kick pelin.. Piti poistaa koko peli ettei enempää jumittele. Mutjoo enskerralla pitää kokeilla tuota pitkää powerin painamista, ku vähä hirvittää tuo Hard boot.

Ei se hard boot haittaa laitetta sen enempää kuin powerista sammuttaminenkaan. Vähemmän aikaa ainakin joutuu prosari koville, jos jokin tietty softa pistää koneen jumiin.
 
Vastaus: Kännykät

Tänään tuli haettua Nexus 5 läheisestä Gigantista hintaan 328€. Nyt on ollut käytössä muutaman tunnin ja olen kyllä erittäin tyytyväinen, näyttöön varsinkin.
 
Vastaus: Kännykät

Sony Z2:lla voi pelata sen omia pelejä DS3:lla, mutta pystyykö niitä myös pelamaan DS4:lla?
 
Vastaus: Kännykät

iPhone 6 pistetty ennakkotilaukseen, vanha 4s alkaa jo tulemaan aktiivikäyttäjän tien päähän, akku pitäisi vaihtaa mutta ei jaksa kun puhelin kelpaa nykyisessä kunnossa anopille. Muuten olisi voinut vaihtaa akunkin neloseen, mutta keväällä tuleva Apple Watch kaipaa uudempaa luuria rinnalle. Ensin ajattelin ottaa 5s:n, mutta hintaero pari euroa kuussa kutosen kanssa. Eihän sitä nörtti voinut vastustaa uusinta mallia tuossa tilanteessa :)
 
Vastaus: Kännykät

Höh. Z3 varmaan sitten pystyy, kun on tuo PS4 stream. No tuli tilattua Z2 alle 500 ja voi sitä ostaa joskus Vitan halvalla, jos haluaa käsilaitteilla pelata.
Loistava puhelin tosiaan kyseessä. jos tuon remote playn tähän vielä saisivat niin ei olisi mitään syytä päivittää uudempaan.
 
Loistava puhelin tosiaan kyseessä. jos tuon remote playn tähän vielä saisivat niin ei olisi mitään syytä päivittää uudempaan.
Tänään oli NeoGAFilla sellaista tietoa, että jotkut olivat onnistuneet jo sovittamaan Remote Playn mille tahansa Android 4.x -puhelimelle. Tosin jotta tuo onnistuu, täytyy puhelimen olla ns. rootattu, jotta tuollaisen epävirallisen softan voi asentaa. Lisäksi on täysin mahdollista, että Sony keksii keinot tuon estämiseksi.

PS. Koska ollaan vähän harmaalla alueella, jätän poikkeuksellisesti tarkemman lähdelinkin laittamatta.
 
Aikanaan pahimmillaan vaihdoin kerran päivässä puhelinta ja parhaimpana vuotena oli yli sata kännykkää. Sit rauhoituin ku löysin ekan iPhonen. Se tuli jenkeistä ja ite suomentelin käyttistä ennen kuin muut julkaisi valmiit paketit. iPhonen jälkeen oli sitten useita iPhoneja ja jokaista mallia olen omistanut. Tänään tuli 5S:n tilalle 6 plus.

Nyt en tiedä mihin tämä maailma on menossa ja mitä jatkossa aion käyttää. Mulla kännykkä on nopeaa uutisten lukua, spostia, sms ja puheluita varten. 5S oli täydellinen käteen ja aina pystyi käyttämään yhdellä kädellä, ote oli vakaa jne. Kotona kännyä ei tarvii, koska iPad on isompi niin parempi kaikessa.

No nyt tämä 6+. olin testaillut kyllä liikkeissä ja todennut todella isoksi. Testasin kutosen myös ja totesin saman. Liian iso. Itseasiassa olin sen tiennyt jo entuudestaan, sillä vuoden tuossa yhdessä välissä sinnittelin Lumia 920:n kanssa.

Pahin ongelma on laitteen muotoilu. Törkeän ohut ja uskomattoman pyöreät reunat, joten edes näillä isohkoilla käsillä ei luotettavaa otetta saa puhelimesta. Siihen vielä lisää sen, että näppäimistössä ei yletä kunnolla sormikramppien saattelemanakaan q,a,z näppäimille. Yhdellä kädellä ei voi käyttää. Kuitenkaan näytön koko ei alkuunkaan ole kiva iPadiin tottuneella ja jossain odotusaulassa 5S:n näytönkoko on täysin 100% riittävä.
Yksiinkään "kotihousuihin" en voi pistää taskuun luuria, kun roikkuu puoliksi ulkona.
Ei tässä nykyksuuntauksessa näiden näyttöjen koolla ole mitään järkeä.

Miksikö sitten ostin tämän? Koska sain pirun halvalla. Miksi sitten 6+ eikä vain 6:sta? Koska optinen kuvanvakain ja parempi jälleenmyyntihinta. Koitetaan nyt totutella tähän.

Olen ollut 15v Apple ihminen ja haluaisin jatkossakin Applen ekosysteemin keskellä elää myös puhelimissa, mutta saas nähä miten tässä käy tulevina vuosina.

Koska olen niitä, jotka löysivät Applen jo kauan ennen kuin siitä tuli muotia, pidän ylpeänä iPhonea korvalla julkisesti. Osittain siitä syystä ja osittain siitä syystä, että upeaa luomusta ei kuulu peittää..en ole koskaan käyttänyt suojakuoria. Ei taideteoksiakaan peitetä pressuilla tai autoja. Haluan että Applen muotoilu näkyy ja Applen logo. Nyt on ekaa kertaa tilanne, että lienee pakko ostaa suojakuori. Ja Apple ihmisenä kannan pinon euroja Apple liikkeeseen ja ostan product red värisen punaisen nahkaisen ökykalliin kuoren.

Kaiken kaikkiaan harmittaa tämä vika joka mussa on. Kutsun sitä Sulo Vilen taudiksi..pakko ostaa kun halvalla saa. Olis voinut mennä sillä 5S:lläkin, mutta se on nyt vaimolla ja vaimon 5S postissa menossa uudelle omistajalle.

Ekaa kertaa 15v kun ei tunnu omalta jutulta joku Applen tuote.
-iso
-liukas
-huono muotoilu
-virtanäppäin siirretty typerästi sivulle
-vaakanäppis pilattu

:(

Edit: 6+, 5S ja 5
Näytä liitetiedosto 13754
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Kännykät

Ostettiin tänään vaimokkeen kanssa iPhone 6:t ja hieman on totuttelua entisille Samsungin käyttäjille. Vähemmän tuntuu kuitenkin tulevan kirjoitusvirheitä tällä kirjoittaessa, en sitten tiedä onko kyse jostain muusta kuin puhelimesta. Nyt vain ongelmana on se, miksi osa Gmailista tuoduista yhteystiedoista näkyy vain numeroina ja nimet täytyy naputella manuaalisesti vanhasta puhelimesta.
 
Vastaus: Kännykät

Ite taas vaihdoin järkälemäisestä OnePlus Onesta (5,5") iPhone 5S:ään. Helkkarin pieneltähän tuo käpälässä tuntuu mutta itse tätä halusin. Eiköhän tuonkin kanssa ole sinut ihan parin päivän päästä. Tai, no pitää käydä eka uusi sim-kortti hakemassa kun ei kehtaa ruveta leikkelemään :D
 
Vastaus: Kännykät

Itse käytin pitkään HTC Desire HD:tä (4,3 tuumaa). Se oli täydellisen kokoinen puhelin, ja metallikuorisena mukavan laadukkaan tuntuinen. Nyt olen puoli vuotta käyttänyt Nexus 5:ttä, joka on viisituumaisen jo liian iso taskupuhelin kaltaiselleni skinifarkkutyypille. Muutenkin inhottaa nähdä, että kaikki Android-huippumallit ovat järkyttävän isoja lankkuja.

Siksipä on tullut ensimmäistä kertaa oikeasti innostus vaihtaa Applen tuotteisiin, ja nimenomaan "vanhaan" iPhone 5S:ään. Kaupassa kokeiltuna se tuntuu hienolta laitteelta, mutta vähän tietenkin hirvittää siirtyä Android Lollipopista iOS:ään. Lisäksi 5S on vieläkin ominaisuuksiinsa nähden todella kallis.
 
Ylös Bottom