Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kännykkäpelit/mobiilipelit (Symbian, S60, S40, Maemo, MeeGo)

Vastaus: Kännykkäpelit/mobiilipelit (Symbian, S60, S40, Maemo, MeeGo, Android jne.)

Huomenna päästään "älypuhelimilla" sitten näin virallisesti PSN:n käsiksi.
Löytyi ainakin Android Marketista hetki sitten jo ihan suomalaisella HTC Herolla.

Update! Ei vielä ihan futaa. PSN-kirjautuminen tyssää "Missing return URL parameter" -virheeseen.
 
Vastaus: Kännykkäpelit/mobiilipelit (Symbian, S60, S40, Maemo, MeeGo, Android jne.)

Ovi-kaupassa on näköjään menossa jonkinlainen kesäkampanja, jonka aikana tavallisesti maksullisia pelejä voi ladata ilmaiseksi. Tarjoukseen sisältyvien pelien kuvakkeet on merkitty kultaisella ruusukkeella. Pääpaino näyttäisi olevan Symbian^3-peleissä, esimerkiksi Angry Birds Rio, Worms HD ja iso nippu Gameloftin pelejä ovat ladattavissa ilmaiseksi. Kampanjan kestosta en löytänyt tarkempaa tietoa.

Täydellinen lista tarjolla olevista peleistä löytyy valitsemalla Ovi Storessa Luokat --> Kokoelmat --> Ilmaisia pelejä kesäksi
 
Vastaus: Kännykkäpelit/mobiilipelit (Symbian, S60, S40, Maemo, MeeGo)

Nielsen on tutkinut mobiilisovellusten käyttöä ja havainnut, että pelit ovat kaikkein suosituin mobiilisoftan alityyppi, mutta sen lisäksi peleistä ollaan valmiimpia maksamaan kuin muunlaisista sovelluksista.

iPhonella tykätään pelata eniten, Android on vertailussa kakkosena ja muut jäävät näistä selkeästi jälkeen.

Play Before Work: Games Most Popular Mobile App Category in US | Nielsen Wire
 
Vastaus: Kännykkäpelit/mobiilipelit (Symbian, S60, S40, Maemo, MeeGo)

Nielsen on tutkinut mobiilisovellusten käyttöä ja havainnut, että pelit ovat kaikkein suosituin mobiilisoftan alityyppi, mutta sen lisäksi peleistä ollaan valmiimpia maksamaan kuin muunlaisista sovelluksista.

Play Before Work: Games Most Popular Mobile App Category in US | Nielsen Wire

Ihan mielenkiintoinen tilasto, kun peilaa siihen niitä omia tottumuksia. Väittäisin Suomessa esimerkiksi pankkipalveluiden nousevan näin mökkikautena kyllä yhdeksi kysytyimmäksi mobiilipalveluksi. Taitaa monella olla se ainut sovellus jota ylipäätänsä säännöllisesti käytetään.
 
Vastaus: Kännykkäpelit/mobiilipelit (Symbian, S60, S40, Maemo, MeeGo)

Minäpäs kaivan tämän muumioituneen triidin esille.

Pari viikkoa sitten tuli hommattua lumia 930 ja pakkohan sillä oli pelejä testata. Viimeksi olin kännykällä pelannut kolmisen vuotta sitten nokian N8:lla jolla tuli ainakin nfs: shift pelattua ja se gameloftin mikälie gt racing joka oli myös varsin mainio.

No nyt on uudempaa rautaa alla ja asphalt 8 on vienyt aikaa ihan kivasti.
Tämähän on täysin ilmainen ja siitä johtuen löytyy mikromaksuja ja "hieman" isompia maksuja jos niihin haluaa sijoittaa. Itsehän olen käyttänyt tähän nyt n.9e koska halusin tehdä pelaamisesta nautittavampaa. D-luokan autopaketti maksoi 1.99e ja C-luokan paketti 2.99e. Lisäksi ostin tokeneita jotka maksaa 1.99e/200 tokenia. Noita tuli käytettyä kisoista saatavien rahojen tuplaamiseen ja sadalla tokenilla saa tupla rahat 24 tunnin ajaksi ja se kello tikittää vaikka ei pelaakkaan eli kannattaa olla valmiina grindaamaan kunnolla.

Tietenkin olisi mukavampaa jos peli olisi riisuttu kaikesta mikromaksu krääsästä ja maksaisi vaikka 10e ja vastineeksi saisi kisoista järkevän summan rahaa jne, mutta eihä kännykkä kansa noin huikeita summia suostu maksamaan.
Tässä tosiaan ollaan vedetty palkkiot ja autojen / osien hinnat kivan korkealle ja esim jos virität S-luokan auton maksimiin niin niihin viritysosiin menee enemmän rahaa mitä siihen autoon. Esim pelkkiin top speed päivityksiin menee jo yli 100.000 credua. Nyt minulla on nopein tapa tienata ajamalla yhtä kisaa uudestaan ja uudestaan joka kestää n.1min ja 11s ja siitä saa n.4500 credua. Aika huikeaa. Tuota on sitten tullut tunti jos toinenkin ajettua noiden tupla bonusten kanssa jolloin siitä saakin jo ihan kohtalaisesti rahaa jos vaikka tunninkin grindaa.

Olen kyllä sijoitukseeni tyytyväinen. Esim vitalle tuli ostettua jostain alesta aikoinaan asphalt: injection joka taisi maksaa 7e ja on tämä paljon parempi. Nyt olen pelannut tätä jo yli 30 tuntia ja tänään sain 850 tähteä täyteen jolla aukeaa viimeinen tähdillä avattava perus kisa. Lisäksi löytyy vielä kisoja joihin vaaditaan tietty auto ja päivitysten mukana on tullut uusia ratoja, autoja ja kisoja. Jos kaikki nuokin haluaa ajaa niin saa olla joko rikas tai tyhmä tai molempia.
Noihin kisoihin nimittäin sisältyy ainakin neljä autoa jotka saa vain oikealla rahalla. Toinen kahden auton paketti maksaa päälle 30 euroa ja se toinen vaatimattomat 99.99e. En tiedä kenelle nuo on tarkoitettu...no niille rikkaille ja tyhmille ilmeisesti.

Lisäksi tässä on melkein joka päivä uusia eventtejä joista saa rahaa, viritys kortteja, tokeneita ja jopa autoja jos olet tarpeeksi hyvä. Suurin osa noista kyllä vaatii aika hemmetin kovia autoja ja taitoa sillä usein esim sen uuden auton saa 50 parasta ja leaderbordeilla on ainakin 20-30 000 kuskia. Nyt tosin on ollut pari helppoa cuppia joista on saanut nsx:n ja huomenna on toisen cupin viimeinen kisa josta saa jonkun a-luokan mersun.
Myös daily bonus on käytössä ja jos pelaa viitenä päivänä peräkkäin niin saa tupla rahat....jopa päivän ekasta kisasta. Ei kuulosta paljolta, mutta kyllä sitä rahaa kertyy huomaamatta pikkuhiljaa kun esim minä saan tuosta yhdestä nopeasta kisasta sen n.9000 credua ja kun tuon ajaa joka päivä niin parissa viikossa on kertynyt jo yli 100.000. Tuohon päälle ne mitä noista eventeistä saa.

Muutenkin tämä näyttää ihan kivalta vaikka tämä windows phone versio taitaakin olla se rumin versio. Pelattavuus on sitä perus kauraa eli ohjaus kallistamalla luuria ja automaatti kaasu ja jarrua näpäyttämällä heitetään auto luisuun. Tuossa onkin se ainoa vika eli minulla käy liian usein niin, että auto vaan jarruttaa normaalisti ja vetää päin seinää.
Varmasti omaan tykästymiseen vaikuttaa myös hieman se, että nyt on uusi lelu ja on vielä hiukan sitä uutuuden huumaa, mutta kyllä tämä on minua viihdyttänyt paljon paremmin kuin vaikka split second, uusin "ridge racer" tai vaikka uudempi nfs: hot pursuit.

Myös mini motor racingin ja real racing 2:n demot on tullut testattua ja molemmat tulee ostettua. Valitettavasti modern combatista ei ole demoa joten se täytyy ostaa sokkona.
Siinähän ne kiinnostavat pelit sitten taisi ollakkin kun minua ei kiinnostaa mitkään infinity runner pelit tai jotkut puzzleilut. Mirror's edge näyttää ihan ok peliltä, mutta tubesta kun luin kommentteja niin joku totesi, että sen pelaa alle tunnissa läpi ja hintaa on kuitenkin nelisen euroa jollen väärin muista niin on tuossa kyllä hinta pikkasen liian korkea.
 
Ylös Bottom