Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kävittekö ulkomailla viime vuonna?

Pexi

New Member
En tarkoita Ruotsia ja Viroa;)

Mä kävin viime vuonna kolmessa eri maassa:D

Japani
Kävin viime keväällä siellä, yksin. Pää kylmänä matkaa ostamaan ja heti sen jälkeen kirjastoon lainamaan matkakirjoja.
Kun täällä oli vielä kylmä, siellä oli todella lämmintä. Mun ajoitus oli täydellinen, siellä oli just tää kirsikkapuiden kukinnat, erittäin kaunis katsoessa "livenä" , telkusta katsominen ei oo mitään. Ihmiset dokasivat/juhlivat kirsikkapuiden alla! Kevät tarkoittaa Japanissa uudelleen syntymistä.

Kyllä Tokio on iso KAUPUNKI! Kaikki on niin erilaista: Isot rakennukset, Pilvenpiirtäjät! yleensä rakennusten näköalatorni on maksullisia. Päivä aikaan ei oo niin ruuhkaista, aamuisin kun metroon/junaan mennään , niin on helvetin tungos..aargh!
Kaupunki oli puhdas...en nähny mitään karkkipusseja tai limutölkkejä maassa. Öisin "Neonvalo-meri" oli kaunista.
kaupungissa on toimintaa 24H:ta.

Ihmiset ovat erilaisia/outoja: miehet käyttävät pukuja, naiset jakkupuvulla, koululaiset koulupuvuissa, vanhukset kimonoissa,
nuoret ovat sitten vaihtelevia...punkkarit, "elvikset", raggarit, hopparit jne...
Ihmiset pukeutuvat hyvin tyylikkäästi, paljon merkkivaatteita käytettiin... mm. italialaiset ja ranskalaiset aikuisille, nuorille amerikkalaiset ja yllä olevat. Suomessa "Tuulipuku" rulaa.

Oleskelin siellä yhden viikon. Majoituin ihan hyvässä hotellissa, sijainti ei ollu huippu...keskustaan kävelemällä n. 45 min:(

Japani on mediapainoitteinen maa: telkusta tulee kokoajan mainoksia, n.10 min ohjelmaa ja n.3-5 min mainosta!!!
Kaupungissa mainostaulut, metroissa julisteet! menet ihan minne tahansa, media on jokapuolella! ensimmäisen kerran se viehätti, mut päivien kuluttua, se alkoi ärsyttää.

Kävin Tokion kaikissa esikaupungeissa, kaikki olivat ISOJA:
mm. Shinjuku, alue jossa paljon pilvenpiirtäjiä ja Tokion kaupallisimpia alueita... n. 17.00 aikoihin oli "muuraihaisarmeija", niin kova tungosta oli, et oli vaikea kävellä...
Ginza, snobien mesta. täällä on vain kalliitta putiikkeja: Mitsukoshi( vastaa Suomen stokkaa, mut stokka ei oo samaa luokkaa) myy helvetin kalliitta tavaroita. esim. "turha matto" hintaan 10000 !!!
Kahvilat ja ravintolat erittäin kalliitta Ginzalla, mm. kahvikuppi (10 - )
Shibuyassa on pelkkiä nuoria, aluuen nuorten keskittymä. täällä ei näy paljon ihmisiä jotka ovat yli 40... sunnuntaina Yoyogi-puistossa "cosplay" kokous, "prinssit ja prinsessat", "lekurit ja hoitsut, tälläset kapinanuoret.
Asakusa, maan kuuluisa Buddha temppelit, Senjo-ji! Asakusa on "vanhaa" tokiota!

Tuli tietenkin pelattua näitä "kuuluisa arcade pelaajia" vastaan:
Akihabarassa Sega-arcade mesta, Tekkenissä tuli ihaa pataa! en osaa edes "pelata" sitä... Virtua Fighter 3tb ( tätä pelattiin vielä enemmän kuin TTT!), annoin aikamoiset selkäsaunat HC-VF jätkille, mut hävisin lopuksi todella kovalle pelaajalle........

Tuli kuitenkin syöty ihan hyvin...nuudelit, "riisikulhot, donburit" ja sushit...
Ei ollu mitenkään kallista, varsinkaan lounasaikaan!

Metro ja lähijunat parhaimmat kulkuvälineet.

rahaa paloi jonkin verran...mm. matka-, sisäänpääsyliput...
kauppakeskuksissa tuli pyörittyä...vaikken ostanu mitään...ihan huvin vuoksi...

Ihmiset puhuivat vähän enkkua tai ei ollenkaan...tuli eksyttyä jossai vaihees...mut nou hätää, ihmiset olivat erityisen ystävällisiä, auttoivat vaikka mun ja heidän välillä oli "kielimuuri".

Kyllä Tokio oli kerta kaikkiaan upea kokemus... varsinki oli aika haastellista "yksin maailmassa", kartalla pärjäsin erittäin hyvin.
Mulla oli kivaa...kaikki meni ihan suunnitelmaan mukaan!
Ainoa miinus oli kallis... ja japanin tulli takavarikoi mun "pikkutuhmalehden", sain varoituksen.
Sanoisin et Tokio on "päinvastainen" Helsinkiä...

Jenkki/Kanada
Ei ollu niin kummosempaa... oon käyny täällä aikasemmin...
Sukulaisia tuli tavattua...maksoi mun matkat, heh!
Tuli kuitenkin käytyä WTC-tornissa ennen kuin se meni matalaksi.


Täs oli mun pitkä kertomus...

Oletteko käyny ulkoimailla viime vuonna?
 
Juu...

Kävin juu, kylläkin vain yhdessä maassa, ja senkin valtion olen perheeni kanssa kääntänyt melkein toisinpäin: Ensimmäisen reissuni Espanjaan tein 3-vuotiaana rasavillien serkkujeni kanssa. Ihan mukava maa sinänsä, mutta ottaa vain päähän, kun joka kesä pitää sitten sinne Epsanjaan läksiä. Tosin seuraavana kohteena on Portugali, ja silloinhan on niistä euroista paljonkin hyötyä. Espanjasta olen saanut tarpeekseni, viime kesänä tuli tehtyä VIIDES keikka siellä.

Perheelläni on tapana mennä joka kesä jonnekin, en muista minkä ikäinen olen ollut käydessäni seuraavissa maissa:

Ruotsi (Ei kesälomalla)
Tanska (Legoland RUL3zz!!1 ;))
Iso-Britannia
Ranska
Unkari
Espanja, kuten jo mainitsin, myös Mallorcalla olen käynyt
Viro (Ei kesälomalla tietenkään)
Italia
Ja pian... Portugali ;)

Tosin on vain tullut Euroopan maissa reissattua, mutta eihän se mitään, mukava nähdä sitä mualimooo..
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Pexi
En tarkoita Ruotsia ja Viroa;)

Mä kävin viime vuonna kolmessa eri maassa

...

Täs oli mun pitkä kertomus...

Oletteko käyny ulkoimailla viime vuonna?

Vau! Kyllä mullaki on ollu aikomus käyä tuolla Jaappanissa ja varmaan lähenki tässä parin vuoden sisällä :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Pexi
En tarkoita Ruotsia ja Viroa;)

Mä kävin viime vuonna kolmessa eri maassa:D

...

Täs oli mun pitkä kertomus...

Oletteko käyny ulkoimailla viime vuonna?


No voi hitsi! Mä haluisin ihan sairaasti päästä Japaniin mut ei oo rahaa... No joo kysymykseen: En käynyt ulkomailla.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Joo, lisää tälläisiä threadeja. Näitä on mukava lukea, varsinkin kun tuo Japani kiinnostaa paljon ja sinne haluaisin lähteä vielä joskus käymään.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Pexi
Virtua Fighter 3tb ( tätä pelattiin vielä enemmän kuin TTT!)
Miksi huutomerkki? Virtua Fighter-sarja on aina ollut yksi suosituimmista tappelupeleistä Japanissa (ehkä jopa suosituinkin, tai sitten ei *köh* Street Fighter... en tiedä, mutta yksi suosituimmista kumminkin).

Kävinkö ulkomailla? Kyllä kävin. Kävin Pariisissa ja Jenkeissä.
 
Myös TGS 2001 spring käyty...

Vähän lisäystä tänne (nyt muistin vasta):
Kävin myös Tokio Game Show kevään messuilla!

Messuja pidettiin Makuhari Messe-hallissa, se oli erittäin ISO...osa siitä hallista käytettiin messujan varten...
Tokiosta Makuhari Messeen kesti alle tunti junalla...

Sisäänpääsyliput olivat (muistaakseni) alle 20 ...

Sitten sisään ja WOW! Aikamoinen mesta! Jokaisen pelintekijöiden-ständit olivat isoja...
Kyllä kuulutus oli kovaa! "hei herra, tulee testamaan meidän uutta peliämme (mä veikkaan et se mieskuuluttaja sanoi niin).

Aluksi oli tarkoitus kiertää mestaa ja pelata vähän pelejä...mut "jokin" asia meni pieleen:confused:
Nämä "kuuluisat TGS:n ständitytöt" veivät huomioni. Ja kokopäivä meni niitten tsekkaamiseen, joten pelit jäivät messutyttöjen alle:D

Jäi ihan hyvä maku messusta...toivottacvasti toi tuleva "Jaanan Tilt messut" yltää samaan luokkaan kuin toi TGS.
Ja lisäksi tiltin messuihin lisää näitä ständityttöjä:mad:
viime vuonna se oli ihan karmee...hyi! joku latexipöksytyttö!!!
 
Re: Myös TGS 2001 spring käyty...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Pexi
Aluksi oli tarkoitus kiertää mestaa ja pelata vähän pelejä...mut "jokin" asia meni pieleen:confused:
Nämä "kuuluisat TGS:n ständitytöt" veivät huomioni. Ja kokopäivä meni niitten tsekkaamiseen, joten pelit jäivät messutyttöjen alle:D
Kieltämättä aika näppärän näköisiä tyttöjähän siellä näytti olevan. Ainaskin nuo Tecmon tytöt oli aika 'kivan näköisiä', mitä nyt kuvista jälkeenpäin katsoi.
 
Pexi:
Ihan näin mielenkiinnosta.
Minkälaisen kuluarvion antaisit tuollaiselle viikon elämysmatkalle Japaniin? Eli siis kuinka jumalattoman kalliiksi moinen reissaaminen tulee?

Miten minusta tuntuu, että Japani on hyvinkin suosittu unelmakohde monilla nuorilla tänä päivänä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Käly
Pexi:
Ihan näin mielenkiinnosta.
Minkälaisen kuluarvion antaisit tuollaiselle viikon elämysmatkalle Japaniin? Eli siis kuinka jumalattoman kalliiksi moinen reissaaminen tulee?

Miten minusta tuntuu, että Japani on hyvinkin suosittu unelmakohde monilla nuorilla tänä päivänä.

No...täs tulee lista
Alunperin piti hankkia näillä rahoilla uutta tietokonetta, mut ei oikein jaksanu...mielummin elämysmatka ja tietokone myöhemmin.

- Lento Lufthansalla Frankfurtin kautta, tietenkin turistiluokassa+ **** hotelli Tokion "lahdessa" (josta 45 min kipitys keskustaan tai metrolla 7.min)"= n.9500mk

- Ruokailurahat, juomat/viikko= n.900mk Lounasruuat ja "O-bentot (lounasboksit, saatavilla myös iltaisin). Aamiainen kuului majoituksen hintaan.

- matka- , juna- ja sisäänpääsyliput ja muut huvit mm. polkuveneen vuokraaminen ja "hissiajot" pilvenpiirtäjiin(ei lasketa ravintola sisäänpääsylippuja)=800 mk

Ravintolat/yökerho/dise= 1000mk
Kyllä tällänen "poika from unknown helsinki" pitää juhlia!
Kävin yhdessä "emäntäbaarissa", naiset pitivät seuraa "pikkusen maksua vastaan" ja pari kaljaa tuli otettua, otin ihan *maistiaiseksi* ja loppu lasku 300mk! menin vähän sokkiin yritin selittää heille englanniksi, sit yks "mies" kuuli puheeni ja meni juttelemaan sille emännälle ja se antoi ton laskun olla :confused: Arvelisin et mies maksoi laskuni...
Mies kyseli multa: " you speak english?" , mä sanoin: " hai!".
Mies hymyili ja kyseli, saako hän harjoitella englanninkielen mun ja hänen ja kolleegoidensa kaa. tietysti!
sitten menin niitten pöytään ja juteltiin, syötiin ja naurettiin. He eivät tienneet paljon suomesta, ainoa mitä he tiesivät oli "joulupukki korvatunturista". puhuin hitaasti "perusenkkua" et he ymmärsivät! meni koko ilta siihen touhuun!
kaikille tuli hiprakasfiilis myös mulle, joten päätimme lopettaa! yks seurueesta maksoi viulut ja mä en maksnu penniäkään:D lokki kui lokki! miehet kiittivät ja sanoivat oppineensa vähän enemmän "puhutte enkuksi". Oli aika raskasta palata takaisin hotelliin tollasessa kondiksessa:D

liput diseen 100-250mk!!! kaljat n.50mk- Jonotus tuskainen...

Tuli myös käytyä Japanin kuuluisassa topless/nakubaareissa/kabareissa Shinjukun Kabuki-Chon alueella! KYLLÄ siellä oli menoa, sweet!!! mahtava fiilis, tanssit olivat makeita! hinta ei ollu kiva..mut sen väärti!
Sen jälkeen oli niin menopäällä, et olisin mennyt vielä jatkoille, mut lompakko teki lakon... rahat melkein lopus, loput säilytin hotellissa, et piti lopettaa tältä illalta!

Shoppailu +muita turhia juttuja (mm.arcadeissa käynti jne.=n.3000mk
ostin J-Pop musaa, hinnat melko kohtuuttomia, n. 200mk levyltä, Idolikuvakirjat 100-200mk, Gameboy Advance 550mk, MGS GB 200mk, idolijulisteet 100mk, uusi kannettva CD-soitin 500mk, "pikkutuhmalehdet iltaluettavaksi" elikä tollaset playboy-tyyliset mut cool! 100mk, ja jotain muuta sälää...

= ja loppusumma oli n.15000mk:ta eli "aika" kallista reissu toi tuli se oli sen arvoinen. Eikä kaduta ollenkaan! se oli tälläinen "one lifetime experience"
Mut kuitenkin myöhemmin tuli tietokonetta hankkittua.

Jos joku aikoo suunnitella japanin-matkaa, niin suosittelen kevät aika on paras aika! Japani kauneimillaan siihen aikaan! kirsikkapuut! kaunis sää, ei paljon sadetta. Kannattaa funtsia etukäteen ja tehdä matkasuunnitelman "minne- mennä- minne- ei" Kartta on sun paras ystävä.
Toi summa tietenkin hirvittää, mut kannatta ottaa "sellanen ok-luokan majoitus ja syödä kohtuuravintoloissa ja ei mee hillumaan hirveesti mestoille, niin lopputulos on kohtuulinen!"
Suositten Lonelyplanet tai Rough Guide-matkakirjoja, ne on hyviä teoksia...

Huom huom! muista "Japani ei oo pelkkää Tokiota", Japanissa on muita kauniita kaupunkeja mm. Kioto, vanha pääkaupunki.

jos, täällä vaan jossitelen... jos mulla olisi tarpeeksi rahaa...niin lähtisin kiertää Japania ympäri..mut ei oo enää.


Tää mun japani-innostus lähti ensin videopeleistä animeen, sen jälkeen "eksyin" japanilaisiin valokuvamallityttöihin, eli idolit! Idoleista Japanilaisiin elokuviin. ja sit sen jälkeen päätin tehdä reissun tähän "mysteeriseen maahan"
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Argghh! Pakko päästä Japaniin! Kerropas Pexi vähän Japanilaisista ihmisistä.. Minkäslaista porukkaa sieltä löytyy?

Ei tarvitse quoteta koko tekstiä...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Täähän meni ihan Japani-aiheiseks threadiks, mutta hyvä niin, tätä on mukava lukea kun kiinnostusta löytyy maahan. Kyllä kokoajan tekis enemmän mieli lähteä käymään Jaappanissa mutta kun tota massia ei oikein oo ja eikä sinne oikein yksin viittis lähtee seikkaaleen... Mutta kattoo nyt jos joskus vielä lähtis käymään tuolla nousevan auringon maassa.
Itsekin olen alkanut digata Japanista ensin juuri videopelien ja anime-innostukseni takia ja japanilainen historia kiinnostaa paljon; samurait, ninjat ja ym.
Japani on niin monimuotoinen maa ja tuntuu, että kaikki mitä siellä on, niin kiinnostavat juuri minua ja varmaan monia nuoria, esim. Japani on videopelaajien mekka, maa elää elektroniikasta ja siellä myydään aivan kaikkea siltä alalta, mitä ikinä vaan toivoo, anime, historia samuraineen ja sotineen, omanlaisensa kulttuuri, kieli... Pexi varmasti tietää vielä enemmän näistä asioista. Se oli varmaan aikamoinen (kulttuuri)shokki tulla pienestä kärpäsenpaskasuomesta suureen Japaniin kaikkine kielimuurineen ja miljoonakaupunkineen tuhansine valomainoksineen, vieraaseen kulttuuriin ja vielä kaiken lisäksi yksin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Japanissa voisi kyllä olla kiva käydä. :)

Viime vuonna kävin Ranskassa, Pariisissa.

Eipä siellä mitään ihmeellistä ollut, vaikka ihan kiva paikka on.
Eiffelin tornissa tuli käytyä, samoin Louvressa, jossa muuten ei (ainakaan silloin) ollut yhtään englantia! Kyllähän Ranskalaiset ovat tunnettuja siitä, että eivät puhu muuta kuin Ranskaa, mutta kyllä jossain Louvren tapaisesa paikassa pitäisi englantia olla.

Mona Lisasta (siis se on taulu, ei kukaan kuuluisa Ranskalainen supermalli ;)) otin pari kuvaa, kaikki tosin menivät pieleen, kiitos edessä heiluvien kymmenien ihmisten käsien. Taulu oli kyllä yllättävän pieni, eikä muutenkaan mitenkään erikoinen. Enhän minä mikään tauluammattilainen (onneksi?) ole, mutta...

Ranskassa kulttuuri on kuitenkin aika lähellä Suomea (siis Japaniin verrattuna), joten siitä ei ole paljoa kerrottavaa.

Ihan kiva kylä se on, ei sitä voi kieltää. Ainoastaan tuosta englannin taitamattomuudesta voi hieman valittaa, tuli meinaan välillä varsin "mielenkiintoisia" ruokia, kun englannista tutut termit eivät tarkoittaneetkaan ihan samaa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan SamiS
Pexi: Et sitten kaapannut japanilaista tyttöä tänne koto Suomeen?-)
En:eek: Suomeen tulo olisi hänellä "kulttuurishokki:rolleyes: "
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom