Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kahdeksannen sukupolven konsolit!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wiips 360
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Kahdeksannen sukupolven konsolit!

Ite oon päättänyt skipata kokonaan tän seittemän sukupolven konsolit, koska ne ei näytä olevan yhtään mitään ihmeellistä. Crysis tulee, ja sitä ei julkasta PS3:lle eikä X0:lle koska niiden tehot ei riitä. Eli ei.

Testasin kyllä PS3:a ja olihan se ihan siisti, sellanen badass-näkönen laite, mutta ei se sitte lopulta mitään niin ihmeellistä ole, langaton ohjain kyllä ihan kätevä kun vertas tyhmään PS2-johtoon joka aina solmussa. Bluray kuvanlaatu oli kans mukavaa, mutta en oo käyttämässä jumalattomasti rahaa siihen että saa kattoa DVD:tä jossa teräväpiirtolaatu. Videoissa ja DVD:ssä oli selkeä ero, DVD:t oli todella paljon kätevämpiä, oli paljon tilaa ja kaikkea.

Mutta Bluray ja "HD-DVD" ei oo mitään muuta ku ne samat vanhat DVD:t, mutta paremmalla kuvanlaadulla. Ja sitte pitäs kalliit soittimet hankkia että pääsis kattelemaan.

Mä toivon että Nintendo tekis tähän kahdeksanteen sukupolveen semmosen samantyyppiset kasetit kun oli esim Super Nintendossa ja N64:ssä, mutta tietenkin että mahtuu enemmän tilaa niihin ja muuta nykyaikasta. Niistä olis todella vaikea tehä mitään warez-juttuja, kun ihan uusi formaatti, ja ei tarvis huolia että miten laittaa sen koneeseen, kun ei sormenjäljillä tai naarmuilla oo väliä paljoa.

T
 
Vastaus: Kahdeksannen sukupolven konsolit!

Ms ja sony sais tehdä yhteisin konsolin. Pelejä olisi helpompi suunnitella eikä aikaa menisi kääntä peli kummallekkin konsolille. Myös näin kuluttajan näkökulmasta homma toimis paremmin. Tämä kylläkin on todella epätodennäköistä.
 
Vastaus: Kahdeksannen sukupolven konsolit!

XYU sanoi:
Juuri näin. Fysiikka on todella usein unohdettu peleistä. CoD4 otti ensimmäisen askeleen oikeaan suuntaan, mutta realismista se on vielä kaukana. Paine-efektit ja ammusten läpäisyt on mallinnettu pintapuolisesti. Ja sitten vaikka TÄYSIN tuhoutuvat ja oikeasti realistiset ympäristöt. Ei vaikkapa se CoD 4:n kuuluisa cämp-jääkaappi kestä sinkoa. Näitä asioita katsotaan sormien läpi, sillä ei osata odottaa parempaa. Kaikki tietävät mitä vaikka männylle tapahtuu kun siihen ammutaan konekiväärillä (nimim. kokeiltu on). Mielelläni ampuisin onteloammuksella vihollisen tiiliseinän läpi (onnistuu oikeassa elämässä) ja tuhoaisin samalla hyvää kämppipaikkaa eli kyseistä seinää.

En tosiaan usko että nykyisellä sukupolvella päästään toivomaani tilaan.

*kuola valuu*

Kyllähän tuo Bad Company lupailee hajoavia taloja, ja muuta kaunista, muttä mä vähän veikkaan, että kyseessä on sama härdelli kuin SOCOM 2n räjäytettävä seinä tai silta härdelli.. Eli lähinnä vaan silmän lumetta. Toisaalta ei tuo Battlefield systeemit minuun uppoa.
 
Vastaus: Kahdeksannen sukupolven konsolit!

MS:n kehittynyt liiketunnistus 3D-tilantunnistuksella ja virtuaaliavaruudella on kuuminta hottia. Ei haittaa vaikka XU on tehoiltaan vain pikkupäivitys XO:hon, kun koko on samalla pienentynyt ja luotettavuus parantunut. Ja toistaahan se koko suuren BluRay-leffavalikoimankin.

Nintendo näyttää jääneen vähän jumiin Wii-ideansa kanssa. Eihän DualWiissä ole alkuperäiseen käytännössä muuta eroa kuin että käsissä pidetään kahta Dualmotea Wiikaken ja Nuntsan sijaan. Ja on tietenkin kiva että laite on kannettavan CD-soittimen kokoinen, mutta tällä kertaa olisi voinut ottaa vähän isomman tehohyppäyksen kuin neljä kertaa Gamecuben tehot. Julkaisun hittipeli Wii Sports 2 olisi hyvin voitu julkaista jo ykkös-Wiillekin.

Harmi sinänsä että Sonyn PlayStation 4 floppasi ja ajoi pelipuolen konkurssiin. Toivoin kyllä aikaista julkistusta laitteelle, mutta 799:n hinta ja DualShock 4 eivät olleet ihan hyvä idea. Sonya eivät edes auttaneet ne rahat, joilla Square Enix osti loputkin osakkeensa takaisin FFXIII:n jälkeen. No, ainakin nyt saadaan Sony-pelejä XU:lle, DualWiille ja iGamelle. First party -peleistähän yhtiö on jo pitkään parhaiten tunnettu.

Ei sillä että iGame-puoli pahemmin kiinnostaisi, Apple näyttää kopioineen hinnoittelun Sonylta ja prosessointitehot Nintendolta. Sama iPhone/iPod/iTunes-yleisö näitä varmasti ostaa ja pitää toiminnan tuotollisena, mutta Pac-Man i, Sonic Rider i ja Marathon-i eivät oikein nappaa. Katsotaan ehkä yhdeksännessä sukupolvessa. Tässä sukupolvessa kuitenkin MS on innovaatioillaan selvä voittaja.
 
Vastaus: Kahdeksannen sukupolven konsolit!

Mahewcoro sanoi:
MS:n kehittynyt liiketunnistus 3D-tilantunnistuksella ja virtuaaliavaruudella on kuuminta hottia. Ei haittaa vaikka XU on tehoiltaan vain pikkupäivitys XO:hon, kun koko on samalla pienentynyt ja luotettavuus parantunut. Ja toistaahan se koko suuren BluRay-leffavalikoimankin.

Nintendo näyttää jääneen vähän jumiin Wii-ideansa kanssa. Eihän DualWiissä ole alkuperäiseen käytännössä muuta eroa kuin että käsissä pidetään kahta Dualmotea Wiikaken ja Nuntsan sijaan. Ja on tietenkin kiva että laite on kannettavan CD-soittimen kokoinen, mutta tällä kertaa olisi voinut ottaa vähän isomman tehohyppäyksen kuin neljä kertaa Gamecuben tehot. Julkaisun hittipeli Wii Sports 2 olisi hyvin voitu julkaista jo ykkös-Wiillekin.

Harmi sinänsä että Sonyn PlayStation 4 floppasi ja ajoi pelipuolen konkurssiin. Toivoin kyllä aikaista julkistusta laitteelle, mutta 799:n hinta ja DualShock 4 eivät olleet ihan hyvä idea. Sonya eivät edes auttaneet ne rahat, joilla Square Enix osti loputkin osakkeensa takaisin FFXIII:n jälkeen. No, ainakin nyt saadaan Sony-pelejä XU:lle, DualWiille ja iGamelle. First party -peleistähän yhtiö on jo pitkään parhaiten tunnettu.

Ei sillä että iGame-puoli pahemmin kiinnostaisi, Apple näyttää kopioineen hinnoittelun Sonylta ja prosessointitehot Nintendolta. Sama iPhone/iPod/iTunes-yleisö näitä varmasti ostaa ja pitää toiminnan tuotollisena, mutta Pac-Man i, Sonic Rider i ja Marathon-i eivät oikein nappaa. Katsotaan ehkä yhdeksännessä sukupolvessa. Tässä sukupolvessa kuitenkin MS on innovaatioillaan selvä voittaja.

Ihmettelen kyllä suuresti, jos tämä tapahtuu, mutta tulevaisuuttahan ei voi ennustaa. MS siis tekisi pieni kokoisen luotettavan Blu-Ray soittimen, joka kaiken lisäksi huippuinnovaatinen. Tässähän menisi kaikki päinvastoin, kun nyt.

Nintendo taas tekisi kopion Wii:stä, jossa vähän enemmän tehoja ja ohjaus tapahtuisi kahdella "kaukosäätimellä". Toisinsanoen Nintendo jäis täysin paikalleen seisomaan.

Kahden viime sukupolven ylivoimainen voittaja Sony taas ajautuisi pelipuolella konkurssiin. Hinta olisi viellä PS3:a korkeampi ja ohjain pidettäisiin samantyyppisenä (viit. DualShock 4). Eli PS3:n kyseenalaistetuista jutuista ei otettaisi oppia, vaan tehtäisi asiat entistä pahemmin.

Apple taas tekisi kalliin, tehottoman koneen, jonka pelit kopioita klassikoista. Tämä ei oikein toimi, joten MS innovaatiollaan selvä voittaja... Olisihan tämäkin mahdollista, nauran, jos näin käy. :D
 
Vastaus: Kahdeksannen sukupolven konsolit!

Mä toivon että Nintendo tekis tähän kahdeksanteen sukupolveen semmosen samantyyppiset kasetit kun oli esim Super Nintendossa ja N64:ssä, mutta tietenkin että mahtuu enemmän tilaa niihin ja muuta nykyaikasta. Niistä olis todella vaikea tehä mitään warez-juttuja, kun ihan uusi formaatti, ja ei tarvis huolia että miten laittaa sen koneeseen, kun ei sormenjäljillä tai naarmuilla oo väliä paljoa.

Luit mun ajatukset! N64 oli pirun siisti vehje, ja minä haluaisin ainakin tuollaisia kasetteja koneeseeni laittaa. Pelien säilöntä tietysti olisi hieman hankalampaa, kun eivät asetu enää DVD-telineelle. Muistelisin joskus lukeneeni, että ainakin tuolloin N64-pelien teko oli aika kallista puuhaa, joka johti siis tähän 'CD-levyihin' siirtymiseen?
 
Vastaus: Kahdeksannen sukupolven konsolit!

Nostellaas tätä ylös välillä. Onko kuulunut mitään Xbox 360 seuraajasta, se kun taitaa ensimmäisenä uudistua? Törmäsin tuossa Xbox 360 juttuja seuranneena, että boksille tulee vielä yksi emolevy päivitys (valhalla) ja sen jälkeen kokonaan uusi konsoli.

Onkohan tämä uusi konsoli Project Natal, vai osa sitä? Tästähän on ollut puhettä, että Project Natal olisi yhteensopiva Xbox 360:n kanssa, joten mahtaako tässä olla kyse uudesta seuraavan sukupolven konsolista?

Jakakaa huhu- ja mututiedot tänne, jotta saadaan keskustelua aikaan.
 
Vastaus: Kahdeksannen sukupolven konsolit!

Kannattaa alkuun ainakin lukaista ketju http://www.konsolifin.net/bbs/konso...20-wii-2-seuraavan-sukupolven-teknologia.html jossa löytyy pohditaan käytettäviä tekniikoita, vähän villempiäkin mahdollisuuksia ja seurataan tilanteen kehittymistä sekä uutisten että huhujen muodossa.

Tällähän hetkellä mitään varmaa ei tiedetä, mutta pieniä merkkejä on että ensi vuonna ehkä alkaa seuraavan sukupolven ralli lähteä käyntiin, ja rohkeimmissa arvailuissa MS olisi lanseeraamassa Natalin yhdessä uuden konsolin kanssa syksyllä 2010.
 
Vastaus: Kahdeksannen sukupolven konsolit!

En äkkiseltään parempaakaan ketjua löytänyt joten laitanpa tänne tämän villin huhun: Seuraavaan Nintendon käsikonsoliin Nvidia Tegra-alusta?
Lähde: PC Perspective, tuolla myös tarkempia perusteluja tälle.
 
Vastaus: Kahdeksannen sukupolven konsolit!

Vihjailu seuraavan sukupolven konsoleista alkaa vähitellen, ja Popular Mechanicsin haastattelussa Miyamotolla oli tällaista sanottavaa:

Shigeru Miyamoto sanoi:
With both the Wii remote itself and Wii Motion Plus, what we've been able to do is introduce an interface that is both I think appealing and at the right price for a broad audience. And while we don't have any concrete plans for what we'll be doing with hardware in the future, what I can say is that, my guess is that because we found this interface to be so interesting, I think it would be likely that we would try to make that same functionality perhaps more compact and perhaps even more cost-efficient.

Wii toiseen potenssiin? Yksi ilmiselvä keino tehdä Wii-ohjauksesta kompaktimpi on tietenkin integroida Motionplus mukaan, tämä myös ratkaisisi monet lisäpalikan ongelmat, kuten hankalan käytettävyyden, tunnistusongelmat peleissä ja sen että joudutaan ohjelmoimaan kahdelle erilaiselle liiketunnistusjärjestelmälle, alkuperäiselle ja muunnetulle.

Koon puolesta Wiinkin saisi varmasti vielä ainakin 33 % pienemmäksi samalla kuitenkin ominaisuuksia parantaen.
 
Vastaus: Kahdeksannen sukupolven konsolit!

Vihjailu seuraavan sukupolven konsoleista alkaa vähitellen, ja Popular Mechanicsin haastattelussa Miyamotolla oli tällaista sanottavaa:



Wii toiseen potenssiin? Yksi ilmiselvä keino tehdä Wii-ohjauksesta kompaktimpi on tietenkin integroida Motionplus mukaan, tämä myös ratkaisisi monet lisäpalikan ongelmat, kuten hankalan käytettävyyden, tunnistusongelmat peleissä ja sen että joudutaan ohjelmoimaan kahdelle erilaiselle liiketunnistusjärjestelmälle, alkuperäiselle ja muunnetulle.

Koon puolesta Wiinkin saisi varmasti vielä ainakin 33 % pienemmäksi samalla kuitenkin ominaisuuksia parantaen.

Niin ehkäpä sitten saadaan Wiistäkin irti sitä HD-grafiikkaa. Yksi hieno plussa olisi myös syvällinen tekoäly. Mm. mahdollisuus pelata seuraavaa Star Wars peliä huippugrafiikalla ensimmäisestä kuvakulmasta ohjaten liikkeentunnistuksella valosapelia ja samalla vastassa reilusti vihollisia huipputekoälyllä ja Voiman realistinen käyttö... *näkee märkiä unia* :D
 
Vastaus: Kahdeksannen sukupolven konsolit!

Niin ehkäpä sitten saadaan Wiistäkin irti sitä HD-grafiikkaa.

Tämä vaikuttaa tällä hetkellä aika selvältä, kun vihjailu Nintendon seuraavasta konsolista jatkuu. Viimeviikkoisessa talousraportissa Iwata mainitsi lyhyesti, että Nintendon seuraava konsoli "todennäköisesti" käyttää HD-grafiikoita.

Tässä ei ole sinällään mitään hirveän uutta, mutta kommentista voi arvella, että Wii-arkkitehtuuriin saattaa tulla muutoksia, ellei sitten Nintendo päätä päivittää prosessoria ja grafiikkapiiriä legacy-tyyliin ilman että Wii 2:een tulisi esim. moniydinprosessoria. Voi myös arvella että Nintendon seuraava konsoli ei ole hirveän kaukana, muuten Iwata tuskin edes mainitsisi tällaista seikkaa. Mutta kun vertaa DSi-sarjan julkistuksiin, n. kuukausi ennen julkaisua Japanissa, voi arvella että Wii 2:ta ei virallisesti julkisteta paria vuotta ennen julkaisua niin kuin Revolutionia/Wiitä, vaan konsolilla tulee todennäköisesti olemaan paljon lyhyempi odotusaika julkistuksen jälkeen. Seuraavan sukupolven julkistuksia kuitenkin pelataan kuin pokeria, eikä ole ollenkaan selvää, kuka paljastaa korttinsa ensiksi.
 
Vastaus: Kahdeksannen sukupolven konsolit!

Kyllähän GBA SP ja Microkin tulivat aikanaan kuin salama kirkkaalta taivaalta. Kyllä Wiin jatkajasta tullaan tiputtelemaan infoa ainakin nyt vuoden verran. Ellei kyseessä ole vielä joku välimalli.
 
Vastaus: Kahdeksannen sukupolven konsolit!

Sonyn ja MS:n jäämistä pois liikkeentunnistuskehityksestä melkein koko sukupolven ajaksi kuvaa se, että uusia liiketunnistusratkaisuja kuvataan "uusiksi pelialustoiksi", vähän kuin konsolit oltaisiin niiden myötä julkaisemassa uudelleen. Ensi vuodesta voi tulla vähintään mielenkiintoinen, jos tämä "HD-konsolien uusi sukupolvi"-ajattelu toteutuu siinä muodossa missä etenkin MS ja nyt Sonykin sitä tuntuvat ajattelevan.

Gamesindustry.bizin yksinoikeushaastattelussa Sonyn Michael Denny kuvaa Sonyn liiketunnistusjärjestelmää juuri näin. Haastattelussa tärkein asia lienee, että Sony on ottamassa liiketunnistuspelien kehittämiseen kaksihaaraisen lähestymistavan: uutta ohjausta hyödynnetään sekä olemassaolevissa sarjoissa että uusissa erityisesti sitä varten kehitetyissä peleissä.

Internal development studios – which include Motorstorm team Evolution, Killzone-creators Guerilla and SingStar house Sony London – are treating the technology as a new platform, said Denny, and are embracing fresh control methods.

Michael Dennyn mukaan nämä studiot ovat kiinnostuneet uudesta järjestelmästä, koska se mahdollistaa toteutuksia jotka eivät olleet mahdollisia Sixaxisilla/DualShock 3:lla.

Gamesindustry muistuttaa, että Segalta vuotaneiden tietojen mukaan Sonyn järjestelmä olisi tulossa markkinoille maaliskuussa 2010.
 
Ylös Bottom