Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kaido Racer

Oliver

KonsoliFIN Alumni
<NewsFlash>

Konamilta Kaido Racer PS2:lle 06.09.2005

Euroopan Konami julkaisee Kaido Racer -autokaahailun PlayStation 2:lle marraskuussa. Kyseessä on japanilaisen Genkin kehittämä peli, joka siellä päin tunnettiin nimellä Kaido Battle 2: Chain Reaction.

Radoiksi peliin on mallinnettu kilometreittäin japanilaisia vuoristoteitä, joilla käydään niin laillisia turnauksia, kuin myös tuottoisampia yökisoja. Kisoista ansaitsemilaan rahoilla voi viritellä autoaan tai ostaa vaikka kokonaan uuden auton. Valikomasta löytyy lähes 150 lisensoitua autoa valmistajilta kuten Nissan, Subaru, Honda ja Alfa Romeo. Erilaisissa kisatyypessä voi ottaa mittaa myös kaverista ja mukana on myös juonellinen yksinpeli.


Eli skabailua driftailun alkulähteillä. Kuvia uutisissa .
 
Vastaus: Kaido Racer [Hype]

Arcade-henkistä dorifuto-meininkiä, siis. Kyllä kiitos.

Grafiikka näyttää olevan hyvällä mallilla, mitä nyt osaa odottaa jo oletusarvoisesti nykyaikana. Jos vain pelattavuus on vähintään yhtä hyvä, niin pelistä tullee minulle pakkohankinta.
Tuollainen peli vaatii myös kunnon vauhdintunteen toimiakseen kunnolla, joten jäädään odottelemaan ja toivotaan parasta.
 
Vastaus: Kaido Racer [Hype]

Loistavia uutisia, tätä olen aina välillä meinannut lähteä importtaamaan mutta ainakin joidenkin arvostelijoiden mukaan kielimuuri iskee päin naamaa paitsi yksinpelissä myös auton virittelyssä yms. Hyvä hyvä.
 
Vastaus: Kaido Racer [Hype]

Alkaa marraskuu loppumaan, eikä peliä näy kaupoissa. Play.comista vois kyllä näköjään tilata, mutta mun Visa ei jostain syystä toimi siellä.

No onneks on olemassa Enthusian loistava Dragon Range, missä driftailla odotellessa...
 
Vastaus: Kaido Racer [Hype]

Tilasin sitten Play.comista kun ei Suomen kauppoihin kukaan ole tätä vaivautunut hankkimaan.

60hz-tuki löytyy eli käännös on kunnossa. Itse peli on pätevää drift-meininkiä, joskin selvästi monimutkaisempaa verrattuna vaikka Burnoutteihin, kurveihin ei voi hyökätä ihan miten haluaa tai löytää itsensä seinästä. Pelissä on myös paljon tavaraa jonka hyödyllisyydestä voi olla montaa mieltä, kuten viestialueilta löytyviä keskusteluja tyyliin "Jee, pääsin aikaisin töistä ja lähden ajelulle". Osa vastustajista on naispuolisia kuskia, jotka tappionsa jälkeen saattavat tunnustaa rakkautensa pelaajaa kohtaan. Ynnä muuta pientä jonka tarkoituksena on kai luoda tunnelmaa, sitä kuuluisaa Immersion Of Disbeliefiä.

Eiköhän tätä tule väännettyä ainakin jonkin verran.
 
Vastaus: Kaido Racer

Tämä on kyllä mielenkiintoista, sillä hyvinhän Konamin pelit ovat Suomeen yleensä tulleet.
Kaido Raceria ei kuitenkaan näy Suomen tai muidenkaan Pohjoismaiden jakelijoiden listoilla. :confused:
 
Vastaus: Kaido Racer

Nyt peli rupeaa jo sujumaankin ja on aika addiktiivinen.

Päivisin tapahtuvat viralliset kilpailut ovat vähän tylsiä, kun valtaosa niistä on vain drift-pisteiden keräilyä ilman mitään väliä maaliin tulosta. Kun saa tarpeeksi pisteitä kilpailu päättyy siihen ja rahaa tulee, etenkin kun hoksasin tökätä auton täyteen sponsorilta saamiani tarroja. Kilpailevia autoja en ole päiväajoissa nähnyt vielä kertaakaan, aina vain tähdätään ennalta määrättyyn pistemäärään tai aikaan. Vähän tylsää sellainen.

Hauskat ajot alkavatkin vasta auringon laskiessa kun harrastelijat tulevat parkkipaikoille haastettaviksi. Näiden kanssa tapellaan sitten rehellisesti pelti peltiä vasten, tai välillä haamuautojen kanssa. Kisat vaihtelevat normaalista Time Attackista SP-kamppailuun (kaikilla kilpailuun osallistuvilla autoilla on energiamittari, joka vähenee sitä nopeammin mitä kauempana vastustajasta on, Genkin useasti aiemminkin käyttämä idea). Panoksena on useimmiten rahaa (joskus jopa miljoonia krediittejä), mutta myös osia ja kokonaisia autoja voi voittaa.

Jotenkin omituisena ratkaisuna valtaosa sekä päivä- että yökilpailut käydään hyvin lyhyellä pätkällä rataa. Kisat päättyvät useimmiten alle minuutissa, joskus jopa alle 10 sekunnin jos ero on selkeä. Välillä kaipaisi pideämpiä rupeampia.

Tähän auttaa erillinen Challenge-moodi, jossa voi myös käyttää pääpelissä hankittuja ja viriteltyjä autoja. Peli osaa jopa hienosti lajitella nämä omiin luokkiinsa. Challengessa yksinkertaisesti valitaan kisatyyppi (Time Attack tai Drift-kisa), rata, ajosuunta ja sääolosuhteet. Ikävästi näissä ei sitten voikaan kisata tietokonetta vastaan, ruudulla jaettu kaksinpeli kyllä onnistuisi. Peli antaa ajon jälkeen monimerkkisen varmistuskoodin, jonka voisi ilmeisesti syöttää nettisivulle ja kisata tällä tavalla muita pelaajia vastaan. Eri asia mistä kyseisen nettisivun löytäisi vai onko sitä olemassa ollenkaan, manuaali ei tähän anna vastausta. Ehkä se pitäisi löytää Genkin omien kotisivujen kautta, koska Konamin sivuillakaan ei ole mitään mainintaa asiasta.

Kivana lisänä aivan jokaisen kisan uusinnan pystyy tallentamaan muistikortille. Challenge-moodissa voi myös tallentaa oman haamuautonsa. Musiikkieditori on aika mielenkiintoinen (lisä-ääniä saa piestyiltä kilpailijoita), mutta vaatisi melkein enemmän perehtymistä kuin itse peli.

Lisähuomautuksena on pakko sanoa, että henk. koht. tuntuu hyvin oudolta ajaa Akinaa ja Akagia uudessa pelissä, kun ne tuli niin yksityiskohtaisesti tutuiksi Initial D-pelin kautta. Hyvin samanlaiset ovat radat molemmissa peleissä, että taitaa ne aika tarkkaan olla mallinnettuja.

Tokyo Xtreme Racer 3 on Genkin peleistä se toinen, jota olen pelannut, Kaido Racer päihittää kyllä sen mennen tullen. Suosittelen lämpimästi.
 
Vastaus: Kaido Racer

Sain lopultakin viritettyä läppärin ottamaan videosignaalia vastaan, ja tässä säätöjä etsiskellessä tein lyhyen videokaappauksen Kaido Racerista:

http://rapidshare.de/files/10915779/ghegs_akagi.avi.html

Reilu kahden minuutin pätkä päiväkisoista. En tiedä johtuuko laitteistosta vai säädöistä, mutta kuva vähän nykii ja äänet rätisee. Näitä ei siis oikeasti tapahdu. Eiköhän pelistä saa kuitenkin suht' hyvän käsityksen.
 
Vastaus: Kaido Racer

Tuli kanssa ite tilattua peli play.comista ja onhan se addiktoiva peli.
Ainoa turhautuminen on tullut nyt eteeni kun en pääse uusille radoille. Olen ajanut Hakonesta nyt level 1 ja 2 kaikki kisat paitsi heavyweight kisan.

Missä vaiheessa alkaa päästä uusille radoille vai olenko missannut jotain?
 
Vastaus: Kaido Racer

Tulipa hankittua Kaido Racer itsekin. Pari koeajoa olen ehtinyt tehdä, ja ihan hauskalta vaikuttaa. Ainoa valituksen aihe tulee taas siitä, että uusia ja parempia automalleja ei saa heti hankittua edes rahalla, vaan pitää tyytyä tuunaamaan sitä rupu-Corollaa, kunnes ne omat suosikkiautot on saanut "unlockattua" jotenkin.
Toinen valitus tulee siitä, kun kaasua ja jarrua ei nähtävästi voi laittaa oikealle analogiohjaimelle, vaan pitää niitä nappeja painella. Ne Dualshock2:n paineherkät napit kun ovat lähinnä vitsi, jos minulta kysytään.

Mutta eipä tässä sen ihmeempiä. Täytyy kattella, jos nyt talvilomalla olisi aikaa jopa pelatakin tätä. Koulun ohella kun ei ole aikaa vielä pahemmin ollut.

Vuoristotiet käyvät kyllä kovin kapeiksi, kun vauhti kipuaa sinne satasen paremmalle puolelle. Varsinkin, kun neulansilmämutka lähestyy uhkaavasti :D
Ja jos ei ole varovainen, niin tässähän myös spinnaa aika helposti, vaikka ohjaustuntuma onkin aika arcadea.
Eli ihan positiivisen mielikuvan KR on ainakin tähän mennessä jättänyt.
 
Ylös Bottom