Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kaikkien PS3-ääniongelmaketjujen äiti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jamo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PS3 Ääniasetukset

Eli periaatteessa kävis semmonen RCA naaras / 3.5mm naaras adapteri? Vai saako sillä kuulokkeet toimimaan? Jos tiedätte mimmonen pitäs olla ni heittäkääs jotain linkkiä tommosesta adapterista. Katoin jo verkkokaupasta mutta en löytäny

Ei riitä, vaan tarvitset vahvistimen väliin. PS3:sta et saa kuulokkeisiin ääntä ilman, että välissä on jokin vahvistin, kuten "oikea" vahvistin, mankka tms. johon PS3:n RCA-ouput kytketään, ja josta löytyy myös kuulokeliitäntä.

Ei riitä, vaan tarvitset vahvistimen väliin. PS3:sta et saa kuulokkeisiin ääntä ilman, että välissä on jokin vahvistin, kuten "oikea" vahvistin, mankka tms. johon PS3:n RCA-ouput kytketään, ja josta löytyy myös kuulokeliitäntä.

paska :( Omasta mankasta ei löydy RCA paikkaa ja vahvistin veisi assemblyillä sen koko pöytätilan. Täytyy nyt sit koittaa sumplii jotain

paska :( Omasta mankasta ei löydy RCA paikkaa ja vahvistin veisi assemblyillä sen koko pöytätilan. Täytyy nyt sit koittaa sumplii jotain

Paat kamat kahteen tasoon. Meillä oli viimeksi osalla porukasta tällä tavoin ja hyvin elettiin herroiksi :D

Erillisiä kuulokevahvistimiakin löytyy kaupoista, tai sitten voi ottaa kolvin käteen ja väsätä itse:

http://www.kolumbus.fi/hietala2/jukka/DAC/index.htm

Jos mankassasi on jokin ulkoisen äänilähteen input liitäntä (esim. Aux-input 3.5mm plugilla), niin siihen väliin jokin RCA-mikälie adapteri voi ehkä sopiakin.

Laitanpa nyt tänne, kun oli tämmöinen jo aloitettu.

Onko kenelläkään tietoa, saako jostakin ostaa boksia (ja ei, nyt en tarkoita mitään vahvistinta:p), joka muuntaa optisesta äänisignaalista analogiseen pikku-plugiin (onko se nyt 3,5mm)?
Helppiä pliis, jos joku on tällaisen nähnyt? :confused:

Äänet S/Pdif kuuluu ja ei kuuluu

Tänään iski sellainen hommeli, että vahvistin ei toistanutkaan enää valokaapelin kautta tulevaa ääntä! Olen pitänyt pleikassa koko ajan samat asetukset päällä. Mulla oli pleikka päällä kun lähdin käymään kylilä. Parin tunnin päästä tulin kotiin ja meinasin alkaa pelaamaan uudelleen. Mutta ääntä ei kuulunutkaan enää. Näyttäisi siltä, että vahvari ei saa signaalia! Buuttailin pari kertaa pleikkaa ja vahvaria, sitten sain äänet kuulumaan Stardustissa (pleikan päävalikossa ei ollut ääniä). Pelasin 5min sitä, sitten sammutin pelin ja aloin pelaamaan GTA:ta ja taas ei ääniä. Mulla on pleikka kirjahyllyssä, jossa on takaseinä ja juuri valokaapelin kohdalla pleikka tuntuisi olevan kuumimillaan. Voisko tämä vaikuttaa? Aikaisemmin pleikka oli nimittäin kirjahyllyn päällä ilman mitään esteitä ja sen jälkeen kun siirsin sen tuohon hyllyyn, niin PS3 ei ole ollut kertaakaan noin kauan päällä.

Vastaus: Äänet S/Pdif kuuluu ja ei kuuluu

Tänään iski sellainen hommeli, että vahvistin ei toistanutkaan enää valokaapelin kautta tulevaa ääntä! Olen pitänyt pleikassa koko ajan samat asetukset päällä.
Minulla on sama ongelma. Viimeisimmän päivityksen myötä eivät peliäänet enää kuulu vahvistimeni kautta, vaan joudun käyttämään television ääniä, mikäli haluan kuulla jotakin. :(

Oletteko kokeilleet tehdä ääniasetukset uusiksi?

Oletteko kokeilleet tehdä ääniasetukset uusiksi?
Kyllä. Odottelen seuraavaa päivitystä, josko sitten alkaisi taas pelaamaan. Mielestäni viime päivityksen kohdalla asennus loppui jo 60% kohdalla :confused:

Mielestäni viime päivityksen kohdalla asennus loppui jo 60% kohdalla :confused:
Se vain näyttää siltä. Mulla se yleensä matelee hitaasti n. 50 prosenttiin, ja sitten pompsahtaa välittömästi 100 prossaan ja päivitys on valmis.

Olet ehkä kokeillut myös sitä, että vaihdat hetkellisesti äänen ulostuloksi esim. HDMI:n ja sitten vaihdat takaisin optiseksi?

Se vain näyttää siltä. Mulla se yleensä matelee hitaasti n. 50 prosenttiin, ja sitten pompsahtaa välittömästi 100 prossaan ja päivitys on valmis.

Olet ehkä kokeillut myös sitä, että vaihdat hetkellisesti äänen ulostuloksi esim. HDMI:n ja sitten vaihdat takaisin optiseksi?
Kyllä sekin on kokeiltu, mykkänä edelleen :)

Kyllä sekin on kokeiltu, mykkänä edelleen :)
Oletko kokeillut toisella optisella piuhalla? Voihan se olla, että se on vaan hajonnut aamuihinsa. Tai jos ei ole toista kaapelia saatavilla, voitko kytkeä toisen pään johonkin muuhun laitteeseen kuin PS3:een? Tuolla lailla voi kartoittaa, onko vika kaapelissa vai PS3:ssa. (Ja voihan vika olla vaikka vahvistimessakin, eivät nekään ikuisia ole.)

Mä oon kokeillu 2 eri piuhalla. Mulla tosin ongelmaa ollut pitempään ja vaikuttaa siltä että vahvari on mäsänä.

Äänet kuuluu kunnes yhtäkkiä optinen puoli tippuu koskematta päältä pois. Optisen saa taas päällä kun esim napauttaa kevyesti vieressä olevaa tasoa missä vahvari on. Tai painaa vahvarin kehikkoa kevyesti... Toi vika menny aikojen saatossa pahemmaksi ja pahemmaksi :D.

Noh tässä kun lakkaan köyhtymästä ostan tämän
Sony STR-DG910
Ja vien äänet hdmipiuhoilla niin että telkusta & kajareista kuuluu samalla.

Ensimmäisen kerran tämän ongelman huomasin viime vuoden kesällä, juurikin Stardustia pelatessa.

Mulla nyt taas toimii kaikki OK. Pitää katsoa ensi keralla kun pelaa pidempään, että lähteekö äänet vai ei...

Vastaus: hdmi asetukset

Moi! osaisitteko gurut auttaa kun mulla ois samsungin 32 tuumanen Full-HD töllö ja PS3 HDMI:llä kiinni! Kun kokeilin resoja 720p, 1080i ja 1080p niin toi 720p antaa parhaan kuvan! Esim. en huomannu 1080i ja 1080p välillä mitään eroja! eikö niissä pitäs loppupelistä olla edes jonkinasteinen ero! voisiko johtua HDMI piuhasta?

Moi! osaisitteko gurut auttaa kun mulla ois samsungin 32 tuumanen Full-HD töllö ja PS3 HDMI:llä kiinni! Kun kokeilin resoja 720p, 1080i ja 1080p niin toi 720p antaa parhaan kuvan! Esim. en huomannu 1080i ja 1080p välillä mitään eroja! eikö niissä pitäs loppupelistä olla edes jonkinasteinen ero! voisiko johtua HDMI piuhasta?

1080i ja 1080p kuvan välisen eron huomaa helpoiten liikkeentoistossa, jossa 1080p antaa tarkemman kuvan. Jos katsot vain pleikkarin valikkoa, ei eroa ole. Jos eroa et havaitse edes liikkentoistossa, niin vika ei ole HDMI piuhassa, vaan lähdemateriaalissa tai siinä ettet vain erota kuvanlaadullisia eroja.

Tuosta en tiedä miksi sinusta kuva on parempi 720p resoluutiolla. Miten olet noiden resoluutioiden välisiä eroja vertaillut. Useimmat PS3 pelithän ovat vain 720p resoluutiolla ja jos pleikkarin asetuksista on kaikki nuo 1080p, 1080i ja 720p valittu, niin pleikkari näyttää pelin silloin 720p resoluutiolla. Parhaiten noita resoluutioita on vertailla pleikkarilla joko blu-ray elokuvilla (liiketoisto) tai vaikka pleikkarin omalla nettiselaimella, jolloin 1080 resoluution kuvaan mahtuu enemmän kuin 720 resoluution kuvaan.

Resoluutioiden väliset erot voi tosin olla jopa kohtalaisen vaikeaa erottaa 32" full-hd telkkarilla, varsinkin esim. blu-ray leffoissa. Tietokoneellahan eron saa helposti esille 1080- ja 720-resoluution välillä. Itselläkin käytössä 32" full-hd telkkari, tosin malli on Sony. Sinulla on siis varmaan joko A500- tai A600 sarjan Samsungin telkkari. Kannattaa käydä myös katsomassa että asetuksissa on tuo 1:1 pixelmapping päällä, josta tässäkin ketjussa on puhuttu, sillä se ainakin vaikutti erittäin positiivisella tavalla oman Sonyni 1080p kuvaan.

kaveri kysyy,pystyykö sonyn hd ready telkuissa vaihtamaan 1080i ja 720p suhdetta jonkun valikon kautta.

Ääniongelma(jälleen)

Hyvä Sony. Eipä tässä mennytkään kuin 2kk takuuvaihdon jälkeen kun taas meni oikea rca -äänikanava mykäksi. Tällä kertaa syynä playstation storen maksullinen sisältö ja tarkennettuna Driver -peli. Tais mennä edellisen PS3 -yksilön kanssa suurin piirtein se 2kk kun meni siitäkin oikea rca- äänikanava mykäksi, tosin syytä en tiedä vieläkään. On kyllä melkonen vehje tuo 60GB pleikkari. Ei voi muuta sanoa. Taas 4 viikon odottelu edessä.

Ostakaa mulle HDTV tai vahvistin optisella liitännällä. En jaksa enää tota paskaa rca:ta.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom