Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kaiuttimista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja OPA
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.

OPA

New Member
Eli tarkoituksena olisi ostaa uudet erittäin hyvät kaiuttimet. Vanhat Sansuit ovat palvelleet hyvin, mutta nyt on jo aika päästä niistäkin eroon. Ideana oli hankkia ensin kaksi pääkaiutinta ja ehkä subbari. Kaiuttimiet tulisivat musiikin kuunteluun ja elokuvien katseluun. Äänen laatu on meikäläiselle tärkeää eli ei mitään Lidl-kaiuttimia.

Onko tornikaiuttimien ja pöytäkaiuttimien laaduissa suuriakin eroja? Itse pidän pöytäkaiuttimista enemmän niiden helpon asettelun takia. Kaiuttimet tulevat omakotitaloon joten naapureitakaan ei tarvitse sääliä. Jos viisaampana kertoisitte vähän omia mielipiteitänne jne.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan shondel
Ja hintaluokka oli?

Niin ja huoneen koko? Seinien materiaali?

1000e saa jo ihan hyvät lattiakaiuttimet. Amphion Xenonit on jo aika hyvät (puhutaan kohta referenssitasosta järkevässä hintaluokassa) ja hinta n. 2000e. Itse suosittelen Amphion Athene lattiakaiuttimia. Hinta hieman alle 1000e. Homma aika paljon kiinni myös vahvistimesta ja soittimesta. Amphion on kotimainen laatukaiutin merkki. Suosi suomalaista huippulaatua!

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan OPA
Eli tarkoituksena olisi ostaa uudet erittäin hyvät kaiuttimet. Vanhat Sansuit ovat palvelleet hyvin, mutta nyt on jo aika päästä niistäkin eroon. Ideana oli hankkia ensin kaksi pääkaiutinta ja ehkä subbari. Kaiuttimiet tulisivat musiikin kuunteluun ja elokuvien katseluun. Äänen laatu on meikäläiselle tärkeää eli ei mitään Lidl-kaiuttimia.

Ota Revelin gemit. 13000e/pari. Ei tarvitse kärsiä huonosta äänenlaadusta.

Martin Loganilta saat kätevästi koottua kotiteatterikaiuttimet.

Etu: Martin-Logan scenario 3400e/pari.
Keski: Martin-Logan Theater 4300e/pari.
Taka: Martin-Logan script 3000e/pari.
Sub: Martin-Logan Descent 4500e.

Jos haluat vain parasta niin:
Martin-Logan statement evolution 2 112000e/pari.

SoundPax!!! Äänenlaatu on mainio, samoin hinta (100/pari). Menee pieneen tilaan ja soi nätisti, ainoastaan matalat bassot jää vähän heikoiksi, mutta jos sen subban meinaat muutenkin ostaa ei tuo liene ongelma.
Tietenkin njos haluat suuntaavat kaiuttimet, ei NXT-tekniikka oikein toimi. Itse kyllä pidän noista kovasti, samoin ovat kaikki muut kehuneet kuultuaan äänen.. (kunhan ensin olen todistanut, että ne todellakin soi.. ;) )

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan remform
Acapella Excalibur tasarahalla 200 000e/pari.

Oli muuten hiukan ufonnäköset kajarit. Kaverit vois hiukkasen kattoa pitkään jos ois tollaset kajarit olohuoneessa :D

eheeheeh?

Tämän takia en vaivaudu edes hirveän usein kysymään, mutta kiitos silti.

Re: eheeheeh?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan OPA
Tämän takia en vaivaudu edes hirveän usein kysymään, mutta kiitos silti.

Olihan tuo itse kysymyskin hiukan epämääräisesti rajattu. Hintaluokka nyt ainakin olisi voinut olla mainittuna.

Hommaa Avantgarde Audion aktiivikauttimet, säästät vahvistinkuluissa, kun tarvitset vain etuvahvistimen. Hinnat alkaen 5000 /pari.

Nooo pojat vähän kasvattelee virtuaalipeniksiään, ei kannata ottaa hernettä nenään :D Ilmeisesti tämä suomi24.fi-efekti on väistämätön kun tulee boardeille enempi porukkaa (siellähän kaikilla on Ferrari tallissa ja mallityttö kainalossa). Tarkoittaen että puhutaan hinnoista ja merkeistä, ei laadusta ja kokemuksista. :cool:

Lue ensin alueen "TV:t, DVD:T, kotiteatterit ja hifit" kolmas posti, FAQ: Kotiteattereiden kaiutinpaketit (Creativet) & 5.1-vahvarit. Siellä on kattavasti linkitettynä aiempi keskustelu aiheesta. Myös haku sanalla kaiuttimet antaa iltalukemista.

Tämä ketju edelleen täyttä asiaa , jatkot siellä.

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom