Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kanavapaketit TV / Internet

Kilpikonna 09

New Member
Onko teillä maksukanavia ja miten katsotte niitä?

- antenni / kaapeli
- kortinlukija / digiboxi
- tv kortti, iptv-netti, jne.
- TV, näyttö, oma kone
- katsomo app tai vastaava applikaatio, Netflix jne.
- tylsäpiirto / HD / 4k
- nettinopeus + palveluntarjoaja
- hinta

- - - - -

Minun tilanteeni on seuraava. Antennitalous, Soneran 50-100 Mt valokuitu netti. Haluan nähdä Valioliigaa HD:nä, joten valitsin DNA + MTV Total Sport. Paketti on kuitenkin kallis, sillä tarvitaan Antenna Ready HD-TV, kortinlukija, DNA-kortti, maksukanava ja näin. Kortinlukija maksaa 50 €, kortin kk vuokrahinta on 3,50 € / kk, kanavapaketti maksaa 25 € / kk.

Ensimmäinen kuukausi tulee kalliiksi. Nyt mm. Sonera kertoi minulle että voisin saada jonkun iptv-netti + digi-boksi ratkaisun ja hinta pysyisi jotenkin automaagisesti samana kuin tuo netti maksuni eli syksystä lähtien 29 € / kk. Olen sekaisin näistä palveluista. Voisitteko kertoa omia tietojanne miten katsotte maksukanavia ja näin?
 
Vastaus: Kanavapaketit TV / Internet

Elisa Viihde (39,95 e/kk, sis. netin) on ollut jo useamman vuoden. Nykyinen kokoonpano on alakerrassa N7700-digiboksi liitettynä HDMI:llä Sony 52W5500:een. Yläkerrassa on Sony 50W828. Molemmat telkkarit ihan vaan FullHD ja sisältävät kortinlukijan. Kaikki laitteet ovat 100/10M-kaapelimodeemiyhteyden päässä. Lisäksi Netflix-tilaus (8,95 e/kk) on ollut siitä lähtien, kun palvelu Suomeen virallisesti saapui.

Elisa Viihdettä katsellaan perinteisesti telkkarista tuon digiboksin kautta tai vaihtoehtoisesti iOS-laitteilla. Myös selaimella ja Android-laitteilla voisi katsoa, mutta näille ei ole ollut meillä tarvetta. Netflixiä vahdataan pääasiassa joko digiboksin Netflix-sovelluksella, konsoleilla tai uudemman TV:n sisäänleivotun Netflix-sovelluksen kautta.

Varsinaisia maksukanavia ei ole, mutta jo muutamana keväänä putkeen MM-kisojen aikaan olen ottanut kuukaudeksi Elisa Viihteen lätkäpaketin. Tänä vuonna tosin piti ottaa jokin MTV Total -paketti, koska varsinaista lätkäsettiä ei ollut enää tarjolla.
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Kaapeli-Tv on ja välillä otan aina jonkun maksutelevision josta otan leffat boxille ja katselen myöhemmin, kun olen jo kortin palauttanut. Kortinlukija on periaatteessa kertaostos jota ei sen jälkeen tarvitse enää ostaa. Itsellä on kortinlukija töllössä ja lisänä on tallentava HD-boxi. Olen korttia yleensä noiden välillä vaihdellut riippuen nauhoitanko jotain. Boxissa on oma lukija tietenkin. Se ja television lukija pitää tietenkin ilmoittaa operaattorille, että molemmat pelaa. Maksutelevisiota kokeilin myös netin yli. Taisi olla Elisa viihde. Sen toimintavarmuus on kuitenkin netin varassa ja boxi itsessään oli mielestäni hidas ja aika lelu. Etuna, että nauhoittaa ei tarvinnut muistaa. Ohjelmat näki muistaakseni jälkeenpäin tietyn ajan. Suurin haitta on, että maksukanavien tallennus ei ole mahdollista, pelkästään tämä johtaa siihen, että ainakaan omassa käytössä tällä vaihtoehdolla ei tee mitään. Muutenkaan tämän toimintavarmuus ei ollut mielestäni hyvä. Leffaa katsoessa pikkaisen ärsyttää, jos se alkaa yhtäkkiä puskuroimaan. Mitä tulee kortinvuokraan, se ainakin yleensä on veloitettu ilmeisesti 6kk kerrallaan . Tosin tarjouksia kannattaa kärkkyä joskus on ilmaisia kuukausia tarjolla. Mitä tulee televisioiden antenna ready-hd juttuun eiköhän ne kaikki ole tänäpäivänä siihen kykeneviä, ellei ole hirveän vanhaa telkkaria? Itse otin tuossa lätkäkisojen aikaan vain kuukaudeksi mtv totalin ja palautin sen kuukauden lopussa. Silloin oli Ilmainen korttimaksu ensimmäisen kuukauden.

Ps. Näytät kyselevän samoja juttuja tuolla murobbs palstalla [emoji6]
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Kiitos vastauksista - lisää toivotaan!!!

Kaapeli-Tv on ja välillä otan aina jonkun maksutelevision josta otan leffat boxille ja katselen myöhemmin, kun olen jo kortin palauttanut. Kortinlukija on periaatteessa kertaostos jota ei sen jälkeen tarvitse enää ostaa. Itsellä on kortinlukija töllössä ja lisänä on tallentava HD-boxi. Olen korttia yleensä noiden välillä vaihdellut riippuen nauhoitanko jotain. Boxissa on oma lukija tietenkin. Se ja television lukija pitää tietenkin ilmoittaa operaattorille, että molemmat pelaa. Maksutelevisiota kokeilin myös netin yli. Taisi olla Elisa viihde. Sen toimintavarmuus on kuitenkin netin varassa ja boxi itsessään oli mielestäni hidas ja aika lelu. Etuna, että nauhoittaa ei tarvinnut muistaa. Ohjelmat näki muistaakseni jälkeenpäin tietyn ajan. Suurin haitta on, että maksukanavien tallennus ei ole mahdollista, pelkästään tämä johtaa siihen, että ainakaan omassa käytössä tällä vaihtoehdolla ei tee mitään. Muutenkaan tämän toimintavarmuus ei ollut mielestäni hyvä. Leffaa katsoessa pikkaisen ärsyttää, jos se alkaa yhtäkkiä puskuroimaan. Mitä tulee kortinvuokraan, se ainakin yleensä on veloitettu ilmeisesti 6kk kerrallaan . Tosin tarjouksia kannattaa kärkkyä joskus on ilmaisia kuukausia tarjolla. Mitä tulee televisioiden antenna ready-hd juttuun eiköhän ne kaikki ole tänäpäivänä siihen kykeneviä, ellei ole hirveän vanhaa telkkaria? Itse otin tuossa lätkäkisojen aikaan vain kuukaudeksi mtv totalin ja palautin sen kuukauden lopussa. Silloin oli Ilmainen korttimaksu ensimmäisen kuukauden.

Ps. Näytät kyselevän samoja juttuja tuolla murobbs palstalla [emoji6]

Hei voitko kertoa mikä on nettisi nopeus ja asutko pk.seudulla? Kyllä kyselen asioita myös muillakin kuin MuroBBS, Konsolifin ja näin.
 
Vastaus: Kanavapaketit TV / Internet

En ole pk-seudulla. Se oli adsl kautta ja nopeus oli 24 megaa. Isompaa ei siihen saanut. Nopeushan näissä ei ole se ongelma vaan jos alkaa pätkimään. Kovasti silloin kehuivat, että on uudet laitteet jotka pelaavat pienemmällä nopeudella ja varmemmin jne. Vuokrasimme silloin netin kautta leffan joka siinä kuului ilmaiseksi ja siinä sitä pätkintää oli. Toki nämä voivat jossain muualla pelata hyvinkin, mutta jos netti alkaa juuri sillä hetkellä pätkiä niin....
 
Vastaus: Kanavapaketit TV / Internet

En ole pk-seudulla. Se oli adsl kautta ja nopeus oli 24 megaa. Isompaa ei siihen saanut. Nopeushan näissä ei ole se ongelma vaan jos alkaa pätkimään. Kovasti silloin kehuivat, että on uudet laitteet jotka pelaavat pienemmällä nopeudella ja varmemmin jne. Vuokrasimme silloin netin kautta leffan joka siinä kuului ilmaiseksi ja siinä sitä pätkintää oli. Toki nämä voivat jossain muualla pelata hyvinkin, mutta jos netti alkaa juuri sillä hetkellä pätkiä niin....

Jaahas, mutta oliko teillä valokuitu? Nimittäin itse asun pk.seudulla, valokuitu ja Sonera 50-100 Mt. Elikkä ainakin tuon kuvan pitäisi siirtyä nopeasti, mutta laatu on minulle kysymysmerkki sillä haluaisin mitä parhainta HD-laatua ja tulevaisuudessa 4k-laatua.

Jossain oli juttua että tuo Community Shield matsi (Arsenal - Chelsea) olisi lähetetty myös ns. ULTRA HD kuvalla, joka tarkoittaisi tuota 4K-tarkkuutta. Sellainen jos mikä kiinnostaisi.
 
Vastaus: Kanavapaketit TV / Internet

Ei ollu valokuitu. Kyllä tuo sinun nopeus riittää siihen komeasti. Riitti tuo 24 meganen HD kuvaan ihan hyvin muuten. Se on se yhteyden laatu joka vaikuttaa siihen. Jos pätkii niin se aiheuttaa niitä ongelmia.
 
Vastaus: Kanavapaketit TV / Internet

Mulla on ollut Maxivisionin ja Watsonin iptv palvelut käytössä, enkä voi oikein suositella kumpaakaan, palvelut toimii vähän miten sattuu, jos toimii, ja hinnoittelu on jo pelkästään peruskanavissa melkoisen suolainen.
Lisäksi peruskanavien tallentamisesta ja ohjelman aloita alusta toiminnosta joutuu maksamaan 6€/kk lisää Maxivisionilla heinäkuun alusta alkaen.
Kanavat on aika rankasti pakattua suttua HD kanavillakin, Maxivisionilla kuvanlaatu on jonkin verran parempi kuin Watsonissa.
Maxivisionissa kaikki kanavat tulee netin yli.
Watsonissa osa kanavista on katsottavissa Dune boxilla ainoastaan antenniverkon kautta.
Tallentamaan ei pysty kuin muutamia perus kanavia, esim. maksukanavia ei voi tallentaa ollenkaan.
Maxivisionia katselin Motorolan 1003 iptv boxilla ja Watsonia olen testaillut samalla Motorolalla, sekä Watsonin logoin varustetulla Dune HD iptv boxilla.
Watsonissa osaa palveluista voi käyttää myös mobiililaitteilla, Maxivisionille mobiilipalvelut on ilmeisesti tulossa joskus.
Liittymänä 100/10 kuitu.
 
Vastaus: Kanavapaketit TV / Internet

Hienoja postauksia toisensa perään, mahtavaa!

Tuota, tuota... täytyy tutkia tuo IPTV juttu, mutta pahoin pelkään tuollaisissa palveluissa HD-kuvanlaatua, vaikka nettinopeus olisi tuo valokuitu 50-100 Mt. Sitäkin olen miettinyt että onko kaapeli talouksissa parempi kuva kuin antenni talouksissa ja kuinka paljon TV:n laatu vaikuttaa. 4K olisi kova juttu tulevaisuudessa ja esim. 65-85" tuuman näyttö / TV.
 
Vastaus: Kanavapaketit TV / Internet

Tuota, tuota... täytyy tutkia tuo IPTV juttu, mutta pahoin pelkään tuollaisissa palveluissa HD-kuvanlaatua, vaikka nettinopeus olisi tuo valokuitu 50-100 Mt.
Mikään kultasilmä en ole, mutta olen ollut erittäin tyytyväinen Elisa Viihteen kautta tuleviin HD-IPTV-kanaviin; esim. YLE:n kanavat, MTV3 HD ja Nelonen HD. Ja Juhani Tammista lainatakseni "jääkiekko on nopein pallopeli, jota ihmiset pelaavat", ja silti ei ole ollut ongelmia pysyä kiekon perässä kiivaimmissakaan karkeloissa.
 
Vastaus: Kanavapaketit TV / Internet

Mulla on Soneraviihde käytössä, netissä siis katselen. Hinta taitaa olla joku 12e/kk tai jotain. Näkyypi Maikkarin maksukanavia tällä hetkellä. Vakaassa harkinnassa olisi kyllä jokin kiinteämpi ja parempi vaihtoehto, kun kortinlukija telkkarissa kuitenkin on. Peräkylällä vaan netti ei liian kovaa pelitä. Langaron netti, Soneralta sekin. 3G/4G, vaan ei ikinä oo neljägeenä mennyt.

Tähän kämppään saisi kyllä kiinteänkin netin, muistaakseni 9 tai 21 megasen, vaan jäänyt aiemmasta asunnosta toi langaton pökäle käyttöön.
 
Vastaus: Kanavapaketit TV / Internet

Nettiyhteydellä ei ole paljon merkitystä noissa minun testaamissa IPTV palveluissa.
Maxivision mainostaa "HD" kanaviensa vaativan vähintään kahdeksan megaisen yhteyden, ja kuvanlaatu ei siitä parane olipa yhteys kuinka nopea tahansa.
55" televisiolla olen katsellut, ja ei tosiaan ole mitään kaksista teräväpiirtoa, jos vertaa vaikka Netflixin HD tarjontaan.
 
Vastaus: Kanavapaketit TV / Internet

Katsomon Total Sport paketilla mennään täällä, 19.95€/kk. Valioliiga, F1, Timanttiliiga ja hiihdon mc ne tärkeimmät. Tulee katteltua koneella, tv:n app:llä ja tarvittaessa puhelimella. 100/5 kaapeli ja 3G hyvin on pärjännyt.
Vielä kun tietäisi tuoko Katsomo ne 50fps striimit tulevalle Valioliiga kaudelle. Jotain testijaksoja on ollut sillon tällön. Eipä ainakaan nuo osoitteet enää toimi.

mtvkatsomo.fi/sport1beta

mtvkatsomo.fi/sport2beta
 
Vastaus: Kanavapaketit TV / Internet

Saako Elisa viihteen kaikki kanavat näkymään netin yli, ilman antennia, tai kaapelia?

Asustelen sellaisessa montussa, ettei antennin kautta saa kunnon signaalia häiriöttömään katseluun, ja muutenkin SD kanavat on turhan suttuista katsottavaa isosta ruudusta. HD tarjontaa ei ainakaan toistaiseksi täällä korvessa ole edes antenniin tarjolla.

Maxivision oli ihan hyvä palvelu vielä viime syksyyn saakka, mutta loppuvuoden muutokset heikensivät palvelua, ja kuukausi sitten tullut lisämaksu tallentamisesta korpeaa niin paljon, että päätin luopua siitä. Ostin 100 tuntia tallennustilaa kertasummalla noin vuosi sitten, ja sen piti olla ilman lisäveloitusta käytössä, kun peruspalvelu on maksettu. No nyt heinäkuussa alkoivat sitten periä 6€/kk tallennuspalvelusta, jonka olen jo kerran ostanut.

Watsonissa on ongelmana ettei kaikki kanavat näy netin kautta, ja HD kanavien laatu voisi olla parempi.

Eihän tuolta peruskanavilta paljon katsottavaa ole, mutta olisihan se hyvä saada edes Ylen HD kanavat kunnolla näkyviin, kun sitä yleveroakin on pakko maksaa.
 
Vastaus: Kanavapaketit TV / Internet

mpp: Ymmärtääkseni aivan kaikkia kanavia (esim. JIM) ei ole IPTV:nä tarjolla. Mutta suurin osa on.
 
Vastaus: Kanavapaketit TV / Internet

Kiitos, näin ymmärsin itsekkin Elisa viihteen nettisivuilta.

Käsittääkseni Nelonen media on ollut pahin änkyrä näitä iptv palveluita kohtaan, ja varsinkin heidän kanavien tallentamista pilveen.

Watsonilla ei esimerkiksi toimi automaattiset tallennukset Nelonen median kanavissa, eikä kaikkia saa tallennettua edes manuaalisesti netin kautta.
Osan saa Dune HD boxin usb:n kautta tikulle, tai ulkoiselle levylle.
Nelonen HD:tä ja Heroa ei pysty katsomaan, tai tallentamaan täällä ollenkaan. Joitain kanavia saa tallennettua, mutta livenä ei pääse katsomaan, kuin Dunen kautta antenniverkosta, jos ko. kanava sattuu näkymään.

Myös Ylen HD ja MTV3 HD kanavien tallennus onnistuu ainoastaan usb tikulle/levylle, eikä niitä tallenneta automaattisesti pilveen.

Välillä tulee kikkailtua PC:n kaapparikortilla, että saa tallenettua haluamansa ohjelman, tämä on ainut tapa esim. maksukanavilla.
Hieman on kivikautisen tuntuista, kun tekniikka ja yhteydet mahdollistaisi tallentamisen järkevämminkin.
 
Vastaus: Kanavapaketit TV / Internet

Nettiyhteydellä ei ole paljon merkitystä noissa minun testaamissa IPTV palveluissa.
Maxivision mainostaa "HD" kanaviensa vaativan vähintään kahdeksan megaisen yhteyden, ja kuvanlaatu ei siitä parane olipa yhteys kuinka nopea tahansa.
55" televisiolla olen katsellut, ja ei tosiaan ole mitään kaksista teräväpiirtoa, jos vertaa vaikka Netflixin HD tarjontaan.

Harkitsen IPTV-palvelua ja mietinkin tuota kuvanlaatu asiaa, voiko näissä palveluissa olla eroa kuva ja ääni:

antennitalous
50-100 Mt valokuitu
pk.seutu


DNA MTV Total Sport
- kortinlukija
- kortti
- maksukanavapaketti

Sonera MTV Total Sport
- digiboksi
- IPTV
- ?
 
Vastaus: Kanavapaketit TV / Internet

Sonera löytyy nyt määräaikaisella sopparilla, täysin paska, vuoden joutuu vielä kituuttamaan. Käyttöliittymä kivikaudelta, muutama kuukausi sitten vielä ei ollut edes jatkuvaa tallennusta, nyt olin kuulevani että optio olisi tullut. Ei appsia tallennuksiin, vain suoriin lähetyksiin, tallennuksen lisäys selaimessa tai itse digiboksilla. Ei oo kerta eikä kaksi kun on ollut sen luokan ongelmia ettei tallennuksia ole pystynyt laittamaan ollenkaan, viime viikolla viimeksi. Toisinaan tallennukset eivät ole tallentuneet. Karta koko sontaa.

Soneraa ennen oli Elisa, käyttöliittymä oli siinäkin vähän kankea mutta aivan toista luokkaa palvelun taso mitä Soneralla. Appsit löytyy kaikkeen ja ne toimivat todella hyvin.

Avasin myös Dna:n viihteen mutta toistaiseksi vain luuri appsina millä tallennukset pystyy lähettämään töllöön langattomasti, tuntuu varsin toimivalta systeemiltä, digiboksin ehdin myös jo ostamaan mutta korttia en ole siihen hakenut. Soneran laatikon heitän kaappiin homehtumaan ja maksan turhaan vuoden että saan sen poikki, siinä kyl tunki sormensa paskaan.
 
Vastaus: Kanavapaketit TV / Internet

Soneran laatikon heitän kaappiin homehtumaan ja maksan turhaan vuoden että saan sen poikki, siinä kyl tunki sormensa paskaan.

Miksi ihmeessä maksat tuotteesta joka ei pelaa? Eikun valituksia tekemään vaikka joka päivä, että saat sen irtisanottua. Minulla oli muutama vuosi sitten Soneran kännykkäliittymä joka ei pelannut työmaalla ollenkaan. Ensin olivat sitä mieltä, että minun on maksettava silloin määräaikaisen sopimuksen loput maksut täysimääräisesti. Loppujen lopuksi, kun vaan jaksoi vääntää, liittymä sulkeutui ja en maksanut siitä senttiäkään. Kyllä se vitutti silloin ankarasti vääntää, mutta ei kaikkea paskaa pidä niellä. Fight the power [emoji6]
 
Vastaus: Kanavapaketit TV / Internet

Yleensä taistelenkin loppuun asti, tä tapaus on jäänyt vähän kesken. Tein Soneralle valituksen, ei auttanut. Ilmoitin kuluttaja-asiamiehelle ja sanoi että kirjallinen valitus Soneralle, sitä en ole joutanut vielä tekemään.
 
Ylös Bottom