Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kankea microsoft!!

wiltsu

Member
AAARGH! Pakko avautua tänne ongelmasta, josta olen microsoftin kanssa nyt taistellut useampaan otteseen. Ensin vähän taustatietoa: Jonkin aikaa sitten hotmailin sähköpostitilini kaapattiin. Huomasin tämän siitä, kun muutama kaveri alkoi huudella, että sieltä on lähtenyt niille aika paljon spammia viime aikoina. Noh katsoin lähetetyistä viesteistä, että sieltähän onkin sitä kasoittain lähtenyt--> pikaisen googlettelun perusteella tulin siihen tulokseen, että tili on kaapattu ja salasana täytyy heti vaihtaa. Noh vaihdoin salasanan ja spammien lähteminen loppui saman tien. Muutama päivän jälkeen kirjautuessani sähköpostiin yllätyksekseni huomasin, että tilini on suljettu. Koitin tiliä palautta lukuisia kertoja vastailemalla erilaisiin turvakysymyksiin, mutta joka kerta vastaukseksi tuli vain, että tiedot eivät ole riittävät. Kyseessä on tili, jonka olen luonut n.10 v sitten ja eipä noita osoitteita tai muita tietoja aina ole sinne tullut päivitettyä tai saatikaan en enää muista sitä turvakysymystä "mikä on isoisäsi ammatti?", johon olen kuitenkin todennäköisesti kirjoittanut jotain tyyliin asdfgh. Lukuisten tilin palautusyrityskertojen jälkeen hotmail kehotti vain luomaan uuden tilin, jonka myös tein mikä ärsytti aivan suunnattomasti, koska kaikki palvelut yms. ovat linkitetty suljettuun tiliin. Sitten päästäänkin itse asiaan...

Ensin ongelma tuli vastaan playstationillä psn networkissä, jonka salasanan olin unohtanut. Uusi salasana siis lähetetään sähköpostiin, joka on siis psn asetuksissa juurikin tämä suljettu sähköposti. Sähköpostiosoitteen vaihtamiseksi tarvitsee taas kuitenkin salasanan. Noh soitin psn tukipuhelimeen ja selitin tilanteeni ja muutaman kysymyksen jälkeen asiakaspalvelija vaihtoi profiilini sähköpostiosoitteen haluamaani uuteen ja psn:n käyttö jatkui aivan normaalisti. :)

Sitten vastaavanlainen ongelma tuli vastaan xboxin gamertagissa, johon on liitetty tuo suljettu sähköpostitili. Koitin tiliä tuosta valikosta vaihtaa, mutta se herjaa aina, että salasana ei ole oikea? Noh varmaan sellaista virheilmoitusta ei sitten ole olemassa, että se tili on suljettu tms. Muutaman yrityskerran jälkeen joka kerta törmättyäni aina vain tuohon virheilmoitukseen, otin yhteyttä xboxin asiakaspalveluun. Asiakaspalvelija vain hoki, että olenko koittanu palauttaa salasanaa netistä. N. 30 min kestävän puhelun aikana sain kuin sainkin taottua asiakaspalvelijan päähän, että tuo salasanan palauttaminen on vähän vaikeaa kun tili ON SULJETTU! Pyysin voisko hekin vaihtaa sieltä käsin sähköpostiosoitteni (Niinhän ne plaikkarin puolellakin tekivät?) Mutta tämä ei kuitenkaan valitettavasti ole mahdollista!?!?!? Minua kehotettiin vain luomaan uusi gamertag, johon sitten saan sen haluamani sähköpostin--> menetän kaikki pelit, live ajan, gamerscoret jne. Asiakaspalvelija vain voivotteli, että siihen ei nyt muukaan auta :O

Nyt olen ymmälläni, että luonko tuon uuden gamertagin vai jatkanko vanhalla, jossa asetuksissa toisaan kummittelee tuo suljettu sähköpostitili, johon en pääse mitenkään käsiksi. Live kuitenkin toimii ihan normaalisti tai ainakin marketplace (pelaamista en ole vielä koittanut, mutta eiköhän sekin toimii jos kerta liveen muuten pääsee). Tulipahan vähän purkauduttua, hyvä MICROSOFT!

ps. päivittäkää sähköpostinne asetukset aina kohdilleen, että mahdollisesti suljetun tilin palauttaminen onnistuisi.
 
Vastaus: Kankea microsoft!!

ps. päivittäkää sähköpostinne asetukset aina kohdilleen, että mahdollisesti suljetun tilin palauttaminen onnistuisi.

Ja unohtakaa surkea Hotmail. Gmail rulaa.

Ootkos kokeillut luoda uuden sähköpostin, joka on saman niminen kuin se jo suljettu tili? Eli olisiko se vanhan tilin sulkeminen vapauttanut sen vanhan sähköpostiosoitteen muidenkin käyttöön? En tiedä onko tuollainen edes mahdollista mutta eihän näistä koskaan tiedä.
 
Vastaus: Kankea microsoft!!

Ja unohtakaa surkea Hotmail. Gmail rulaa.

Ootkos kokeillut luoda uuden sähköpostin, joka on saman niminen kuin se jo suljettu tili? Eli olisiko se vanhan tilin sulkeminen vapauttanut sen vanhan sähköpostiosoitteen muidenkin käyttöön? En tiedä onko tuollainen edes mahdollista mutta eihän näistä koskaan tiedä.

Juu tulihan tuotakin koitettua, mutta eipä ole tuo osoite vapaana. Ymmärtääkseni se on vain jotenkin lukittu eli sitä ei ainakaan vielä ole vapautettu muiden käyttöön. Täytyykin tuota asiaa muuten huomenissa tiedustella milloin tili suljetaan kokonaan ja sen pystyisi käytännössä luomaan uudelleen samaan osoitteeseen.

Tietenkin tuo aika on sitten joku 10 v :D
 
Vastaus: Kankea microsoft!!

Wiltsu: Jos tiedot ovat tyyli adshfgh, niin tällöin on hyvin vähän mitä voidaan tehdä, millään platformilla. Laite voidaan aina jäljittää ja vastaavaa, mutta yleensä se vie sen verran voimavaroja ettei sitä ruveta tekemään kuin viimekädessä.
 
Vastaus: Kankea microsoft!!

Itselläni on muuten ollut sama tilanne. Siitä on tosin jo monta kuukautta, kun huomasin, että tilini on suljettu. Yritin itsekin palauttaa tiliäni monta kertaa, mutta aina tuli sama vastaus, että tiedot eivät ole riittävät. Onneksi minulla oli kuitenkin toinen osoite gamertagia varten, ja aloin sitten käyttämään sitä kaikkialla. Vituttaa kuitenkin, kun meni kaikki yhteystiedot toisen osoitteen mukana.
 
Vastaus: Kankea microsoft!!

Wiltsu: Jos tiedot ovat tyyli adshfgh, niin tällöin on hyvin vähän mitä voidaan tehdä, millään platformilla. Laite voidaan aina jäljittää ja vastaavaa, mutta yleensä se vie sen verran voimavaroja ettei sitä ruveta tekemään kuin viimekädessä.

Kirjoitin että juurikin vain tuo tieto on tyyliin asdfg, joten ei suinkaan kaikki tiedot. Tai sitten olen keksinyt siihen niin hienon kysymyksen, että en muista sitä itsekkään :D
 
Vastaus: Kankea microsoft!!

No oli tässä ainakin hyvä opetus sulle ja muille. Pitäkää ne tiedot ajan tasalla. Ja ihan turhaa luoda useita eri sähköposteja. Okei ehkä kaksi voi olla niin voi tarvittaessa palauttaa unohdetut tiedot sinne toiseen postilaatikkoon. :)
 
Vastaus: Kankea microsoft!!

No oli tässä ainakin hyvä opetus sulle ja muille. Pitäkää ne tiedot ajan tasalla. Ja ihan turhaa luoda useita eri sähköposteja. Okei ehkä kaksi voi olla niin voi tarvittaessa palauttaa unohdetut tiedot sinne toiseen postilaatikkoon. :)

Niimpä sitä tulee kantapään kautta opittua kaikenlaista. Tuo kaksi sähköpostia on ihan hyvä olla ja kannattaapa ne juuri vielä linkittää toisiinsa siten että molemmissa on se vaihtoehtoinen sähköpostiosoite se toinen sähköposti ikävien tilanteiden varalle.
 
Ylös Bottom