Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kannattiko/kannattaako ostaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paavi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Paavi

KonsoliFIN Alumni
Kun nyt tuolla xboxillakin on tämä nin laitetaan tännekin oma;
siis purkakaa tunteitanne kuutiota kohtaan tänne!

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan paavi88
Kun nyt tuolla xboxillakin on tämä nin laitetaan tännekin oma;
siis purkakaa tunteitanne kuutiota kohtaan tänne!

Olen omistanut kuution nyt noin kuukauden verran ja kertaakaan ei ole vielä kaduttanut.:)

Tässä minua ketuttaneet jutut, hyviä puolia en käy listaamaan kun niitä on liikaa. :cool:

- Muistikortti saisi olla roimasti isompi(tai, no, myönnetään - ei muistikorttia vaan kovalevy tai vastaava massamuisti).

- Hyviä (pal-)pelejä saisi olla enemmän kuin kolme.

- Olisin myös otettu jos DD5.1-ääniä tuettaisiin, laajakuvatukeakin näemme lähinnä ö-luokan ps2-käännöksissä.

- Demoja en edelleenkään ole missään nähnyt, enkä keksi yhtään pätevää syytä miksen.

- Myös erivärisiä värkkejä tänne ja heti!

- Ja Wavebirdissä pitäisi olla värinät ja akku kännykkätyyliin.

- Aluekoodit ovat edelleen olemassa. Tätä en edelleenkään ymmärrä tahi suostu ymmärtämään. Ja joka kerta kun ajattelen tätä asiaa, nousee minulla hiki pintaan. Ehkäpä tämä johtuu liiallisesta PC:n vaikutuksesta...

- Aina kun näen kadulla, televisiossa tai lehdessä sinisen logon mustalla taustalla jossa lukee "ps2", haluaisin nähdä 2 isompaa logoa jossa lukee "gamecube".

Cuben ostin kesäkuussa, ja aika vähälle on pelaaminen jäänyt. Tuo ei tosin johdu konsolista, vaan hyvien pelien puutteesta.

Eniten on ärsyttänyt Nintendon Eurooppa-politiikka, eli kaikki julkaistaan Euroopassa niin myöhään. Pelien osalta Eurooppa-viive on ihan hyväksyttävää, mutta esimerkiksi WaveBird ja isompi muistikortti olisivat saaneet jo tulla kauppoihin. Väitän tosin edelleenkin, että PAL-versioita olisi mahdollista tehdä nopeamminkin, jos Nintendo vaan haluaisi sitä. Jos jo peliä suunniteltaessa otettaisiin huomioon tuleva PAL-käännös, olisi se käännös sitten nopeampi kuin nykyisin. Nyt tuntuu, että pelintekijät alkavat miettiä PAL-käännöstä vasta pelin valmistuttua.

Ihmetystä on myöskin aiheuttanut Cuben mini-DVD:t. Jo nyt on pelejä, jotka vaativat 2 levyä. Levyjen vaihtaminen ei ole mitään pelinautintoa nostavaa, ja paluu PC:n tyyliseen 7:n CD-levyn peleihin kauhistuttaa. Jotta peli mahtuisi mini-DVD:lle, täytyy alkudemoista ja muista karsia, joka sitten näkyy ikävästi. Eikö esim. Eternal Darknessin välianimaatioita ole väitetty huonolaatuisiksi liian pakkaamisen takia? Nykytekniikalla on todella ison kapasiteetin levyt mahdollisia, joten miksi palata ajassa taaksepäin? Ymmärrän sen, että Nintendo halusi tehdä standardista poikkeavan tallennusformaatin piratismin estämiseksi. Tuo nykyinen mini-DVD on aivan liian pieni tallennusformaatti.

Rasittavaa on myöskin netissä näkyneet previkkakuvat tulevista Cuben peleistä, sillä ne kuvankaappaukset ovat jotain uskomatonta söherrystä. Eikö Cuben grafiikasta todellakaan saada kunnollisia kuvankaappauksia? Xboxin kuvankaappaukset ovat huippulaatuisia, ja varmaankin saavat siten muutaman mahdollisen ostajan kannattamaan Xboxia.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Moguli
Cuben ostin kesäkuussa, ja aika vähälle on pelaaminen jäänyt. Tuo ei tosin johdu konsolista, vaan hyvien pelien puutteesta.
Sama juttu, tosin koneen ostin ilmestymispäivänä.

Eniten on ärsyttänyt Nintendon Eurooppa-politiikka, eli kaikki julkaistaan Euroopassa niin myöhään.
Minä taas ihmettelen vielä enemmän suomen osaston toimintaa. Citymarketeissa ja muissa ostoshelveteissä Xbox ja PS2 pelit ja vehkeet ovat usein vierekkäin av-osastolla, mutta GameCube dublojen ja playmobiilien välissä lasten lelu-osastolla. Näinhän Nintendo pääsee sopivasti lasten kone-maineestaan ja esim. Resident Evil-peliä myydään kuin heinää.:confused:

Tuo demojen puute ihmetyttää myös.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan FrankNyberg
Minä taas ihmettelen vielä enemmän suomen osaston toimintaa. Citymarketeissa ja muissa ostoshelveteissä Xbox ja PS2 pelit ja vehkeet ovat usein vierekkäin av-osastolla, mutta GameCube dublojen ja playmobiilien välissä lasten lelu-osastolla. Näinhän Nintendo pääsee sopivasti lasten kone-maineestaan ja esim. Resident Evil-peliä myydään kuin heinää.:confused:

Eiköhän laitettaisi pystyyn joku kampanja Citymarkettien Nintendo-asettelua vastaan - "GameCube ja Game Boy Advance muiden konsolien rinnalle!"... itseänikin ärsyttää Citymarketit suunnattomasti (vaikka niissä muuten asioinkin). Vai onko tuo Citymarketin vika vai Nintendon Suomen osaston vika?

Vai onko tuo Citymarketin vika vai Nintendon Suomen osaston vika?
Jos cittari laittaa ne väärälle alueelle, voisi Agerex (vai mikä se oli) komentaa ne oikealle alueelle.

Jos cittari laittaa ne väärälle alueelle, voisi Agerex (vai mikä se oli) komentaa ne oikealle alueelle.

Minulla on suora kontakti Agerexiin, kyselenpä heiltä.

[edit: typo]

Viimeksi muokannut moderaattori:
Kyllä kannatti hankkia!

Ei ole oikein mitään moitittavaa. No pelit voisi olla halvempia :) mutta ymmärrän, että voittoa on jostain saatava.

Olen jo hankkinut viisi peliä, joista vain yksi on ollut hiukan pettymys niin ei kai valikoimastakaan voi niuhottaa. Aina välillä tekisi mieli pelata Haloa, mutta kai noita FPS pelejä kohta tulee. Laajakuvatuki voisi olla yleisempi - mutta katsotaan sitten miltä se ED:ssä näyttää.

Kokonaisuutena olen kuitenkin hankintaani todella tyytyväinen. Pelattu on paljon ja pelaaminen on muuttunut nurkassa nyhjöttämisestä enemmän sosiaaliseksi jutuksi konsolin ansiosta. Mikä on todella hyvä.
--
Pirkka

[Edit lisäys Citymarketeista] PS: Turtolassa Tampereella on GameCuben kamat piilossa lasikaapissa, jonka peittää PSOne standi! :) Ei tuolle oikeasti voi kuin nauraa. Oikein toimimalla niin suurella kaupalla olisi mahdollisuus kaapata suuri osa konsolimarkkinoista, mutta kun ei kukaan taida tietää peleistä mitään niin sen siitä sitten saa.

Itsellä on tämä vaihtoehto, että kannattaako Cuben osto. Olen aikeissa nyt ensi lauantaina ostaa omani pois (pe on palkkapäivä), kun pc-superstore myy laitetta odottamaani hintaan 199. Tosin nyt joku puhui jo Cuben hinnanalennuksesta 150:n -jos joku tietää paremmin, niin mielelläni säästän tuon väliinjäävän summan. Rehellisyyden nimissä en kyllä jaksaisi enää odottaakaan, koska tänään hain SSBM:n jo valmiiksi odottamaan lauantaita:).

Kyllä olen täysin tyytyväinen Game Cubeen, vaikka en yli kuukauteen ole kaverilla laitetta käynyt pelaamassa eli kokemustakin on varmasti vähemmän kuin teillä muilla. Erityisesti olen mieltynyt GC:n ohjaimeen, joka on vähintäänkin yhtä hyvä kuin PS2:n. Pelejä on jo mulla rästissä koska ostan laitteen vasta nyt ja syksy/talvi vielä tuo vielä lisää hyviä pelejä. Ehkä paremmat kommentit sitten GC:n omistajana:).

No tällä hetkellä ongelmana ovat ns. hyvien pelien puute Euroopan markkinoilla sekä pelien kallis hinta. Todelliset "tappajapelit" Cubelta puuttuvat vielä, ainakin näin Euroopan osalta.

- Esa

Sama juttu, tosin koneen ostin ilmestymispäivänä.

Tuo demojen puute ihmetyttää myös.

Joo anttilassa toptenissä cubellakin on vain murto osan kokoinen alue ps2 ja xboxin vastaaviin.:confused:

Jeh, samaa ihmettelen minäkin. Ainakin täällä Vantaan Jumbon citymarketissa PS2 on kyllä hienosti esillä, tosin GC:tä joutuu hieman etsimään ja löytyy tietenkin PSX:n varjosta sieltä... :mad: . Xboxia koko liikkeestä ei löytynyt vaan oltiin heti ohjaamassa Anttilaan. Ihme toimintaa kyllä kieltämättä...

Ostin konsolin heti julkaisupäivänä (klo.07.40), ja olen siitä lähtien viettänyt leijona osan ajastani tämän konsolien kuninkaan ääressä. Omistan 7 peliä, eikä yhdestäkään ole vielä suurempia valituksia. Huippupelejä on vähän, mutta toistaiseksi pelitarjonta on tyydyttänyt minut. En ole palannut N64:n ääreen takaisin, minkä jotkut hardcore- pelaajat ovat kuulemma tehneet valittaessaan huippupelien puutteesta.
Pari viikkoa, ja kuiva kausi on ohi.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Biohazard

Jeh, samaa ihmettelen minäkin. Ainakin täällä Vantaan Jumbon citymarketissa PS2 on kyllä hienosti esillä, tosin GC:tä joutuu hieman etsimään ja löytyy tietenkin PSX:n varjosta sieltä... :mad: . Xboxia koko liikkeestä ei löytynyt vaan oltiin heti ohjaamassa Anttilaan. Ihme toimintaa kyllä kieltämättä...

Anteeksi nyt, kun sanon rumasti, mutta tosissaan vituttaa semmonen, että jossaki kaupassa myydään tuotetta, josta ei tiedetä paskan vertaa!:mad:

Omalla paikkakunnallani muistan, kun eräässä sähköliikkeessä oli N64-pelejä myynnissä, hintaa vaan 590mk...:mad:
Ja nykyään taas eräässä toisessa vastaavanlaisessa kaupassa maksaa eräät PC-pelien lisälevyt "vain" 59...

Kuvitellaanpa että minä olisin pelikauppias. Tarkkailisin muitten kauppojen hintoja, ja myisin pelit aina 10centtiä halvemmalla. Jos joku kysyisi, niin minä myös tietäisin, millaisesta pelistä on kyse.

Jos kauppias ei tiedä peleistä mitään, niin turha niitä on edes myydä. Myyköt vaan hevosia tai mitälie...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Kumppe

Anteeksi nyt, kun sanon rumasti, mutta tosissaan vituttaa semmonen, että jossaki kaupassa myydään tuotetta, josta ei tiedetä paskan vertaa!:mad:

Siksi erikoistuotteet, kuten pelikonsolit kannattaa _aina_ ostaa elektroniikkaa myyvistä erikoisliikkeistä, ei Mamboista, Jumboista tai muista päivittäistavarakaupasta. Esim. Gigantti (jossa ainakin Kuutiot lisäosineen ovat esilllä) myy Kuutiota jopa sekatavarakauppoja ja muita Jokisen lihakauppoja edullisemmin. :)

.

Eikös sitä yleessä sanota että konsoli=pelit...

Eilen tuli sitten köyhdyttyä pari sataa ja hankittua komea, musta GC. Uuden konsolin hankinta on aina yhtä hauska kokemus, tässä vaiheessa ei voi olla kuin tyytyväinen :).

Ylös Bottom