Treamcast saapui, tässä ensivaikutelmia. Toistaiseksi en ole virtoja kytkenyt, koskapa a) olen töissä ja hain koneen aamulla postista, b) minulla ei ole adapteria mukana JAPsipistokkeelle ja c) joku pelikin olisi kiva olla mukana ... asiaan.
Koko komeus tulee kannettavassa kangaslaukussa, samankaltainen kuin kannettavien tietokoneiden laukut, mutta tämä on hieman pienempi & paksumpi. Itse kone on melkoinen jötikkä. Koko on about sama kuin tavallisella DC:llä, mutta kantta paksuntaa näyttö. Kuvanlaatuun ja toimivuuteen palataan myöhemmin, kunhan kuvakin saadaan näkyviin.
Koneessa on neljä liitäntää ohjaimille, kuulokeliitäntä edessä, kaiuttimet sivuissa (+volumen säätö), laajennusväylä sivussa (modeemi, broadband), normaali AV-out lisänä, Serial-liitäntä, virtaliitin, johon voi laittaa mukana tulleen autoadapterin (virta tupakansytyttimestä tai takakontista, kuten omassa Laguna-farmarissani - tällä voi siis pelailla auton peräkontissa) tai mukana tulleen ulkoisen 110V-220V -> 12V muuntajan.
Lisäksi puuhapakkaukseen sisältyy kaksi ohjainta, jotka näyttävät vähän leluilta. Nappeja on yhdeksän (Start + A + B + C + X + Y +Z + olkanapit). A-C ovat alarivissä, X-Z toisessa rivissä niiden päällä. Kaikille napeille on turbo (on, off) kytkimet. D-padissa on mikrokytkimet (!), eli se on äänekäs jä kuulostaa lähinnä NGPC:n tikulta, mutta 2x äänekkäänpänä.
Sitten mukana on vielä Dreammovie Deluxe - kaukosäädin, vastaanotin ja softa (mini-CD:llä). Väittää soittavansa MP3:et, VCD 2.0:t ja S-VCD:t. Tämä varmennetaan testeissä lähipäivinä.
Palaan asiaan, kunhan saan testattua pelejä illalla kotona.
-=Pacdam=-