Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kannettava Dreamcast!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tonppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ruma!
Muuten varmaan olisikin ihan käytännöllinen, mutta kun tuollaiset LCD näytöt maksavat hunajaa ja akut ovat yleensä isoja ja paskoja.

Vähän epäilyttävän näköinen.
Ohjain näytti myös olevan uudenlainen, mutta eipä tuosta tiedä vaikka hyvä olisinkin.

Jokapuolella näyttää muuten olevan Treamcast logo. :)

EDIT: Voin kyllä hyvin uskoa, että hongkongin kaduilta tuollaisia voi löytääkin.
Itse olen käynyt usein Thaimaassa ja piratismia löytyi kyllä joka katukaupasta mitä vastaan tuli.
Myös isoissa ostoskeskuksissa oli erillinen kauppa jossa myytiin piraattiversioita uusista peleistä, microsoftin ja muiden fimojen ohjelmia sekä käyttöjärjestelmiä.

Voisi muuten olla aikamoinen kerilykohde tuo Treamcastkin.

Viimeksi muokannut moderaattori:
179$ näyttäisi olevan vale-DC:lle hintaa (euroissa siis n. 150). Hinta on ihan järkevä ottaen huomioon miten kalliita nuo LCD-näytöt ovat. Tosin tuon laatu tuskin päätä huimaa.

Itse ajattelin jotain harvinaisempaa dreamcast-konsolia :D

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3530416201&category=4313

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3529497537&category=4313

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3529954718&category=4313

Sinänsä muo ovat ihan hauskan näköisiä :rolleyes:

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Little Girl
EDIT: Tuon omistaneena tulisi Pacdamkin kateudesta valkoiseksi.

Voisi olla - minullakaan sentään ihan kaikkeen ei ole varaa, vaikka melkoisen pitkä penni DC-tavaraan on tullutkin laitettua. Se kannettava DC on sentään jo tilauksessa, mutta tähän ei ole innostusta. Jos haluaisi kerätä erikois-DC:t kokoelmaan, saisi maksaa sievoisen summan rahaa.

-=Pacdam=-

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Pacdam
Se kannettava DC on sentään jo tilauksessa, mutta tähän ei ole innostusta.

-=Pacdam=-

Ei jumaleisön... Mä haluan kans... Onneksi en ole yhtään kateellinen taas sinulle... :D

Treamcast saapui, tässä ensivaikutelmia. Toistaiseksi en ole virtoja kytkenyt, koskapa a) olen töissä ja hain koneen aamulla postista, b) minulla ei ole adapteria mukana JAPsipistokkeelle ja c) joku pelikin olisi kiva olla mukana ... asiaan.

Koko komeus tulee kannettavassa kangaslaukussa, samankaltainen kuin kannettavien tietokoneiden laukut, mutta tämä on hieman pienempi & paksumpi. Itse kone on melkoinen jötikkä. Koko on about sama kuin tavallisella DC:llä, mutta kantta paksuntaa näyttö. Kuvanlaatuun ja toimivuuteen palataan myöhemmin, kunhan kuvakin saadaan näkyviin.

Koneessa on neljä liitäntää ohjaimille, kuulokeliitäntä edessä, kaiuttimet sivuissa (+volumen säätö), laajennusväylä sivussa (modeemi, broadband), normaali AV-out lisänä, Serial-liitäntä, virtaliitin, johon voi laittaa mukana tulleen autoadapterin (virta tupakansytyttimestä tai takakontista, kuten omassa Laguna-farmarissani - tällä voi siis pelailla auton peräkontissa) tai mukana tulleen ulkoisen 110V-220V -> 12V muuntajan.

Lisäksi puuhapakkaukseen sisältyy kaksi ohjainta, jotka näyttävät vähän leluilta. Nappeja on yhdeksän (Start + A + B + C + X + Y +Z + olkanapit). A-C ovat alarivissä, X-Z toisessa rivissä niiden päällä. Kaikille napeille on turbo (on, off) kytkimet. D-padissa on mikrokytkimet (!), eli se on äänekäs jä kuulostaa lähinnä NGPC:n tikulta, mutta 2x äänekkäänpänä.

Sitten mukana on vielä Dreammovie Deluxe - kaukosäädin, vastaanotin ja softa (mini-CD:llä). Väittää soittavansa MP3:et, VCD 2.0:t ja S-VCD:t. Tämä varmennetaan testeissä lähipäivinä.

Palaan asiaan, kunhan saan testattua pelejä illalla kotona.

-=Pacdam=-

Oli ihan pakko käydä kotona lounaalla ;) Testasin laitetta mukana tulleella Capcom vs. SNK 2 -pelillä ja mainiosti toimi. Pelasin omalla padilla ja laitteen omalla, pienellä näytöllä. Näytön laatu ei taida ihan maailman paras olla, mutta ajaa varmasti asiansa. Illalla testaan, miten kuva pukkautuu ulos telkkariin. Muistikorteille EI ole paikkoja ohjaimessa, joten täytyy viritellä joku systeemi 3. tai 4. porttiin vanhasta DC:n ohjaimesta. Täytyy kokeilla illalla myös oheislaitteiden toimivuus tässä Treamcastissa.

CD-asema kuulostaa ihan samalta kuin oikeassa DC:ssä. Kansi ei ole DC:n veroinen, se ei tunnistanut levynvaihtoa, jos kantta ei sulkenut kunnolla. Samoin sain aikaiseksi resetin, kun painoin kantta alaspäin kesken pelaamisen.

Laite muuten boottaa kaikkien regioneiden pelit mukisematta ilman mitään bootti-hässäköitä. Kyllä Kiinan insinöörit osaavat ...

-=Pacdam=-

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Pacdam
Sitten mukana on vielä Dreammovie Deluxe - kaukosäädin, vastaanotin ja softa (mini-CD:llä). Väittää soittavansa MP3:et, VCD 2.0:t ja S-VCD:t.
Tuo olisi muuten aika vänkä peli, jos laite tosiaan soittaa hyvin noi SVCD:t. Itse tosin veikkaisin, että koneesta ei löydy potkua siihen :|

Ylös Bottom