Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kannettavaa ostamassa

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wizard
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Kannettavaa ostamassa

Olen kannettavaa ostamassa, hinta luokka 600-800. Lähinnä elokuvien, musiikin jne. peruskäyttöön. Ei siis pelikoneeksi, mitä nyt Football Manageria voisi pyöritttää. Olen etsiskellyt ja tämmöinen näyttäisi aika edulliselta:

Serv It Acer Traverlmate 5520

Vertailin muihin kauppoihin niin tuohon hintaan tuota ei ole tarjolla oikein missään. 120gb kovalevyllä ja 2megan muistilla ja huonommalla prosessorilla(1,8mhz) saa, mutta tuossa on sentään 3072mb muistia ja 250gb kovo.
 
Vastaus: Kannettavaa ostamassa

Lainataanpas vanhaa ketjua. :)

Nyt voi olla läppärin osto edessä. Olen kuitenkin hiukan pihalla nuista läppäreitten näyttiksistä. Osaako kukaan suositella läppäriä, jolla voisi pelata civilisation 5:sta? Muita erityisvaatimuksia ei ole. Hintaryhmä on joustava, ei tietysti haittaa jos maksaa vain vähän rahaa... :D
 
Vastaus: Kannettavaa ostamassa

Moro

Olisikohan tässä kannettavassa HP Pavilion 15.6" kannettava g6-1104eo - Gigantti tehoja Age of empires 3 pelailuun (ja muiden kevyiden pelien), leffojen katseluun Hd laadulla tv:ltä, ja siihen tavalliseen netti surffaukseen. Kyseinen läppärihän on ensiviikolla gigantissa 399€.
Vaikuttaisi ihan mielenkiintoiselta. Vai löytyykö jostain parempaa kannettavaa? Budjettini on alle 450€ ja mahdollisimman halvalla pitäisi päästä :o?
 
Vastaus: Kannettavaa ostamassa

Boxraz: Sopii hyvin kuvaamaasi käyttöön. Heikoin kohta on näytönohjain mutta sekin on riittävä kevyeen pelaamiseen.
 
Vastaus: Kannettavaa ostamassa

Harmi ettei suomessa vielä myydä mitään kannettavia ilman Windowsia.. Aika suolaseksi nousee koneiden hinnat sen kanssa.
 
Vastaus: Kannettavaa ostamassa

Harmi ettei suomessa vielä myydä mitään kannettavia ilman Windowsia.. Aika suolaseksi nousee koneiden hinnat sen kanssa.

Etpä kasattuna hirveästi erota hinnasta ilman windowsia ja kanssa. Mutta voithan toki laittaa eteenpäin myyntiin sen Windowsin, mikä mukana tulee. :)
 
Vastaus: Kannettavaa ostamassa

Etpä kasattuna hirveästi erota hinnasta ilman windowsia ja kanssa. Mutta voithan toki laittaa eteenpäin myyntiin sen Windowsin, mikä mukana tulee. :)
Ääh en halua levittää pahaa eteenpäin. Tulisi hirveät omantunnon tuskat :rolleyes: Btw, Media Marktissa Windows 7 Ultimate (tai mikä lie) 300€....
 
Vastaus: Kannettavaa ostamassa

Nappaanpa tämän kysymäni kysymyksen tuolta toisesta ketjusta tähän aiheeseen sopivampaan ketjuun:

Olen uutta läppäriä ostamassa ja olisi mukava saada hiukan vinkkejä, että löytyisi sopiva. Läppäriä käytän perus-nettisurffailuun, opiskeluun(office) ja hiukan myös vähäiseen videonkäsittelyyn (pinnacle - youtube-kamaa). Lisäksi olisi mukava, että soveltuisi pienimuotoiseen pelaamiseen eli pyörittäisi vähän vanhempia pelejä ja vaikka uudempiakin pelattavilla grafiikoilla( en siis todellakaan tarvitse mitään über crysis-graffoja.) Hintahaarukka ylettyy max n. 600€

Tälläinen oli mietinnässä: Sony VAIO E Series 15.5" kannettava VPCEH1J1E/W - Gigantti Osaisiko joku tietokonetermistöä paremmin tunteva sanoa, että vastaako kyseinen laite ylläolevia kritteerejä. Ja jos, joku tietää hyviä vaihtoehtoja olisin todella kiitollinen niistä.
 
Vastaus: Kannettavaa ostamassa

Multa saat maskunmies pari kuukautta vanhan Lenovon laatuläppärin 500 rahaan himaan kuljetettuna, 4 gigaa muistia, tuplaytimet Intel i3, 320gb kovari win 7 professionalit ja kaikki, parin vuoden tauon jälkeen totesin windowssin jälleen perseestä, haen macin ni jää tämä ylimääräiseksi.
 
Vastaus: Kannettavaa ostamassa

Ääh en halua levittää pahaa eteenpäin. Tulisi hirveät omantunnon tuskat :rolleyes: Btw, Media Marktissa Windows 7 Ultimate (tai mikä lie) 300€....

Herra näyttänee missä tulee mukana Win7 Ultimate. Mulla on se joo, mutta en ole nähnytkään läppäriä jossa olisi se mukana, seose versio missä on _kaikkea_. Enivei, eikös toi ole ihan laillista myydä etiäpäin kuitenkin?
 
Vastaus: Kannettavaa ostamassa

Olen nyt juuttunut pähkäilemään kahden koneen välillä:
Sony VAIO E Series 15.5" kannettava VPCEH1J1E/W VS. Toshiba Satellite 15.6" kannettava C660-1MF

Hinta on molemmissa täsmälleen sama eikä minulla ole kauheasti väliä esim. kiintolevyn koolla joten on nyt kiinni siitä, että kumpi on parempi tehoiltaan. Jos mitään ymmärrän noista spekseistä niin se olisi tuo Toshiba mutta olisin kiitollinen jos joku asiantuntevampi voisi vahvistaa tuon.
 
Vastaus: Kannettavaa ostamassa

Herra näyttänee missä tulee mukana Win7 Ultimate. Mulla on se joo, mutta en ole nähnytkään läppäriä jossa olisi se mukana, seose versio missä on _kaikkea_. Enivei, eikös toi ole ihan laillista myydä etiäpäin kuitenkin?
Tuskinpa missään tulee ultimatea mukana, mutta onhan tuo aika suolaisen hintanen. Eikös normitkin ole joku 200?

Olen nyt juuttunut pähkäilemään kahden koneen välillä:
Sony VAIO E Series 15.5" kannettava VPCEH1J1E/W VS. Toshiba Satellite 15.6" kannettava C660-1MF

Hinta on molemmissa täsmälleen sama eikä minulla ole kauheasti väliä esim. kiintolevyn koolla joten on nyt kiinni siitä, että kumpi on parempi tehoiltaan. Jos mitään ymmärrän noista spekseistä niin se olisi tuo Toshiba mutta olisin kiitollinen jos joku asiantuntevampi voisi vahvistaa tuon.
Tosiaan ovat todella samanlaisia nuo koneet. Pieniä eroja parissa kohtaa. Tehojen puolesta Toshiba ihan vähän parempi, Vaiossa enemmän sitten muuta kivaa (hdmi ja 2 usb-porttia enemmän). Tosi paha sanoa kumpi olisi sitten parempi. Vaio olisi mulle itelle aika hyvä, kun käytän telkkaria toisena näyttönä usein ja joudun usein käyttämään jopa yli 4 usb porttia samanaikaisesti ja tuo 2mb muistiakin riittäisi Linux Mintin kanssa ihan kivasti. En nyt tämän enempää osaa auttaa.
 
Vastaus: Kannettavaa ostamassa

Tuskinpa missään tulee ultimatea mukana, mutta onhan tuo aika suolaisen hintanen. Eikös normitkin ole joku 200?

Mä en nyt ole ihan varma, miten homma noitten OEM-lisenssien kanssa menee mitä verkkokauppakin myy, et voiko semmoisen tilata kun kasaa uuden koneen osista. Jos se menee niin, niin silloin halvin on 112 euroa. Normaali päivityslisenssi on about saman hintainen ja normaali täysi lisenssi maksaa noin 180 euroa. Home Premiumista siis kyse. Opiskelijalle päivityslisenssi Professional-versioon maksaa vaivaiset 35 euroa.

On nää hinnat tällä hetkellä mielessä, koska juuri olen ostanut tuon opiskelijan päivityslisenssin ja viime viikolla tutkiskelin hintoja... Edelleenkin vain odottelen vahvistusviestiä, on kyllä todella huono tuo Microsoftin verkkokauppa, aivan ihme touhua ettei vahvistusviestit tule saman tien vaan joutuu näin helvetin kauan venailemaan. Mutta kun halvalla saa niin joutaahan tuota hetken venailla kai, eipä se nyt niin päivän päälle ole kun on jo vuosikaudet sietänyt Vistaa.

Ja mitä tulee esimerkiksi läppäreitten hintoihin joita myydään ilman Windowsin lisenssia, joko Linuxilla tai täysin ilman käyttistä... Ne on hyvin pitkälle saman hintaisia, se Windowsin lisenssi ei hintoja juurikaan nosta. Joskus aikoja sitten katselin noita ja tulin siihen lopputulokseen että ihan sama.
 
Vastaus: Kannettavaa ostamassa

Opiskelijalle päivityslisenssi Professional-versioon maksaa vaivaiset 35 euroa.

Noheva opiskelijahan masinoi koulunsa MSDNAA:n jäseneksi (ellei jäsenyyttä jo ole) ja saa Professional seiskan lisenssin ilmaiseksi.

Aiempaan pohdiskeluun liittyen, ainakin Lenovolta pitäisi saada Thinkpadit vaikka Ultimatella jos jostain syystä juuri sen haluaa.
 
Vastaus: Kannettavaa ostamassa

joo elikkä läppäriä olisin hommaamassa enkä paljoa niistä tiiä mutta mahollisimman halpa joka täyttää nää vaatimukset:

Microsoft Windows® 7, Vista™ SP2, XP (SP3 for 32 bit & SP2 for 64 bit), Intel® Core 2 Duo Processor 1.8 GHz or AMD Athlon x2 64 2.0 GHz, 2GB RAM
DirectX® 9.0c compatible graphics card or higher, sound card
2GB free hard drive space for installation. 10+ GB free recommended
Windows Media Player 11 or higher
Internet explorer 7 or 8
One available USB 2.0 port
 
Vastaus: Kannettavaa ostamassa

Jos pelikannettavaa on ostamassa, niin kannattaa tutustua ASUS G74SXään.

Itselleni ostin juuri kyseisen vekottimen. i7 2.2GHz (skaalautuu tarvittaessa 3GHzään automaagisesti), 16GB RAMia, nVidia 560M GTS näytönohjain 3GB muistilla, 750GB HDD. 17.6" näyttö ja kirjoittava BD-asema.
 
Vastaus: Kannettavaa ostamassa

Oon tässä hankkimassa halpaa läppäriä ja haluasin tietää hieman viisaammilta, onko tämä tarpeeksi hyvä myös pelien pyörittämiseen: http://www.gigantti.fi/product/tiet...SO/compaq-presario-15-6-kannettava-cq57-318so En siis mitään Skyrimiä Über High asetuksilla aio pelata, mutta olisi ihan kiva, jos esim Portal toimisi sujuvasti vaikka medium asetuksilla. Pääsääntöisestihän tuo olisi vain nettiä yms. tehoja vaatimattomampaa säätöä varten. 4gb ram ainakin riittäis varsin mainiosti, kun tulen luultavasti Linux Minttiä (tai Archia) käyttämään pääkäyttiksenä. Hieman vaan mietityttää, kun tuosta prossusta löytyy googlella osumia jo jostain 2010 alusta...
Ja kyllä, olen köyhä. Tuo on ainut 15+ tuumanen kone johon on varaa :)

Edit: Tuli tuo nyt ostettua ja ihan hyvältä vaikuttaa tämän hintaiseksi. Tosin gigantin tyyliin, ei ikinä kannata täysin luottaa noihin tarjouksiin. Oli nimittäin tuon E-350 prossun sijasta E-300 ja 1.6ghz kellotaajuuden sijasta 1.3ghz. Noh suuren suuri ero ei ole, mutta olis kyllä paremmin se E-350 kelvannut... Hinta nyt sentään miniläppäireiden tasolla ja onhan tässä hyvä näyttö ja 4gb ramia, joten en valita. 10 kilometrin kävelymatka vesisateessa tosin varmistaa, etten raketteja lähe paukuttelemaan :D

Edit2: Vois nyt antaa pientä arvostelua ranskalaisin viivoin.

-Prossu ei ole mikään turhan tehokas. Verrattavissa mun edelliseen omaan koneeseen vuodelta 2004. En ole vielä ehtinyt testailemaan muita pelejä, kuin Binding of Isaacia mutta koska se on flashpeli, ei se käytä grafiikkakorttia ollenkaan vaan pyristelee cpu:lla (tuo peli ei toimi edes kaikilla yyber hyvillä koneilla). Tuloksen voi arvatakin, jökää ihan saatanasti.
- Grafiikkakorttiakaan en ole vielä päässyt pistämään rasituksen alle, mutta luin että se on selvästi prossua paremmalla tasolla (youtubesta löytyy videoita, jossa tämä pyörittää jopa MW2 siedettävällä fps:ällä.
-Näppäimistö on melko pieni ja vaatii totuttelua, jos on tottunut "normikokoiseen" näppäimistöön. Numpadi puuttuu (en tarvitsisikaan).
-Webkamera on todella huono :D Ihme pikselimössöä vaikka testisivuston kuva onkin noin 300 pikseliä leveä.
-Hiirilevy (tai mikälie). Itseasiassa todella hyvä. Siinä on älypuhelimista tuttu multitouch jolla voi suurennella ja scroillailla tiettyjä asioita. Pinta siinä tosin on jostain tyhmästä syystä reijitettyä mattapintaa (wtf??). Ei siis luista yhtä hyvin kuin toivoisi. Erillinen hiiri on siis must.
-Kaikki usb ym. liitoskohdat TODELLA tiukkoja. Hyvää siinä on se, ettei varmasti esim ulkoinen kovalevy lähde usbportista irti kesken tiedonsiirron. Huonoa tietysti se, että yhdistäminen ja irtiottaminen vaatii voimaa (voi käydä jotain ikävää jos riuhtasee liian kovaa).
-Näyttö on kirkas ja resoluutio varsin sopiva.
-Akku kestää normiasetuksilla 3,5 tuntia. Varmasti saa kestämään jopa 4-5 tuntia. (Prossuhan on tämän hetken yksi energiatehokkaimista)
-Koneen tuuletin on toodella hiljainen. Huomasinkin tuulettimen äänen vasta tätä kirjoittaessa. Jos tuohon ei kiinnitä tarkemmin huomiota, ei sitä siis kuule ollenkaan (vähän niinkuin seinäkellon tikityksen unohtaa, mutta siihen katsoessa alkaa taas kuulla tiktakkia)

Suosittelen kaikille niille, joilla ei ole varaa ostaa tehokkaampaa ja niille jotka eivät pelaa uusia pelejä (2009-->).
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom