Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kannettavat MP3 - CD-soittimet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja feldon
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Philips exp 203

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Groover
sori feldon jos sotkee kuvioitas.
Ei se mitään. En taida muutenkaan olla valmis sijoittamaan vähiä rahojani MP3-soittimeen. Itse asiassa kävin eilen palauttamassa sen ostamani Philips Expanium 203 -laitteen takaisin kauppaan.

En suosittele ko. laitetta kenellekään ja tässä syitä:

Paristo-ongelma:
paristot kestivät n. 3-4 tuntia, jonka jälkeen kone ilmoitti että ne ovat tyhjentyneet. Luotan kuitenkin Duracell M3 -paristojen laatuun. Pariston kyljestähän voi mitata paljonko virtaa on jäljellä ja mittari näytti että vielä noin 80% tehosta oli tallella. Ihmeellistä! Kokeilin sitten TDK:n kalleimmilla paristoilla, jolloin soittoaika oli kokonaiset 3 tuntia.. Perkules! Airamin heavy-duty -paristot kuluivat loppuun samassa ajassa. Ohjeiden mukaan alkaliparistoilla pitäisi saavuttaa ainakin 10h soittoaika - muutenkin mielestäni liian vähän - mutta siihen laite ei kyennyt.

Ongelmat CD-R -levyjen kanssa:
Laite ei lukenut kaikkia CD-R -levyjä

Ongelmat tavallisten CD-levyjen kanssa:
Koneen olisi pitänyt toistaa myös normaalit levyt. Kuitenkin levyt hyppivät aivan uskomattoman paljon ja kuunteleminen oli mahdotonta. Toisinaan musiikin tempo muuttui jotenkin todella omituiseksi: ts. aloin kuulla laitteestani pikkuoravien ääntelyä.

Ongelmat tärinän eston kanssa:
Pienikin tärinä ja normaalit CD-levyt menivät hulluiksi. Laitteessa piti olla 45sek varmennus. Ja kyllä: olin kytkenyt sen päälle. MP3-levyissä ei ollut tärinä-ongelmia.

Koko-ongelmat:
Näppäimet oli sijoitettu niin hullusti, että niihin oli todella vaikea päästä käsiksi, kun soitin oli esimerkiksi repun sivutaskussa. Kone oli muutenkin kookkaampi ja painavampi kuin normaali soitin.

Mitä vielä.. en jaksa enää listata enempää vikoja.

mm. noiden syiden takia on MD suosimani formaatti, tosin Applen Ipod:kin on kiinnostava vehje - tosin hintava

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Groover
mm. noiden syiden takia on MD suosimani formaatti, tosin Applen Ipod:kin on kiinnostava vehje - tosin hintava

Apple paivitti iPodia ja laski laitteen hintaa. Toimii nyt virallisesti Applen tukemana myos PC:ssa MS Windowsin kanssa.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Inertia

Apple paivitti iPodia ja laski laitteen hintaa. Toimii nyt virallisesti Applen tukemana myos PC:ssa MS Windowsin kanssa.

Silti 5GT karvalakkimallinkin hinta on 399? applen sitella. Kiinnostavampi olis se 10GT malli, joka on pienin ja mukana tulee 5GT-malliin verrattuna vielä kantokotelo...huolestuttaa oliko se nyt anandtechin arviossa mainittu vain kohtuullisen tehokas vahvistin. Meikän puurokorvat tarttee kunnon melua myös matkalla.

Vanha kannettava meni rikki ja oli sen verran vanhaa tekniikka että päätin hankkia ihan uuden.

Kumma juttu noiden expanium arvosteluiden kanssa.

olen tehnyt jo pari päivää tutkimusta minkä kannettavan MP3 soittiminen hankkisin ja arvosteluita näyttää olevan kolmea erilaista tyyppiä.
1. Mahtava vehje, todella laadukas ja kaikki CDt toimii!.
2. Ei kannata tuhlata rahoja tähän, musiikki pätkii kokoajan ja ESP ei toimi ÄLÄ OSTA!!!.
3. No tjaa ihan hyvä tämä on.

Noita 1 ja 2 tapauksia on aikalailla saman verran.
En oikein tiedä mihin luottaa enää.
Tosin noissa kolmessa kohdassa on mukana user reviewsit jotka tuntuu vaihtelevan todella usein joillakin musiikki kuulemma pätkii kokoajan ja joillakin tuo expanium tuntuu toimivan todella hyvin.

Olen nyt pikkuhiljaa kallistumassa expaniumin puoleen koska rahaa ei ole mihinkään Ipodeihin tai zeneihin.

Mikäs se TMn numero on missä se arvostelu on?
Entäs sen hifilehden?

Minulla on Grundigin Mystixx (joku tuommoinen) -MP3-soitin. En nyt suosittele oikein kenellekään. Välillä bugaa aika rankasti. Ei oikein tykkää alkaa soittamaan levyjä ja välillä kanssa biisit hyppii. Pattereitakin syö aika lailla.

Tosin kotona TV:hen kytkettynä toimii tosi hienosti. Ja joku kun mainitsi CMX:n levyistä, niin itsellä on kanssa Children of Bodomia neljä levyä, System of a Downilta kolme ja levyn verran julkaisemattomia biisejä. Sitten vielä pari sellaista biisiä mitä en laillisesti omista, mutta ei niistä puhuta.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Casq
Entäs sen hifilehden?
Vanha Philips Expanium 101 oli mukana kannettavien MP3-soitinten testissä Hifi-lehden numerossa 6-7/2001. Ko. testin Expanium voitti ylivoimaisesti (muina laitteina Kenwoodin, Lenoxxin ja Napan malleja). Tuoreempia Expaniumeita ei lehdessä ole arvosteltu.
Seuraavassa Hifisssä on muuten arvostelu 300 - 400:n auto-MP3-soittimista.

<edit>
Tekniikan Maailman kotisivulta löytyy näköjään näppärä artikkelihaku eli kannettavien ämpäri-soitinten testi löytyy numerosta 10/2002 ja testissä olivat Grundig Mystixx CDP-9100SPCD, Napa DAV 311, Napa DAV 316, Philips EXP203, Philips EXP301, Philips EXP501 ja Sony D-CJ01. Tuloksia ei sivuilta tietenkään löydy.
</edit>

Viimeksi muokannut moderaattori:
Kiitos tiedoista.

En huomannutkaan kuinka vanha tämä viestiketju oli.

Menin kuiteskin ostamaan tuollaisen
Thomsonin joka vaikutti ihan hyvältä vaihtoehdolta ja nyt olen käyttänyt sitä pari päivää ja hyvin soi.
Kirjoitin tälläisen pienen arvostelun, en ole mikään hifiguru vaan ihan tavallinen kuolevainen.

Mukana tuli kunnon kuulokkeet (ei mitään nappeja) toistaa kaikki MP3t ja RWn kanssa ei ole ollut ongelmia.

Ainoa asia mikä häiritsee tuossa Thomsonissa on hieman köyhän näköinen designi mutta nappulat yms ovat hyvin sijoiteltu.

Olen ravistellut sitä monta kertaa ja kokeillut miten ESP toimii ja loistavasti tuntuu toimivan.

Kivana lisänä on EQ jota tosin ei voi itse säätää mutta parempi näin kuin ei mitään (4 erilaista valmista asetusta)
Playlistien tekeminen onnistuu ja MP3sten nimet pyörii ruudulla.

Niin ja sitä näyttöä ei ole valaistu.

Ihan hyvä ostos näyttää olevan, olen tyytyväinen tähän.

Itsekin olen tässä ollut jo kauan aikaa hankkimassa kannettavaa cd-soitinta. MP3-toisto ei ole välttämätön, mutta hyvähän se silti olisi.
Tässä on kyllä soitin, jossa hinta/laatu-suhde on enemmän kuin kohdallaan.

Tässä laitteen ominaisuuksia:

iRiver iMP-350 SlimX hopea - ulkoinen CD-soitin langallisen LCD-näytöllä/kaukosäätimellä ja FM-radiolla. Tukee normaalin CD-levyn lisäksi myös MP3, WMA ja ASF formaatteja. Toimii jopa 23 tuntia kahdella NiMH-akulla. 180/480 sekunnin shokkimuisti. Ulkoinen koko 135 (l) X 145 (s) X 16.7 (k) mm. Paino ilman paristoja n. 189g. Mukana tulee myös nappikuulokkeet.

Suomessa tuollainen maksaa 230, kun taas amazonissa se on vain 99.99$. Eli hintaero on melkoinen, ja postikulut varmaan kohtuullisia. Rupesin jo miettimään, että tuolta amazonista voisi tilata soittimen. Mutsin luottokortilla ajattelin tilata.. tulevatko tuotteet nopeasti ja vaivattomasti ja millaiset postikulut mahtaa olla tommoisella paketilla?

Hulluilla päivillä kaupattiin Philips Expanium 521 -soittimia melkoisen edullisesti. Enteileeköhän tämä kannettavien kovalevysoittimien yleistymistä..?

Ylös Bottom