Minulla on:
Kodak mc3 (mp3-soitin-digikamera-digivideokamera- kannettava kovalevy-hybridi)
RiõVolt 250 SP (mp3-cd-soitin, jossa radio)
Nokia 5510 (.lse-soitin-radio-kännykkä-hybridi)
Näistä parhaiten minua on palvellut Kodak mc3, jonka äänenlaatu on porukan heikoin, mutta jonka toimivuus on luotettavinta, paristojen käyttöikä mp3-käytössä pitkä ja johon on ylivoimaisesti helpointa siirtää mp3-tiedostoja/mitä tahansa muuta dataa. 1,5V ladattavat alkaliparistot hankittuani en ole katunut laitteen hankintaa käytettynä laisinkaan.

Kodak mc3:sta voi käyttää siirreltävänä kovalevynä, joten sinne (ja sieltä pois!) voi siirtää mitä tahansa, kunhan ajurit on asennettu ja USB-kaapeli on mukana. Tilaa laitteessa on muistikortin koosta riippuen 8->256mb (itselläni on 16mb ja 128mb kortit).
Nokia 5510 on surkea soitin. mp3set pitää ensin muuntaa -lse-tiedostoiksi Nokian omalla ohjelmalla, joka tallentaa ne automaattisesti kovalevylle (mp3+lse=2xtilankulutus). Siirto suoritetaan samalla ohjelmalla, mikäli se nyt haluaa siirtää tiedostot tai edes osan niistä. Yleensä kone kaatuu kesken ensimmäisen kappaleen ja kone on rebootattava yhteensä 3 kertaa, ennen kuin Windows käynnistyy uudelleen.Laitteesta ei voida siirtää
yhtään mitään tietokoneelle päin, toisin kuin mc3ssa. Äänenlaatu on kuitenkin karvan verran mc3:sta parempi, mikä johtuu idioottimaisesta formaatista. Akku myös kestää pitkään. Tilaa laitteessa on n.60mb.
RiõVolt 250 SPtä ei ole tullut pahemmin käytettyä, mikä johtuu siitä, ettei minulla ole polttavaa CD-asemaa nykyisessä koneessani (uuteen aion hommata, kunhan saan rahat kasaan). Äänenlaatu on ylivoimainen, radion kuuluvuus huono. Säätää voi melkein mitä tahansa asiaa monipuolisissa valikoissa ja mukana tulee 2kpl ladattavia 1,5V pattereita+laturijohto, jolla voi myös käyttää vehjettä verkkovirralla. Miinuksina patterit eivät kestä kovin pitkään; edes ostamani uudet 1,5V ladattavat alkaliparistot eivät poistaneet ongelmaa. Lisäksi kuulokkeiden johdon jatkeesta (se sydeemi, minkä saa paidan kaulukseen kiinni ja missä on säätönappuloita) ei ole LCD-näyttöä, vaan moinen piuha on Amerikasta tilattava lisävaruste.
Ehkäpä lisään käyttöä uuden koneen (ja polttavan aseman) hommattuani, tai sitten myyn sen pois.