Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kauhupelit Xbox 360:lle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lape
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Kauhupelit XBox 360:lle?

Ja puhtaasta mielenkiinnosta, kertoile miltä peli vaikuttaa jos/kun(?) et ole ensimmäiseen osaan tutustunut. Ts. pääseekö juoneen mukaan helposti sisään aiempaa tarinaa tietämättömänä yms. yms.

Laitan sitten enemmän arviota, kunhan olen pelannut loppuun asti. Pelaan todella vähän tämäntyylisiä pelejä ja eteneminenkin on sen mukaista, toivottavasti ei liian vaikeaksi käy kuitenkaan. Toistaiseksi "normal" -vaikeustaso on ollut juuri sopiva.

Alkutekijöissä siis vielä ollaan, mutta tykännyt olen. Ehdottomasti jännittävin peli sitten ensimmäisen Resident Evilin. Pelin aihepiiri on mielenkiintoinen ja rikostutkijana toimiminen tuo omat mausteensa peliin. Grafiikka ok, kontrollit hyvät. Mutta laitan lisää kommenttia kunhan pääsen eteenpäin. Juoni aukeaa pikkuhiljaa - toistaiseksi ei mitään vaikeuksia pysyä mukana. Totta kai ensimmäisen pelin pelanneet saavat varmasti enemmänkin juonesta irti.

Voi, mutta ymmärtääkseni F.E.A.R.-konsolikäännös on aivan anaalista. En ole itse pelaillut konsolilla, joten en tiedä siitä sen enempää. Viisaammat/pelanneet voinevat valaista asiassa.

Ei ole anaalista. Alussa vähän harmitti äijän jalkojen teputus kun hiippailla koitti, ja control sensivityn säädin nollaan. tottua piti hetki, mutta kun opettelun ja alun tylsien kenttien päästiin itse asiaan, eli a) hallitsen kontrollit täysin b) ympäristö vaihtuu pois varastoista niin alkoi semmoinen trippi ettei monesta väliä. Kannattaa käyttää usein sitä aim-modea, mikä tarkoittaa vaan sitä, että tähtäin pienenee, ja äijä liikkuu sulavammin ja hieman hitaammin. Itse käytin sitä paljon.

FEARin grafiikan vahvuus tulee monta kertaa tietyistä valolla kikkailluista huoneista ja tiloista. Tyhjä mutta nätti toimiston pimeä käytävä lasiseinineen on kyllä karmea paikka. Ja vaikka ympäristön näyttävyyteen oltaisiin monessa paikassa voitu tehdä enemmän, niin monessa kohtaa taas huomaa ihailevansa näkymiä mitä edessä on. On sitten kyseessä näky, joku tuomiopäivän tappokone, lopun "se iso...jokin" ja mitä vaan mikä tarttuu silmään. Voi tuijottaa niitä laatikoita ja väripaletin vähyyttä, itse taas aloin pitämään siitä. tavallisella laajakuvatelkkarilla pelasin, ja kyllä se vaan minut tyydytti. Mitä enemmän loppua kohti mennään, kyllä se kauhu tuli päälle ja kovaa. eläydyn näihin aivan täysillä. jos ei eläydy, ei saa mitään muutakuin erittäin hienon räiskintäpelin, joista haluaisi poistaa kaikki psykoilukohdat (minä en halua).

Suosittelen FEARia kyllä ehdottomasti fiilishakuisille urveloille. Jakaa kyllä porukan, itse hehkutan sen puolesta.

ja kyllä, Condemned on toinen perhanan toimiva. Nämä olkoon sisaruksia. FEAR on tietysti sisko, ja Condemned velipoika.

Viimeksi muokannut moderaattori:

F.E.A.R on ihan hyvä FPS pelinä, mutta nuo kauhu elementit ovat sen verran kuivia ja ennalta arvattavia että ne olisi voinut jättää pois..eli nimen vaihtamalla ja kauhut poistamalla saataisiin hyvä FPS..:rolleyes:

JAtkan vielä yli-innokasta hehkutusta (juuri menin läpi tunti sitten). En solvaa sinua mitenkään, kerron miten itse koin.

Säikäytyksiä on muutama, kyllä, mutta myös ei-niin-uhkaavia näkyjä, jotka ovat vaan puhtaasti helvetin mielenkiintoisia. Loppua myöden niissä on enemmän merkitystä ja tunnelmaa. Pelin viimeinen tunti oli silkkaa "mitä helvettiä päästäkää mut pois täältä"-menoa. Tuli välissä muuten ihmeteltyä suu auki omituisia friikkinäkymiä. Ja toisin kuin moni kokee, koin itse saavani mukavasti tarpeeksi tietoa mitä tapahtui ja miksi, ja mikä asia on minkäkin seuraamusta, että osaan jotenkin hahmottaa asioita. En kuitenkaan liikaa että kaikki olisi täysin ilmiselvää, eli mysteeri ei kuole eikä rautalangan kanssa olla liikenteessä.

Mutta kuivia? Ei. Minulle toimii kuin häkä. Kauniita, pelottavia, vaikuttavia, ja ne äänet. Ja EI, en innostu kaikesta japanhorror-tavarasta.

Ja sitten tämä: the darkness. Ei sovi aliarvioida sitä tylyyttä ja kaikkea mitä jännityksen nimissä pelissä koetaan. tietenkin on vastapainoksi huumoria, toimintaa ilman jännäämistä ja vaikka mitä, mutta kyllä sitä kunnon tunnelmaa, mielikuvitusta, hyvää kirjoitusta ja eritoten pattonin äänellä siunattua demoninperkelettä löytyy tästä. Parhaita boxin fps-pelejä. Aivan upea tekele. En anna koskaan pois. Tarina, tapahtumat, ideat, henkilöihin kiintyminen (tyttöystävä) ja vaikka mitä. Ei voi kehua tarpeeksi.

Suora kauhupeli ei ole, mutta itse koin piinaavaa jännitystä ja kauhunsekaisia tunnelmia useasti.

Ja sitten tämä: the darkness. Ei sovi aliarvioida sitä tylyyttä ja kaikkea mitä jännityksen nimissä pelissä koetaan. tietenkin on vastapainoksi huumoria, toimintaa ilman jännäämistä ja vaikka mitä, mutta kyllä sitä kunnon tunnelmaa, mielikuvitusta, hyvää kirjoitusta ja eritoten pattonin äänellä siunattua demoninperkelettä löytyy tästä. Parhaita boxin fps-pelejä. Aivan upea tekele. En anna koskaan pois. Tarina, tapahtumat, ideat, henkilöihin kiintyminen (tyttöystävä) ja vaikka mitä. Ei voi kehua tarpeeksi.

Suora kauhupeli ei ole, mutta itse koin piinaavaa jännitystä ja kauhunsekaisia tunnelmia useasti.

Comppaan täysin. Boxilla olevista peleistä tämä kyllä kaikkein rakkain, olkoonkin että paljon muutakin hyvää on tullut ostettua ja pelailtua (gearsseista oblivioneihin ja falloutiesta bioshockeihin, about 30 peliä yhteensä).

Vaikkei ollutkaan mikään arvostelumenestys (varmaan jotain 8:n luokkaa) niin olihan tämä pienie vikoineen kaikkineen uskomaton kokemus. Brutaali ja tunnelmainen toiminta, oikeasti kiinnostavat henkilöhahmot, hyvin suunnitellut ja mielikuvituksekkaat peliympäristöt, loistava juonen kuljetus (joitain tosin harmittanut tuo tietokoneen ajoittainen puikkoihin astuminen, itse tykkäsin istu kyydissä ja katella :D)...

Eli itseeni iski kovaa.

Sitten heitetään vielä että kyllä se Dead Space taitaa myös olla aikas hyvä kauhupeli-kandidaatti. Pitkästä aikaa jotain hyvää EA:lta (Kun saisi vielä Mirror's Edgen käsiin...).

PS: Jackie on kyllä kova sälli. "It was the second time I died" ;)
Sitten spoleiritageilla vielä:
Aivan uskomattoman koskettava kohtaus kun voimattomana saa nähdä mitä tyttöystävälle tapahtuu. Vielä kun suruissaan ampuu itsensä, todella hyvin kirjoitettu ja toteutettu kohtaus

Mites peli nimeltä Amnesia,onkohan koskaan tulossa xboxille?
Olis kiinnostavan oloinen videoiden perusteella.
R.E ja Silent Hill sarjan ensimmäiset osat on tullu pelailtua ps ja ps2 konsoleilla.
Olivat lajissaan hyviä siihen aikaan.Nyt vuosien jälkeen ostin taas konsolin,tällä kertaa
xboxin,Alone in the dark löytyy.On kyllä hyvän oloinen peli,aika vapaasti voi touhuta tuossakin pelissä.

Vois vähän listata, vaikka käytykin läpi parhaat.

- Dead Space (kai se kakkonenkin, vaikka ekan sivun nimitys "splätteri" vois olla enempi paikallaan)
-

Siihen ne jäikin. Ehkä vähän aliarvostettu on Clive Barkers Jericho, tosin en tiedä meneekö tuo kauhuun. Pelasin itse cheateilla ja vaikeimmalla ollen aika lällyhelppo, ja ilmankin olisi aika helppoa tavaraa. Vähän putkimainen ja ehkä yksi kaameimmista graffat omaavista peleistä - Deadly Premonitionin jälkeen. Mielenkiintoiset pelattavat hahmot; kaikilla oma juttunsa ja pelaaminen sujuvaa ja helppoa muutenkin. Oli kyllä täysin mun peli, kunhan asennoitui oikein. Ghost-bullet ja muut jutut oli nannaa.

Em. kirjoittaneelle ja muillekin varmaan mieluinen juttu on Silent Hill HD:n julkaisu jossain vaiheessa. Löisin päätä seinään ellei olis niin kipeä jo ennestään; miksei tässäkään ole ykköstä. HUOH. Noh hyvä et jotain, kauhupelejä on niin häviävän vähän.

Vastaus: Kauhupelit Xbox 360:lle?

Ykkös-boksin Call of the Chtulhu, Dark Corners of Earth jos jostain löytyy. Toimii 360:lläkin, joskus tosin äänet hieman pätkii.

Tunnelmaltaan aivan loistava vaikkei graafiselta puolelta nykyään mitään karkkia ole. Mukana myös mielenterveys, joten pelin henkilö voi tehdä itsemurhan mikäli tulee liikaa outouksia vastaan yhdellä kerralla. Pelatessa tulee pelästyttyä ja hiki virtaa kun läheltä kuuluu ääni askelten ja itse tutkit johtolankoja toisessa huoneessa.

Tuo the Darkness on kyllä melkosta paskaa . Tuon sun hehkutuksen ansiosta ostin mutta petyin karvaasti ; Ohjattavuus on hirveä , grafiikka kammottavaa , täynnä outoja mokia/bugeja , äänet korvia särkevää . 15min kidutin itseäni , sitten oli pakko lopettaa , tarinan täytyy olla melko kova jos tuon pelastaa .

Outo vika tuossa on kun menet naama seinää vasten , kaveri nostaa pistoolit ylös ja liipaimisia voi painaa ja iskurikin liikkuu mutta aseet ei toimi :D Eivät sitten ottaneet tulikäskyjä pois tuossa tilanteessa

FEAR 2 olis mun suositus , ohjaus on vähän kankea mutta muuten peli rokkaa .

Tuo the Darkness on kyllä melkosta paskaa.

On aika huonossa jamassa kauhupelien laita tosiaan, jos Darkness mainitaan ketjussa. :D Hirveä peli, ei mulla muuta.

FEAR 2 olis mun suositus , ohjaus on vähän kankea mutta muuten peli rokkaa .

Kaamea peli. Loputonta spawnia, loputonta paskaa. Täysin järjetöntä progressiivista kujajuoksua täysin vailla mitään järjen häivää. Oli yksi pahimmista pettymyksistä itselle, ja siitä mökötyksestä johtuen Fear 3:kin jäi ennakkotilaamatta.

Fear 1:hän on kiva teos sekin. Ja vastoin ekan sivun ja muuta yleistä dissausta, oli Fear Files miljoona kertaa parempi kokemus pelillisesti kuin Fear 2 ikinä. Toki punainen lanka siinäkin puuttuu, mutta ykköstä lähempänä.

Deadly Premonitionia on viisi chapteria takana, ja hiukankaan paremmalla ohjauksella, tai edes vastustajilla, peli olisi melkoista kulttikamaa. Säälittävät vastustajat ja niiden samat käsittämättömän munattomat ulinat on täydellinen tunnelman tappaja muuten hyvän tunnelman omaavassa pelissä. Pelissä on ehdottomasti sitä jotain, mutta mieletön ja järjettömän liiallinen toiminta ei sovi peliin puutteista johtuen.

Ylös Bottom