Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Käytettyjen pelien hinnoista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kasvain
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

kasvain

New Member
Ihmettelen kovasti mitä käytetyistä peleistä pyydetään. 40-50 euroa pelistä kun vastaavan saa uutena ja varmasti naarmuttomana jo hiukan päälle 50 euroon paikasta riippuen.

40 euron hinnan vielä ymmärtää jos peli on "uutuus" muttakun vuoden vanhoista peleistä pyydetään samaa. Tosin eihän se ole tyhmä joka pyytää vaan...

Sitten hintoja verrataan huuto.netin vastaaviin jossa nyt saa mummon kalsareistakin ylihintaa.

Jotain järkeä niihin hintoihin. Käytetty on käytetty eikä todellakaan uusi!

Onhan tuo, mutta mikäs siinä jos porukka maksaa.
Itse menin joku aika sitten paikalliseen pelidivariin jossa on periaate "10 välirahalla vaihto vastaavan koneen peliin".
Tarjosin Cuben Waveracea vaihdossa Meleeseen. Äijä tarjosi jopa 30!! Sanoin sitten vaan, että "älä unta näe siitä asiasta tipuseni".
Kuitenkin todistettavasti myy peliä käytettynä 50 hintaa ja todistettavasti vielä tokaissut kaverille joka Wavea on ostanut käytettynä, että ei saa yhtään alennusta, kun on niin vaikea saada. No varmasti jos tarjotaan puolet pelin hinnasta!
Ennen oli toisin, kun se väliraha vielä oli sen 50mk.

Ainakin ne pelit, mitä olen itse ostanut käytettynä ovat olleet aivan uudenveroisessa kunnossa. En mielestäni saa mitään enemmän jos ostan pelin uutena kaupasta.

Ja toi "hiukan päälle 50euron" on käytännössä uusista peleistä 59.50e. Ja sekin hinta on yleensä vain postimyynnin kautta, jolloin hinta postimaksuineen nousee yli 60e. Yleensä pelit maksaa kaupassa keskimäärin 65e. Jos vastaavasta käytetystä uutuus pelistä maksaa 45-50e niin on se minun mielestä ainakin selvää säästöä enkä harkitse edes kahta kertaa ostanko käytetyn vai uuden pelin.

Nyt kun mietin, niin mä olen ostanut ehkä jotain 6-7 peliä käytettynä, enkä varmsti yhtäkään niistä erottais jos vastaava uusi peli laitettaisiin viereen. Niin hyväkuntoisia ne kaikki pelit on ollu.

Pelien hintaan käytettynä vaikuttaa myös se paljon niitä on myynnissä. Esim PESin hinta käytettynä on vieläkin yli 40e koska sitä on niin vähän käytettynä myynnissä. Sama asia on osaltaan GTA3sen kanssa.

Yleisesti ottaen ihmiset vaikuttavat olevan tyytyväisiä käytettyjen pelien hintoihin, koska ne menevät kohtalaisen hyvin kaupaksi. Miksi myyjät laskisivat hintoja jos kerta nyt jo pelit menee kaupaksi?

Onpas teillä kalliit hinnat siellä. Ite missä asun niin saan melkee pelin ku pelin 30 eurolla, siis käytetyn. Uutuudetkin ovat sellasta 55 euroa maksimissaan. Siis samassa paikassa. Mulla on 25 ps2:n pelii ja varmaa suurimman osan oon ostanu käytettynä, koska tulee paljon huokeemmaksi. Kallein käytetty peli taisi olla 36 euroo MGS 2:sta, mutta ostinkin sen eri divarista. :p

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan bryanfury80
Onpas teillä kalliit hinnat siellä. Ite missä asun niin saan melkee pelin ku pelin 30 eurolla, siis käytetyn.

30 euroa lähempänä käytetyn uuden pelin hintaa mielestäni, paljoa enempää en maksaisi...20 euroa vanhemmista kohtuullinen.

En tiedä miksi hintoja verrataan uusiin peleihin. Uusi on uusi ja käytetty aina käytetty oli se missä tahansa kunnossa.

Olen aika lailla samaa mieltä. Käytetty on aina käytetty, vaikka se kunnoltaan olisi lähes uuden veroinen. Pelit ovat joka tapauksessa ylihinnoiteltuja uusina. Arvo tippuu huomattavasti vietäessä peli kaupan tiskin ohitse, samoin kuin esim. muillakin kulutushyödykkeillä.

Pyytäähän saa mitä haluaa, maksaminen on kuitenkin eri asia. Itse laittaisin maksimiksi käytetylle 250mk=42. Ja siitä sitten alaspäin riippuen pelin uutuudesta, ja laadusta...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ksa

Itse laittaisin maksimiksi käytetylle 250mk=42.

Noin äkkiseltään heitettynä taitaa oma maksimini olla jotain samansuuntaista; MGS2:sta tulin maksaneeksi 45, koska se oli hankintahetkellä vielä aivan upouusi peli, ja se oli muita pelejä vähän kalliimpi silloin uutenakin, ainakin useimmissa liikkeissä mistä itse sitä vilkuilin. Pelien kierrättäminen on todella järkevää puuhaa - varsinkin nykyään kun monet peleistä onkin tarkoitettu vain kertakokemuksiksi. Minulla on ajatus siitä, mitä käytetty peli saisi suoraan pelimieheltä pelimiehelle myytynä maksaa:

(se mitä peliliike hyvittäisi pelistä + se mitä liike käytetystä pyytäisi) / 2

Tällöin se hyöty, joka tulee peliliikkeen puuttumisesta tuosta välistä, jakautuisi tasan ostajan ja myyjän kesken - ja molemmat voittaisivat kaupassa.

Käytetty on tosiaan aina käytetty - vaikka tähän minulla on heittää yksi hassu pointti: eräs kauppias nimittäin joskus muistutti, että uudet pelit voivat joskus olla viallisia -> nämähän toki palautetaan ja toimivat toimitetaan tilalle. Mutta luotettavasta liikkeestä hankitut käytetyt pelithän ovat testattuja ja toimiviksi havaittuja - eli käytettyjen pelien laadun voidaan tässä mielessä ajatella olevan korkeamman kuin uusien pelien!

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan bryanfury80
Onpas teillä kalliit hinnat siellä. Ite missä asun niin saan melkee pelin ku pelin 30 eurolla, siis käytetyn. Uutuudetkin ovat sellasta 55 euroa maksimissaan.
Et taida asua Suomessa..?

Olen itse muodostanut päässäni sisäisen mallin käytetyistä peleistä, jota myös sovellan:
:confused:

ns. Messiaspeli (uusi): noin 50-55 euroa

Messiaspeli (ikääntynyt): 30-40 euroa

Uusi peli: 40-45 euroa

Keski-ikäinen peli: 30-40 euroa

Vanha peli: noin 15-20 euroa

itse en koe vaivan arvoiseksi myydä peliä alle 15 euron

ja loppuen lopuksi hinta riippuu tietenkin aina myyjästä.

Aika paha aihe. Jokainen päättää itse mikä on halpaa ja mikä ei. Voisin mielellään maksaa tosi hyväk. käytetystä (uutuuspeli) vaikka 45 koska siinä säästää selvää rahaa..

Mun mielestä on kyllä tosi typerää touhua jos joku myy uusia pelejä 30:oon. Esim. Ostat MOH:in hintaan 65, pelaat viikossa läpi ja oot myymässä sitä siihen kolmeenkymppii. Joidenkin mielestä nähtävästi pakkauksen avaaminen tiputtaa hintaa reilut 30:oa. Kysyntä ja tarjonta määrää hinnan ei se onko peli käytetty vai ei..

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan *****
Kysyntä ja tarjonta määrää hinnan ei se onko peli käytetty vai ei..

Kysyntä ja tarjonta on vain välillä hieman kieroutunutta :D

Täällähän on sama hintataso kuin huuto.netissä, jossa ihmiset maksavat käytetystä tavarasta enemmän kuin uudesta. Silloin mennään jossain pahasti metsään.

Mutta niinkuin moneen kertaan todettu tyhmä ei ole se joka pyytää vaan se joka maksaa

Viestiketjun aloitin syystä että harmitti niin penteleesti että minä käytettyjen myyjät oikein ostajia pitävät. Käytetystä GT3 pelistä kun pyydettiin muutamaan otteseeen enemmän kuin uudesta vastaavasta.

Musta se olis jämpti että uudet pelit maksaisivat 50, ja käytetyt 30-40 kunnosta riippuen. Ottaa tosiaanki päähän ku menee nettikauppaan tsiigaileen hintoja, niin joku MoH: Frontline 69, kukaan jolla on aivot ei osta tuolla hinnalla pelejä. Ennemmin ootan alennuksia ku maksan ylihintaa, on se prkl. Ihmetyttää se että miten ne kehtaa myydä niin kalliilla, mut kait se siitä johtuu että typerät teinipenikat ostaa pelit isin rahoilla. Jos kukaan ei ostais, ni ei ne kyllä tuolla hinnalla myiskään. Käyttäkääpä järkeä!:mad:

Eipä ole kovinkaan varmaa, että noita alennuksia tulee, kierros itäkeskuksen Fun Stationissa kertoi että melkoisen vanha Shadow of Memories on saman hintainen kuin upouusi MOH.

MOHF kuitenkin tulee Platinumina ihan varmasti joten ei ongelmaa siitä suunnasta...

Joo pelien hinnat ovat kyllä uutena törkeitä, varsinkin kun vertaa cd-levyihin tai dvd-leffoihin. Itse en mielelläni maksa yli 50 e uusistakaan peleistä, joten aika paljon tulee ostettua play.comista, jossa uutuuspelejä saa säännöllisesti 29.95£-32.95£. Joitain jeesuspelejä on tullut haettua PS2FINin mainosbannereissa pyöriviltä pk-seudun liikkeiltä, kun antavat muutaman euron pärstäalennuksen ylläpidolle.

Koska tykkään testailla pelejä mahdollisimman monipuolisesti, vaihdellaan/lainaillaan joskus arvostelupelejä ylläpidon kanssa. Ostan myös kiinnostavia pelejä käytettynä, koska niistä saa lähes poikkeuksetta omansa takaisin myymällä ne eteenpäin. Ikinä ei ole ollut mitään ongelmia, levyt aina priimakuntoisia ja vaihdot / maksut / postitukset sujuneet ongelmitta.

Omassa hyllyssä pidän alle kymmentä peliä, myyn tai vaihdan kaikki hyvätkin ykkösosat pois ennen uusien versioiden tuloa etc. Ehkä varovasti arvoiden joku 50 peliä on tullut pelattua / testailtua tällä tavoin.

Olen koko pienen ikäni vaihtanut/ostanut käytettyjä pelejä, vain kerran on tullut vastaan peli joka ei ole toiminut kunnolla.

Paikallisessa divarissa saa vaihtopelistä maksimissaan 270mk minimissään 40 tai 60 en muista. (Eurohinnat saatte laskea itse)

Käytetty peli maksaa maksimissaan noin 45 euroa (laskekaa markkahinta itse)

Vertailun vuoksi toinen paikallinen liike. Oli peli mikä tahansa, missä kunnossa tahansa, pulitetaan siitä aina 50mk.

Päätelkää itse kumpaa käytän :)

Tosin jos ostan uuden pelin, eikä ole mitään viedä vaihdossa, niin käytän myös tätä jälkimmäistä.

Ylös Bottom