Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keräiletkö mitään?

harvester

New Member
Minä keräilen kiviä. No en nyt sentään
Joskus keräsin tölkkejä, en kuitenkaan enää. Alko seinät täyttyä liikaa, on niitä vielä viitisenkymmentä tossa kaappien päällä. Kaikenlaisia erilaisia harvinaisia. On Red Bullia, Blue Bullia, kiinalaista spritea ja 7uppia. Hienot logot niissä.

Kertokaa kokemuksistanne.
 
Warhammer figuja. Muuten ihan jees paitsi et kun koko homma on niin hemmetin addiktiivista niin siihen uppoom myös ihan tuhottomasti rahaa.
 
Joskus vuonna yks ja kaks tarroja, ylpeydenaihe oli pehmeät nintendo-tarrat. Ne oli lähinnä Mario ja Zelda aiheisia.Muistaako kukaan?

Myös tölkkejä joskus kans aikaa sitte. Nykyisin cd:t täyttää hyllyt ihan kivasti.
 
eri bändien bootleggejä eli livejä..
sekä videoita että cd:tä..
nirvanalta löytyy tällä hetkellä jotain +80 keikkaa ja himiltä jotain +30..tosin himi on niin kakkia nykyään että ei ei ei jaksa..
 
MtG-kortteja keräilin vielä muutama vuosi takaperin. Nyttemmin on rahat loppu - onneksi.
 
Mie keräilen levyjä, mieluiten vinyylejä. Seiskatuumasia löytyy joku 400 ja älpeitä 200. Ceedeitä on "massiivisesti" - joku 30, kassuja saman verran.

Mielenkiinnon kohteet on lähinnä hcpunk(ilman löysiä housuja:D), grindcore & deathmetal..

Viimeaikoina olen tosin yrittänyt rajoittaa tätä touhua kun yhdessä vaiheessa meni melkein kaikki rahat. Olen viimeaikoina peräti myynyt pari (mielestäni)paskaa(mutta arvokasta) levyä.



Sitten oon epätoivoisesti yrittänyt kerätä kaikenlaisia pienlehtiä/zinejä, se on tosin mahdotonta kun ei niitä käytettynä saa. Sarjakuvia kanssa löytyy ihan kivasti..


Krääsän jemmaus on siis yleisesti ottaen aika ominaista miulle. Ja perusmottohan on se, että digitaalisuus on syvältä sieltä mistä aurinko ei paista.
 
Kaipa noita äänilevyjä on kertynyt sen verran, että sitä voi sanoa keräilyksi:
CD-albumeita 464
CD-sinkkuja 397
(juu, koneelta löytyy pikku-exceli aiheesta)

DJ ajoilta löytyy hyllystä vielä reilu 400 vinyyli-maxia. DVD-leffojakin alkaa kerääntymään huolestuttavasti...

<edit> Tietysti kaikki levyt ovat alkuperäisiä tai miten nyt sitten pitäisi suhtautua bootleggeihin ja promoihin? Kotipolttoisia ja ViroWareja ei kuitenkaan löydy </edit>
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Joo oon aina ollu keräilijä. Joskus keräsin erilaisia kortteja ja tarroja, nykyään keräilen pelejä, dvd:tä ja cd levyjä. Pleikkarin ykkäsen ja kakkosen pelejä on yli 70 alkuperäistä ja dvd:kin noin 50 jo. Levyjä alkuperäisiä noin 100 ehkä. rahaa palaa. :p
 
Mullakin on tota musiikkia tullu keräiltyä, alkuperäisiä cd:itä toistasataa kertyny.. Ja levyjä ois listalla vaikka kuinka mitä pitäis hommata, mutta ei rahat vaan riitä...
 
En varsinaisesti keräile mitään mutta cd:tä on hyllyssä reilu 200 kpl. Ja toinen vastaava on uistimet.. niitä on siunaantunu vähän turhankin paljon:D Eukko on ostellu videoleffoja kiitettävästi... niitä on n. 100kpl. Mutta nyt kun omistaa xboxin niin voi ruveta osteleen dvd:itä...
 
Koskaan en oo mitään keräillyt, enkä keräile!
Paitsi pentuna kiviä, simpukoita, meritähtiä ym...
Harrastushan se keräilykin on, mutta sitä en ymmärrä että mitä järkeä siinä on?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jiz
Koskaan en oo mitään keräillyt, enkä keräile!
Paitsi pentuna kiviä, simpukoita, meritähtiä ym...
Harrastushan se keräilykin on, mutta sitä en ymmärrä että mitä järkeä siinä on?


No esim musiikin keräämisessä on se järki, että sitä voi kuunnellakkin sitten kokoelmistaan ;)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan zakk



No esim musiikin keräämisessä on se järki, että sitä voi kuunnellakkin sitten kokoelmistaan ;)


Niin no, no niin, mutta että kun mun kaverin isä on semmonen että se keräilee kaikkia vanhoja juttuja, ja sitten niillä on kellarit ja varastot täynnä kaikkea tavaraa, niin mitä järkeä siinä on?
Sillä muuten on ihan ensimmäisiä tekniikan maailman lehtiä, hyviä juttuja niissä, "miten saat kaiken irti ruuvipenkistä" :)
 
No kaipa mäkin sitten musaa kerään ainakin jamaikalaista. Tänä vuonna on tullut ostettua cd:itä aika paljon ja pelit oon melkein kaikki myynyt pois.
 
Meikä kerää japanilaisia idolikuvakirjoja^^ (aina kun oon "riittävästi" pengarii->netistä kirjat), J-Popia (Ayumi Hamasaki, Hikaru Utada, Matsu Takako jne.), netistä "doramaa"^^ ja jotain muuta mm. anime....
Mie oon tällänen J-fan^^
 
Ala-asteen keräsin jääkiekkokortteja ja touhu jäi osin siihen, että kiekkokorttien tekoa/levitystä Suomessa vähennettin ja sitten se oikeastaan tuntui aika tyhmältä kerätä pahvinpalasia ja maksaa niistä itsensä kipeäksi. Tälläkin hetkellä kaikki (varmaan jotain reilu 2000 kpl) on tallessa ja tässä sitä odotellaan, että korttien arvo nousee ja sitten hamassa tulevaisuudessa joku keräilijä on valmis maksamaankin niistä :) Tässä on nyt EHKÄ arvokkaimmat korttini, jotka onnistuin kaivamaan juuri laatikosta oikein kovamuoveissa:

Wayne Gretzky, Upper deckin "Tribute". (tämä korttisarja ilmestyi joskus siinä 96-97 ja kun tämä pakkauksesta tuli, niin sen arvo oli n. 20e)

Teemu Selänne, Upper deck "Special edition gold" 1995.

Paul Kariya, Topps "New to the game" -tulokaskortti.

Paul Kariya, Upper deck "Silver set" -tulokaskortti.

Ei ole mitään hajua mitä näistä maksettaisiin tänäpäivänä, mutta edelleen jonkinlaista tunnearvoa minulta löytyy näitä kohtaan.
 
Mä oon kanssa kerännyt pienempänä sällinä jäkiskortteja (iskän suosiollisella avustuksella) :D
Ja mulla on erikseen kansio jossa on vain erikoiskortteja, mm:
* Eric Lindros, Sean Burke, Score "The franchise" 1995.
* Gordie Howe, Pro Set "Mr Hockey" vuodelta 1991.
* Teemu Selänne, Leaf "Gold Leaf Rookie" v. 92-93.
* Mario Lemieux, Leaf "Mario Lemieux Collection" 93
* Felix Potvin, Grant Fuhr, Leaf "Painted Warriors" 92-93

+ paaaaljon muita, joillain on ollut huikea arvo aikoinaan, joten luulisi että ~10 vuoden päästä näistä saisi kivasti unokkeja silloin kun matti on kukkarossa :p
 
Ylös Bottom