Fabre#4
Well-Known Member
Ketjun aiheena on keskustella keräilyvietistä ja siitä seuraavasta mahdollisesta saavuttamisen ilosta. Itse olen huomannut viime vuosina omaavani ainakin jonkinasteisen keräilyvietin pelien sisällä ja kokevani melko suurta iloa ja peli-innon kasvua sen jälkeen, kun olen saavuttanut jonkin tavoitteen tai mielenkiinnon kohteen. Esimerkkitapauksiahan peleissä voi olla vaikka mitä. Päällimmäisinä itselle mieleen tulevat vaikkapa urheilupelien pelaajakortit tai vaikkapa juuri julkaistun Gran Turismo 7:n autot. Roolipelejä grindaileville jonkin uuden aseen tai asusetin saavuttaminen lienee yksi hyvä esimerkki.
Kuten jotkut ovat ehkä foorumilta eräästä koripalloaiheisesta ketjusta huomanneet, niin maineikkaiden lajilegendojen kerääminen ja kokeileminen on itselle yksi suuri vietti ja innostuksen kohde. FIFA-sarjaa grindailevat varmaan myös pelaavat kohti uusia värikkäitä kortteja tai iconipelaajia. Gran Turismon kohdalla pelaaminen kohti seuraavaa isoa ja kiinnostavaa autohankintaa tuo lisämotivaatiota ja -kiinnostusta peliä kohtaan.
Olen itsessäni huomannut sellaisen asian, että kiinnostus kyseisiä pelejä nousee vähintään toiseen potenssiin siinä vaiheessa, kun sen pelaajakortin tai auton saavuttaa. Kun se on saatu omaksi omaan kokoelmaan, niin kiinnostus käyttää sitä uutta pelaajaa tai autoa saa aikaan lisäboostin pelata peliä lisää. Pelaajan tai auton hankintahintaa on mukava lähteä 'kuolettamaan' kyseistä pelaajaa tai autoa käyttämällä ja samalla pääsee nauttimaan siitä uuden saavutuksen käyttämisestä. Tämä kehä pitää ainakin itseni kiinni kyseisissä peleissä ja pelisarjoissa varsin tiukasti. Aina on jotain uutta kerättävää, saavutettavaa ja käytettävää.
Ovatko muut huomanneet itsessään samantyyppisiä piirteitä? Tuleeko FIFAn pelaajille lisäboostia pelata peliä, kun uusi mielenkiintoinen iconi päätyy tiimiin? Viekö mieli radalle uudella autolla heti, kun sen on saanut Gran Turismossa tai Forzassa otettua? Tuleeko halu grindata roolipeliä vielä tunti lisää aikaisemman grindauksen päälle, kun se uusi ase tai haarniska on viimein saatu?
Tai mistä muusta te pelien kohdalla koette saavuttamisen iloa?
Kuten jotkut ovat ehkä foorumilta eräästä koripalloaiheisesta ketjusta huomanneet, niin maineikkaiden lajilegendojen kerääminen ja kokeileminen on itselle yksi suuri vietti ja innostuksen kohde. FIFA-sarjaa grindailevat varmaan myös pelaavat kohti uusia värikkäitä kortteja tai iconipelaajia. Gran Turismon kohdalla pelaaminen kohti seuraavaa isoa ja kiinnostavaa autohankintaa tuo lisämotivaatiota ja -kiinnostusta peliä kohtaan.
Olen itsessäni huomannut sellaisen asian, että kiinnostus kyseisiä pelejä nousee vähintään toiseen potenssiin siinä vaiheessa, kun sen pelaajakortin tai auton saavuttaa. Kun se on saatu omaksi omaan kokoelmaan, niin kiinnostus käyttää sitä uutta pelaajaa tai autoa saa aikaan lisäboostin pelata peliä lisää. Pelaajan tai auton hankintahintaa on mukava lähteä 'kuolettamaan' kyseistä pelaajaa tai autoa käyttämällä ja samalla pääsee nauttimaan siitä uuden saavutuksen käyttämisestä. Tämä kehä pitää ainakin itseni kiinni kyseisissä peleissä ja pelisarjoissa varsin tiukasti. Aina on jotain uutta kerättävää, saavutettavaa ja käytettävää.
Ovatko muut huomanneet itsessään samantyyppisiä piirteitä? Tuleeko FIFAn pelaajille lisäboostia pelata peliä, kun uusi mielenkiintoinen iconi päätyy tiimiin? Viekö mieli radalle uudella autolla heti, kun sen on saanut Gran Turismossa tai Forzassa otettua? Tuleeko halu grindata roolipeliä vielä tunti lisää aikaisemman grindauksen päälle, kun se uusi ase tai haarniska on viimein saatu?
Tai mistä muusta te pelien kohdalla koette saavuttamisen iloa?