Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kesätyöt

Jostain pitäisi todellakin kesätöitä saada - ongelmaksi muodostuu se että olen vasta 15-vuotias, eikä edes kunnalta voi hakea töitä. Marjojenpoimintaa olen aina vihannut, mutta miten on noiden sekatavarakauppojen laita - olisiko niihin jopa mahdollisuuksia päästä alaikäisenä töihin? Ja jos joku on päässyt, niin olisi hyvä tietää myös kyseisen kauppaketjun nimi. Tietää sitten mistä hakea.

Voisi tietysti myös hankkia työharjottelupaikan jostain supermarketista ja kysyä työviikon päätteeksi jos liikkeellä olisi tarjota työmahdollisuus alaikäiselle erinäisiin kevyisiin työtehtäviin.
 
Ite olin viime syksyn viikonloppusin jakamassa postia, mutta jätin sen homman pois kevääksi ku pitää välillä yrittää opiskella. No nyt kun koulu on jo lähes nii paikallisen postin johtaja tuli itse kysymään multa joko tulisin sinne töihin ja tottakai lupauduin. Hommat alkaa jo pääsiäis viiikolla että eipä tässä paljon kerkee lomaileen. Sit on tietenki sitä joka vuotista metsän istutusta, vituttaa vain ku niihin veroihin menee nii paljon palkasta..
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Trevor
työharjottelupaikan jostain supermarketista ja kysyä työviikon päätteeksi jos liikkeellä olisi tarjota työmahdollisuus alaikäiselle erinäisiin kevyisiin työtehtäviin.

Ainakaan kassalla et voi lain mukaan olla koska olet alaikäinen niin et saa myydä kaljaa etkä tupakkaa, tai saat ainostaan täysi-ikäisen valvomana. Mutta todellisuudessa se ei aina ole esteenä kassalla oloon.
 
On marketeissa muutakin hommaa kuin kassa. Esim. Esa oli koko kesän Citymarketissa hommissa alaikäisenä ja hommaa tuntui riittävän ;)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Griever
On marketeissa muutakin hommaa kuin kassa. Esim. Esa oli koko kesän Citymarketissa hommissa alaikäisenä ja hommaa tuntui riittävän ;)

Jeps. Siirrä tavaraa paikasta a paikkaan b. Useimmiten aika kylmässä. Mut jos siitä saa sen 8 euroa tunnissa niin en mä jaksa valittaa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hifi_Mies
Missä olet kesätöissä? Vai oletko vasta menossa kesätöihin? Mitä hauskoja kommelluksia sinulle on sattunut kesätöissä?
En ole vielä sopinut asiaa varmaksi, mutta taidan olla menossa tänäkin kesänä Vaasaan asti töihin. Erikoista tuossa on se, ettei siellä Vaasassa asu mitään sukulaisia tai tuttuja, vaan en yksinkertaisesti saanut mistään lähempää harrastuksiani vastaavaa työtä, eli web-sovellusten kehitystä. Kotona ei kesällä tule pahemmin käytyä, kun junamatka kestää vähintään sellaiset 5-6 tuntia.

Varsinaisia kommelluksia ei pahemmin sattunut... Ensimmäisenä päivänä join teetä vahingossa työtoverin kupista. Eräs toinen päivä oli hilkulla, etten laukaissut murtohälytintä avainten kanssa tumpeloidessani.

Minä aina luulin, että rannikkokaupungissa ilma olisi tasaisempi ilmasto kuin sisämaassa. Vaasassa oli sen sijaan uskomattoman kuumaa ja tuulista. Pahimpia olivat päivät, jolloin mereltä kävi kuuma tuuli. Onneksi toimistolla oli sentään kunnollinen ilmastointi, muuten ei niitä päiviä olisi kestänyt lainkaan.

(Hah. Pitääpä sitten kesällä katsoa, että löytyykö täältä ketään vaasalaisia, joiden seuraan voisi tuppautua joko Xbox-linkkipeleihin tai muuhun illanviettoon :D )
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan harvester
Kai mä pyörätuoleja meen kokoamaan. Tai sitten jotain muita sairaalakalusteita. Mutta luulisin että antavat pyörätuolipuolelta hommia kun olen ollut siellä ennenkin.
Noniin eli sama paikka taas. Ei tosin pyörätuolijuttuja. Kaikenlaista randomhommaa kuten tavaran kärräystä ympäri rakennusta ja semmosta.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Trevor
Voisi tietysti myös hankkia työharjottelupaikan jostain supermarketista ja kysyä työviikon päätteeksi jos liikkeellä olisi tarjota työmahdollisuus alaikäiselle erinäisiin kevyisiin työtehtäviin.

Eipä onnistunut tämäkään. Pitää kuulemma olla täysi-ikäinen, koska sekatavarakaupan työaika ylittää korkeimman sallitun aikarajan, jonka jälkeen työ luokitellaan alaikäiselle liian raskaaksi.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Trevor
Eipä onnistunut tämäkään. Pitää kuulemma olla täysi-ikäinen, koska sekatavarakaupan työaika ylittää korkeimman sallitun aikarajan, jonka jälkeen työ luokitellaan alaikäiselle liian raskaaksi.

Heh mä oon 15-vuotiaasta asti ollut töissä marketissa koulun jälkeen ja viikonloppuisin. Suhteita heh...
Mutta kyllähän se rankkaa on! En kyllä suosittele kenellekään joka on tottunut vaikkapa "rentoihin" kesäduuneihin joissa ei tarvi tehdä mitään. Kaupassa hommaa riittää!
 
God Damn!

Luin ensin vähän väärin Topicin ja ehdin innostua :p

Eiköhän olisi hyvä keskustella pikemminkin aiheista: "Kesäyöt" ja "Kesätytöt" :D
 
Ylös Bottom