Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)
Tuo "FAQ: PS3-ongelmat" kertoo seuraavaa:
Q: Pleikkarin käynnistyksessä tuli ilmoitus tietokannan uudelleenrakentamista (Rebuilding database), onko tämä vaarallista?
A: Jos ilmoitus tuli muulloin kuin heti firmware-päivityksen jälkeen, on PS3:n tietokantapohjainen tiedostojärjestelmä mennyt sekaisin. Uudelleenrakentamisessa ei sinällään ole mitään vaarallista, mutta esim. musiikkitiedostojen tagitiedot saattavat kadota. Jos konsolisi käynnistyy aina vaan uudelleen tietokannan uudelleenrakentamisen jälkeen, on kiintolevyssä todennäköisesti vikaa ja konsoli on toimitettava huoltoon (tai kiintolevy vaihdettava itse uuteen).
Eli en saanut vastausta. Tämä siis tapahtui tänään/eilen:
Eilen illalla sammutimme PS3:n ja vaihdoimme HD-kanavan normaaliin telkkarin kanavaan tuttuun tapaan, että PS3 kyllä sammuu sitten itse, kun me sitä niin käskimme. Noh, huomasimme että konsolin vihreä valo vilkkui edelleen, eli se yritti vieläkin sammuttaa itseään. Katottiin sit takas HD-kanavalle, niin se oli jämähtäny siihen sammutukseen ja valo vaan vilkku. No ei sammunu sit mitenkään, niin piti sammuttaa sieltä takaa virtakytkimestä. Tämän jälkeen laitettiin takas "on"-asentoon virtakytkimestä ja punainen valo oli konsolissa tuttuun tapaan. Aateltiin et ei sille mitään nyt käyny, et jätetään siihen.
Nyt tänään sitten veli käynnisti konsolin, niin siihen tuli kuullema joku "This file is corrupted." tms. ja se alko tekemään kait jotain Recoveryä, Rebuildia, mitä lie. Siihen ruutuun tuli prosenttimittari, joka meni 100 %:aan. Normaalisti tuli taas käyttäjävalikko esille, mutta kun veli meni omaan käyttäjätiliinsä, se meni sisään, mutta kaikki kuvakkeet latasivat (taas) kauhean hitaasti (sama ongelma oli jo tossa yli viikko sitten, mutta katosi sitten). Hän sitten koitti taas sammuttaa Pleikkaria vasemmasta laidasta, mutta se jämähti taas sammutuskohtaan. Piti taas painaa takaa virtakytkimestä.
En siis ollut itse paikalla, mutta nyt koitin itse laittaa PS3:n päälle normaaliin tapaan ohjaimesta, alkoi ohjaimessa vaan vilkkua ne punaiset valot, mutta konsoli ei mitenkään reagoinut tähän. Jonkun ajan päästä ohjain lopetti vilkkumisen ja koitin toista ohjainta. Sama juttu tapahtui. Samalla kun ohjain vielä vilkkui, koitin painaa hipaisukytkimestä PS3:n päälle. Ei tapahtunut mitään. Kun ohjain lopetti vilkkumisen, hipaisukytkin toimikin ja kone käynnistyi. Ei tullut mitään recovery- tms. juttua vaan pääsin vaan käyttäjävalikkoon. Painoin oman profiilin päälle ja se jämähti sitten siihen "lataamaan", eli vain mun profiilin kuvake ja nimi jäi siihen ja taustan aalto heilu siellä ja kimalteet toimi normisti. Siihen jämähti ja nyt jätin sen siihen. Edelleen oli samassa kohdassa, joten nyt äsken painoin hipaisukytkimen pohjaan, jotta konsoli sammuisi. Normisti kuulu yks piippaus, ja jonkun ajan kuluttua kolmois-piippaus. Nyt siinä vilkkuu vaan vihree valo ja ei taida taaskaan auttaa muu kuin painaa takaa virtakytkintä.
Veli sano että se ihme Recovery, mikälie on tullut tänään jo monesti. Mulla ei ainakaan nyt tullut, kun ite kokeilin.
Mikä on ongelmana? Mistä johtuu?
Sain sentään Uncharted 2:n pois sisältä, että edes jotain plussaa. ;/
Kyseessä on 40 GB PS3 ja takuu on varmasti jo mennyt, jos se on vain sen vuoden. Kone on tilattu 2008 maalis- tai huhtikuussa (muistaakseni) liikkeestä nimeltä MegaSwap (Järvenpää).