Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wiegraf
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Elikkä mulla sama ongelma. Bravia sync ei vaan toimi. ps3 slim ollu maanantaista eikä ole toiminu koko aikana. Pleikkarin kun avasi niin heti haki uusimman päivityksen. Asetukuksista Hdmi- ohjaus on päällä sekä tv:stä että ps3:sta. Tullu soitettua tonne sonylle mutta sieltä tullut vaan että: Koita toista hdmi-porttia, palauta tehdasasetukset, Boottaa pleikkari ja katso asetukset, päivitä tv:n ohjelmisto. Aluksi epäilin tota hdmi-kaapelia kun on 1.3b ja sanottu että on ihan käypä bravia sync:iin. Koitettu kahdessa eri tv:ssä molemmat sonyn 40w5500 ja 46W4620(muistaakseni) eikä kummassakaan pelittänyt.

Ongelma ratkaistu: Itellä lähti toimimaan hdmi-piuhan vaihdolla.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Mun pleikka hajos äsken kesken pelin. En tiedä mikä meni paskaksi ja miten ? Kyseessä on kuitenkin "Yellow Light Of Death" eli PS3 ei käynnisty vaan se vilauttaa keltaista valoa ja sen jälkeen punainen valo vilkkuu.

Mitäköhän "raudasta" olisi mennyt paskaksi kun konsoli oli tavallisesti pöydällä ja sammui kesken pelin ? - Konsoli oli ollut kyllä käynnissä aika kauan kun en muistanut sitä sammuttaa, kun pelasin.

Takuutahan ei ole, mutta saako Sonylta uuden jos konsolissa oli ns. valmistusvirhe ?
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Mun pleikka hajos äsken kesken pelin. En tiedä mikä meni paskaksi ja miten ? Kyseessä on kuitenkin "Yellow Light Of Death" eli PS3 ei käynnisty vaan se vilauttaa keltaista valoa ja sen jälkeen punainen valo vilkkuu.

Mitäköhän "raudasta" olisi mennyt paskaksi kun konsoli oli tavallisesti pöydällä ja sammui kesken pelin ? - Konsoli oli ollut kyllä käynnissä aika kauan kun en muistanut sitä sammuttaa, kun pelasin.

Takuutahan ei ole, mutta saako Sonylta uuden jos konsolissa oli ns. valmistusvirhe ?

Mitään ei ole varsinaisesti hajonnut mutta jokin liitos/juotos pettäny. Minulla on ollut sama YLOD vika ja sen saa korjattua purkamalla konsoli jotta pääseen emolevyyn käsiksi ja sitten pitäs kuumailmapuhaltimella kuumentää näytönohjain ja prosessoria jotta se pettäny juotos ottaa taas kontaktia emoo, Ohjeita löytyy pilvinpimein youtubesta.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Mun pleikka hajos äsken kesken pelin. En tiedä mikä meni paskaksi ja miten ? Kyseessä on kuitenkin "Yellow Light Of Death" eli PS3 ei käynnisty vaan se vilauttaa keltaista valoa ja sen jälkeen punainen valo vilkkuu.

Mitäköhän "raudasta" olisi mennyt paskaksi kun konsoli oli tavallisesti pöydällä ja sammui kesken pelin ? - Konsoli oli ollut kyllä käynnissä aika kauan kun en muistanut sitä sammuttaa, kun pelasin.

Takuutahan ei ole, mutta saako Sonylta uuden jos konsolissa oli ns. valmistusvirhe ?
Riippuu koneen iästä. Jos kyseessä on kuitenkin alle kaksi vuotta vanha laite, niin varmasti ottavat huoltoon. Tällaisessa tilanteessa tosin suosittelisin keskittämään virheenoikaisuvaatimukset laitteen jälleenmyyjään vähääkään välittämättä maahantuojasta ja muista aiemmista jakeluportaista. Kuluttajansuojalaissakin kuitenkin puhutaan myyjän virhevastuusta.

Toki korjausvaatimukset voi osoittaa aiemmallekkin portaalle, mutta itse en näe tästä muuta kuin haittaa kuluttajan näkökulmasta.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Riippuu koneen iästä. Jos kyseessä on kuitenkin alle kaksi vuotta vanha laite, niin varmasti ottavat huoltoon. Tällaisessa tilanteessa tosin suosittelisin keskittämään virheenoikaisuvaatimukset laitteen jälleenmyyjään vähääkään välittämättä maahantuojasta ja muista aiemmista jakeluportaista. Kuluttajansuojalaissakin kuitenkin puhutaan myyjän virhevastuusta.

Toki korjausvaatimukset voi osoittaa aiemmallekkin portaalle, mutta itse en näe tästä muuta kuin haittaa kuluttajan näkökulmasta.

Ostin konsolin toukokuussa 2008 eli se ei ole vielä 2v vanha.

Kuitti löyty vaikka takuu onkin jo loppunut. Otan yhteyttä ostopaikkaan ja koitan saada konsolin huoltoon ilmaiseksi siinä olleen valmistusvirheen takia.

Mut siis itte en ala availee tot konsolii, se on vähä sama asia kun heittäis sen kerrostalon katolt alas : /

Kiitoksia avusta.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Hei, minullekkin tuli juuri vähän aika sitten tuo YLOD 60GB PS3:lla ja sillä on ikää melkein kolme vuotta joten takuuta ei ole ja avannut sen olen, mutta kysynpähän, että mistä saa sitä ihmeen voidetta jota täytyy pistää CPU:n ja GPU:n päälle ja minkä nimistä se on ja millä hintaa??? Tuli kesken MW2:sen peluun, kun se vain yhtäkkiä piippasi ja sammui ja kun yritin käynnistää sitä niin se vilkutti keltaista valoa:(:confused: Ai niin ja se levy jäi tietenkin sinne sisälle:mad:
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Hei, minullekkin tuli juuri vähän aika sitten tuo YLOD 60GB PS3:lla ja sillä on ikää melkein kolme vuotta joten takuuta ei ole ja avannut sen olen, mutta kysynpähän, että mistä saa sitä ihmeen voidetta jota täytyy pistää CPU:n ja GPU:n päälle ja minkä nimistä se on ja millä hintaa??? Tuli kesken MW2:sen peluun, kun se vain yhtäkkiä piippasi ja sammui ja kun yritin käynnistää sitä niin se vilkutti keltaista valoa:(:confused: Ai niin ja se levy jäi tietenkin sinne sisälle:mad:

piitahnaa saa varmaan ATK liikkeistä. mutta olen lukenut ja kuullut että nuo itse korjatut laitteet ei välttämättä kestä kovin kauan.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Hintaahan sillä tahnalla on n.3-6e ja sitä sitten ei todellakaan laiteta kuin ihan onneton määrä ja levitetään kirjastokortilla tarpeentullen.

32904 - Antec piitahna, 3 kp - Verkkokauppa.com




Itse käytän tätä tietokoneissa ->

23653 - Nexus TMP-1000 hopea - Verkkokauppa.com

Noita tahnoja löytyy melko hyvin tänäpäivänä kaupoista ja kannattaa kaveriltakin kysyä josko löytyisi.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Hei, minullekkin tuli juuri vähän aika sitten tuo YLOD 60GB PS3:lla ja sillä on ikää melkein kolme vuotta joten takuuta ei ole ja avannut sen olen, mutta kysynpähän, että mistä saa sitä ihmeen voidetta jota täytyy pistää CPU:n ja GPU:n päälle ja minkä nimistä se on ja millä hintaa??? Tuli kesken MW2:sen peluun, kun se vain yhtäkkiä piippasi ja sammui ja kun yritin käynnistää sitä niin se vilkutti keltaista valoa:(:confused: Ai niin ja se levy jäi tietenkin sinne sisälle:mad:

piitahnaa saa varmaan ATK liikkeistä. mutta olen lukenut ja kuullut että nuo itse korjatut laitteet ei välttämättä kestä kovin kauan.
Näin on, koska ei kone siitä parannu vaan se on vain tekohengitystä ja loppujen lopuksi se heittäytyy kokonaan.

PS. Tieto on peräisin foorumin viesteistä.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Hei, minullekkin tuli juuri vähän aika sitten tuo YLOD 60GB PS3:lla ja sillä on ikää melkein kolme vuotta joten takuuta ei ole ja avannut sen olen, mutta kysynpähän, että mistä saa sitä ihmeen voidetta jota täytyy pistää CPU:n ja GPU:n päälle ja minkä nimistä se on ja millä hintaa??? Tuli kesken MW2:sen peluun, kun se vain yhtäkkiä piippasi ja sammui ja kun yritin käynnistää sitä niin se vilkutti keltaista valoa:(:confused: Ai niin ja se levy jäi tietenkin sinne sisälle:mad:

Sain ite levyn pois konsolist vaikka siin oli toi ylod vika.

Koikeile tätä: YouTube - How To Remove Disk From A Dead PS3
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Tuli hommattua ulkoinen kovalevy pleikalle ja tein kansiot VIDEO, MUSIC ja PHOTO. Kaks ekaa kansiota toimii ok mut kolmatta ei siellä oikealla paikallaan näytä eli siellä kuvat valikossa. Sanoo vaan että ei kuvia kun painaa usb-laitteen päällä rastia.

Kuvat näkyy kyllä PHOTO kansiossa jos painaa rastin sijaan kolmiota usb laitteen päällä ja pyytää näyttämään koko sisällön usb laitteen sisällön. Sit jos painaa edelleen kolmiota photo kansion päällä ja painaa info niin xmb osaa laskea montako kuvaa siellä on eli ymmärtää että kuvista on kyse? Mistäköhän kiikastaa? Eipä toi nyt sinänsä haittaa mut en saa vietyä noita photo galleryyn ja tarkotus oli testata sitä.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Tuli hommattua ulkoinen kovalevy pleikalle ja tein kansiot VIDEO, MUSIC ja PHOTO. Kaks ekaa kansiota toimii ok mut kolmatta ei siellä oikealla paikallaan näytä eli siellä kuvat valikossa. Sanoo vaan että ei kuvia kun painaa usb-laitteen päällä rastia.

Kuvat näkyy kyllä PHOTO kansiossa jos painaa rastin sijaan kolmiota usb laitteen päällä ja pyytää näyttämään koko sisällön usb laitteen sisällön. Sit jos painaa edelleen kolmiota photo kansion päällä ja painaa info niin xmb osaa laskea montako kuvaa siellä on eli ymmärtää että kuvista on kyse? Mistäköhän kiikastaa? Eipä toi nyt sinänsä haittaa mut en saa vietyä noita photo galleryyn ja tarkotus oli testata sitä.
Jotta voit painaa suoraan X nappia kansioon, kansion nimi tulee olemaan "PICTURE"

PS. se on vaan näin yksinkertaista ;).
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Jotta voit painaa suoraan X nappia kansioon, kansion nimi tulee olemaan "PICTURE"

PS. se on vaan näin yksin kertaista ;).

Kiitos, täytyy testata :) Tuolla faq:ssa oli kyllä että PHOTO pitäis olla?

Jotenkin toi musiikin selaaminenkin toimii kökösti. Jos meen musiikki kansioon missä on sitten albumit kansioissaan niin näyttää alkuun joka albumia tyhjäks eli ei tule mitään tekstiäkään. Sit kun menee takas ja painaa albumin päällä kolmiota ja toista niin tämän jälkeen biisit näkyy. Muutama albumi on sit kun tulee että ei raitoja tms. joten niissä vissiin biisit jotenkin siinä muodossa että ps3 ei tue.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Kiitos, täytyy testata :) Tuolla faq:ssa oli kyllä että PHOTO pitäis olla?
Se on aiemmin ollutkin PHOTO, mutta jossain vaiheessa näemmä vaihtunut PICTUREksi. Täytyypä päivittää FAQia. Kiitos hyvästä huomiosta.

Jos meen musiikki kansioon missä on sitten albumit kansioissaan niin näyttää alkuun joka albumia tyhjäks eli ei tule mitään tekstiäkään. Sit kun menee takas ja painaa albumin päällä kolmiota ja toista niin tämän jälkeen biisit näkyy.
Tuo voi johtua ihan vaan USB-levyn "hitaudesta". Lainausmerkit siksi että ei se levy itsessään ole hidas, vaan PS3 on joissain tilanteissa hyvin hidas lukemaan tietoja ulkoisilta medioilta. Pleikkarilla siis kestää aikansa lukea tiedostorakenne läpi, ja sen takia aluksi hakemistot saattavat näyttää tyhjiltä.

Muutama albumi on sit kun tulee että ei raitoja tms. joten niissä vissiin biisit jotenkin siinä muodossa että ps3 ei tue.
PS3 tukee seuraavia audiotiedostomuotoja:

* Memory Stick Audio Format(ATRAC)
* MP3(MPEG-1/2 Audio Layer 3)
* MP4(MPEG-4 AAC)
* WAVE(Linear PCM)
* WMA
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Miten saan nuo kaikki tiedot uudelle kovalevylle tuosta vanhasta 60GB pleikasta, jolla on YLOD ?
Ja kannattaako viedä tuo vanha PS3 huoltoon, kun se on avattu? Huollon Hinta: 195€

Vai ostanko suoraan PS3 slimin ja laitan jotenkin ne kaikki tiedot siitä vanhalta kovalevyltä siihen? PS3 Slim Hinta: 279€:confused:

piitahnaa saa varmaan ATK liikkeistä. mutta olen lukenut ja kuullut että nuo itse korjatut laitteet ei välttämättä kestä kovin kauan.
Ja sain sen toimimaan n.5min kunnes YLOD tuli taas:mad: Ainakin sain kaverin MW2:sen pois sieltä :) Eli ei kestänyt tuo kuin naurettavan lyhyen ajan:(
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Miten saan nuo kaikki tiedot uudelle kovalevylle tuosta vanhasta 60GB pleikasta, jolla on YLOD ?
Paras tapa on käyttää PS3:n omaa tiedonkuljetustyökalua, mutta se vaatii sen, että konsoli pysyy elossa koko operaation ajan. Mutta jos se YLOD-konsoli ei pysy päällä kuin muutaman minuutin, kaiken datan pelastaminen on mahdotonta.

Ja kannattaako viedä tuo vanha PS3 huoltoon, kun se on avattu? Huollon Hinta: 195€
En tiedä, missä ajattelit laitteen huollattaa, mutta ainakaan Nordisk Film ei kai edes ota vastaan avattuja Pleikkareita.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Tuleeko tuo YLOD suorilta vai oireileeko konsoli ensin jollain tavoin ?
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Tuleeko tuo YLOD suorilta vai oireileeko konsoli ensin jollain tavoin ?
Lähes aina se tulee yllättäen ja pyytämättä kuin faksit entiselle pääministerille. Syy siihen on se, että YLOD ei ole mikään yksittäinen vika, vaan sen takana voi olla monta erilaista asiaa. GPU:n juotoksien pettäminen on kyllä yleisin syy, mutta ei missään nimessä ainoa.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Juu, eli semmonen ongelma. Ostin kaverilta pari vuotta vanha pleikkari jossa YLOD vikaa.
Kone oli muuten ihan toimiva ennen.

No, korjasin sen ja nyt BR asema ei ota levyä sisään ollenkaan.. olisko kellään vastaava ongelma saatu korjattua?

kiitos!
 
Ylös Bottom