Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wiegraf
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Nyt olis vakavanlainen ongelma! Ostin uuden PS3:n ja vanhasta plesestä laitoin tiedonsiirtotyökalun avulla aivan ohjeiden mukaisesti tiedot siirtymään uuteen.
Ongelma on se että koko paska jumahti 60% kohdalle ja on ollut siinä monta tuntia ja mitään en uskalla mennä tekemään :(
Onneksi otin kuitenkin vanhasta koneesta Back-upit ennen siirtoa, joten jos menee homma läskix, niin on ainaski tiedot tallessa.

Osaakos joku antaa vinkkejä ennen kuin vuorokausi vaihtuu?? Kiitoksia etukäteen

Blackdawn: Odota vaan maltilla. Se saattaa näyttää pysähtyneen, mutta todellisuudessa operaatio edelleen etenee. Jos ei ole huomenna aamulla mennyt sen pidemmälle, sit ei auta kuin sammuttaa konsolit hallitusti ja toivoa, että siirto-operaatio osaa jatkaa.

Vastaus: PlayStation 3 Slim

Tänää tuli hankittua uusi ps3 slim 250gb vanhan 80gb:n tilalle, lähinnä tilanpuutteen takia. Tuli kuitenkin tällainen ongelma vastaan, eli kun yritin tiedonsiirtotyökalulla siirtää vanhasta 80gigasestani tallennukset yms. uuteen niin siirto pysähtyy 64% kohdalla aina ja valittaa, että virhe on tapahtunut (80010029). 80gigasessa eli tiedonlähehtäjässä lukee sama mutta virhekoodi on 80024611. Olen nyt joku 3 kertaa yrittäny mutta tuloksetta...

Onko kellään muulla tullu samaa vastaan ja mikä neuvoksi?

Vastaus: PlayStation 3 Slim

Onko kellään muulla tullu samaa vastaan ja mikä neuvoksi?
Noilla virhekoodeilla löytyi heti vinkkejä. Joillain on yksinkertaisesti riittänyt Internet-yhteyden vääntäminen pois päältä lähettävän PS3-järjestelmän asetuksista. Jos se ei tepsi, käy tarkkaan läpi kaikki videot, musiikit, pelien datatiedostot, savet jne. ettei joukossa ole Corrupted Datana näkyvää tavaraa. (Yksi "piilopaikka" on PS3:n teematiedostot. Muista katsoa myös sieltä.)

> Go through ALL your content. If you see any "corrupted" files, delete them.

> Delete as much as you can - all if possible - of your images, music, videos, demos and game updates/installs (that is, if you can re-download them later or don't mind losing them). Copy your game saves (those which you are allowed to copy) to a flash drive and delete. Don't touch the protected ones. The less data the transfer utility has to deal with the more likely it is to succeed - and it certainly doesn't like demos, demo game saves and game updates/installs.

> Disconnect both consoles from Johnny Interweb before commencing transfer.

Lähde: PS3trophies.org

Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Onko kellään tullut vastaavaa vikaa vastaan: Minulla useimmat bluray pelit eivät toimi audion puolesta kunnolla jos minulla ei ole Linear PCM 5.1 käytössä (siis näitähän audio codecceja voi vaihdella ps3 audio valikosta). ääni kuuluu vain oikealta puolelta. Noh sitten kun pelaan Naruto UNS2:sta niin Linear PCM 5.1 saa aikaan sellaisen että puheääni ei kuulu LAINKAAN. muuten äänet kuuluvat normaalisti.

Onkohan tähän mitään kikkaa miten tämän saisi toimimaan oikein? luulisi että ps3 osaisi itse valita käyttääkö Dolby Digital 5.1 vai Linear PCM 5.1, kun ainakin tuo naruto on Dolby digitalia tukeva peli. spyrot, codit ja red faction: guerrilla toimivat vain ja ainoastaan Linear PCM 5.1:llä. olen tietysti koitellut että Linear PCM 5.1 ja Dolby Digital ovat valittuna yhtä aikaa, mutta ps3 ei osaa valikoida näitä oikein. myöskin olen koittanut bluray asetuksista testata auttaisiko jos BD/DVD asetuksista: Bitstream <-> Linear PCM mutta ei auta.

En usko että kyse oisi kotiteatteri sarjastani sillä samat ongelmat ovat läsnä vaikka ääni kuuluisi televisiosta, kuulokkeista jotka on pleikassa kiinni tai kuulokkeista jotka oisi televisiossa kiinni. ps3 on HDMI:llä kiinni televisiossa.

Mulla olis yksi ongelma. Eli olin viime viikolla äitillä pelaamassa RDR:ää netissä. Hankin aika paljon levelejä, kunnes tulin takaisin isälle. Huomasin isällä pelatessani että minulla ei ole samat levelit tyypilläni, kuin mitä äitillä pelatessani oli. Eli mistä johtuu että minulla ei ole samat multiplayer tiedot isällä? Pystyykö muuten multiplayer-tietoja kopioida toisesta pleikasta esimerkiksi muistitikulle, ja laittaa toiseen pleikkaan?

Huonosti selitetty, mutta toivottavasti joku osaisi auttaa... Kiitos!

Mulla olis yksi ongelma. Eli olin viime viikolla äitillä pelaamassa RDR:ää netissä. Hankin aika paljon levelejä, kunnes tulin takaisin isälle. Huomasin isällä pelatessani että minulla ei ole samat levelit tyypilläni, kuin mitä äitillä pelatessani oli. Eli mistä johtuu että minulla ei ole samat multiplayer tiedot isällä? Pystyykö muuten multiplayer-tietoja kopioida toisesta pleikasta esimerkiksi muistitikulle, ja laittaa toiseen pleikkaan?

Huonosti selitetty, mutta toivottavasti joku osaisi auttaa... Kiitos!

Siis pelaat samalla accolla kahdella eri ps3:lla jos oikein tajusin. muistaakseni RDR tallentaa lähes kokoajan nettipelissä saavutuksiasi. toisinsanoen taitaa olla savesta sitten kiinni se leveli (en oo varma), jos sen savetuksen voi kopioida (kaikkien pelien saveja ei voi kopioida) niin eiköhän ne toimi siinä toisessa pleikassa. tietysti edellyttää että sama acco. savet saa helposti USB tikulle tai ulkoiselle kovalevylle, tosin sen pitää olla FAT32 muodossa.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Terve! Tänään kun pelasin gt5 niin peli jumittui ja ei auttanut muu kuin sammuttaa konsoli takaa virtakytkimestä. Sen jälkeen avasin ps3 uudestaan ja se ei tunnistanut levyä. Suljin sen uudestaan ja käynnistin ja se tunnisti levyn. ehdin avata pelin ja jo alkunäytön kohdalla peli jumittui taas.

Luin FAQ:sta että syynä voisi olla lukupään viottuminen ja kokeilin vielä palauttaa ps3 ennalleen jottei vikana ollut kiintolevy (olin muutama viikko sitten vaihtanut 40gt sijalle 250gt). HDD.lle asennetut pelit silti toimivat.

Konsolini takuu on jo varmasti umpeutunut ja ostosta kuittia ei löydy joten mitä teen jotta pääsisin taas pelaamaan?

Kiitos jo etukäteen.

Oletko kokeillut muitakin levypelejä kuin GT5ttä?

Kokeilin myös BF:BC2 ja sama tulos

Terve! Tänään kun pelasin gt5 niin peli jumittui ja ei auttanut muu kuin sammuttaa konsoli takaa virtakytkimestä.

Vähän OT, mutta muistaakseni myös Phat-mallin voi "buutata" niin, että pitää etulevyn (hipaisu)virtanäppäintä pohjassa n. 10 sekkaa tms. En tiedä onko lopulta sama tulos kuin takana olevan virtakytkimen kautta, mutta voiko olla vähemmän raaka tapa sammuttaa konsoli?

Cobretti: Ei ole ollenkaan sama asia. Power-nappulan pitäminen pohjassa tekee hallitun virtakatkon, eli sammuttaa kiintolevyn jne. turvallisesti. Päävirtakytkimestä kaikki sammuu samantien, ja on siten hyvin epäsuositeltavaa. Sitä pitää käyttää vasta ihan vihoviimeisenä keinona, jos edes se pitkä (10+ s) painallus ei riitä.

Ei ole ollenkaan sama asia.

Juu, sitä tässä vähän hain, vaikka en ollut aivan varma. Eli jos peli jäätyy tms, niin ei kannata vain lyödä takaa virtanappia kiinni (Phat-malli).

Mulla olis nyt sellanen ongelma, että hdmi-kaapelia käytettäessä Pleikkarin kanssa, ruutu menee mustaksi n. sekunnin ajaksi, jonka jälkeen palautuu normaaliksi. Tekee tätä hyvin satunnaisesti, joskus voi tapahtua minuutin sisällä kaksi kertaa ja joskus voi pelata kaksikin tuntia ilman tätä. Käytän kaapelia, jonka toisessa päässä on hdmi (ps3) ja toisessa päässä dvi.

Olen kokeillut toisella televisiolla ja toisella kaapelillakin, eikä vikaa ilmennyt. Mitä luulette, onko vika nyt kaapelissani vai tv:ssäni? Kaapelin olen ostanut varta vasten Pleikkaria varten, eli se on suoraan pakasta vedetty eikä mikään elämää nähnyt koiranpureksima. Merkki on Deltaco.

Eli jos peli jäätyy tms, niin ei kannata vain lyödä takaa virtanappia kiinni (Phat-malli).
Kyllä sama pätee ihan kaikkiin PS3-malleihin; jos konsoli ei sammu normaalisti, ei päävirtakytkimeen kannata kajota taikka virtapiuhaa nyppäistä irti ennen kuin on yrittänyt tuota pitkällä painalluksella tulevaa hallittua virtakatkoa.

Mitä luulette, onko vika nyt kaapelissani vai tv:ssäni?
Ongelma-FAQista olisi löytynyt valmis vastaus.

Q: Kuva vilkkuu ja/tai käy välillä kokonaan mustana kesken pelaamisen, kun käytän HDMI:tä. Mistä tämä johtuu?
A: Vilkkuminen johtuu siitä, että HDCP hetkellisesti luulee, ettei näyttölaite tue HDCP:tä. Ongelmaan ei ole olemassa mitään yhtä tiettyä ratkaisua. Yksi mahdollisesti vaikuttava tekijä on huonolaatuinen HDMI-kaapeli. Tällöin ongelma ratkeaa yksinkertaisesti vaihtamalla kaapeli parempilaatuiseen. Kaapelia valitessa kannattaa varmistaa, että kyseessä on ns. High Speed (Category 2) -kaapeli. Toisaalta voi myös kokeilla sitä, että irrottaa HDMI-kaapelin näyttölaitteesta kesken kaiken, kun vilkkumista ilmenee. Kolmas tapa on resetoida HDCP-kättelyasetukset pitämällä sekä PS3:a että näyttölaitetta täysin virrattomana (ts. töpseli irti) vähintään 30 minuutin ajan.

Tarkempaa teknistä analyysia voi lukea HDMI/DVI HDCP Handshake Problems & How to Avoid Them -julkaisusta.

Kyllä sama pätee ihan kaikkiin PS3-malleihin; jos konsoli ei sammu normaalisti, ei päävirtakytkimeen kannata kajota taikka virtapiuhaa nyppäistä irti ennen kuin on yrittänyt tuota pitkällä painalluksella tulevaa hallittua virtakatkoa.

Noh menee nyt rautalangasta vääntämiseksi, mutta lisäsin Phat-mallin vain siitä syystä, ettei Slim-mallissa ole tuota takaosan erillistä virtakytkintä enää. Ei heti tullut mieleen, että joku menisi repimään virtajohtoa seinästä.. Mutta hyvä pointti sinänsä: Jos Slim-malli jäätyy, niin älä revi virtajohtoa seinästä. Paina virtanappia n. 10 sekkaa ja laite sammuu (tai ainakin pitäisi).

Onko normaali kun ps3 slim 250gbn ääni kovenee ekaksi 5 minuutin jälkeen käynistyksestä ja sitten taas 10 minuutin jälkeen? Pelkässä idlessä. Minun mielestä on paljon tilaa ympärillä. Ääni koveenee taas myöhemmin mielestäni. Ääni kuuluu metrien päähän 10 minuutin jälkeen. Voi olla kyllä, että olen liian tarkka, koska entinen ps3 hajosi.

Onko normaali kun ps3 slim 250gbn ääni kovenee ekaksi 5 minuutin jälkeen käynistyksestä ja sitten taas 10 minuutin jälkeen?
Periaatteessa kyllä. Niin kauan kuin kaikki toimii, ei ole syytä huoleen.

pakko kysästä ja varmistaa:

sammutan ps3:sen normisti I/O napusta ja, kun laite on ollu "stand by" tilassa hetken niin kytken vielä virrat kokonaan pois konsolista takaa olevasta kytkimestä. ei kai tästä haittaa oo / aiheuta mitn ongelmia koneelle?

ei kai tästä haittaa oo / aiheuta mitn ongelmia koneelle?
Ei ole haittaa. Jos päävirtakytkintä käyttää, juuri noin se pitää tehdäkin.

Ylös Bottom