Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wiegraf
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Jep ja kiitos taas.

Eli menetin yhden pelin savet (Dragon Age Origins) ja sitäkin olin pelannut noin 2 tuntia vasta, hyvä tuuri tuon puolesta.

Taidan ostaa kikantista 320Gb mallin, näyttäisi olevan 310€. Ei tartte sitten ottaa riskiä, että tuo vanha kiintarikaan ei jostain syystä toimi. Täytyy hommata sille kotelo, niin voi käyttää sitä varmuuskopiointiin, tai johonkin, jos se toimii...

Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Taidan ostaa kikantista 320Gb mallin, näyttäisi olevan 310€. Ei tartte sitten ottaa riskiä, että tuo vanha kiintarikaan ei jostain syystä toimi.
Sanoisin, että tuo on varsin hyvä suunnitelma.

PS. Olethan ottanut huomioon mahdollisuuden reklamoida ja saada takuuvaihdon kautta (tehdaskorjattu) konsoli sen hajonneen tilalle? Lisätietoja ongelma-FAQista.

En voi vedota tuotteen virheeseen enää tässä vaiheessa (siis siihen, että tuuletin menee yhtäkkiä täysille ilman syytä) kun onnistuin rikkomaan konsolin vaihtaessani Arctic Silverin tahnat alkuperäisten mömmöjen tilalle. Todennäköisesti meni se liitin, jolla kiintari on emolevyssä kiinni, en muistanut ottaa kiintaria irti kun purin konetta ja liitin sai damagea kun koitin saada emoa irti siitä metallikehikosta, jossa se on kiinnitettynä. :o

Pari kertaa sain koneen postaamaan nätisti muuten, mutta " ei voida käynnistää - oikeaa kiintolevyä ei löytynyt", (tuuletin oli kyllä puolet hiljaisempi kuin alunperin, että sen puoleen onnistui kyllä), mutta sitten kun yritin kikkailla tuota kiintarin kiinnitystä kuntoon ja purin koneen vielä pariin kertaa niin ei tule enää signaalia töllöön ollenkaan.

Päätin että olkoon perkele, ostetaan uusi ja sillä selvä. 300 ei ole mulle paha raha tämmöiseen värkkiin, vaikka Sonyn tuotteiden osto vituttaa noin kyllä muuten. Lisää tietoa tästä voi etsiä mun käyttäjätunnuksella DVD-plazalta. :D

Tulin tänne purkamaan tuntojani. Ostin Itäkeskuksen Veikon koneesta 5.2. PS3 160gb konsolin joka osoittautui täysin kelvottomaksi. Kun käynnistin koneen ensimmäisen kerran niin huomasin, että pelitiedon työkalu kuvake jäi jumittamaan bootissa. Nuolet pyörivät n. 20-30 sekuntia ennen kuin kuvake tuli näkyviin. Muutaman kerran kone ei saanut sitä ladattua ollenkaan vaan kaatui sen siliän tien. Black Ops kaatuu 2-3 kertaa per pelisessio. Seuraavaksi ilmeni ongelmia verkkoyhteyden kanssa. Kone alkoi ilmoittaa, että ethernet kaapelia ei ole kytketty vaikka näin ei tietenkään ollut. Läppärillä netti toimii moitteetta samalla kaapelilla. Tänään sain kokea karvaan pettymyksen kun töistä tultuani konsoli ei saanut luotua internet yhteyttä. Ei muuta kuin soitto Veikon koneeseen ja sieltä sain ohjeet viedä kone sinne josta toimitetaan eteenpäin. Huomenna ajo itikseen ja parin viikon odottelut että saa uuden tilalle:(

Tulin tänne purkamaan tuntojani. Ostin Itäkeskuksen Veikon koneesta 5.2. PS3 160gb konsolin joka osoittautui täysin kelvottomaksi. Kun käynnistin koneen ensimmäisen kerran niin huomasin, että pelitiedon työkalu kuvake jäi jumittamaan bootissa. Nuolet pyörivät n. 20-30 sekuntia ennen kuin kuvake tuli näkyviin. Muutaman kerran kone ei saanut sitä ladattua ollenkaan vaan kaatui sen siliän tien. Black Ops kaatuu 2-3 kertaa per pelisessio. Seuraavaksi ilmeni ongelmia verkkoyhteyden kanssa. Kone alkoi ilmoittaa, että ethernet kaapelia ei ole kytketty vaikka näin ei tietenkään ollut. Läppärillä netti toimii moitteetta samalla kaapelilla. Tänään sain kokea karvaan pettymyksen kun töistä tultuani konsoli ei saanut luotua internet yhteyttä. Ei muuta kuin soitto Veikon koneeseen ja sieltä sain ohjeet viedä kone sinne josta toimitetaan eteenpäin. Huomenna ajo itikseen ja parin viikon odottelut että saa uuden tilalle:(

Tuosta boldatusta kohdasta, ettei ole koneesta kiinni jos Black Opsi tilttailee.
Tuosta ethernet kaapeli hommasta, itsellä oli ennen soneran netti, joka pätki aina välillä niin se antoi tuota myös. Mutta vie vaan takasin se sinne Veikon koneeseen saattaahan se olla, että koneessaki vika.

Hei!! Isoja ongelmia, joihin en selailuilla saanut apua tai tietoa syystä.

1. Alkoi pelit jumittamaan ja kesken latauksien jotain koodia tulemaan latauskuvien tilalle, sekaan vielä rikkinäisiä ääniä riksahduksia jne.
Alkoi joka ikisen pelin kanssa tekemään näin. (blu-ray levyt)

2. Palautin tehtaan asetuksiin koneen, käynnistin pelin ja sama juttu, jumittautuminen totaalisesti.

3. Menin Recovery menuun, luettuani ohjeita. Valitsin (Rebuild Database) ja katsoin videota, että pitäisi jonkun latauspalkin ilmestyä, josta voi seurata 0-100% asti sen etenemistä. Minulla tätä ei kuitenkaan tullut, vaan ruutu jäi mustaksi. Painoin virtanappia, kun luulin, että kone taas jumittui, mutta tulikin tupla äänimerkki, eli ei ilmeisesti jostain syystä annan katkaista virtaa!? Tekeekö tuo Järjestelmän Rebuildia kuitenkin, mutta ilman kuvaa??

Miten edetä, kellään tietoa varsinaisesta syystä? Tarvitsen nyt nopeasti apua!!

Hei!! Isoja ongelmia, joihin en selailuilla saanut apua tai tietoa syystä.

1. Alkoi pelit jumittamaan ja kesken latauksien jotain koodia tulemaan latauskuvien tilalle, sekaan vielä rikkinäisiä ääniä riksahduksia jne.
Alkoi joka ikisen pelin kanssa tekemään näin. (blu-ray levyt)
Ykkönen ainakin omasta mielestäni viittaa että lukupää olisi menossa rikki. Muista en tiedä, mutta jotenkin vaikuttaa että vanha 80GB:si on varmaan tiensä päässä kohta.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Ykkönen ainakin omasta mielestäni viittaa että lukupää olisi menossa rikki. Muista en tiedä, mutta jotenkin vaikuttaa että vanha 80GB:si on varmaan tiensä päässä kohta.

Tämä on muutama kk sitten hommattu 320Gb malli. Tämä kaikista uusin ps3 malli. Minulla on täydet 3vuoden takuu Giganttiin.

Tämä on muutama kk sitten hommattu 320Gb malli. Tämä kaikista uusin ps3 malli. Minulla on täydet 3vuoden takuu Giganttiin.

Onko levyissä naarmuja? Saahan kone tarpeeksi ilmaa?

En osaa tämän enempää sanoa, että mikä siinä olisi.

Onko levyissä naarmuja? Saahan kone tarpeeksi ilmaa?

En osaa tämän enempää sanoa, että mikä siinä olisi.

Minulta löytyy vain ja ainoastaan virheettömiä levyjä. Ilmaa saa hyvin.

Moro!

Tossa äsken pelasin mass effect 2, niin yhtäkkiä kesken pelin PS3 sammui. Punainen valo jäi vain vilkkumaan mutta käynnistin uusiksi ja kaikki toimi normaalisti.

Otin mass effect 2 peli tallennuksesta kopion ja käynnistin pelin uusiksi. Sitten taas PS3 sammutti ittensä ja punainen valo jäi taas vilkkumaan.

Yritin käynistää uusiksi mutta ei enään onnistunut. Eli minulla siis meni PS3 rikki, laite vika siis? Mitäiskö minun nyt suoraan lähettää nordisk filmille PS3?

(Tietoa minun PS3: Alkuperäinen ps3, jossa siis toimii ps2 pelit,Ostettu käytettynä,Edellinen omistaja oli vaihtanut kovalevyn isompaan '300gb',Ei ole kuittia ja käynyt kerran huollossa modpiirissä, piti vaihtaa lukupää.)

2. Palautin tehtaan asetuksiin koneen, käynnistin pelin ja sama juttu, jumittautuminen totaalisesti.
Tarkoitatko nyt pelkkää oletusasetusten palautusta vai ihan todellista tehdasasetuksiin palauttamista, jossa myös kiintolevy vedetään sileäksi?

Tekeekö tuo Järjestelmän Rebuildia kuitenkin, mutta ilman kuvaa??
Vaikea sanoa, mutta tarkkaile kiintolevyn oranssia merkkivaloa. Jos se ei enää vilku, voi järjestelmän sammuttaa turvallisesti.

Mutta kyllähän nämä kaikki merkit yhdessä aika heikolta vaikuttavat. Todennäköisesti jonkin sortin rautavika on iskenyt, ja edessä on takuuvaihto. Jos pystyt, ota backup kiintolevystä, niin saat ainakin osan datasta talteen.

Eli minulla siis meni PS3 rikki, laite vika siis? Mitäiskö minun nyt suoraan lähettää nordisk filmille PS3?
Ole yhteydessä Nordisk Filmiin ja pyydä sieltä toimintaohjeita. Veikkaan, että tarjoavat vain 190 euron hintaista tehdaskorjattua 60 gigan mallia tilalle. Jos diili ei tyydytä, sen jälkeen ei ole oikein muuta tehtävissä. Ilman kuittia kun reklamointi ei vaan onnistu.

Tarkoitatko nyt pelkkää oletusasetusten palautusta vai ihan todellista tehdasasetuksiin palauttamista, jossa myös kiintolevy vedetään sileäksi?

Vaikea sanoa, mutta tarkkaile kiintolevyn oranssia merkkivaloa. Jos se ei enää vilku, voi järjestelmän sammuttaa turvallisesti.

Mutta kyllähän nämä kaikki merkit yhdessä aika heikolta vaikuttavat. Todennäköisesti jonkin sortin rautavika on iskenyt, ja edessä on takuuvaihto. Jos pystyt, ota backup kiintolevystä, niin saat ainakin osan datasta talteen.

Järjestelmän Rebuildin otin, ja tämän jälkeen myös kokeilin peliä, pari latauskuvaa tuli, mutta sitten taas koko kuva ihan koodikieltä ja kajareista ritinää+särinää.
Sain laitettua varmuuskopionnin päälle, menee se 8tuntia alustavasti siinä.

Onko Lukupää vai mitä? Menenkö Giganttiin suoraan vai soitanko Happy Care palvelunumeroon? Mulla on 3vuoden laajennettu takuu, mutta saako sillä suoraan uuden koneen Gigantista vai meneekö hel*etin takuuhuoltoon viikoiksi? Olisi tärkeetä saada pe/la kone kotio, kun TDU2 julkaistaan. :/
Onko ohjeistusta antaa miten kannattaisi edetä?

Onko Lukupää vai mitä?
Vaikea sanoa. Tuo grafiikoiden korruptoituminen viittaa ihan GPU-piirin ongelmiin. Mutta sama se, rautavika yhtä kaikki, eikä sitä voi itse korjata.

Menenkö Giganttiin suoraan vai soitanko Happy Care palvelunumeroon? Mulla on 3vuoden laajennettu takuu, mutta saako sillä suoraan uuden koneen Gigantista vai meneekö hel*etin takuuhuoltoon viikoiksi?
Aloita soittamalla tuonne Happy Cary -palvelunumeroon ja toimi sieltä annettujen ohjeiden mukaisesti. Hyvällä tuurilla vaihtavat laitteen jo liikkeessä, huonommalla tuurilla se lähtee perinteiselle takuuvaihtokierrokselle, ja tilalle tulee uusi värkki muutaman viikon päästä.

Järjestelmän Rebuildin otin, ja tämän jälkeen myös kokeilin peliä, pari latauskuvaa tuli, mutta sitten taas koko kuva ihan koodikieltä ja kajareista ritinää+särinää.
Sain laitettua varmuuskopionnin päälle, menee se 8tuntia alustavasti siinä.

Onko Lukupää vai mitä? Menenkö Giganttiin suoraan vai soitanko Happy Care palvelunumeroon? Mulla on 3vuoden laajennettu takuu, mutta saako sillä suoraan uuden koneen Gigantista vai meneekö hel*etin takuuhuoltoon viikoiksi? Olisi tärkeetä saada pe/la kone kotio, kun TDU2 julkaistaan. :/
Onko ohjeistusta antaa miten kannattaisi edetä?
Itselläkin oli joskus Gigantista ostetusta pelikonsolista joku vika ja siinä oli tuo lisätakuu. Menin vain sinne takuu tiskille ja sitten soitettiin tuonne Happy Careen (olikohan se tuo, joskus vuonna 2007 tai 2008 tämän tein) ja sitten vaihdettiin konsoli toiseen ihan paikan päällä. Piti maksaa 20€ omavastuu maksu ja sitten lyötiin uusi konsoli kouraan.

Itselläkin oli joskus Gigantista ostetusta pelikonsolista joku vika ja siinä oli tuo lisätakuu. Menin vain sinne takuu tiskille ja sitten soitettiin tuonne Happy Careen (olikohan se tuo, joskus vuonna 2007 tai 2008 tämän tein) ja sitten vaihdettiin konsoli toiseen ihan paikan päällä. Piti maksaa 20€ omavastuu maksu ja sitten lyötiin uusi konsoli kouraan.

Niin silä maksamisella saisi mahdollisesti ainakin pakasta uuden koneen. Mitenkäs sitten näiden varmuuskopioiden laita, kun kaikki ei kuulemma uudelle (eri sarjanumero tai vastaava) palaudu täysin. :/ ps. nykyään omavastuu tuon hinnan koneelle on 29euroa.

Mitenkäs sitten näiden varmuuskopioiden laita, kun kaikki ei kuulemma uudelle (eri sarjanumero tai vastaava) palaudu täysin.
Ei palaudu ei. Kiintolevy-FAQista voi lukea, mitä kaikkea jää palautumatta.

Sonyn idea tarjota käyttäjille vapaasti vaihdettava kiintolevy oli erittäin hieno teko, mutta kiintolevyn tiedostojärjestelmän lukitseminen yhteen ainoaan konsoliin oli erittäin huono teko näin loppujen lopuksi.

Ei palaudu ei. Kiintolevy-FAQista voi lukea, mitä kaikkea jää palautumatta.

Sonyn idea tarjota käyttäjille vapaasti vaihdettava kiintolevy oli erittäin hieno teko, mutta kiintolevyn tiedostojärjestelmän lukitseminen yhteen ainoaan konsoliin oli erittäin huono teko näin loppujen lopuksi.

Onneksi ainakaan viestin ekassa osiossa olevien pelien kanssa ei ole ongelmaa, ne jotka eivät siirry minulta ei myöskään löydy/tule löytymään. Toivottavasti kaikki muut oleelliset tunnukseen liittyen siirtyy, kuten trophyt jne.

Pidetään peukkuja, että suostuvat vaihtamaan uuteen Gigantissa, että ei tarvitsisi odotella viikkoja huollosta. Ja saada vielä joku käytetty rutku tilalle.

Yritin käynistää uusiksi mutta ei enään onnistunut. Eli minulla siis meni PS3 rikki, laite vika siis?

Mitä minun kannattaisi tehdä? Saanko kotitekoisesti pelin pois PS3 sisältä? Esim: avaamalla?

Mitä minun kannattaisi tehdä? Saanko kotitekoisesti pelin pois PS3 sisältä? Esim: avaamalla?
Luin muuten tuon alkuperäisen viestisi huolimattomasti... Koska Modpiirin palvelut eivät ole virallisen PlayStation-huollon palveluita, on laitteesi takuu mennyt peruuttamattomasti. Nordisk Filmiin on siis oikeastaan turha enää ottaa yhteyttä.

Tässä kohtaa voit siis avata konsolin itse ja kaivaa levyn BD-aseman syövereistä.

Ylös Bottom