Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)
Jostain nyt lueskelin, että nettiyhteyden/ modeemin huono toimivuus aiheuttaisi tuollaista ja laitatko pelit latautumaan taustalla ja samalla teet muuta? Onko yhteys langattomasti pleikkariin vai pihalla kiinni? Vähän nämä on kyllä hakuammuntaa mutta tarkista nyt nuo.Nyt on sen verran erikoinen ongelma että tarvii apua viisaammilta. Kyseessä on syyskuussa 2012 ostettu 500gt superslim ps3 jossa on alkuperäisenä kovalevynä Hitachin HTS545050A7E380. Ongelma on se että päävalikosta kun selaa asennettujen pelien listaa niin satunnaisesti jonkin pelin kohdalle tulee harmaa ikoni ja siinä on ilmoitus sisältää vioittunutta tietoa. Tämän ongelman ilmenemiseen vaikutti paljon aikaisemmin se oliko PS+ jäsenyyden automaattiset päivitykset päällä vai ei ja nyt kun +jäsenyys loppui eikä automaattisesti tule enää päivityksia niin tulee näitä harmaita vikaantuneita pelejä harvemmin mutta tulee yhä. Se mitä mä olen tehnyt niin alustanut ps3:ssa kovalevyn uusiksi mutta tämän toimenpiteen jälkeen noita vikaantuneita tiedostoja tulee yhä. Väärin tätä konsolia en itse ole sammuttanut kun käytän aina sammuttamiseen ohjaimen PS näppäimen alla olevaa valikkoa sammuta. Mitä tässä vielä voisi yrittää ja onko vika kovalevyssä ja/tai itse konsolissa? Onko täällä muita joilla kokemusta vastaavasta ongelmasta?
Kovalevyn otin jo irti konsolista ja ajan nyt sitä telakasta pc:llä hitachin omaa DFT for windows softan tarkistusta ja tämän short testi meni jo PASS läpi ja extend testi on yhä kesken.
EDIT: Hitachin DFT softan extend testi meni myös hyväksytysti eli kovalevy olisi tämän mukaan ehjä. Minkähän takia mulla sit pelit yhä vikaantuu?