Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wiegraf
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Apua!

Tuli vain mieleen että kovo tuntuisi olevan täynnä mutta en tiedä.

Todennäköisesti se korvataan vedoten virhevastuuseen (vai mikä se oli) niin kuin itselläkin kävi kun pleikkari meni rikki takuu ajan jälkeen. Kuitti esille ja kauppaan mars jos ei kovon tyhjääminen toimi.

EDIT: Kaipa tää kuuluu PS3 osastolle, tuskin pelistä johtuu.
 
Vastaus: Apua!

Joo, jos tuo kovon alustus ei auta niin kaipa kone pitää vaihtaa.

Edit: Joo vitutuksissani heitin väärälle puolelle sry.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt

Oikeesti mikä ***** mun pleikkaa vaivaa kun Metal Gear Onlinen lataus tyssää 15%??
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt

Oikeesti mikä ***** mun pleikkaa vaivaa kun Metal Gear Onlinen lataus tyssää 15%??
Onhan vapaata tilaa varmasti riittävästi? (Tilaa on hyvä olla vähintään kaksi kertaa latauksen koko, eli jos MGO:n demo on vaikkapa 1 gigan, vapaata tilaa tulee olla ainakin 2 gigaa.)

Antaako Pleikka jonkin virheilmoituksen, kun lataus pysähtyy? Jos antaa, mikä se virheilmoitus on ihan sanatarkasti?
 
Kiintolevy??

Jos kiintolevy on paskana/viottunut, niin miten se ilmenee? Ilmeisesti sitä ei voi olla huomaamatta..? Toimiiko silloin muisti ollenkaan jos kiintolevy on vioittunut?
 
Vastaus: Kiintolevy??

Jos kiintolevy on paskana/viottunut, niin miten se ilmenee? Ilmeisesti sitä ei voi olla huomaamatta..? Toimiiko silloin muisti ollenkaan jos kiintolevy on vioittunut?

"Valitettavasti" omakohtaista kokemusta löytyy pelkästään tietokonepuolelta, jolloin useimmiten kiintolevyn hajoaminen ilmenee ensin satunnaisena datan korruptoitumisena, koneen kaatuiluna (esim. Windowsin bluescreen of death) ja kiintolevyn luennan tai kirjoittamisen yhteydessä kuuluvana outona äänenä. Olettaisin, että pleikkarikin saattaa alkaa kaatuilemaan pelatessa (jolloin pelin asennustiedostoja luetaan luultavasti kiintolevyltä) tai ainakin hidastumaan.

Aina voi kokeilla yrittää kuunnella noita kiintolevyn päästelemiä ääniä, useimmissa tapauksissa, jotka oon nähny, myös oudot äänet ovat olleet yksi hajoamisen oireista.

Mikäli kiintolevystä on hajoamassa luku- tai kirjoituspää, alkaa pikku hiljaa kaikki levyn tieto vaikuttamaan korruptoituneelta. Tuo kiintolevy saattaa silloin vaikuttaa osin toimivalta, mutta kokemuksesta voin sanoa, että se muuttuu hyvin nopeasti todella paljon huonommaksi!
 
Nykiminen?

Ok, näin mä vähän mietinkin tuon kiintolevy jutun. Ainakaan mun ps3-kiintolevy ei ole viottunut se ei ole kaatunut kertaakaa. Serveri kylläkin kun pelaa netissä, mutta sehän onkin sitten erijuttu..

Osaako joku sanoa miksi pleikkari3 nykii kylläkin hyvin (vähän) pelattaessa gt5:sta? Tietyllä radalla ja täydessä vauhdissa ihan pientä nykimistä. Mistä voi johtua asetukset pitäis olla kunnossa??
 
Vastaus: Nykiminen?

Osaako joku sanoa miksi pleikkari3 nykii kylläkin hyvin (vähän) pelattaessa gt5:sta? Tietyllä radalla ja täydessä vauhdissa ihan pientä nykimistä. Mistä voi johtua asetukset pitäis olla kunnossa??
Ihan pelistä johtuvaa tavallista frameraten notkahtelua. Ei mitään syytä huoleen.
 
Vastaus: Nykiminen?

Ihan pelistä johtuvaa tavallista frameraten notkahtelua. Ei mitään syytä huoleen.

Jaa, kiitoksia hyvä tietää.. ihan hyvinhän toi muuten pelittää..

Osaatko sanoa miks autonääriviivat tuossa gt5:ssa värähtelee? Periaatteessa kuva on ihan kaunista, mutta äärivaavat vähän värisee kylläkin aika vähän, mutta kyllä sen huomaa jos oikein keskittyy katsomaan? Varsinkin tuossa alku kohdassa missä on valikot ja näkyy aina taustalla se auto millä milloinkin ajelet...?
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt

Onhan vapaata tilaa varmasti riittävästi? (Tilaa on hyvä olla vähintään kaksi kertaa latauksen koko, eli jos MGO:n demo on vaikkapa 1 gigan, vapaata tilaa tulee olla ainakin 2 gigaa.)

Antaako Pleikka jonkin virheilmoituksen, kun lataus pysähtyy? Jos antaa, mikä se virheilmoitus on ihan sanatarkasti?

On mulla 24gb tilaa..
Siis ei se anna mitään semmosta ilmoitusta. Se vaan niiku jää siihen. Kokeilin muitakin demoja, ja se lataus tyssää kaikissa demoissa 141mb kohdalle... Ei jatka. Siinä missä lukee latauksen seuranassa Downloading, minulla se tulee mutta se ''lagittaa ja sanoo salamannopeasti kokoajan Downloading, Pending, Downloading, Pending ja sitä rataa.. Apua eihän pleikka voi olla rikki just kun saan Midnight Club LA:n?? EIHÄN?!
 
Vastaus: Kiintolevy??

Lisäys vielä edelliseen viestiin:)

Mä oon tv:n ja pleikan asetuksia rämplännyt, mutta suht koht samanlainen se on ollut kokoajan pientä värinää ääriviivoissa (hyvin pientä) ja tietyissä kuvakulmissa sitä esiintyy ei "kokoajan" ja jokahetki.. Semmonen auttoin hieman kuin laitoin pleikan "värinäsuodattimen" päälle. Ajattelin vaan jos jollain on sama peli tms, niin onko tuo ihan normaalia, eipä se minua juurikaan häiritse, mutta mukava olis kuulla asiasta tietävien mielipiteitä.

Tv on mulla lcd sony x3500 46" 100hz full hd, joten ei ole mikään putkikuvatölpä.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt

Itsellä ongelmia kosketusnäytön kanssa, kun painaa poweria käynnistääkseen pleikan ei onnistu, joutuu laittamaan levyn sisään että käynnistyy, mutta kun on pleikka käynissä, niin powerin kautta voi sammuttaa ;(
 
Vastaus: Nykiminen?

Osaatko sanoa miks autonääriviivat tuossa gt5:ssa värähtelee? Periaatteessa kuva on ihan kaunista, mutta äärivaavat vähän värisee kylläkin aika vähän, mutta kyllä sen huomaa jos oikein keskittyy katsomaan?
Ihan tavallista riittävän anti-aliasoinnin (eli reunanpehmennyksen) puuttumisesta johtuvaa "sahalaitaa".
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt

Siis ei se anna mitään semmosta ilmoitusta. Se vaan niiku jää siihen. Kokeilin muitakin demoja, ja se lataus tyssää kaikissa demoissa 141mb kohdalle... Ei jatka. Siinä missä lukee latauksen seuranassa Downloading, minulla se tulee mutta se ''lagittaa ja sanoo salamannopeasti kokoajan Downloading, Pending, Downloading, Pending ja sitä rataa..
Tapahtuuko tuota pelkästään taustalatauksen kanssa vai myös ihan "suoraan" ladatessa? Tuollainen hieman haiskahtaa korruptoituneelta tiedostojärjestelmältä tai pahimmillaan hajoamassa olevalta kiintolevyltä (tai itse konsolilta).

Apua eihän pleikka voi olla rikki just kun saan Midnight Club LA:n?? EIHÄN?!
Laitteet harvemmin kyselevät aikaa tai paikkaa hajoamiselleen.
 
Vastaus: Nykiminen?

Ihan tavallista riittävän anti-aliasoinnin (eli reunanpehmennyksen) puuttumisesta johtuvaa "sahalaitaa".

Pystyykö sille tehdä mitään?

Mulla on teeveessä reunatehostin ja yksityiskohtientehotin, mutta ei niistä ole mitään apua vaikka kuinka säädät samalla lailla "sahalaitaa"?

Vai onko tämäkin niitä asioita mille ei mitään voi? Mä en ole vielä päässyt testaa ps3:sta vastaavalla tölpällä, niin pystyis vertailla vähän... Ilmeisesti kumminkin tuo tietty "sahalaitaisuus" kuuluu tuohon peliin? Oletko mahdollisesti pelannu lcd:llä gt5:sta, että oliko "sahalaitaa"?? Kaikki esim, talot isot yksityiskohdat upeita, mutta autoissa (hieman) "sahalaitaa".
 
Vastaus: Nykiminen?

Pystyykö sille tehdä mitään?
Ei pysty, sillä se on pelin (ja oikeastaan koko PS3:n) "ominaisuus". Pleikan näytönohjaimessa ei vaan riitä potku tarjoamaan riittävää reunanpehmennystä noilla resoluutioilla. Sahalaitaisuutta näkyy pahimmin alueilla, joilla on jyrkkä kontrastiero.
 
Vastaus: Nykiminen?

Ei pysty, sillä se on pelin (ja oikeastaan koko PS3:n) "ominaisuus". Pleikan näytönohjaimessa ei vaan riitä potku tarjoamaan riittävää reunanpehmennystä noilla resoluutioilla. Sahalaitaisuutta näkyy pahimmin alueilla, joilla on jyrkkä kontrastiero.

Kiitoksia tiedosta!

Semmosta mä vähän kelasinkin... No hätä, koska eipä se juurikaan häiritse... Pirun kaunista toi grafiikka muuten pleikalla on, joten näillä eväillä mennään..
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt

Itsellä ongelmia kosketusnäytön kanssa, kun painaa poweria käynnistääkseen pleikan ei onnistu, joutuu laittamaan levyn sisään että käynnistyy, mutta kun on pleikka käynissä, niin powerin kautta voi sammuttaa ;(
E: nyt se ei edes sammu, kun painaa power nappia pohjassa :/
 
Ylös Bottom